5v sähköautomaattilaatikon huolto.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
5v sähköautomaattilaatikon huolto.
mitä kaikkea sitä kannattaa nyt samalla vaihdella kun kerran öljyt laskee lattialle viikonloppuna...100tkm täynnä noilla öljyillä...
oliko 1-2 vaihtoon jokin korjaussarja (jousi?) olemassa, varmuudeksi? (ja mikä se on mistä löytyy)
tietty öljyt.
suodatin
pistoke...jokin muu osa?
turbiinen propun tiiviste, öljypohjan tiiviste.
mitä ja mistä?
.
oliko 1-2 vaihtoon jokin korjaussarja (jousi?) olemassa, varmuudeksi? (ja mikä se on mistä löytyy)
tietty öljyt.
suodatin
pistoke...jokin muu osa?
turbiinen propun tiiviste, öljypohjan tiiviste.
mitä ja mistä?
.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, La 27.08.2011 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
No ennenkuin pudotat vanhoja öljyjä pois, niin lisää sinne sekaan puoli litraa dieseliä ja käy ajamassa sellainen muutaman kilometrin mittanen lenkki, jonka aikana pläräät kaikki vaihteet läpi. Ei kuitenkaan mitään talla pohjassa vetoja, mutta ihan normiajoa.
Tällä on tarkoituksena irroittaa johonkin rakoseen jumittunutta likaa, mikäli sitä siellä sattuisi olemaan.
Sitten öljynvaihdon yhteydessä irroita myös lauhduttimesta letkut irti, jotta sieltäkin tyhjenee. Tietysti myös turbiini (Mikäli siinä on proppu). Turbiinin propun tiiviste tulee yleensä samassa paketissa kun uusi suodatin tiivisteineen.
Ja että mistäkö...No paha sanoa minkälaisia varaosaputiikkeja teilläpäin mahtanee olla.
Tällä on tarkoituksena irroittaa johonkin rakoseen jumittunutta likaa, mikäli sitä siellä sattuisi olemaan.
Sitten öljynvaihdon yhteydessä irroita myös lauhduttimesta letkut irti, jotta sieltäkin tyhjenee. Tietysti myös turbiini (Mikäli siinä on proppu). Turbiinin propun tiiviste tulee yleensä samassa paketissa kun uusi suodatin tiivisteineen.
Ja että mistäkö...No paha sanoa minkälaisia varaosaputiikkeja teilläpäin mahtanee olla.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
Käyttäisin auton varmuuden vuoksi samalla piuhan päässä, jotta tietää onko vikamuistiin jäänyt lootasta jotain vikoja. Kun öljyt sieltä kuitenkin laskee pois, niin samalla vaihtaa sähkölaatikon perus vikakohteita, esim. johdinlevy, kierrolukusanturit ja kyb-venttiilin. Jos ei vikakoodeja ole ja laatikko pelaa moitteetta niin ei niitä sitten tarvitse välttämättä vaihtaa. KL:stä kun tilaa johdinlevyn, niin siinä tulee mukana nuo kaksi kierroslukuanturia.
Se laatikon kyljessä oleva vikakohde, mistä vuotaa ne o-renkaat, ei ole oikeastaan pistoke, vaan läpivientiholkki mikä kannattaa vaihtaa, jos vuotaa boksiin öljyt, tai ei ole tietoa onko se milloin viimeksi vaihdettu. O-renkaat tulee sen holkin mukana.
Se laatikon kyljessä oleva vikakohde, mistä vuotaa ne o-renkaat, ei ole oikeastaan pistoke, vaan läpivientiholkki mikä kannattaa vaihtaa, jos vuotaa boksiin öljyt, tai ei ole tietoa onko se milloin viimeksi vaihdettu. O-renkaat tulee sen holkin mukana.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
thanks molemmille.
carsofta on, ja vikakoodit otin viimeviikolla.....nolla.
nollasin varmuudeksi muistin lootasta ja opetin uudelleen, pelaa ja kukkuu.
naftan laittoa lootaan pitää harkita mutta sitten on myös otettava lauhdutin irti ettei jää naftaa sinne yhtään...tämän ehkä kuitenkin haluaisin kiertää ettei lisäduunia tule jonkin sortin jenkojen tms hajottua....
miten kyb-venttiili oireilee ja mihin se vaikuttaa?
entäpä johdin levyn oireet?
tuo läpivienti, öljyt ja suodin+tiivisteet on prioriteetti nro 1 nyt.
carsofta on, ja vikakoodit otin viimeviikolla.....nolla.
nollasin varmuudeksi muistin lootasta ja opetin uudelleen, pelaa ja kukkuu.
naftan laittoa lootaan pitää harkita mutta sitten on myös otettava lauhdutin irti ettei jää naftaa sinne yhtään...tämän ehkä kuitenkin haluaisin kiertää ettei lisäduunia tule jonkin sortin jenkojen tms hajottua....

