Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Joo sehän tossa Starissa on hauskaa että voit tehdä oman huolto historian hetkessä. TOSIN ymmärtääkseni siitäkin narahtaa koska autossahan on päivälaskuri. Eikös se siinä tapauksessa näytä että kaikki huollot on tehty samaan aikaan mikäli teet itse sinne huoltohistorian.

No oli miten oli mutta kun vertailee näitä suomiautoja taikka muuten rehellisiä autoja näihin ruuvattuihin niin huomaa näissä selkeitä eroja starin kautta sekä myöskin selaamalla huoltokirjaa. Esim oma CL joka on suomiauto niin kyllä starilla sen kilometrit täsmää just huoltokirjan kanssa. Mutta esim tuo C 200 josta puuttui ainakin 100tkm mittarista oli starin ja huoltokirjan lukemat ihan mitä sattuu + huoltokirjan leimat oli vielä lyöty samaan aikaan eikä leimasinta ollu kastettu välissä. Oli hauskan näkönen kun leimat haaleni sivu sivulta. :D
Dodge Charger 440 R/T 1969
__ksami__
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Su 29.08.2010 23:48
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja __ksami__ »

Tuossa vuosi sitten firma osti saksasta tuodun sprinterin, vuosimalli oisko joku -08.

No tuos viikko sitte kiertokanki sano sopimuksen irti, veivät auton korjaamolle niin torelliset kilometrit oli 300tkm enemmän mitä mittaris :D
Kitkar745
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 10.07.2011 23:54
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Kitkar745 »

jeps.. kokemus faijan tuontimesestä..

osti liikkeestä ja makso 11 000 € + 4000 € veroja. olisko vm 2003 farmari tai vähän uudempi, om606 koneella.

ihan siisti maalipinta, ei lommoja etuvalot reikäset ja kellastuneet. vanteissa painoja 3 riviä eli monta sataa grammaa, vanteiden ulkopinnassa painojen vastapuolella teräviä monttuja niinkun kuonahakulla tai jollain terävällä vasaralla hakattuja, ja kuitenkin mesen omat aluvanteet :shock:

ei talvirenkaita :thumbdown:

sisällä hanskalokeron lukko rikottu (varkaus saksanmaalla..) tavaratilan vanerin aukasukahva rikki eli ei tietoo mitä siellä on tai puuttuu..

ajamaan kun lähtee saa joka kerta käydä paiskaamassa takaluukun kiinni vaikkei sitä olis aukassu, auto herjaa srs vikaa mene huoltoon. luukun kun paiskaa srs vika poistuu.. mikähän sekin lie ?

kulkupuoli on hyvin kunnossa ja kortti varmaan lähtee ukolla kuivuun hetken päästä kun tolpat vilkkuu aika useesti.


ihmettelin ääneen noita auton vikoja meirän ukolle mut ostaa uudet valot jos tarvii ja talvirenkaat menee kuulemma samoille vanteille, ei ne täristä kun vasta 140 jälkeen.. ja kossupullo mahtuu keskikonsoliin eli hanskalokeroo ei tarvita.

äijä on ihan sokee ja osti varmaan joltain saapasmieheltä mersunsa :clap:
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 993
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

No huh huh. :shock:
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Kitkar745 kirjoitti:osti liikkeestä ja makso 11 000 € + 4000 € veroja. olisko vm 2003 farmari tai vähän uudempi, om606 koneella.
:shock:
Viimeinen tehtaalla OM606:sella varustettu farmari on tehty vuonna 1999 (W210)
Viimeinen mihin OM606:sta sai oli 2001 vuosimallin G
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Kitkar745
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 10.07.2011 23:54
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Kitkar745 »

jaa no ne moottorin speksit oon vaan kuullut, en sitä tarkistanut. :wave: joku kone siellä kumminkin on ja käy diesel öljyllä. ja kulkee ihan vitusti. :o


alko häiritseen ja kattelin nettiautoo :crazy: mut se on poistunut sieltä jopa myydyistä, sieltä se kummiskin on löydetty. jos olis mun auto olisin varmana perunu kaupat.

lisätääs vähän tietoja tästä tapauksesta..

löysin sattumalta ukon vanhan golf in nettiautosta. mittarista lähtenyt noin 300 T kilsaa pois. ja kone ei ole enään 1.9 td vaan pelkkä diesel.

siitä sitten välähti et sehän meni vaihdossa siihen meseen ja googletin myyjän nimen ja mercedes benz tampere. ensimmäinen osuma ja heti oikea myynti ilmo tosin vain googlen välimuistissa kun myyjä poistanut tiedot nettiautosta.

http://webcache.googleusercontent.com/s ... .google.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

tuon keltakilpisen mesen faija osti ja laitto kilpiin. myyjän nimikin näkyy pinkillä.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3078
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

Tässäpä pitkästä aikaa autonhakutarinaa. Taustatietona kerrottakoon että ensimmänen hakureissu oli 2003 jolloin ajelin vajaassa viikossa 3000 km katsoen 8 autoa ja tulin tyhjin käsin kotiin - yksikään ehdokkaista autoista ei vastannut sen paremmin kuvauksia kun odotuksiakaan. Seuraavalta reissulta tarttuikin jo mukaan halutunlainen S300Turbodiesel joka hoiti virkansa kuutisen vuotta. Tämän jälkeen on tullut hankittua tuontiautoja puolisen tusinaa lisää joista 2 työkavereille, muille on löytynyt käyttöä perhepiirissä.

Tällä kertaa tavoitteena oli löytää jälleen perhepiiriin edullinen W220-korinen V8-ässä vuosituhannen vaihteesta. Budjetin ja moottorin lisäksi valintaan vaikutti muutama muukin ehto: nahkasisustus on must ja aivan kaikkia sisus- ja päällysvärejä ei hyväksytty. Tyyppiviat ja verot selvitettiin kevään mittaan ja päivittäinen tarjonnan seuranta (Mobile/Autoscout) alotettiin pari viikkoa ennen matkaa. Parhaat vaihtoehdot kuulusteltiin puhelimitse etukäteen ennen matkaa, yksi auto Hannoverista pudotettiin myyjän huonon vastailuinnon takia pois tarkistettavien listalle ja lopullinen reitti muodostui tältä pohjalta. Alkuperäinen suunnitelma oli käydä Ruhrin alueella katsomassa 2-3 lupaavinta autoa läpi ja jollei onnistu, tarkistella muita listalla olevia ja uusia vastaan sattuvia vaihtoehtoja. Aikataulu tosin oli hieman tiukka - aikaa oli käytettävissä perillä vain 4 päivää joista kaksi suunniteltiin käytettäväksi auton hakuun ja loput kaksi aaltojen tarkkailuun Wärnemunden hiekkarannalta käsin. Toisin kuitenkin kävi...

