Ehkä mesemies!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja SK »

napa kirjoitti:
Pas(i)kiainen kirjoitti:Mites tota, en muista oonko jo kysynyt, mielestäni en...

Mutta mites näistä pelittää automaattilootat? Ymmärtääkseni ainakin kannattaa ajella aika pitkä lenkki, että näkee ettei ole ongelmia vaihteiden vaihdossa. Manuaali vois kuitenkin olla parempi.


Ja onko mesessä jakohihna vai ketju? Ketjuhan on ymmärtääkseni pakon huoltovapaampi, pitää välillä vaan kiristellä. Korjailkaa :wave:
hyvin ne pelaa, jos ovat kunnossa ja kyllä automaatti on parempi, sitä manuaalin "bonanzaa" kestä kukaan pitemmän päälle :D

automaatin kunto on helppo testata, jos auto ei liiku eteen tai taakse, niin laatikossa voi olla vikaa (toinen vaihtoehto liikkumattomuudelle on katkennut vetari...) jos auto liikkuu normaalisti siihen suuntaan, mihin shifterin asennosta päätellen pitäisikin, niin kaikki on silloin ok. vaihteisto kuitenkin kuluu käytössä ja jossain vaiheessa se pitää kuitenkin huoltaa (vaihtaa uudet kitkapinnat jne.)

jakoketju on, ketju venyy käytössä ja se pitää muistaa myös vaihtaa, aivan kuten hihnakin, ei se mikään ikuinen ole, joskus ne jopa katkeilee... ja kiristin on kyllä ihan automaattinen...

Tähän sen verran 190E:n nuorena opiskelijana omistaneena, että ostaisin mielummin ilman muuta manuaalin, koska huomattavasti halvempi ostaa joko uusi tai korjata jos sattuu lahoamaan (mitä ei pitäisi käydä).
Tuosta ketjusta...190E:ssä on ainakin 2rivinen eli tuplaketju jota en ole kuullut kenenkään vaihtavan huollon takia, tottahan sitä venymistä voi/pitää kattoa ja seurata pelkällä venttiilikopan pois otolla. Tosta napan kirjoituksesta hätäsempi saa sen kuvan että sitä pitäisi olla vaihtamassa yhtä usein kun remmiä.
Voisin väittää että semmosen manuaali 190E:n tekniikka (vaihteisto,jakopää, perä...) normaalikäytöllä ja hyvällä huollolla kestää ainakin sen +600tkm
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja napa »

joissakin M102 koneissa on vain 1 rivinen ketju, kuten käsittääkseni myös kaikissa M103 koneissa... omassa M103 koneisessa 300E:ssä oli nokka ketju jo niin kulunut, että kiristin oli "tapissa" ja ketju "rallatti" satunnaisesti... ja koska mulla on se megasquirt, jonka triggeröinti tapahtuu nokan päästä, huomasin megan kierroslukutiedon alkavan pomppia n. 3000 RPM jälkeen (heiluu siinä 3000-6000 RPM väliä :P ) -> aloin tutkimaan jakopäätä... hetken kun olis vielä ajellut, niin olis saanut moottorivaurion :wink: moottorilla ajettu n. 400 000 km, joka on varmaan aika max. tuolle 1 riviselle ketjulle :think:

ilman megan antamaa informaatiota olisin luultavasti ajanut ketjun poikki asti, eli en olisi kiinnittänyt asiaan sen suurempaa huomiota (taloudellinen vahinko nyt ei olisi suuri ollut)

ja usein nämä opiskelijoiden ja muiden nuorten ekat mersut on juuri niitä +500 000 km ajettuja, joissa alkaa sitten tulla tuota huoltoa... muistutus ei ole ikinä pahasta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Millanen vehje tällänen olisi: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/4215009

Pieni vero, pakettiautoksi kun katsastettu. Paljonko tuo vero ero on henkilöautoveroon nähden? Tuohonhan tulisi vielä dieselvero päälle. Mitä tuollainen mahtaa kuluttaa. Nuo mersufarkut on useimmat omaan silmään aika pappapelejä, mutta tää näyttää ihan nätiltä.