miten kyb-venttiili oireilee ja mihin se vaikuttaa?
entäpä johdin levyn oireet?
tuo läpivienti, öljyt ja suodin+tiivisteet on prioriteetti nro 1 nyt.

Opel, "weird lieben autos"....
Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
Eikös tuo kyb-ventiili vaikuta vaihtamiseen ettei nyi noiden vaihtamisten välillä tuo johdinlevy taas siihen että kaikki noi mangneettiventiilit toimii kunnolla mistään tiedä mutta näin uskoisin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
voisko toi olla ainoaan "vikaan" jonka olen huomannut, nypyttää tyhjäkäynnillä (S:llä) loivaan ylämäkeen ryömiessä ?arska10 kirjoitti:Eikös tuo kyb-ventiili vaikuta vaihtamiseen ettei nyi noiden vaihtamisten välillä tuo johdinlevy taas siihen että kaikki noi mangneettiventiilit toimii kunnolla mistään tiedä mutta näin uskoisin
olen pitänyt tuota ominaisuutena....???
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
Näin uskoisin että on eköhän CDI203 kommentoi jos olen väärässä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
Laatiko hommasta löytyy aikapaljon juttua,
Johdin levyllä on oikeestaan 2 homma,
Siinä on kiinni ne nopeus anturit(välittä niiten mittaamaa tietoa ohjain boksille)
Ja taas boxsilta tietoa solenoideille,
Lisäksi vielä lämpötilan mittaus, startauksen salliminen/ei
Turbin lukon solenoidi (torque conventer lock up solenid)
säätelee turbinin lukitumis astetetta,
(jos"kun" jumitelee tekee usein nykimistä, kovia vaihtoja...ym)
Muita yleisiä syitä on pas***kat/väärät öljyt, määrä
(myös jos tyhjä käynnissä ei vaihde päällä on kierosluvun vaihtelua näkyy se helposti nykimisenä hiljaisessa vauhdissa,
Ja sille yleisä syitä railipaineen säätimen jumittelu, vialinen laturin vapaa kytkin" näkyy remmin tärinänä" )
Sitten vähän ikävämpiä syitä, kuluneet kitka pinnat, kulunut turbini
Johdin levyllä on oikeestaan 2 homma,
Siinä on kiinni ne nopeus anturit(välittä niiten mittaamaa tietoa ohjain boksille)
Ja taas boxsilta tietoa solenoideille,
Lisäksi vielä lämpötilan mittaus, startauksen salliminen/ei
Turbin lukon solenoidi (torque conventer lock up solenid)
säätelee turbinin lukitumis astetetta,
(jos"kun" jumitelee tekee usein nykimistä, kovia vaihtoja...ym)
Muita yleisiä syitä on pas***kat/väärät öljyt, määrä
(myös jos tyhjä käynnissä ei vaihde päällä on kierosluvun vaihtelua näkyy se helposti nykimisenä hiljaisessa vauhdissa,
Ja sille yleisä syitä railipaineen säätimen jumittelu, vialinen laturin vapaa kytkin" näkyy remmin tärinänä" )
Sitten vähän ikävämpiä syitä, kuluneet kitka pinnat, kulunut turbini
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
ok.CDI203 kirjoitti:Laatiko hommasta löytyy aikapaljon juttua,
Johdin levyllä on oikeestaan 2 homma,
Siinä on kiinni ne nopeus anturit(välittä niiten mittaamaa tietoa ohjain boksille)
Ja taas boxsilta tietoa solenoideille,
Lisäksi vielä lämpötilan mittaus, startauksen salliminen/ei
Turbin lukon solenoidi (torque conventer lock up solenid)
säätelee turbinin lukitumis astetetta,
(jos"kun" jumitelee tekee usein nykimistä, kovia vaihtoja...ym)
Muita yleisiä syitä on pas***kat/väärät öljyt, määrä
(myös jos tyhjä käynnissä ei vaihde päällä on kierosluvun vaihtelua näkyy se helposti nykimisenä hiljaisessa vauhdissa,
Ja sille yleisä syitä railipaineen säätimen jumittelu, vialinen laturin vapaa kytkin" näkyy remmin tärinänä" )
Sitten vähän ikävämpiä syitä, kuluneet kitka pinnat, kulunut turbini
mulla toi kone käy tyhjäkäyntiä 678-691 (vaihteluväli 13rpm) väliä, ei heilu eikä vatkaa mutta carsoftalla näyttää että tyhjäkäynti "humppaa".
