190:n takaluukun hifistysprojekti (Kuvia)
190:n takaluukun hifistysprojekti (Kuvia)
Hola!
Päivittelen näitä kuvia aina tänne kun tämä kyseinen projekti edistyy..
Kuvassa Sony Mobile ES Prosessori ja Eq. Kummatkin hitsatussa räkissä --> räkki on pultattu runkoon 10mm pulteilla. Taustalla olevat alumiinilevyt pitää vielä hioa ja kiillottaa. Älkaa välittäkä johdotuksista ne on vielä kesken..
Kuva on varapyöränkotelosta. Ihmeellinen alumiini-hökötys-systeemi on varsinaisen vahvistinräkin alla oleva tukirakenne joka toimii yhtenä vahvistinräkin kiinnityspisteenä. Johdostus lähestulkoon valmiina..
Vahvistinräkin kiillotusta.. hinkutihinkuti... ensiksi 500:lla --> 1000:lla--> 1200:lla --> fareclalla --> metallinkiillotusaineella.
Tuulettimen sovittelua..
Tässä nyt puolivalmis räkki. Koko hässäkkä on varapyöränkotelossa.. milli jäi vielä päätteelle säätövaraakin
Päivittelen näitä kuvia aina tänne kun tämä kyseinen projekti edistyy..
Kuvassa Sony Mobile ES Prosessori ja Eq. Kummatkin hitsatussa räkissä --> räkki on pultattu runkoon 10mm pulteilla. Taustalla olevat alumiinilevyt pitää vielä hioa ja kiillottaa. Älkaa välittäkä johdotuksista ne on vielä kesken..
Kuva on varapyöränkotelosta. Ihmeellinen alumiini-hökötys-systeemi on varsinaisen vahvistinräkin alla oleva tukirakenne joka toimii yhtenä vahvistinräkin kiinnityspisteenä. Johdostus lähestulkoon valmiina..
Vahvistinräkin kiillotusta.. hinkutihinkuti... ensiksi 500:lla --> 1000:lla--> 1200:lla --> fareclalla --> metallinkiillotusaineella.
Tuulettimen sovittelua..
Tässä nyt puolivalmis räkki. Koko hässäkkä on varapyöränkotelossa.. milli jäi vielä päätteelle säätövaraakin
Viimeksi muokannut T-mu, Ti 22.02.2005 08:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Mitkäs kisat silloin on? Katselin FASCA:n kisakalenteria ja 22.05.2004 Hyvinkäällä (Hyvinkään konemyynti) näkyis olevan kisat.
Tänä kesänä pitäis aloittaa kisailu.
Kun saan auton maalauksesta niin nopeesti (maltti on valttia) kamat sisään ja kisaamaamaan.
Tänä kesänä pitäis aloittaa kisailu.
Kun saan auton maalauksesta niin nopeesti (maltti on valttia) kamat sisään ja kisaamaamaan.
-95 W124 200D - lähtee kuin purkka tukasta
-89 VW Jetta rojekti
-89 VW Jetta rojekti
Fascan seinäjoen osakilpailu on näillä näkymin peruttu
"Seinäjoen tuning tapahtuma on valitettavasti peruttu.
Samoin Fascan osakilpailu." -www.fasca.fi/uutiset-
Loistavaa että saadaan uusi hifistelijäkilpailija Alotin ite viimekesänä ja innostus ei nyt ole ainakaan lannistunu Jos tulee jotain kysyttävää mieleen kisaamisesta niin kysy ihmeessä!
"Seinäjoen tuning tapahtuma on valitettavasti peruttu.
Samoin Fascan osakilpailu." -www.fasca.fi/uutiset-
Loistavaa että saadaan uusi hifistelijäkilpailija Alotin ite viimekesänä ja innostus ei nyt ole ainakaan lannistunu Jos tulee jotain kysyttävää mieleen kisaamisesta niin kysy ihmeessä!
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
Missä luokassa kisaat, millasilla vehkeillä ja millasia tuloksia oot saanu.
Itselle tulee JBL GT3-12 subi, XETEC Xi-440.5 vahvistin, Seas H615 diskantit, Audax HP080G0 keskarit, DLS MS6 midit, Pinkun 9200 despi ja soittimeksi todennäköisesti Blaukkarin Acapulco mp52
Kiva jos pystyt neuvomaan aloitelijaa esim. käytännöön järjestelyissä kisa tapahtumissa ja niin edelleen.
Säännöt on kyllä opeteltu, mutta esimerkiksi kiinnostaisi tietää miten tarkasti kisoissa katsotaan johdotusta ym. asioita. Kyllä mä teen kaikki asennukset vimpan päälle ettei se niistä jää kiinni mut kuiteskin jotain käytännön vinkkejä olisi kiva kuulla.
