5v sähköautomaattilaatikon huolto.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

5v sähköautomaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

mitä kaikkea sitä kannattaa nyt samalla vaihdella kun kerran öljyt laskee lattialle viikonloppuna...100tkm täynnä noilla öljyillä...

oliko 1-2 vaihtoon jokin korjaussarja (jousi?) olemassa, varmuudeksi? (ja mikä se on mistä löytyy)
tietty öljyt.
suodatin
pistoke...jokin muu osa?
turbiinen propun tiiviste, öljypohjan tiiviste.

mitä ja mistä?

.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, La 27.08.2011 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No ennenkuin pudotat vanhoja öljyjä pois, niin lisää sinne sekaan puoli litraa dieseliä ja käy ajamassa sellainen muutaman kilometrin mittanen lenkki, jonka aikana pläräät kaikki vaihteet läpi. Ei kuitenkaan mitään talla pohjassa vetoja, mutta ihan normiajoa.

Tällä on tarkoituksena irroittaa johonkin rakoseen jumittunutta likaa, mikäli sitä siellä sattuisi olemaan.

Sitten öljynvaihdon yhteydessä irroita myös lauhduttimesta letkut irti, jotta sieltäkin tyhjenee. Tietysti myös turbiini (Mikäli siinä on proppu). Turbiinin propun tiiviste tulee yleensä samassa paketissa kun uusi suodatin tiivisteineen.

Ja että mistäkö...No paha sanoa minkälaisia varaosaputiikkeja teilläpäin mahtanee olla.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Käyttäisin auton varmuuden vuoksi samalla piuhan päässä, jotta tietää onko vikamuistiin jäänyt lootasta jotain vikoja. Kun öljyt sieltä kuitenkin laskee pois, niin samalla vaihtaa sähkölaatikon perus vikakohteita, esim. johdinlevy, kierrolukusanturit ja kyb-venttiilin. Jos ei vikakoodeja ole ja laatikko pelaa moitteetta niin ei niitä sitten tarvitse välttämättä vaihtaa. KL:stä kun tilaa johdinlevyn, niin siinä tulee mukana nuo kaksi kierroslukuanturia.
Se laatikon kyljessä oleva vikakohde, mistä vuotaa ne o-renkaat, ei ole oikeastaan pistoke, vaan läpivientiholkki mikä kannattaa vaihtaa, jos vuotaa boksiin öljyt, tai ei ole tietoa onko se milloin viimeksi vaihdettu. O-renkaat tulee sen holkin mukana.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

thanks molemmille.

carsofta on, ja vikakoodit otin viimeviikolla.....nolla.
nollasin varmuudeksi muistin lootasta ja opetin uudelleen, pelaa ja kukkuu.

naftan laittoa lootaan pitää harkita mutta sitten on myös otettava lauhdutin irti ettei jää naftaa sinne yhtään...tämän ehkä kuitenkin haluaisin kiertää ettei lisäduunia tule jonkin sortin jenkojen tms hajottua.... :D

miten kyb-venttiili oireilee ja mihin se vaikuttaa?
entäpä johdin levyn oireet?

tuo läpivienti, öljyt ja suodin+tiivisteet on prioriteetti nro 1 nyt. :D
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eikös tuo kyb-ventiili vaikuta vaihtamiseen ettei nyi noiden vaihtamisten välillä tuo johdinlevy taas siihen että kaikki noi mangneettiventiilit toimii kunnolla mistään tiedä mutta näin uskoisin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

arska10 kirjoitti:Eikös tuo kyb-ventiili vaikuta vaihtamiseen ettei nyi noiden vaihtamisten välillä tuo johdinlevy taas siihen että kaikki noi mangneettiventiilit toimii kunnolla mistään tiedä mutta näin uskoisin
voisko toi olla ainoaan "vikaan" jonka olen huomannut, nypyttää tyhjäkäynnillä (S:llä) loivaan ylämäkeen ryömiessä ?
olen pitänyt tuota ominaisuutena....???