Kumpi olisi halvempi käyttöautona, W201 vai tollanen pakettiautona? W201 puolelle kyllä olen kallistumassa, mutta pitää miettiä!
Ja muutenkin olisi kiva saada kokemuksia tuosta 300TD:stä.

Mielipiteitä?
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja napa »

Pas(i)kiainen kirjoitti:Millanen vehje tällänen olisi: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/4215009



Kumpi olisi halvempi käyttöautona, W201 vai tollanen pakettiautona?
tietysti tuo diesel paku on halvempi pitää, jos vähänkään tulee kilometrejä... käyttömaksu vähän korkeampi, mutta olematon (n. 50 €) dieselvero ja siedettävä kulutus kallistaa vaakakupin farkun puoleen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Coolzero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 27.08.2011 16:19

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja Coolzero »

Hei

Uutena tulokkaana otsikko sopii joten lainaan vähän.
Perheellisenä ja vielä vaunuiässä olevan lapsen isänä olisi tarvetta isommalle autolle ja uudelleen opiskelun aloitan juuri joten ei pysty "uutta" autoa hankkimaan eikä vaimo suostu enään osamaksullisiin auton hankintoihin joten siis. Nettiautoa on tutkittu nyt pari kolme viikkoa ja tätä foorumia innokkaasti luettu. Mielessä on ollut farmari mutta vanhemmissa se painoraja tuo vähän lisää maksuja. Tässä http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4186132 olisi yksi uusimmista autoista joihin voisi olla mahdollisuus vaihtamalla nykyisen ja hiukan lisää käteistä mutta vähän tuo kilometrilukema häiritsee. Nykyinen on Fiat Punto 60 Dynamic 99tkm ajettuna 2004 vuosimallia (ilmastoinnilla) eikä mitään vikaa tähän mennessä enkä vaihtaisikaan ellei tilanpuute alkaisi olla ärsytyskynnyksen yläpuolella ja kun seuraavat 3v tulee ajettua 100km koulureissuja niin hiukan tilavampi ja hiljaisempi/mukavampi ajettava kiinnostaa. Mutta omat ja vaimon epäilyt kuitenkin haittaavat, kun tämä nykyinen on kuitenkin kohtuu uusi, vähän ajettu ja toistaiseksi ehjä ja jopa melkein ruosteeton että kannattaako sitten vaihtaa vanhempaan ja mahdollisesti sitten autoon joka särkyy muutaman kuukauden tai vuoden sisään.

Elikkäs tuo yksi minkä laitoin on sieltä uusimmasta päästä ja riippuen paljonko vaihdossa omasta saisi niin http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4217546 (ne kilometrit taas), http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4110231, tai ehkä http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/4227539 mutta tuotakin jos lähtee katsomaan niin 4h saa ajella suuntaansa, ei hirveästi innostaisi. Pointti kuitenkin on että kohtalaisen taloudellinen opiskeluajan öhm rahantulon vuoksi ja tilavakin lastenisuimen takia(takapenkillä), kilometreillä ei sinällään ole merkitystä jos auto on kunnossa, ainakin yksi airbagi olisi hyvä ja ilmastointi kovasti plussaa, muuten automaatti on ollut se joka on kortin saamisesta asti himoittanut eli vajaa 20v siis. Mitähän kriteereitä vielä :think: korjata luultavasti osaan tai ainakin apua on mahdollista saada tosin hitsauksista en tiedä, ruosteet ei ajamista haittaa jos ei suoraa sada sisälle. Pikaisen laskutoimituksen kanssa tulisi koulumatkoja vajaa 14tkm per vuosi eli diesel voisi olla juuri ja juuri kannattavaa.

Osaisko joku siis sanoa vaikka noista ehdokkaista, tiistaina menen katsomaan kokkolan kohteita varmaankin http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4087096 ja http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/4221787 ja se ensimmäinen mese. Aikaisemmat autot on hankittu oikeastaan tarpeeseen sen ihmeemmin niitä etsimättä tai vertailematta. Mitä pitäisi tai täytyisi näistä kohteista tarkastella ja kuunnella koeajossa. Noista kahdesta viimeisestä kysyin akelta tiedot ja rasite: liikenteestä poisto lukee molemmissa, miten tämä vaikuttaa esim koeajoon tai saako sitä autoa sitten samalla hetkellä edes mukaan jos se kelpaisi?