Tiistai: Superfast on perillä Rostockissa vähän vaille 22 ja määränpäänä on Bremen, tavoiteaika perillä klo 1. Koska kulkuväline on linja-auto, nopeudenrajoitin ei salli moottoritienopeuksien täyttä hyödyntämistä. Herra Murphy iskee ensimmäisen kerran jo matkan puolivälissä kun fast-food iltapalan tuottaminen kestää McDonaldsilla 45 minuuttia. Perillä ollaan siis tuntia aiottua myöhemmin.

Keskiviikko: Hyvin nukuttujen 4 tunnin yöunien jälkeen Murphy iskee toisen kerran heti aamusta: Best Western-hotellin toiletin pöytä on reunaltaan pyöristetty ja -8 diopterin likinäöllä sitä ei oikein kunnolla huomaa joten silmälasit ottaa pöydän reunalta kiidon ja päätyy lattialle, toinen linssi rikki. Pois lähtiessä lasku tehdään ensin kerran, sitten laskutetaan toinenkin huone. Kiitos. ja näkemiin ja autolta takaisin. Hinta ei ollutkaan netissä ja vahvistuksessa luvattu joten lasku kirjoitetetaan vielä kolmannen kerran vaikka olisi jo kiire.

Ennen kymmentä on tarkoitus olla Münsterin takana tarkistamassa retken kakkosvaihtoehto ja viimeistään puoleltapäivin Mülheim an der Ruhr-nimisessä pitäjässä sijaitsevassa autoliikkeessä jossa on ensimmäinen ja vahvin kandidaatti, musta 500 Lang. Tästä on jo edellisviikolla soittelemalla selvitetty että pientä ruostevikaa kaarista löytyy ja vasemmassa etujousessa on vikaa, muuten auto, varusteet ja hinta on OK. Kello 8:59 olemme jo sata kilometriä lähempänä jolloin soitetaan kauppiaalle että pitäkää autosta kiinni, täältä tullaan niinkun luvattiinkin. Vastaus on että auto on myyty, kuulemiin.. Nyt pitää jo pysähtyä huoltamolle tuumimaaan mitä seuraavaksi.

Soitamme kakkoskandidaatille joka oli valmis näyttämään kesälomansa aikana autoa koska tahansa. Eilen on Murphy kuitenkin ilmeisesti iskenyt häneenkin - äänestä ja meriselityksestä päätellen jokin (puuma?) on raahannut kaverin baarireissulta jonnekin peräkylään ja ajokuntokaan ei taida olla vielä tallella. Näinpä hän on valmis esittelemään meille autoa heti yhdeltä. Koska annettu osoite on melkein päätien varrella, ajamme kylän läpi ja vilkaisemme missä määränpää ja paikallinen rekisteröintitoimisto ovat.

Tässä vaiheessa meillä on 3 tuntia luppoaikaa joten päätämme käväistä Essenissä. Siellä on kolmas, kuvauksita päätellen hyvä ja siiisti 430 joka on ollut liikkeessä ja myynnissä myös eBay.de:ssä Jostakin syystä sunnuntaina päättyneen huutokaupan ostaja ei ollutkaan ostanut huutamaansa autoa joten se on edelleen liikkeessä myynnissä - odotettavissa siis selvä pommi. No, autojahan täällä ollaan katselemassa joten matkaan siis.

Itse liikkeen muodostavat hauskan oranssinväriseksi maalattu 10 x 10 m betonikuutio jossa on pääkonttori ja autofixaamo sekä pihalla olevat 6 autoa ja asiakaspaikka. Etupihan vahtikoirana toimii tuolilla istuva isoisä joka hymyilee muttei puhu saksaa tai mitään muutakaan meille tuttua kieltä. Toimitusjohtajalla on kiire puhelimessa joten tutustumme autoon. Siisti on ehkä liioiteltua, sisustus on nuhjaantunut ja oikea etulokari ja ovi on kolaroitu ja maalattu. Ilmeisesti sikamassan avulla paikalleen sentin asennustarkkuudella lätkitty oven lista istuu hiukan huonosti. Toimitujohtajakin ehtii paikalle joten alamme kysellä papereista. Huoltokirja voi olla pääkonttorissa johon hän katoaa. Lopulllisesti. Jätämme avaimet isoisälle ja jatkamme matkaa takaisin auton 2 pariin.

Sininen S500L on ollut kuulemma samassa perheessä kauan, ajettu 243 tkm, täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja mutta toisaalta listalla on myös perinteiset vähän ruostetta ja ilmajouset vuotaa. Paikan päällä ulkoa auto näyttää hyvältä, paitsi että parissa kohdassa pyöränkaarissa on tosiaankin sitä luvattua ruostetta. Ilmajouset toimivat ja auto nousee ylös kun sen käynnistää mutta kompressori pitää aika mekkalaa. Moottorissa on ollut nestevuotoa ja silmämääräisesti arvioituna konehuone voisi olla kilometreihin nähden siistimpikin. Sisällä on muuten kaikki OK mutta takapenkillä joku on meikannut kasvojensa lisäksi vaaleita laikkuja mattoon ja turvavöihin. Sitten seuraa vikakoodien lukuyritys mutta kriittisellä hetkellä tietokoneen virtajohto irtoaa ja Windows sekoaa. Kompuutterin uudelleenkäynnistys ei onnistu. Tässä vaiheessa myyjä alkaa jo kysellä mitä auton kanssa ajatellaan tehdä ja paljonko tarjotaan. Vastauksena pyydämme nähdä sen täydellisen huoltokirjan - yllättäen se onkin kaksi eri kirjaa, toisessa merkinnät uudesta 160 tkm saakka ja toisessa vain yksi merkintä vähänä päälle 200 tkm kohdalla - ja siitäkin on jo muutama vuosi aikaa, samoin kuin siitä edelliseen merkintään jolloin auto oli vielä edellisellä omistajalla. Auton huoltohistoria selviää kuulemma paikallisesta liikkeestä jossa huollot on tehty vaikka kaikki leimat on Dortmundista. Entistä luikurimmalta vaikuttava myyjä esittää omana tiukkana hintanaan 400 pois pyynnöstä ja kertoo olevansa tavattavissa myös huomenna vaikka on pyhä! Tieto yllättää meidät, huomisaamuna ei näinollen liikkeitä kierrellä. Lähdemme etenemään kohti hotellia.