kone on bensa 420 -96 väyrynen.
öljyt on kohta 100tkm ajettu, suodatin on vaihdettu 130tkm sitten kuten öljytkin.
taidan samalla vaihtaa varmuudeksi kaikki noi osat mitä on edellä mainittu....taitaa olla fiksuinta noin jatkon kannalta.?
.
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
Siis kilsat oli viimeksi laatikon huoltoa tehty?
Eli ajeltu melkeen tupla kilsat (vaihto väli 60tkm)
Sen tepselin reijjän kun vaihtaa usein joutuu vaihtamaan sitten johdin levynkin,
Kiinitys pultin vasta pala On siinä kiinni melko heiveröisesti ja alkaa helposti pyöriä tyhjää,
Noilla oireilla/viime öljyn vaihtelusta ajetuilla kilsoilla
Ei ole ollenkaan liika varmistelua vaihtaa mainitut osat,
Lienee paikalla varoituksen sana, laatikon putsaamisesta jollain muula kuin sillä öljyllä
Mitä siellä käyttää, joissain laatikoissa ollut pakoissa tiivisteitä
Mitkä kovetuneet pika vauhti sen jälkeen kun ovat kosketuksissa
Johonkin muuhun kuin öljyyn, samoin kovaksi menneitä orenkaita solenoideisa
Eli ajeltu melkeen tupla kilsat (vaihto väli 60tkm)
Sen tepselin reijjän kun vaihtaa usein joutuu vaihtamaan sitten johdin levynkin,
Kiinitys pultin vasta pala On siinä kiinni melko heiveröisesti ja alkaa helposti pyöriä tyhjää,
Noilla oireilla/viime öljyn vaihtelusta ajetuilla kilsoilla
Ei ole ollenkaan liika varmistelua vaihtaa mainitut osat,
Lienee paikalla varoituksen sana, laatikon putsaamisesta jollain muula kuin sillä öljyllä
Mitä siellä käyttää, joissain laatikoissa ollut pakoissa tiivisteitä
Mitkä kovetuneet pika vauhti sen jälkeen kun ovat kosketuksissa
Johonkin muuhun kuin öljyyn, samoin kovaksi menneitä orenkaita solenoideisa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
CDI203 kirjoitti:Siis kilsat oli viimeksi laatikon huoltoa tehty?
Eli ajeltu melkeen tupla kilsat (vaihto väli 60tkm)
Sen tepselin reijjän kun vaihtaa usein joutuu vaihtamaan sitten johdin levynkin,
Kiinitys pultin vasta pala On siinä kiinni melko heiveröisesti ja alkaa helposti pyöriä tyhjää,
Noilla oireilla/viime öljyn vaihtelusta ajetuilla kilsoilla
Ei ole ollenkaan liika varmistelua vaihtaa mainitut osat,
Lienee paikalla varoituksen sana, laatikon putsaamisesta jollain muula kuin sillä öljyllä
Mitä siellä käyttää, joissain laatikoissa ollut pakoissa tiivisteitä
Mitkä kovetuneet pika vauhti sen jälkeen kun ovat kosketuksissa
Johonkin muuhun kuin öljyyn, samoin kovaksi menneitä orenkaita solenoideisa
kitoos.
vaihdan noi kaikki...samallahan se menee kun purkaa pohjan pois.
koitin löytää jonkin sortin tietoa ponnahtaako sieltä kasa jousia lattialla kun sen koneiston ottaa alas sieltä...katselin laittamiasi 2008 kuvia tuolta mese.fi sivulta mutta siinä ei selvinnyt paljonko osia irtoaa kun pudottaa tuon venttiilikoneiston alas...???