Kiitoksia jo valmiiksi jos joku pystyy opastamaan annetuilla kriteereillä :ugeek:
Coolzero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 27.08.2011 16:19

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja Coolzero »

Kävin tänään katselemassa ja tein pienen koeajon tälle http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4186132, hankala mennä sanomaan kuinka hyvä tai huono tuo oikeasti on mutta ainakin miellyttävämpi ajaa kuin nykyinen punto. Huomenna olisi sitten tarkoitus mennä jatkamaan neuvotteluja ja tekemään kunnollinen koeajo, katsastusaika on sillä meneillään ja parin kuukauden sisään olisi se käytävä jos myyjä ei sitä nyt halua suorittaa tai vaihdon yhteydessä käyn konttorilla sen kanssa.
Vaihtoehtona on myös http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/4170149 jota voisin mennä katsomaan.

Kuitenkin tuo E-malli olisi uudempaa ja cdi koneella mutta nykyisillä hinnoilla ja ensivuoden korotuksilla diesel nousee samaan kun 95e10 nyt että onko se enään kannattavaa, myös tuon kilometrit häiritsee. Tuohan kuitenkin pitäisi mennä päästöjen mukaan jos oikein ymmärsin niin pitäisi päästä halvemmalla kuin vanhemmalla?

Eli huomista tarkempaa tutkimusta ja koeajoa varten kaipaisin vähän vinkkejä tuon e-mallin osalta ja myös miten tuo 1.8 bensa, kumpi olisi "järkevämpi" vaihtoehto. Mitä noissa voi tulla eteen, korjauksia tms.
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Minkälaisia laitteita ovat Mersun CE Coupet? 2.3 litrasta, bensakonetta olen katsellut. Ovat kuitenkin nuorempia ja tenavatähdestä saa kuitenkin pulittaa vain vähän vähemmän... Mielipiteitä :) Miten kelpaa näille bensa, jne. Kaikki tieto auttaa!

Onko paljon kalliimpi pitää kuin tenavatähti?
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja napa »

Pas(i)kiainen kirjoitti:Minkälaisia laitteita ovat Mersun CE Coupet? 2.3 litrasta, bensakonetta olen katsellut. Ovat kuitenkin nuorempia ja tenavatähdestä saa kuitenkin pulittaa vain vähän vähemmän... Mielipiteitä :) Miten kelpaa näille bensa, jne. Kaikki tieto auttaa!

Onko paljon kalliimpi pitää kuin tenavatähti?
CE:tä ei saa ostaa kuin kutosella... 4 kone ei vain sovi auton imagoon... ja automaatilla tietysti :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Kyllä autosta pitää itse valita vaihteet! Ja kutoskone on kyllä jätetty laskuista pois, se sitten jo kuluttaa liikaa, eikö?
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja napa »

Pas(i)kiainen kirjoitti:Kyllä autosta pitää itse valita vaihteet! Ja kutoskone on kyllä jätetty laskuista pois, se sitten jo kuluttaa liikaa, eikö?
no, se 4 ja 6 koneen ero kulutuksessa on kyllä marginaalista... tuon ikäinen bensa auto muutenkin kallistuu enemmän jo harrasteauto puolelle, jolloin alkaa muut syyt, kuin kulutus näytellä enemmän ostopäätöstä tehtäessä...

omalla 300E:llä pääsin parhaimmillaan 7.5 ltr/100 km kulutukseen vakiolla ke-jetillä (talvella ja automaatti) en toki ole sellainen normaali kaahari luonne, mitä ihmiset nykyaikana pääsääntöisesti tuntuvat olevan, että kulutus selittyy sillä aika hyvin... (max. nopeus maantiellä 80 km/h kesää talvea... sellaista leppoisaa kruisailua :wink: ) megasquirtilla sitten lähti vielä n. 1 ltr tuosta kulutuksesta... 200E:llä taas pääsin 5.9 ltr/100 km kulutuksen (kesällä ja manuaali) ja siitä ei ole vertailupohjaa megasquirtilla, koska se olis tarkoitus pitää alkuperäisenä... ja tuskin tuosta 5.9 enää paljon on tiputettavaa muutenkaan...