Matkan varrella on Marl-nimisessä kaupungissa liike jossa on auto jonka ABC-hydraulijousitus on kasassa. Tätä ei saa siis ajamalla kotiin mutta poiketaan kuitenkin katsomassa mistä on kyse.Paikan päällä on huoltoaseman takana halli ja ulkona on rivi autoja. Sisällä on liikeosa jossa on 2 autoa ja iso korjaamo jossa autoja on parikymmentä. Omistaja on parin apulaisen kanssa haalarit päällä pilarinosturilla olevan auton kimpussa ja tulee paikalle muutaman minuutin päästä. Auto on ikkunat auki, sisusta osittain purettu ja täynnä korjaamopölyä. Kuulemma kyseessä on sähkövika, ilmeisesti starttiakun johdot on joku käyttänyt väärinpäin ja senjälkeen ABC-hydrauliikan ohjaus ei ole toiminut. Johtaja olisi paikalla haalarit päällä huomennakin autoja ropaamassa jos kiinnostaa tulla yrittämään saada vika korjattua.

Saavumme hotelliin jossa käydään nopeasti Mobile läpi. Kello on jo yli viisi mutta läheltä sattuu silmään liikkeestä hyvältä vaikuttava tapaus. Kuvat näytttää hyviltä ja myyjä myy lähellä asuvan tuttavansa autoa jonka historia on näinollen tarkkaan tiedossa, tupakoimaton ja teknisesti hyvä. Myyjä lupaa olla paikalla vaikka saapuminen menisi vähän yli kuudenkin. Paikan päällä on vanha teollisuusrakennus jonka takakulmassa on autokorjaamo. 2-pylväsnosturin päällä on ylhäällä remontissa Ford Taunus -73 ja Mersu on ajettu sen alle. Omistaja on saksalainen kaveri joka on aikamoinen tarinankertoja. Varusteet autossa on hyvät mutta vikaakin löytyy: ABC laskee alas kun moottori sammutetaan, katto ja konepelti on raekuuron jäljiltä pieniä lommoja täynnä (mitenkä on saatukaan otettua kuvat jossa lommot ei näy?) ja niin edelleen. Koeajoakin tarjotaan oma-alotteisesti. Auto kiihtyy kun raketti, aluksi alusta vaikuttaa hyvältä mutta kiihdytettäessä kun nokka nousee ylös, etupää tuntuu väljältä. Alustassa kolisee pakoputki tai katalysaattori ja voimansiirrossa on väljää. Myyjä pistää tupakaksi, tuhkakuppi on täynnä tuhkaa mutta tumpit kuulemma heitettään aina ikkunasta ulos... Kiitos mutta ei kiitos.

Illalla selataan vaihteeksi nyt myös Autoscout. Sieltä löytyykin juuri myyntiin tullut auto joka vaikuttaa hyvältä - liiankin hyvältä - ajomäärä ja muut tiedot sopii täsmälleen myös auto numero 1:een joka oli siis myyty edellisenä päivänä. Vaikka Saksassa on paljon autoja, vaikuttaa siltä että kyseessä ei ole sattuma. Auto on vain noin viiden kilometrin päässä hotellista, mutta seuraavana päivänä on ajettava kuitenkin takaisin Rostockiin joten matkaan on lähdettävä varhain. Juhlapyhä on pyhä vain etelä- ja länsipuolen osavaltioissa joten reitistä riippuen Osnabrückistä tai Hannoverista alkaen on taas arki. Testerikin saadaan lopuksi elviytettyä toimintakuntoon.

Torstai: Aamulla klo 9:00 arvoituksellisen auton myyjän numero ei vastaa joten lähdemme liikeelle. Matkan varrella on yksityisellä myynnissä auto. Soitamme klo 11 juuri kun olemme ohittamassa moottoritieiiittymää josta pitäisi kääntyä. Vastaukseksi tulee luuri korvaan, pyhänä ei näemmä tehdä kauppaa.

Hannoverissa ei ole pyhä ja niinpä seuraava myyjä vastaa puhelimeen. Auto on ollut yrittäjällä itsellään ylimenovaiheen autona kun vanha paku myytiin ja uutta ei heti saanut. Huoltokirja on kadonnut mutta auto muuten OK tyypillisine vikoineen. Valitettavasti auto on vaimolla ajossa klo 17 saakka joten joudumme passaamaan tämänkin.

Loppupäivä kuluu ilman autokokemuksia. Perillä todetaan että seuraavat 2 päivää käytössä olevassa asunnossa ei ole nettiyhteyttä, mutta kaupassa käydessä löytyy nurkalta pelihallin ja Internet-kahvilan yhdistelmä.

Perjantai: Aamun ensimmäinen tunti kulutetaan Internet-kahvilassa ja tehdään lista käsillä olevista vaihtoehdoista. Listalla vilahtaa myös paikallisen autoliikkeen S430 mutta se sivuutetaan liiian kalliina...

Autoscoutista löytyy lupaava yksityisen ilmoitus ja puhelimeen vastaa erittäin asiallinen kaveri. Auto ei ole hänen vaan kaverinsa joka ei ymmärrä internet-asioista mitään joten hän hoitaa myyntiä. Omistajan kanssa on tapaaminen iltapäivällä, sen jälkeen paperit on käsillä. Voimme tulla katsomaan autoa ja myös kauppakirjan teko suoraan omistajan kanssa onnistuu.

Tässä vaiheessa kello käy yli kymmentä joten täytyy kiirehtiä huolehtimaan myöskin kilpiasioista. Vakuutusmyyjä varoittelee että en välttämätttä saa keltaisia kilpiä yksilöimättömään autoon. Paikallisessa virastossa on puolentoista tunnin jono. Englanninkielinen väestörekisteriote passin kanssa kelpaa mainiosti kotiosoitteen todistamiseksi. Lopulta klo 12.15 kilvet on kädessä, enää auto puuttuu.