Itselle tulee JBL GT3-12 subi, XETEC Xi-440.5 vahvistin, Seas H615 diskantit, Audax HP080G0 keskarit, DLS MS6 midit, Pinkun 9200 despi ja soittimeksi todennäköisesti Blaukkarin Acapulco mp52
Kiva jos pystyt neuvomaan aloitelijaa esim. käytännöön järjestelyissä kisa tapahtumissa ja niin edelleen.
Säännöt on kyllä opeteltu, mutta esimerkiksi kiinnostaisi tietää miten tarkasti kisoissa katsotaan johdotusta ym. asioita. Kyllä mä teen kaikki asennukset vimpan päälle ettei se niistä jää kiinni mut kuiteskin jotain käytännön vinkkejä olisi kiva kuulla.
-95 W124 200D - lähtee kuin purkka tukasta
-89 VW Jetta rojekti
-89 VW Jetta rojekti
Mä melkein sanosin että jätä Audaxit ja MS6:t pois ja tilalle viisvarttiset kuten DLS R5A tai MS5.
Jommatkummat kun sovittaa kojelaudalle niin varmasti rokittelee ja midi toistuu varsin mukavasti.
Itellä on noi R5A:t, Seas H615 kojelaudalla ja lisäksi R6A:t ovissa ja paremmin mielestäni rokittelee ilman noita R6A:ta.
On koitettu vaiheita käännellä vaikka kuinka mut silti tuntuu että kumoaisivat toisensa.
Jommatkummat kun sovittaa kojelaudalle niin varmasti rokittelee ja midi toistuu varsin mukavasti.
Itellä on noi R5A:t, Seas H615 kojelaudalla ja lisäksi R6A:t ovissa ja paremmin mielestäni rokittelee ilman noita R6A:ta.
On koitettu vaiheita käännellä vaikka kuinka mut silti tuntuu että kumoaisivat toisensa.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Eli kisaan luokassa PRO -600W, viimekaudella yksi 1.sija yksi 2.sija ja kaksi 3.sijaa, finaaleissa ilman equa 4.sija.. no viimekausi oli muutenkin enimmäkseen opettelua ja hakemista..
Vehkeet: DLS A-7, Focal Utopia 6W2, Focal Utopia 27WX, DLS DUR-1
Soitin: SONY MOBILE ES ( X-1 ja P-1)
Kisatapahtumien järjestelyissä ei paljon muuta kummenpaa muutakuin paikalle vaan ajoissa ( yleensä klo. 9.00 jos ei muuta mainita ) ja maksetaan tytöille kisamaksu
Mitä kannattaa ottaa mukaan kisoihin: Akkulaturi, jatkoroikka, tuoli ( jos ei autossa innosta kokopäivää istua..) auton puhdistustarvikkeet, kisapaikoilla usein ei ole pesumahdollisuutta joten auto ja konehuone kannattaa pestä ennen kisoja.
Asennustuomarointiin kannattaa valmistua hyvällä ja selkeällä dokumentaatiolla siitä mitä on tehty. Johdotuksista yleensä tulee täydet kunhan vaan ne on riittävän paksuja, suojattuja rikkoutumiselta, liitokset mielellään kutistesukalla suojattu sekä sulakkeet riittävän suuria. Tuomarit yleensä luo yleissilmäyksen eli mm. katsoo onko akku kiinni, pysyykö johdot paikallaan ja loput johdotukseen liittyvä katsotaan dokumentaatiosta. Dokumentaatiossa kannattaa näyttää ja selittää kaikki mitä ei päällepäin näy, koska sen mukaan tuomarit kärryä pisteyttää.
Ja lisää saa toki kysyä Kirjoittelen tähänkin jatkoa jos jotain tulee mieleen.
Vehkeet: DLS A-7, Focal Utopia 6W2, Focal Utopia 27WX, DLS DUR-1
Soitin: SONY MOBILE ES ( X-1 ja P-1)
Kisatapahtumien järjestelyissä ei paljon muuta kummenpaa muutakuin paikalle vaan ajoissa ( yleensä klo. 9.00 jos ei muuta mainita ) ja maksetaan tytöille kisamaksu
Mitä kannattaa ottaa mukaan kisoihin: Akkulaturi, jatkoroikka, tuoli ( jos ei autossa innosta kokopäivää istua..) auton puhdistustarvikkeet, kisapaikoilla usein ei ole pesumahdollisuutta joten auto ja konehuone kannattaa pestä ennen kisoja.