normaali käsitys tietysti on, että 300E kuluttaa vähintään sen 12-15 ltr/100 km, mutta silloin siellä ei todellakaan ole säädöt kohdallaan... itse en päässyt yli 12 ltr/100 km kulutukseen, vaikka yhden tankillisen poljin kuin tulpatonta mopoa ihan tarkoituksella... johonkin 11 ltr/100 km se tais jäädä (meni kyllä yhdet takarenkaatkin siinä samalla :D että ei taatusti voi syyttää pappatyyliseksi ajoksi )
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Enpä usko että saisin bensan kulutusta noin hyvin pidettyä itse kurissa...

Mutta, alkoi kummastuttaa kun kattelin autoa, eli mitä eroa näillä kahdella mallilla on:

http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... d_agent&PN" onclick="window.open(this.href);return false;[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=68145533@posted_by=@tb=tmp_find_agent

http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... d_agent&PN" onclick="window.open(this.href);return false;[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=68145533@posted_by=@tb=tmp_find_agent&id_model=1105

Että jos näistä sais vähän infoa niin olisin kiitollinen, tuo 230 coupena on kuitenkin halvempi kuin CE 230:nä...
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Korjaatko linkit niin pääsis kattomaan mistä on kyse.
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Kyllä ne mulla toimii, ei ole tarkoitus mennä suoraan johonkin autoon, vaan pelkkään siihen hakutulokseen, jossa on sitten esim. 15 autoa. Tajuat varmaan. Mutta etkö pääse sinnekään?
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Jaa, no sitten. Molemmat linkit vei suoraan siihen hakuun.

Eli tarkoitatko mitä eroa on näillä kahdella:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/4230173" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/3658922" onclick="window.open(this.href);return false;

?

Ensimmäinen on W123 korimallin coupe (C123 1977-85) ja tuo yksilö näemmä kaasarilla. Eli se E siellä perässä tarkoittaa ruiskua näissä vanhemmissa.
Toinen puolestaan W124 korimallin coupe (C124 1987-96) näitä ei muistaakseni ole kaasarilla saanutkaan. Viisaammat korjatkoon.

230 coupe
230 CE
CE 230
=
Sama auto.
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Emmä kyllä nyt sitä ihan tarkottanut, sori...

Mutta, pistänpä nyt vaan esimerkiksi kaksi autoa mitä tarkoitan, mitä eroa näillä on?

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/3960991" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/4159502" onclick="window.open(this.href);return false;

Näyttävät mielestäni samalta, mutta... nuo 230:set on halvempia, kuin tuo CE, eli onko tuo sama auto malli?
E: Enkä tarkoita nyt mitään varuste-eroja, eli en nyt tarkoita että toisessa on vaikka nahkasisusta ja toisessa ei...
E2: Ja näköjään noi linkit kusi tossa ekassa viestissä.
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

:D Niin arvelinkin. Prkl jäi loppuosa tosta mun viestistä pois.

Sama malli on juu. Ruiskulla molemmat.
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Näin arvelinkin, kun mitään eroa en huomannut ulko- enkä sisäpuolelta! Onpa tyhmästi sitten tehty Nettiautossa, että ovat kahdessa eri osastossa. Näkyi vaan tuo 230 olevan halvemmalla coupeita tarjolla kuin CE hakusanalla :)

Mutta näistä jos saisi jotain infoa? Hyvä ajaa, erillainen kuin normi W124 sedani?
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Mitä tuollanen 190 2.0-2.3 kuluttaa talvella? Netistä lueskelin että joku on saanut palamaan 20 litraa sadalla talvella, kesällä sitten perus 8-10 litraa. Kuulostaa aika hurjalta tuo 20 litraa.
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja Huikko »