Matkalla on ruuhkaa ja vaihtelun vuoksi poiketaan katsastamassa myös netissä lupaavan näköinen, 1933 syntyneellä rouvalla ollut BMW 750i. Auto on ahdettu liikkeen takimmaiseen nurkkaan. Ovenkahvasta on nahka melkein puhki vaikka autolla on ajettu vasta 199 tkm ja siinä on täydellinen huoltokirja (no joo...). Beige kuljettajanpenkki on muuttunut värisävyltään mustemmaksi ja maalipinnassa on naarmuja siellä täällä.

Tämän pienen poikkeaman vuoksi aikataulu venähtää ja paikan päällä olemme vasta tuntia suunniteltua myöhemmin. Myyjä sanoo ettei haittaa, hän on työasiollla mutta auto seisoo tallin edessä nähtävilä.

Paikan päällä annetussa osoitteessa on komea talo jonka pääovessa on kyltti: "Klubi, vain miehille. Pääsymaksu 50 EUR. Muutama drinkki saattaa kuulua lipun hintaan". Talon vieressä on autotalli jonka edessä seisoo sininen lang w220 joten mitäs ympäristöstä ja asiaan. Yritän soittaa myyjälle joka ei juuri nyt vastaa. Autossa on alkavaa ja jo kerran paikattua ruostetta toivottua enemmän. Sisusta on siistihkö mutta harmaa väri ei miellytä. Ikkunakarmilla on tupakantuhkaa vaikka auton piti olla tupakoimaton. Passaamme tämän. Mieltä jää kaivamaa kysymys: onkohan auto talon isännän vai onko kenties asiakkalla jäänyt piikki auki?

Nyt on kello jo yli neljä ja perjantairuuhka on menossa. Paljon ei ole enää tänään tehtävissä, ote alkaa lipsua ja niinpä päätetään käydä katsomassa myös Etelä-Hampurissa oleva S600, oli sen verot sitten mitä tahansa. Annettu osoite on hankalassa paikassa Elben toisella puolella ja ruuhka pahimmillaan, sekä Elbe-tunnelit että kehätie jumissa. Navigaattorin suosittelee varareittiä joka sekin on tukossa ja niin käytetään varareitin varareittiä keskustan ja sataman läpi.

Wilhelmsburg näyttää aika lailla toisenlaiselta kun katumaisema toisella puolen jokea. Puolet väestöstä näyttää olevan Turkista ja toinen puoli muista itä-Euroopan maista. Liike löytyy alueen kulmalta. Perillä on talojen takapihalla korjaamohalli ja sen edessä n. 50 x 50 m kenttä joka on täynnä autoja - kylki kyljessä, keula puskurissa. Hinnat ja tekniset tiedot on kirjoitettu maalitussilla ikkunaan. Emme löydä autoa mistään joten kysymme konttorista. Myyjä on ainoa saksaa puhuva, ulkona on puolisen tusinaa työntekijää. Kaksi Aviksen entisen vuokrapakun kyljestä teippejä repivät kaverit lähetetään akkukärryn kanssa avuksemme.

Auto löytyy mutta kunto on enemmän kuin vähän murheellinen. Myynti-ilmoituksen kuvat on kun oma rippikuva - paljon paremman näköinen kun tilanne luonnossa. Konepellin kulmassa on kahden kämmenen kokoinen iso lommo joka on vasaroitu suoraksi ja paikkamaalattu eri värillä. Joskus vuosien päästä tämä voisi olla entisöintiprojekti jollekin museoautoharrastajalle, mutta ei nyt, ei meille.

Paluumatkalla Rostockiiin soitetaan yksityiselle, naapurikylän miehelle Bad Doberaniin jolla on S320CDI. Venäläisittäin (?) tai sinnepäin saksaa murtava kaveri kertoo remointeista mitä autoon on tehty. Kaikki on muuten OK mutta huoltokirja vähän hukassa ja aikataulut näytölle ei sovi - tänään emme ehdi ajoissa paikalle koska liike (!) menee kohta kiinni ja huomenna on ehdottomasti vapaapäivä.

Illalla käydään kaupassa ja netttikahvilassa josta 11 tuntia aiemmin aloitimme retken. Nyt otetaan vielä pienempi säde ja kriittisempi tarkastelu käyttöön kun aiemmin. Paikallisesta VW-liikkeestä löytyy ilmoituksen perusteella normaalivarustein oleva S430. Liikekin on vaan neljän kilometrin päässä. Päätämme käydä vielä katsomassa näkyisikkö autoa aidanraosta. Perillä auto löytyy heti - se on vaihtoautokentän kulmalla ja tuulilasiin on teipattu iso "AKTION"-teksti. Ulkoisesti kunto on hyvä, paria takapään ruostetäplää ja etupuskurin maalivaurioita lukuunottamatta.

Kuva

Perjantai: Yö kuluu pohdiskellen mitä "AKTION" tarkoittaa? Aamulla olemme paikalla ennen yhdeksää. Hyvät uutiset: "Aktion"-autoon saa vaihdossa 2000 EUR hyvityksen mistä tahansa itse liikkuvasta autoksi kutsutusta laitteesta. Sellaisia löytyy Rostockistakin parillasadalla eurolla. Huonot uutiset: auto on varattu maanantaihin saakka mahdolliselle ostajalle joka kävi eilen varaamassa auton ja selvittelee rahoitusta.

Selvitämme varmuuden vuoksi joka tapauksessa auton varusteet, koekäytämme ja luemme vikakoodit. Varustelista on ilmoituksesta poiketen lähes täydellinen - Distronic, TV-viritin, Bose-kaiuttimet ja CD-boxi. Sisältä auto on kuin pakasta vedetty. Sanomme myyjälle että ostamme auton vaikka heti jos se on kaupan. Myyjä lupaa soittaa auton ostajalle varmistaakseen ostohalukkuuden ja soittaa meille takaisin kun saa tiedon.

Käymme pakkaamassa tavarat ja luovuttamassa asunnon. Palamme nettikahvilan kautta liikkeeseen. Myyjä ei ole saanut yhteyttä koska ostaja on antanut vain yrityksen puhelinnumeron ja lauantaisin firma on kiinni. Niinpä emme saa tätä autoa mukaan vaikka tahtoisimme.