.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Näin uskoisin että on eköhän CDI203 kommentoi jos olen väärässä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Laatiko hommasta löytyy aikapaljon juttua,
Johdin levyllä on oikeestaan 2 homma,
Siinä on kiinni ne nopeus anturit(välittä niiten mittaamaa tietoa ohjain boksille)
Ja taas boxsilta tietoa solenoideille,
Lisäksi vielä lämpötilan mittaus, startauksen salliminen/ei

Turbin lukon solenoidi (torque conventer lock up solenid)
säätelee turbinin lukitumis astetetta,
(jos"kun" jumitelee tekee usein nykimistä, kovia vaihtoja...ym)

Muita yleisiä syitä on pas***kat/väärät öljyt, määrä
(myös jos tyhjä käynnissä ei vaihde päällä on kierosluvun vaihtelua näkyy se helposti nykimisenä hiljaisessa vauhdissa,
Ja sille yleisä syitä railipaineen säätimen jumittelu, vialinen laturin vapaa kytkin" näkyy remmin tärinänä" )

Sitten vähän ikävämpiä syitä, kuluneet kitka pinnat, kulunut turbini
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

CDI203 kirjoitti:Laatiko hommasta löytyy aikapaljon juttua,
Johdin levyllä on oikeestaan 2 homma,
Siinä on kiinni ne nopeus anturit(välittä niiten mittaamaa tietoa ohjain boksille)
Ja taas boxsilta tietoa solenoideille,
Lisäksi vielä lämpötilan mittaus, startauksen salliminen/ei

Turbin lukon solenoidi (torque conventer lock up solenid)
säätelee turbinin lukitumis astetetta,
(jos"kun" jumitelee tekee usein nykimistä, kovia vaihtoja...ym)

Muita yleisiä syitä on pas***kat/väärät öljyt, määrä
(myös jos tyhjä käynnissä ei vaihde päällä on kierosluvun vaihtelua näkyy se helposti nykimisenä hiljaisessa vauhdissa,
Ja sille yleisä syitä railipaineen säätimen jumittelu, vialinen laturin vapaa kytkin" näkyy remmin tärinänä" )

Sitten vähän ikävämpiä syitä, kuluneet kitka pinnat, kulunut turbini
ok.
mulla toi kone käy tyhjäkäyntiä 678-691 (vaihteluväli 13rpm) väliä, ei heilu eikä vatkaa mutta carsoftalla näyttää että tyhjäkäynti "humppaa".
kone on bensa 420 -96 väyrynen.
öljyt on kohta 100tkm ajettu, suodatin on vaihdettu 130tkm sitten kuten öljytkin.

taidan samalla vaihtaa varmuudeksi kaikki noi osat mitä on edellä mainittu....taitaa olla fiksuinta noin jatkon kannalta.?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Siis kilsat oli viimeksi laatikon huoltoa tehty?
Eli ajeltu melkeen tupla kilsat (vaihto väli 60tkm)

Sen tepselin reijjän kun vaihtaa usein joutuu vaihtamaan sitten johdin levynkin,
Kiinitys pultin vasta pala On siinä kiinni melko heiveröisesti ja alkaa helposti pyöriä tyhjää,

Noilla oireilla/viime öljyn vaihtelusta ajetuilla kilsoilla
Ei ole ollenkaan liika varmistelua vaihtaa mainitut osat,

Lienee paikalla varoituksen sana, laatikon putsaamisesta jollain muula kuin sillä öljyllä
Mitä siellä käyttää, joissain laatikoissa ollut pakoissa tiivisteitä
Mitkä kovetuneet pika vauhti sen jälkeen kun ovat kosketuksissa
Johonkin muuhun kuin öljyyn, samoin kovaksi menneitä orenkaita solenoideisa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