piston jo pariin paikkaan kyselyä noista osista, lähinnä saatavuudesta...hinnathan on netissä luettavissa...yhteensä noin 400€.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
Sen venttili koneiston kun napaa pois ei pitäisi tulla mitään irto osia/vieteritä
Ainoa tarkempi juttu sitä pois ottaessa on siinä kuskin puolen taka kulmassa oleva muovinen vipu mikä on kiinni toisesta päästä valtsin tangossa, jos vaan tipautta vauhdila alas niin hajoaa helposti
Ainoa tarkempi juttu sitä pois ottaessa on siinä kuskin puolen taka kulmassa oleva muovinen vipu mikä on kiinni toisesta päästä valtsin tangossa, jos vaan tipautta vauhdila alas niin hajoaa helposti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
Ja katso ennen kun tipautat sen venttiilipöydän alas sieltä, että missä kohtaa sitä muovista "limua" se vaihteenvalitsimen tappi on, että tulee asentaessa oikeaan kohtaan. Ei käy, että kun paketti kasassa ja liemet on sisällä, niin vaihdekeppi ei valitse vaihteitä.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
Tässä kuva tuosta vaihteenvalitsimen tapin asennuksestaBTriker kirjoitti:Ja katso ennen kun tipautat sen venttiilipöydän alas sieltä, että missä kohtaa sitä muovista "limua" se vaihteenvalitsimen tappi on, että tulee asentaessa oikeaan kohtaan. Ei käy, että kun paketti kasassa ja liemet on sisällä, niin vaihdekeppi ei valitse vaihteitä.

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
Noniin, tuli aloitettua sitten ryömintäharjoitukset auton alle....
siellähän se oli plugi...
http://aijaa.com/v.php?i=002718573018.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
täynnä öljyä...tässä kuvassa se on jo putsattu preikkliinerillä...
http://aijaa.com/v.php?i=002268573019.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
irroittelin ohjainboxinkin ja mietin olisko siellä öljyä....oletanko oikein että ei ole jos ei siinä littimissä (latta malliset 2kpl) ollut yhtään öljyä, eikä heiluttamalla ainakaan tuntunut olevan sisällä mitään...näytti hyvin kuivalta..
tässä vielä ohjainboxin paikka jos joskus joku etsii...
http://aijaa.com/v.php?i=003008574225.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/v.php?i=006008574269.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/v.php?i=005198574227.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-W210-St ... 0343126531" onclick="window.open(this.href);return false; esim.
.
siellähän se oli plugi...
http://aijaa.com/v.php?i=002718573018.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
täynnä öljyä...tässä kuvassa se on jo putsattu preikkliinerillä...
http://aijaa.com/v.php?i=002268573019.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
irroittelin ohjainboxinkin ja mietin olisko siellä öljyä....oletanko oikein että ei ole jos ei siinä littimissä (latta malliset 2kpl) ollut yhtään öljyä, eikä heiluttamalla ainakaan tuntunut olevan sisällä mitään...näytti hyvin kuivalta..

tässä vielä ohjainboxin paikka jos joskus joku etsii...
http://aijaa.com/v.php?i=003008574225.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/v.php?i=006008574269.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/v.php?i=005198574227.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-W210-St ... 0343126531" onclick="window.open(this.href);return false; esim.
.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, La 27.08.2011 20:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
Ei kyllä kannata olettaa mitään, vaan käyttää se boksi auki ja puhdistaa, koska sitten näet sen piirilevyn kunnon omin silmin. Siellä saattaa olla silti sitä öljyä, tai hapettumia/paskaa tinausten väleissä, jotka saa kevyesti pyyhkimällä tai kevyesti raaputtamalla pois.irroittelin ohjainboxinkin ja mietin olisko siellä öljyä....oletanko oikein että ei ole jos ei siinä littimissä (latta malliset 2kpl) ollut yhtään öljyä, eikä heiluttamalla ainakaan tuntunut olevan sisällä mitään...näytti hyvin kuivalta..
Sen boksi aukaisee kahdella pikku taltta meisselillä varovasti longottamalla.