Varasuunnitelmana on käydä vielä katsomassa edullinen 400 CDI joka on samassa kylässä. Myyjä lähettää osoitteen tekstiviestillä ja kertoo tulevansa paikalle puolen tunnin päästä. Vajaan tunnin päästä kurvaa paikalle mies joka esittelee auton. Se on kuulemma jo kerran myyty mutta käsirahan maksanut ostaja ei ole hakenut sitä. Autokaan ei oikeastaan ole hänen vaan hänen kaverinsa. Myymälän kaikkien autojen rekisteriotteet on kaverilla kätevässä olkalaukussa josta oikeat paperit kaivellaan.

Akusta on virta loppu, kärry avuksi ja moottori käyntiin. Se ei käy kaikilla pytyillä käynnistyessään, johtuu kuulemma siitä kun on seissyt melkein kuukauden. Myöhemminkään käynti ei tasaannu vaan on aikamoista kalinaa. Ratti on mustunut ja matto nuhruinen, takatilan kangasmatto oikealta melkein puhki. Etumatot on vaihdettu alumiiniturkkilevyn näköisiin jäljitelmiin. Ilmeisesti vanha taksi? Stetson-menetelmällä määritelty ajokilometrimäärä antaa ilmoitettun (250 tkm) bonuskertoimeksi 2 tai jopa 3. Kiitos ja näkemiin.

Mitä jäi reissusta käteen? Halvan ja hyvän löytäminen ei ole sen helpompaa kun 8 vuotta sitten. Ensi kerralla aikaa täytyy varata enemmän (tiukka aikataulu oli kyllä tiedossa jo etukäteen). Pyhät täytyy myös muistaa tarkistaa paikallisesta kalenterista. Se hyväkin auto löytyi, vaikka liian myöhään eikä sitä myyty meille. Tärkeintä on silti se että yhtään huonoa autoa ei ostettu - parempi palata tyhjin käsin kun huonon kanssa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja karra »

Hyvä tarina vaikka p*ska reissu valitettavasti!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Saksa on ***ka maa... :evil: :mrgreen:
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3078
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

No, yleensä Saksassa on hauska käydä. Ihmiset on kuitenkin suurimmaksi osaksi rehellisiä ja täsmällisiä (tavalliset kansalaiset, ei autokauppiaat) ja historiallisistakin syistä arkielämä on kuitenkin heti muiden Pohjoismaiden (ja ehkä Viron) jälkeen lähinnä suomalaista meininkiä.

Positiivisista kokemuksista jäi mainitsematta rekisterikilpitoimistossa työskennellyt rouva joka selitti pyynnöstä aika pitkään yksityiseltä ostamisen kikkoja.

Ja jos haluaa oppia kaikki auton ostamisen ja myymisen metkut, ainut keino on myydä tai ostaa autoja. Siperia opettaa.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Ihan mielenkiintoinen tarina. :)
Kuitenkin, jos saan sanoa, niin on hivenen eri asia sanoa kuin, kun, kun. :D
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
EWF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 09.02.2004 09:03
Paikkakunta: Kvl

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja EWF »

Opettavainen tarina.

Onkohan W220 face lift mallin (2003 ->) ruosteensuojaus yhtään alkupään tuotantoa parempaa? Ajattajen nyt esimerkiksi niitä lokasuojan kaaria, joista löytyi ruostetta useammasta yksilöstä.
Audi A6 4.2 -05
Ex C36 AMG -95
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja karra »

jysi kirjoitti:No, yleensä Saksassa on hauska käydä. Ihmiset on kuitenkin suurimmaksi osaksi rehellisiä ja täsmällisiä (tavalliset kansalaiset, ei autokauppiaat) ja historiallisistakin syistä arkielämä on kuitenkin heti muiden Pohjoismaiden (ja ehkä Viron) jälkeen lähinnä suomalaista meininkiä.
Tämä on niin totta, virosta kuitenkaan en oikein osaa sanoa kun en ole montaa kertaa käynyt; Pohjoismaat toki menettelee paitsi Islannissa en oo käynynnä :crazy: . Saksa ei ole p*ska maa, suinkaan :mrgreen: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Villy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 05.11.2008 11:31

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Villy »

Kesällä otettiin stari mukaan autonhakumatkalle :mrgreen: Liikkeet antoivat mielellään laittaa auton piuhan nokkaan ja myyjätkin tulivat mielenkiinnolla seuraamaan hommaa. Joskin hieman ihmettelivät suomalaisten tapaa ostaa autoa.
Auto-Dromessa Berliinissä oli C320CDI kaupan kohteena. Kilometrit todennettiin, mutta auto jäi muista syistä ostamatta. Seuraavana päivänä mobilessa tonni lisää autolla hintaa ja mainostettiin aitoja kilometrejä :D
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Ihan mielenkiinnosta kysyisin miten Saksassa suhtaudutaan omaan läppäriin kainalossa autoliikkeessä ? Pihalla häkissä varmaan ihan ok mutta mitenkä suhtautuvat merkkiliikkeessä .
Onko joskus kielletty tutkimasta ? Kertokaahan kokemuksista .
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Mä oon itse enemmän tykännyt asioida yksityisten kanssa. Viimeksi toimivaksi reseptiksi totesin tekstiviestin myyjälle, jossa kysäisin, voidaanko autokauppaa hieroa sähköpostitse. Suoraan eivät paljon vaivaudu vastailemaan sähköposteihin, mutta tuo txt-alustus tuntui toimivan. Toinen juttu yksityiseltä ostaessa on se, että autoa myydessään ovat yleensä halukkaita auttamaan rekisteröinnin kanssa. Eihän se mahdottomuus ole ilman apuakaan, mutta helpommin menee, kun paikalliset tuntevat nurkat ja käytännön. Oli aika v*ttumaisen oloinen eukko hoitamassa rekisteröintipapereita. Saattoi oikein kuvitella, miten se olisi suhtautunut koulusaksaa mongertavaan suomalaiseen...
Viimeksi muokannut Mänis, Su 28.08.2011 22:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Avatar
Villy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 05.11.2008 11:31

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Villy »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyisin miten Saksassa suhtaudutaan omaan läppäriin kainalossa autoliikkeessä ? Pihalla häkissä varmaan ihan ok mutta mitenkä suhtautuvat merkkiliikkeessä .
Onko joskus kielletty tutkimasta ? Kertokaahan kokemuksista .