CDI203 kirjoitti:Siis kilsat oli viimeksi laatikon huoltoa tehty?
Eli ajeltu melkeen tupla kilsat (vaihto väli 60tkm)

Sen tepselin reijjän kun vaihtaa usein joutuu vaihtamaan sitten johdin levynkin,
Kiinitys pultin vasta pala On siinä kiinni melko heiveröisesti ja alkaa helposti pyöriä tyhjää,

Noilla oireilla/viime öljyn vaihtelusta ajetuilla kilsoilla
Ei ole ollenkaan liika varmistelua vaihtaa mainitut osat,

Lienee paikalla varoituksen sana, laatikon putsaamisesta jollain muula kuin sillä öljyllä
Mitä siellä käyttää, joissain laatikoissa ollut pakoissa tiivisteitä
Mitkä kovetuneet pika vauhti sen jälkeen kun ovat kosketuksissa
Johonkin muuhun kuin öljyyn, samoin kovaksi menneitä orenkaita solenoideisa

kitoos.
vaihdan noi kaikki...samallahan se menee kun purkaa pohjan pois.
koitin löytää jonkin sortin tietoa ponnahtaako sieltä kasa jousia lattialla kun sen koneiston ottaa alas sieltä...katselin laittamiasi 2008 kuvia tuolta mese.fi sivulta mutta siinä ei selvinnyt paljonko osia irtoaa kun pudottaa tuon venttiilikoneiston alas...???

piston jo pariin paikkaan kyselyä noista osista, lähinnä saatavuudesta...hinnathan on netissä luettavissa...yhteensä noin 400€.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sen venttili koneiston kun napaa pois ei pitäisi tulla mitään irto osia/vieteritä
Ainoa tarkempi juttu sitä pois ottaessa on siinä kuskin puolen taka kulmassa oleva muovinen vipu mikä on kiinni toisesta päästä valtsin tangossa, jos vaan tipautta vauhdila alas niin hajoaa helposti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Ja katso ennen kun tipautat sen venttiilipöydän alas sieltä, että missä kohtaa sitä muovista "limua" se vaihteenvalitsimen tappi on, että tulee asentaessa oikeaan kohtaan. Ei käy, että kun paketti kasassa ja liemet on sisällä, niin vaihdekeppi ei valitse vaihteitä.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja arska10 »

BTriker kirjoitti:Ja katso ennen kun tipautat sen venttiilipöydän alas sieltä, että missä kohtaa sitä muovista "limua" se vaihteenvalitsimen tappi on, että tulee asentaessa oikeaan kohtaan. Ei käy, että kun paketti kasassa ja liemet on sisällä, niin vaihdekeppi ei valitse vaihteitä.
Tässä kuva tuosta vaihteenvalitsimen tapin asennuksesta
Kuva
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Noniin, tuli aloitettua sitten ryömintäharjoitukset auton alle....

siellähän se oli plugi...
http://aijaa.com/v.php?i=002718573018.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

täynnä öljyä...tässä kuvassa se on jo putsattu preikkliinerillä...
http://aijaa.com/v.php?i=002268573019.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

irroittelin ohjainboxinkin ja mietin olisko siellä öljyä....oletanko oikein että ei ole jos ei siinä littimissä (latta malliset 2kpl) ollut yhtään öljyä, eikä heiluttamalla ainakaan tuntunut olevan sisällä mitään...näytti hyvin kuivalta.. :?:

tässä vielä ohjainboxin paikka jos joskus joku etsii...
http://aijaa.com/v.php?i=003008574225.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/v.php?i=006008574269.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/v.php?i=005198574227.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.ebay.de/itm/Mercedes-W210-St ... 0343126531" onclick="window.open(this.href);return false; esim.