4-vaihteisen 2.0 litraisen olen saanut menemään talvellakin maantiellä alle 7,5 litran, kaupungissa menee aika lailla tasan kymppi. Jos ajaa pelkkää nurkka-ajoa ja kone käynnistetään aina kylmänä, niin 12-13 on realistinen maksimi. Yli sen viittaa vikoihin jossain.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
raki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 28.10.2010 10:32
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja raki »

:D
Viimeksi muokannut raki, Ma 02.01.2012 07:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W201 190 E 2,3 1991
raki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 28.10.2010 10:32
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja raki »

300 farmari mielessä
Viimeksi muokannut raki, Ma 02.01.2012 07:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W201 190 E 2,3 1991
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja SK »

Huikko kirjoitti:4-vaihteisen 2.0 litraisen olen saanut menemään talvellakin maantiellä alle 7,5 litran, kaupungissa menee aika lailla tasan kymppi. Jos ajaa pelkkää nurkka-ajoa ja kone käynnistetään aina kylmänä, niin 12-13 on realistinen maksimi. Yli sen viittaa vikoihin jossain.
No kyllähän nyt saa takavedolla vaan talvella sen 20ltr kulumaan ilman teknisiä ongelmia....eli vikahan löytyy penkin ja ratin välistä :wink:
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Kaikkeen sitä innostuu kun kattelee nettiautoa :arrow: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/4332345" onclick="window.open(this.href);return false;

Mikäs vehje se tuo on? Näyttää tuo etusäleikkö SEC mallin etusäleiköltä, näenkö väärin, ei tuo kyllä vakio W123 coupekaan ole vai mitä? Onko nuo hyviä vehkeitä?
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Pas(i)kiainen kirjoitti:Kaikkeen sitä innostuu kun kattelee nettiautoa :arrow: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/4332345" onclick="window.open(this.href);return false;

Mikäs vehje se tuo on? Näyttää tuo etusäleikkö SEC mallin etusäleiköltä, näenkö väärin, ei tuo kyllä vakio W123 coupekaan ole vai mitä? Onko nuo hyviä vehkeitä?
Onko tämä nyt niin erikoinen ettei kukaan tiedä?
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3197
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja Hage »

Pas(i)kiainen kirjoitti:
Pas(i)kiainen kirjoitti:Kaikkeen sitä innostuu kun kattelee nettiautoa :arrow: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/4332345" onclick="window.open(this.href);return false;

Mikäs vehje se tuo on? Näyttää tuo etusäleikkö SEC mallin etusäleiköltä, näenkö väärin, ei tuo kyllä vakio W123 coupekaan ole vai mitä? Onko nuo hyviä vehkeitä?
Onko tämä nyt niin erikoinen ettei kukaan tiedä?
Eipä tuossa ole mitään erikoista paitsi konepelti. Ensiautoksi tuskin kannattaa ottaa w123 sillä tykkäävät olla yleensä lahoja ja bensasyöppöjä. Harrasteautona tosin eri juttu.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Totta varmasti turiset, tuossa oli vaan sellaista 70-meininkiä, joka olisi kyllä ollut kommeeta. Mutta parempi ostaa varmatoimisempi, halvempi ajaa jne... Eli eiköhän 190e 2.3 koneella ilmesty pihaan, joskus hamassa tulevaisuudessa :wtf:
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Harrasteautona w123 menis, käyttöautona en semmoista pitäis.

Jotain 5 vuotta oli mulla w201 2.0 automaatti mersu, en kertaakaan kadu sitä että sen ostin ja nytkin vähän on ikäväkin sitä vaikka varusteita ei ollut kuin kattoluukku.
Itellä oli "pilalle madallettu" mutta hitto sillä oli niin perkeleen mukava silti ajaa ja kiihdytyskaistat meni pirun mukavasti.
2.3 on jo ihan pirteä pikkumersun koppaan, sadetulvan takia tuli ajettua auto "pikkulammikkoon" > konerikon takia 2.0 vaihtui 2.3, eron huomasi alaväännössä ja pikkusen pirteempi kierroksissa.