Merkkiliikkeestä en osaa sanoa, mutta kesällä parissa saksalaisomisteisessa keskikoon liikkeessä homma oli ok. Tosin sieltä toisesta liikkestä josta auto jäi Suomeen tuliaisiksi myyjä kysyi puhelimitse luvan liikkeen omistajalta, ennenkuin sai laittaa kaapelit kiinni.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3078
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

Mersujen kanssa ei pitäisi olla ongelmia kun tuo ajonesto on melko mutkikas ohittaa. VAG-tuotteiden kanssa on syytäkin kieltää omien kaapeleiden kiinni tökkiminen.
eemeli308
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 27.08.2009 19:07

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja eemeli308 »

Tällainen unelma olisi tiedossa eli clk amg63, vm 08-09.
Olisiko kellään tiedossa minkä hintaisia clk amg 63:sia suomestä löytyy?
Hinta Saksassa olisi alle 50t mutta ne verot !!!!!
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja amgenter »

eemeli308 kirjoitti:Tällainen unelma olisi tiedossa eli clk amg63, vm 08-09.
Olisiko kellään tiedossa minkä hintaisia clk amg 63:sia suomestä löytyy?
Hinta Saksassa olisi alle 50t mutta ne verot !!!!!
63:sia on Suomessa suhteellisen vähän. Muutamia olen nähnyt myynnissä ja hinta pyörii siinä 70 paikkeilla. Kaveri toi alkukesästä (toukokuussa) saksasta E63 AMG:n (-09). Maksoi siellä noin 49 tuhatta ja siihen veroja hieman päälle 12 tonnia. Tosin tämähän voi heittää paljon riippuen kilometreistä ja varusteista mutta hinta luokka jotakin tuotaluokkaa. Eli paljon euroja jakoon. :D
JussiW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 10.01.2011 23:34

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja JussiW »

En tiedä kuinka moni on seurannut Discoveryn South Beach Classics-sarjaa, mutta tuli mieleen omat kokemukseni ko. herrasta.

Joskus 1996 iski palava halu ostaa W109 (300 SEL 6.3) ja aikani ilmoituksia surffatessani tuli vastaan auto, joka oli kuvissa erittäin hyvännäköinen / -oloinen. Soitin myyjälle, jonka nimi sattui olemaan Ted Vernon. Ted hyvänä kauppamiehenä ylisti auton ja sen kunnon cumuluspilvien tasolle, kehui tuntevansa Saken ja Madon, joille oli myynyt lukuisia autoja. Kaiken lisäksi kehui olevansa harvinaisen rehellinen ja rehti kauppamies. No, siitä innostuneena pyysin mieheltä lisää kuvia, jotka kuriirilla saapuivatkin parissa päivässä. Kuvissa auto näytti edelleen loistavalta! Onneksi työkuvioiden kautta tunsin erään kaverin Chicagosta, jonka eläköitynyt ystävä oli muuttanut Tampaan nauttimaan auringosta. Parin soiton jälkeen ko. Floridalaistunut herra lähtikin sitten tapaamaan Tediä ja potkimaan 6.3:n renkaita. Odottelin taalat valmiina soittoa ja kertomusta auton kunnosta. Tuomio oli tyly, alusta ruosteessa, kardaanitunneli pelkkää harsoa, ilmajousitus ei toimi, kone voisi käyntiäänen perusteella olla traktorista,.....

Se siitä, rehellinen kauppamies tuo Ted. Ehkä sillä nyt menee vihdoinkin paremmin, kun on oman TV-sarjankin saanut. Auto jäi silloin ostamatta, mutta pari kuukautta myöhemmin löysin omani yksityiseltä Chicagosta.

Ruotsista ja lähinnä Saksasta olenkin sitten tuonut kaikenlaista muutamasta veneestä Hondan Gold Wingiin ja veneenkuljetuskuorma-autosta Porscheen. Ostot menneet ihan ok, vailla suurempia ongelmia ja miltei kaiken olen ostanut suoraan yksityisiltä myyjiltä. Kannattaa tosin puhua saksaa ja pysyä pääsääntöisesti erossa turkkilaisista, turbaaneista, puolalaisista, romanialaisista, serbeistä, kroaateista,.... Viimeisessä hankinnassa tosin lasikuitua oli käytetty korjauksiin miltei enemmän kuin Päijän-soutuveneessä, mutta jenkkialkuperä ja massattu alusta antoivat sitä odottaakin.
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Mä taas olen törmännyt semmoseen juttuun, että Ruotsissa autot ovat keskimäärin jopa suomalaisiakin yksilöitä pahemmassa ruosteessa. Toinen juttu on se, että siellä on kaiketi aika tavallista, että yksityiset alaan vihkiytymättömätkin myyvät autojaan netissä. Jos ei ole ihan täyttä varmuutta saanut myyjän tietotaidoista, saattaa moni ruotsalainen myyjä myydä keskinkertaisessa kunnossa olevaa autoaa "helmenä" ihan oikeasti tietämättään sen todellista kuntoa. Näihin olen törmännyt aika monesti. Kauopankäynti on kyllä helppoa ja paperihomma vielä helpompia. Itäeurooppalaistyyppinen tinkaaminen on kyllä heille varsin vieras käsite. Hinta on aika pitkälti se mitä ilmoituksessa seisoo. 15ke autosta harvemmin tonnia tingataan. Tai ei ainakaan omalla kohdalla ole tingattu.
W204 C180K avantgarde -myyty-
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Hmmmm... Laitetaas oma lusikka soppaan, kun kerta Mercede-Benz tuli tuotua itse saksasta... monien mutkien kautta.... :roll:

Asiahan lähti ihan siitä ajatuksesta, että nykyinen mersu W210 290td oli ja on palvellut 10- arvoisesti. Edullisin auto, mitä koskaan olin ja olen omistanut... mutta jos piti jonnekin lähteä, niin koira ei päässyt mukaan. 3 lasta ja 2 aikuista... mersu täynnä. Ja toki väykky oli talossa ollut jo yli 4 vuotta ja lähes 200tkm.. vaihto ei tekisi pahaa... ja autokuume iski. Niin itselle, kuin vaimollekin... :thumbup:

Joten netti auki ja katselu mobile ja autoscout sivuille.... Hakusassa ja mietinnässä oli ML. Eli täysin erillainen paketti, mitä aikaisemmat oli ollut ja tuskin sitä tulisi enää myöhemmin hankittua, koska tuo S-sarjalainen oli kuitenkin aina enemmän mielessä... 8)

Pari viikkoa katselua ja lopulta varattiin tutun kautta saksasta ML. Mersu odotti siellä meitä sen 4 pvä ja määränä oli käydä se tarkastamassa perjantaina 2.9

Lentojen varaus ja siitä kohti tuntematonta. Kotimaassa tuli otettua pinkka kiinnostavia kohteita (ML ja S sarjalaisia) läheltä varattua mersua, jos se ei olisikaan kovin mairitteleva. Mikään muu ei ollut varmaa, kuin lento... kaikki muu tulisi sitten eteen matkanaikana.
Toki kaverilta (forumiltakin löytyvä) sai mukaan vikakoodinlukijan, sekä pc:n.

Lähtö oulusta helsinkiin ja sieltä tukholman kautta dusseldorffiin oli torstaina. Torstai iltana vuokra-auto dusseldoffin lentokentältä ja nokka kohti bad kreuznachia.. lähellä frankfurtia. Syy miksi ei lennetty suoraan frankfurtiin oli lentolippujen hinnat.
Torstai iltana oltiin perillä bad kreuznachissa ja alkoi hotellin etsintä... joka osoittautui astetta hankalammaksi paikallisten "peläten" meitä. Ilman taksikuskin opastusta ja puhetta hotellin pitäjälle, olisimme luultavasti yöpyneet citroen c3:n sisällä.... :D

Noh, yöpaikka oli monien mutkien ja saksalaisen hotellinomistajan omaperäisyyden jälkeen selvä, joten unta kuuppaan.

Seuraavana aamuna aamupalan jälkeen lähdettiin autoliikettä kohti. Oltiin itse hyvissä ajoin, joten ehdimme hiukan kiertelemään ympäristöäkin.
Lopulta varattu ML oli meidän edessä tutkittavana.
Ensimmäisenä kuskinovi auki ja jalkatilasta pistoke auki. Automyyjä hiukan mielenkiintoisena katseli mitä teen ja yritin hänelle sitä selittää, mutta kun ulkomaalaisasukas ei englantia ymmärtänyt yhtään ja itsellä tuo saksankieli ei ole vahvuuksia.
Noh, siinä ohjelman käynnistyessä auto käyntiin ja kiertämään muuten sitä ympäri. Kaikki näyttää hyvältä, muutamia naarmuja lukuunottamatta.
Ohjema käynnistyi ja testeri pyörimään... Muutamissa kohdissa (f) merkintää, eli ollut joskus vikatilaa päällä, mutta ei vikatiloja sillä hetkellä päällä. Suuttimien arvot olivat hyvät, joten senkin kannalta asia :thumbup:
Huoltokirja oli pari vuotta vajaa (autoliikkeen omistaja ollut omistajana ja samalla myös auton toinen omistaja) mutta muuten paikkaansa pitävä. Katsastuspaperista kävi ilmi juuri vaihdettujen osien paikat. Ja olihan siellä kulutusosia vaihdettu mukavasti.
Putkista ei tullut ylimääräisiä hajuja eikä savuja, kone kävi tasaiseen.... Uuden testin yritystä ja siinä vaiheessa ohjelma halusi kaatua.. mutta onneksi pääasiat oli tullut jo katsottua.

Seuraavana olikin sitten armoton tinkiminen.. ja lopulta ihan alkuperäisestä hinnasta saatiin 600€ pois. Joten tyytyväisenä eteenpäin.
Myyjä lupasi lähteä rekisteröinti hässäkkään mukaan. Ja onneksi, koska siellä ei oikein kukaan puhunut englantia ja laskimesta näytettiin paljonka mikäkin lappu maksaa....

Tässä kohtaa iski itselle todella turhautunut olo. Normaalisti olet asioista perillä ja tiedät mitä ympärillä tapahtuu. Mutta nyt oli vain luotettava, että sulle osataan antaa kansainväliset siirtokilvet 5pvä:ksi. Ja kaverin vinkeillä muisti vain, että punainen lappu, sekä vihreä lappu, sekä rekisteröintitodistus ja katsastustodistus jnejne olisi oltava pinkassa ennen lähtöä kohti suomenkamaraa....
Noh, näin onneksi kävi ja alettiin miettimään vuokra-auton palautusta, sekä matkaa kohti rostockia, josta laivan oli määrä lähteä lauantaina kohti helsinkiä.

Bad Kreuznachista onneksi löytyi europcar palautuspaikka, joten vuokra-auto täyteen dieseliä ja ajo parkkiin. Sieltä kaveri tuli tarkastamaan auton ja näytti :thumbup: ja rahastus kävi luottokortilta. (79€ koko homma)

Kotimatkalle hiukan jopa ristiriitaisin tuntein. Tässä vaiheessa allamme oli W163, 270cdi vm.2000 ja ajokilometrejä 265tkm. Olihan se kiva istua nahkapenkeillä, hiljaisessa ML:ssä, jossa kuitenkin mukavasti tehoakin. Pienenä lisänähän oli brabuksen korisarja, sekä helevatin paksusta putkesta tehdyt karjapuskurit ja sivuputket, sekä tuplaputkisto. Noh, näistä hiukan tuonnempana.

Matka kohti Rostockia alkoi ja olimmekin yllättävän nopeasti perillä. Kiitos saksan autobahnojen. Kilometrejä kuitenkin saksanpäässä kertyi sen 1000km. Autobahnaa kiidettiin sen 150km/h - 200km/h... osittain. Muuten matkavauhti oli keskimäärin sen 130km/h - 160km/h.

Rostockissa oltiin siinä puoli kaksitoista perjantai iltana. Ajattelimme miljoonakaupungin olevan eloa täynnä, mutta... :shock: Kadut tyhjinä, missä kaikki..?
Kysyimme sitten yhdeltä kadulla liikkuneelta, että missä porukka oikein liikkuu... Saimme vastaukseksi, että pitää löytää oikea paikka... Aha... No.. hotellin etsintä jälleen päälle... ei löydy ei. Ne pienemmät mitä kävit ovella kyselemässä oli pimeitä ja kukaan ei tullut ovikellosta vastaamaan.
Ainoana vaihtoehtona oli siis parkkeerata Radissons SAS hotelliketjuun... No ei se hinta nyt mikään älytön ollut 149€ huoneen, aamupalan ja autoparkkipaikan kanssa kahdelta henkilöltä.