.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, La 27.08.2011 20:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja BTriker »

irroittelin ohjainboxinkin ja mietin olisko siellä öljyä....oletanko oikein että ei ole jos ei siinä littimissä (latta malliset 2kpl) ollut yhtään öljyä, eikä heiluttamalla ainakaan tuntunut olevan sisällä mitään...näytti hyvin kuivalta..
Ei kyllä kannata olettaa mitään, vaan käyttää se boksi auki ja puhdistaa, koska sitten näet sen piirilevyn kunnon omin silmin. Siellä saattaa olla silti sitä öljyä, tai hapettumia/paskaa tinausten väleissä, jotka saa kevyesti pyyhkimällä tai kevyesti raaputtamalla pois.
Sen boksi aukaisee kahdella pikku taltta meisselillä varovasti longottamalla.
Kun olet tämän rempan tehnyt ja ajellut viikonpäivät, niin käytä boksi uudelleen auki ja putsaa, koska sinne piuhoihin on sitä ölppää kuitenkin jäänyt ja saattaa loria ne loput sinne boksiin.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

BTriker kirjoitti:
irroittelin ohjainboxinkin ja mietin olisko siellä öljyä....oletanko oikein että ei ole jos ei siinä littimissä (latta malliset 2kpl) ollut yhtään öljyä, eikä heiluttamalla ainakaan tuntunut olevan sisällä mitään...näytti hyvin kuivalta..
Ei kyllä kannata olettaa mitään, vaan käyttää se boksi auki ja puhdistaa, koska sitten näet sen piirilevyn kunnon omin silmin. Siellä saattaa olla silti sitä öljyä, tai hapettumia/paskaa tinausten väleissä, jotka saa kevyesti pyyhkimällä tai kevyesti raaputtamalla pois.
Sen boksi aukaisee kahdella pikku taltta meisselillä varovasti longottamalla.
Kun olet tämän rempan tehnyt ja ajellut viikonpäivät, niin käytä boksi uudelleen auki ja putsaa, koska sinne piuhoihin on sitä ölppää kuitenkin jäänyt ja saattaa loria ne loput sinne boksiin.
okkei, pitääpä purkaa ensviikonloppuna kun avaan lootan ja vaihdan osat sinneen....
kävin vielä äsken pikana irroittamassa ton ohjainboxin ja otin kuvat niillekin jotka sitä etsii ja jonkin ongelman kanssa painii... :D
kuvat tossa ylempänä...

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5v sähköautomaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

pitihän se loota käydä ottamassa vielä irti ja purkaa....kuiva kun saharan aavikko.
en nyt heti huomannut että olis jotain hapettumaa.....

:D
.
Opel, "weird lieben autos"....
e-manageri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 17.10.2010 10:17

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja e-manageri »

LopenUupunut kirjoitti:
okkei, pitääpä purkaa ensviikonloppuna kun avaan lootan ja vaihdan osat sinneen....
kävin vielä äsken pikana irroittamassa ton ohjainboxin ja otin kuvat niillekin jotka sitä etsii ja jonkin ongelman kanssa painii... :D
kuvat tossa ylempänä...
Mun autossa tuo ohjainboksi on eripäin kuin sulla. Siis liittimet tulee boksiin alapuolelta eikä yläpuolelta.
Tuli mieleen että jos ne liittimet tulee alapuolelta, ei boksiin ehkä pääse öljy niin helposti sisään.
Kokeile voiko tuon boksin kääntää ylösalaisin
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 5v Automaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

e-manageri kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
okkei, pitääpä purkaa ensviikonloppuna kun avaan lootan ja vaihdan osat sinneen....
kävin vielä äsken pikana irroittamassa ton ohjainboxin ja otin kuvat niillekin jotka sitä etsii ja jonkin ongelman kanssa painii... :D
kuvat tossa ylempänä...
Mun autossa tuo ohjainboksi on eripäin kuin sulla. Siis liittimet tulee boksiin alapuolelta eikä yläpuolelta.
Tuli mieleen että jos ne liittimet tulee alapuolelta, ei boksiin ehkä pääse öljy niin helposti sisään.
Kokeile voiko tuon boksin kääntää ylösalaisin
Hitusen huonommin mutta kyllä se sinne kiipeää tultuaan pitkän matkan ylämäkeä laatikosta asti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: 5v sähköautomaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Eipä sinne sitä öljyä tule kun vaihtaa sen holokin. Vain johtoihin jo päässyt öljy sinne voi nousta.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 5v sähköautomaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