Kun olet tämän rempan tehnyt ja ajellut viikonpäivät, niin käytä boksi uudelleen auki ja putsaa, koska sinne piuhoihin on sitä ölppää kuitenkin jäänyt ja saattaa loria ne loput sinne boksiin.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
okkei, pitääpä purkaa ensviikonloppuna kun avaan lootan ja vaihdan osat sinneen....BTriker kirjoitti:Ei kyllä kannata olettaa mitään, vaan käyttää se boksi auki ja puhdistaa, koska sitten näet sen piirilevyn kunnon omin silmin. Siellä saattaa olla silti sitä öljyä, tai hapettumia/paskaa tinausten väleissä, jotka saa kevyesti pyyhkimällä tai kevyesti raaputtamalla pois.irroittelin ohjainboxinkin ja mietin olisko siellä öljyä....oletanko oikein että ei ole jos ei siinä littimissä (latta malliset 2kpl) ollut yhtään öljyä, eikä heiluttamalla ainakaan tuntunut olevan sisällä mitään...näytti hyvin kuivalta..
Sen boksi aukaisee kahdella pikku taltta meisselillä varovasti longottamalla.
Kun olet tämän rempan tehnyt ja ajellut viikonpäivät, niin käytä boksi uudelleen auki ja putsaa, koska sinne piuhoihin on sitä ölppää kuitenkin jäänyt ja saattaa loria ne loput sinne boksiin.
kävin vielä äsken pikana irroittamassa ton ohjainboxin ja otin kuvat niillekin jotka sitä etsii ja jonkin ongelman kanssa painii...

kuvat tossa ylempänä...
.
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 5v sähköautomaattilaatikon huolto.
pitihän se loota käydä ottamassa vielä irti ja purkaa....kuiva kun saharan aavikko.
en nyt heti huomannut että olis jotain hapettumaa.....
.
en nyt heti huomannut että olis jotain hapettumaa.....

.
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 17.10.2010 10:17
Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
Mun autossa tuo ohjainboksi on eripäin kuin sulla. Siis liittimet tulee boksiin alapuolelta eikä yläpuolelta.LopenUupunut kirjoitti:
okkei, pitääpä purkaa ensviikonloppuna kun avaan lootan ja vaihdan osat sinneen....
kävin vielä äsken pikana irroittamassa ton ohjainboxin ja otin kuvat niillekin jotka sitä etsii ja jonkin ongelman kanssa painii...![]()
kuvat tossa ylempänä...
Tuli mieleen että jos ne liittimet tulee alapuolelta, ei boksiin ehkä pääse öljy niin helposti sisään.
Kokeile voiko tuon boksin kääntää ylösalaisin
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 5v Automaattilaatikon huolto.
Hitusen huonommin mutta kyllä se sinne kiipeää tultuaan pitkän matkan ylämäkeä laatikosta astie-manageri kirjoitti:Mun autossa tuo ohjainboksi on eripäin kuin sulla. Siis liittimet tulee boksiin alapuolelta eikä yläpuolelta.LopenUupunut kirjoitti:
okkei, pitääpä purkaa ensviikonloppuna kun avaan lootan ja vaihdan osat sinneen....
kävin vielä äsken pikana irroittamassa ton ohjainboxin ja otin kuvat niillekin jotka sitä etsii ja jonkin ongelman kanssa painii...![]()
kuvat tossa ylempänä...
Tuli mieleen että jos ne liittimet tulee alapuolelta, ei boksiin ehkä pääse öljy niin helposti sisään.
Kokeile voiko tuon boksin kääntää ylösalaisin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 5v sähköautomaattilaatikon huolto.
Eipä sinne sitä öljyä tule kun vaihtaa sen holokin. Vain johtoihin jo päässyt öljy sinne voi nousta.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 5v sähköautomaattilaatikon huolto.
ja kun pitää sen kunnossa(vaihtaa aina samalla kuin öljyt niin ei pääse öljyä sinne johtoonkaan)BTriker kirjoitti:Eipä sinne sitä öljyä tule kun vaihtaa sen holokin. Vain johtoihin jo päässyt öljy sinne voi nousta.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 5v sähköautomaattilaatikon huolto.
hello jälleen.
onko nyt niin että johdinlevy ja ohjainboxi ovat sama asia ?.....
miellän ainakin itse että johdinlevy on se osa vaihdelaatikon sisällä jossa on pistokkeelle paikka....ja ohjainboxi juurikin tuo loota josta olen jo kuvankin tänne laittanut....