Mitä tässä noita pikkumersuja on käyny kattelemessa, sanotaan näin että jos vaan budjettiin sopii, alle 2000e autoja en kattelis. 2500-4000 saa oikeen hyvän.
Poikkeuksiakin on jos käy erittäin hyvä tuuri.
Alle parin tonnin mersuissa on melkeen joka kerta ollu alusta loppu, perät huutelee, laatikot luistelee ym. Sitkun mennään sen n. yli 2000 rajan yli niin rupee löytymään pienellä fiksauksella hyvän.

Ex w201 maksoi 5-6 vuotta sitten 4000e, kilometrejä oli 180 tkm ja kunto oli erittäin hyvä. Ei räpelletty, 100% tehdasmaali ja kaikki.
Sen 5-6 vuoden sisällä jossei tuota vesivahinkoa oteta huomioon, niin isoimmat huollot (nimeomaan huollot ;)) on ollut tyyliin alustaan puslat (toisaalta jollekkin ni vähän kuluneet olis menny), pakoputki, perus virranjakajat tulpat,k ardaanin puslia ja jotain pientä.
Peruskulumia ja nämäkin on että perustallaaja näitä ei edes huomaisi tai ei kiinnosta. Ite oon sen verran tarkka että kaikki tarvis olla tiptop.
Auton myin tänä kesänä 3800e...tosin pienillä "lisävarusteilla". 3 päivää kerkes olemaan myynnissä ja hinta pysyi siinä mitä pyysinkin. :wink:

Mutta sitä mitä koitan sanoa että w201 on semmoiselle ketä hakee tuon kokoluokan ja ikäistä autoa, et parempaa löydä. Ajettavuus ja huollettavuus ym.
Bemarin verrokki e30 on valovuosia jäljessä, jostain mk3 golf volkkareista ei ees kannata puhua tässä. :D

Niin juu, kerranku oot automaattia kokeillu et ees halua hämmentää keppiä.
Ainakin omaan makuun mersu ei manuaalia edes osaa tehdä, kamala vaihtaa eikä oo minkäännäköistä tuntua koko hommassa... :) Saa nähdä miten jaksan tän talven, ku tuli hankittua talviautoks s124 manuaaliaskilla. :problem:
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Kiitos viestistä, taas tuli lisää tietoa! Luulen että 2 tonttua alkaa olla aikalailla yläraja, mutta niinhän se on että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

Manuaalin haluaisin, mutta kaiketi sitäkin pitää pohtia.

Eihän tuossa 190:ssä enää ole katkojan kärkiä, vaan menee sillä anturilla. Hall-anturiko sen virallinen nimi vai mikä lie...
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 568
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Pas(i)kiainen kirjoitti:Mitä tuollanen 190 2.0-2.3 kuluttaa talvella? Netistä lueskelin että joku on saanut palamaan 20 litraa sadalla talvella, kesällä sitten perus 8-10 litraa. Kuulostaa aika hurjalta tuo 20 litraa.
Ympäri vuoden 7,2 - 9,9 l/100km.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: Ehkä mesemies!

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Pas(i)kiainen kirjoitti:Kiitos viestistä, taas tuli lisää tietoa! Luulen että 2 tonttua alkaa olla aikalailla yläraja, mutta niinhän se on että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.
Nojuu, kaveri just osti 2.5 diesel pikkumersun 1500e. Perä huusi, automaatti luisti 2-3 välissä, virtalukko lähes paskana toimi jotenkuten, mittaria rullattu taaksepäin. Muuten ihan ok.
Tee se itse miehelle ei paha projekti, vikojen korjaus ja pientä fiksausta niin se olis ollu ihan kelpo peli.

Tässäkin hyvä esimerkki, mennään kahden tonnin yli niin jo huomattavasti fiksumman oloinen kuin ne alle parin tonnin autot.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/4352723" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosin ei tuo sportlineä ole nähnykkään...?
(tätä oli tarkoitus muutenki mennä itselle kattomaan mutta kerkesin jo ostamaan talveksi toisen...)

Tinkaaja voi saada tuon parin tonniin tai allekkin, jos kilometrit pitää paikkaansa ja on vähänkin autoa pidetty hyvin ja huollettu, niin veikkaan että sellaisenaankin on jo hyvä yksilö.
Vastaa Viestiin