BTriker kirjoitti:Eipä sinne sitä öljyä tule kun vaihtaa sen holokin. Vain johtoihin jo päässyt öljy sinne voi nousta.
ja kun pitää sen kunnossa(vaihtaa aina samalla kuin öljyt niin ei pääse öljyä sinne johtoonkaan)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5v sähköautomaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

hello jälleen.

onko nyt niin että johdinlevy ja ohjainboxi ovat sama asia ?.....
miellän ainakin itse että johdinlevy on se osa vaihdelaatikon sisällä jossa on pistokkeelle paikka....ja ohjainboxi juurikin tuo loota josta olen jo kuvankin tänne laittanut....

meinaan kl-varaosista tarjotaan nyt ohjainboxia johdinlevyn nimellä.....???

ovat kuulemma sama osa ja jos plugiin tulee öljyä pitää ohjainboxi vaihtaa....no minähän olen sen ohjainboxin (omasta mielestäni) jo avannut ja tarkistanut että öljyä ei ole....mutta johdinlevy laatikon päässä taitaa vuotaa... :D että menee jo itsekin sekaisin taas....
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: 5v sähköautomaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja BTriker »

LopenUupunut kirjoitti:hello jälleen.

onko nyt niin että johdinlevy ja ohjainboxi ovat sama asia ?.....
miellän ainakin itse että johdinlevy on se osa vaihdelaatikon sisällä jossa on pistokkeelle paikka....ja ohjainboxi juurikin tuo loota josta olen jo kuvankin tänne laittanut....

meinaan kl-varaosista tarjotaan nyt ohjainboxia johdinlevyn nimellä.....???

ovat kuulemma sama osa ja jos plugiin tulee öljyä pitää ohjainboxi vaihtaa....no minähän olen sen ohjainboxin (omasta mielestäni) jo avannut ja tarkistanut että öljyä ei ole....mutta johdinlevy laatikon päässä taitaa vuotaa... :D että menee jo itsekin sekaisin taas....
Ee oo sama asia. Ohjainboksi on se konehuoneessa oleva loota jonka olet avannut. Johdinlevy joka on venttiilipöydän yläpuolella laatikossa tuntee kl:ssä nimen "sähkölaatikon tunnistinyksikkö". Tämän kun tilaat, niin tämän mukana tulee kaksi kierrosnopeusanturia.
Jos ohjausboksissa on öljyä, vuotaa se holkki joka KL:ssä tuntee nimen "Pistoke sähkölaatikkoon, sis. tiivisteet"
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 5v sähköautomaattilaatikon huolto.

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

ja kun auton alla tuli ryömittyä putkisasioissa niin pitihän ne laatikon öljyt vaihdella samalla.

jännitti vähän kun öljypohjan propusta tuli "liru" ulos (4.0L) ja turbiinin propusta loput 5Litraa....tai tarkkaan ulos tuli 8,7L öljyä eli se loppu 0.3Litraa jäi sitten sinne lauduttimeen....jääköön.

en vielä vaihtanut niitä osia mistä kirjoititte mutta näillä öljyillä oliskin tarkoitus ajella vain 20tkm ja vaihtaa sitten...vanhat muuten oli aivan kirkkaan punaista...mutta onpahan nyt sitten uusi suodin ja öljyt+tiiviste.

pistin muuten vain 8.3Litraa öljyä ja mittailen viion aikana ja lisään sitä mukaa kun tarvetta ilmaantuu....hyvä idea :?:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Vastaa Viestiin