Asennustuomarointiin kannattaa valmistua hyvällä ja selkeällä dokumentaatiolla siitä mitä on tehty. Johdotuksista yleensä tulee täydet kunhan vaan ne on riittävän paksuja, suojattuja rikkoutumiselta, liitokset mielellään kutistesukalla suojattu sekä sulakkeet riittävän suuria. Tuomarit yleensä luo yleissilmäyksen eli mm. katsoo onko akku kiinni, pysyykö johdot paikallaan ja loput johdotukseen liittyvä katsotaan dokumentaatiosta. Dokumentaatiossa kannattaa näyttää ja selittää kaikki mitä ei päällepäin näy, koska sen mukaan tuomarit kärryä pisteyttää.
Ja lisää saa toki kysyä Kirjoittelen tähänkin jatkoa jos jotain tulee mieleen.
Viimeksi muokannut T-mu, Ke 05.05.2004 08:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..
5 vuotta Fascan kisoja tuomaroineena (asennuspuolella, nyt kylläkin jo eläkkeellä Emman sääntöjen tulon jälkeen) voin sanoa että kuvia kuvia ja vielä kerran kuvia. Tuomarit eivät usko ennenkuin näkevät, vaikka miten selittelisit !
Elementtien kiinnityksestä ja liitoksista kuvia mikäli ei kiinnitystä pysty tarkistamaan, soittimen kiinnityksestä kuvia, päätteiden kiinnityksestä kuvia, johtojen kulkemisesta etupäästä takapäähän kuvia. Lähes aina etenkin aloittelevalla kisaajalta tuli vastaan että kuvia ei ollut riittävästi. Yksi hyvä vinkki mielestäni on että ottakaa sääntökirja käteen ja alkakaa tuomaroimaan oma auto puolueettomasti, se että sinä tiedät miten piuhat kulkee matkustamossa ei riitä tuomarille.
Hyvä suojaus elementtien liitokset kutistesukalla on ehdottoman tärkeää, päätteissä taas esim haitariputkella tekee siitä yhtenäisen näköisen.
Lisää vinkkejä annan mielelläni jos on tarvetta. Kuuntelupuolen arvostelusta en ikävä kyllä tiedä yhtään.
Anssi
Elementtien kiinnityksestä ja liitoksista kuvia mikäli ei kiinnitystä pysty tarkistamaan, soittimen kiinnityksestä kuvia, päätteiden kiinnityksestä kuvia, johtojen kulkemisesta etupäästä takapäähän kuvia. Lähes aina etenkin aloittelevalla kisaajalta tuli vastaan että kuvia ei ollut riittävästi. Yksi hyvä vinkki mielestäni on että ottakaa sääntökirja käteen ja alkakaa tuomaroimaan oma auto puolueettomasti, se että sinä tiedät miten piuhat kulkee matkustamossa ei riitä tuomarille.
Hyvä suojaus elementtien liitokset kutistesukalla on ehdottoman tärkeää, päätteissä taas esim haitariputkella tekee siitä yhtenäisen näköisen.
Lisää vinkkejä annan mielelläni jos on tarvetta. Kuuntelupuolen arvostelusta en ikävä kyllä tiedä yhtään.
Anssi
R5A ylipäästö n. 150hz- 200hz ja R6A kaistanpäästö n. 250hz / 70hz, jyrkkyys molemmilla se mikä vahvarin jakarissa on, eli vissiinki 12db/oct .T-mu kirjoitti:_Antti, missäs sulla on jaot noille R5A:lle ja R6A:lle?
btw. taisin bonkata teikäläisen biilin tossa rompan portin työnä vähä ennen kolmea..(?) siipi oli tainnu lähteä liitoon?
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Joo kyllä pitää paikkaansa Tosiaan siipi lähti lomille ei katsastussetä tykännyt.. oli kuulemma jalankulkijoille vaarallinen! ei voi käsittää kun eihän se edes tullut korilinjan ulkopuolelle.. no asia ei ole vielä loppuun kasitelty vaan nyt alkaa kädenvääntö
..niistä jaoista
Kannattaa kokeilla ( jos onnistuu ) jakaa ne elementit samasta pisteestä tai hyvin läheltä, eli RA5:n toistaisi n.200hz ja yli, ja RA6 toistaisi sitten n.200hz ja alaspäin.
ilmoittelehan kuinkas kävi
..niistä jaoista
Kannattaa kokeilla ( jos onnistuu ) jakaa ne elementit samasta pisteestä tai hyvin läheltä, eli RA5:n toistaisi n.200hz ja yli, ja RA6 toistaisi sitten n.200hz ja alaspäin.
ilmoittelehan kuinkas kävi
C250TDT ..niin niin mutta se on kesken..