meinaan kl-varaosista tarjotaan nyt ohjainboxia johdinlevyn nimellä.....???
ovat kuulemma sama osa ja jos plugiin tulee öljyä pitää ohjainboxi vaihtaa....no minähän olen sen ohjainboxin (omasta mielestäni) jo avannut ja tarkistanut että öljyä ei ole....mutta johdinlevy laatikon päässä taitaa vuotaa...
että menee jo itsekin sekaisin taas....
onko nyt niin että johdinlevy ja ohjainboxi ovat sama asia ?.....
miellän ainakin itse että johdinlevy on se osa vaihdelaatikon sisällä jossa on pistokkeelle paikka....ja ohjainboxi juurikin tuo loota josta olen jo kuvankin tänne laittanut....
meinaan kl-varaosista tarjotaan nyt ohjainboxia johdinlevyn nimellä.....???
ovat kuulemma sama osa ja jos plugiin tulee öljyä pitää ohjainboxi vaihtaa....no minähän olen sen ohjainboxin (omasta mielestäni) jo avannut ja tarkistanut että öljyä ei ole....mutta johdinlevy laatikon päässä taitaa vuotaa...

Opel, "weird lieben autos"....
Re: 5v sähköautomaattilaatikon huolto.
Ee oo sama asia. Ohjainboksi on se konehuoneessa oleva loota jonka olet avannut. Johdinlevy joka on venttiilipöydän yläpuolella laatikossa tuntee kl:ssä nimen "sähkölaatikon tunnistinyksikkö". Tämän kun tilaat, niin tämän mukana tulee kaksi kierrosnopeusanturia.LopenUupunut kirjoitti:hello jälleen.
onko nyt niin että johdinlevy ja ohjainboxi ovat sama asia ?.....
miellän ainakin itse että johdinlevy on se osa vaihdelaatikon sisällä jossa on pistokkeelle paikka....ja ohjainboxi juurikin tuo loota josta olen jo kuvankin tänne laittanut....
meinaan kl-varaosista tarjotaan nyt ohjainboxia johdinlevyn nimellä.....???
ovat kuulemma sama osa ja jos plugiin tulee öljyä pitää ohjainboxi vaihtaa....no minähän olen sen ohjainboxin (omasta mielestäni) jo avannut ja tarkistanut että öljyä ei ole....mutta johdinlevy laatikon päässä taitaa vuotaa...että menee jo itsekin sekaisin taas....
Jos ohjausboksissa on öljyä, vuotaa se holkki joka KL:ssä tuntee nimen "Pistoke sähkölaatikkoon, sis. tiivisteet"
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 5v sähköautomaattilaatikon huolto.
ja kun auton alla tuli ryömittyä putkisasioissa niin pitihän ne laatikon öljyt vaihdella samalla.
jännitti vähän kun öljypohjan propusta tuli "liru" ulos (4.0L) ja turbiinin propusta loput 5Litraa....tai tarkkaan ulos tuli 8,7L öljyä eli se loppu 0.3Litraa jäi sitten sinne lauduttimeen....jääköön.
en vielä vaihtanut niitä osia mistä kirjoititte mutta näillä öljyillä oliskin tarkoitus ajella vain 20tkm ja vaihtaa sitten...vanhat muuten oli aivan kirkkaan punaista...mutta onpahan nyt sitten uusi suodin ja öljyt+tiiviste.
pistin muuten vain 8.3Litraa öljyä ja mittailen viion aikana ja lisään sitä mukaa kun tarvetta ilmaantuu....hyvä idea
.
jännitti vähän kun öljypohjan propusta tuli "liru" ulos (4.0L) ja turbiinin propusta loput 5Litraa....tai tarkkaan ulos tuli 8,7L öljyä eli se loppu 0.3Litraa jäi sitten sinne lauduttimeen....jääköön.
en vielä vaihtanut niitä osia mistä kirjoititte mutta näillä öljyillä oliskin tarkoitus ajella vain 20tkm ja vaihtaa sitten...vanhat muuten oli aivan kirkkaan punaista...mutta onpahan nyt sitten uusi suodin ja öljyt+tiiviste.
pistin muuten vain 8.3Litraa öljyä ja mittailen viion aikana ja lisään sitä mukaa kun tarvetta ilmaantuu....hyvä idea

.
Opel, "weird lieben autos"....