Seuraavana päivänä kaduilla olikin sitten porukkaa ja kiertelemään Rostockin katuja, sekä ostelemaan tuliaisia... Laivaan astuttiin kuitenkin jo 14.30. ja laiva irtautui kohti kotosuomea 16.30.... Matka Rostockista Helsinkiin oli toooodella pitkästyttävä, mutta lopulta maanantai aamuna helsingissä. Siitä tullin kautta kohti oulua tai kempelettä.... :clap:

Suomen maanteiden nopeudet ovat SÄÄLITTÄVIÄ ja todella alhaisia, kuten maanteiden kuntokin ja leveys.... :evil: :evil: :evil:
Tässä nähdään meidän koko kuva. Autot kalliita, polttoaineet kalliita, vakuutukset kalliita, mutta missä se näkyy...???? :evil: No ei tästä enempää...

Kotona kempeleessä maanantai iltapäivällä ja n.1600 ajokilometrin jälkeen....

ML toimi loistavasti koko matkan ja uusia vikoja ei ilmaantunut.

Seuraavana päivänä oulun tullin kautta katsastusasemalle ja illalla ML autotalliin odottamaan huoltotoimenpiteitä....

Huoltoa odotti kaikki suodattimet ja nesteet, sekä termostaatti ja lopulta vasta seuraavana aamuna suomessa (tiistai) ilmennyt pieni vuoto polttoaineletkusta. Joten ajattelin vaihtaa jokaisen polttoaineletkun ihan varmuuden vuoksi. Myös nyt huoltojen valmistuttua huomasin korkeapainepumpun alareunan tippasevan, joten pitänee vaihtaa vielä tiivistesarja ja luultavasti venttiilit ja O-rengas... Sitten olisikin valmis kovaa ajoon. No toki lohkolämppäri pitää vielä laittaa, mutta sen käytän tutulla, eli en rupea itse väsäämään....

Muita miinuksia asiassa oli keskuslukon ihmeellisyys. Eli menee keskikonsolin napista alas ja ylös, mutta avaimella ovesta ei mennyt kuin auki, ei lukkoon. Ja kaukosäätimet ei toiminu kuin ohjelmoinnin jälkeen aina kerran...
Myös ilmastointilaiteen aineet vähissä ja niillä nyt ei näin syksyllä kiire olekaan. Kompura toimii kyllä.
Muita ihmeellisyyksiä ei oikeastaan ML:ssä ollut.

Kaikenkaikkiaan reissu oli ihan mukava ja nappiin mennyt. ML saanut mukavan testiajon n.1600km ja saa vielä suomihuollon päälle.
Samanlaista ei oikein suomesta löytynyt, joten vielä ainakin positiivisella mielellä ostoksesta. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Pitänee laitella hiukan kuvia "uutukaisuudesta" jahka se on huollot saanut ja sopivan pesun ja vahauksen.... 8)
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

meze1 kirjoitti:Ajattelimme miljoonakaupungin olevan eloa täynnä
Muuten hyvä ajatus, mutta vasta viisi Rostockia olisi miljoonakaupunki.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja meze1 »

tj86430 kirjoitti:
meze1 kirjoitti:Ajattelimme miljoonakaupungin olevan eloa täynnä
Muuten hyvä ajatus, mutta vasta viisi Rostockia olisi miljoonakaupunki.
Nojoo... siis tarkoitus oli kyllä sanoa ajattelimme "miljoonakaupungin" olevan eloa täynnä....

Eli kuitenkin iso satamakaupunki ja perjantai ilta, joten "you get the point".... :wink:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Yks paska C30 käyty toteamassa saksassa. No, ei joka kerta voi voittaa :D Nettiauton pyyntejä kun katselee, voi hukkareissuja tehdä vaikka 20 :lol:
W204 C180K avantgarde -myyty-
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Etsi netistä samalta alueelta minne lennät 3-5 vaihtoaehtoa. JOs lennät vain yhden takia , ilman että kukaan sinulle luotettava hlö on nähnyt autoa , niin tällöin tulee helposti hukkareissu. Tietysti jos auto on merkkiliikkeessä myynnissä on tilanne saattaa olla toinen .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

meze1 kirjoitti: Tässä kohtaa iski itselle todella turhautunut olo. Normaalisti olet asioista perillä ja tiedät mitä ympärillä tapahtuu. Mutta nyt oli vain luotettava, että sulle osataan antaa kansainväliset siirtokilvet 5pvä:ksi. Ja kaverin vinkeillä muisti vain, että punainen lappu, sekä vihreä lappu, sekä rekisteröintitodistus ja katsastustodistus jnejne olisi oltava pinkassa ennen lähtöä kohti suomenkamaraa....
Aijaa, mää istuin aikanaan nahkasohvalla espressokuppi kädessä ja kuuntelin englanniksi miten haastava rata Le Mans on ajaa. Samaan aikaan autoliikkeen sihteeri hoiti homman. :clap:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Missä muuten passisi oli kun siemailit kahvia sohvalla ?

Ei tuo virastoissa asiointi ole kovin vaikeaa jos se haluaa itse tehdä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Etsi netistä samalta alueelta minne lennät 3-5 vaihtoaehtoa. JOs lennät vain yhden takia , ilman että kukaan sinulle luotettava hlö on nähnyt autoa , niin tällöin tulee helposti hukkareissu. Tietysti jos auto on merkkiliikkeessä myynnissä on tilanne saattaa olla toinen .
Näin voisikin tehdä, jos sopivia autoja olisi joka paikkakunnalla niin paljon, että voisi valita. Viimeksi tein noin, kun ei noi C220cdi sportcoupet mitenkään kiven alla olleet. Facelift C30 farmarit sen sijaan ovat. Olin kyllä varautunut hukkareissuun, mutta nyt ei tartte harmitella jos ja kun haen pre-facelift c30:n. Muuten olis jääny kiusaamaan, että olisko kuitenkin pitänyt ostaa kalliimpi facelift malli.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Vastaa Viestiin