c w202 280 vaihteet ei pelaa
c w202 280 vaihteet ei pelaa
C:hen ilmesty tälläne vika tunti sitten.
Ajelin ihan normaalisti maantieajoo kun ääni muuttu pröpöttäväks ja tehot hukku yhtäkkiä. Ajelin varovasti kotii n. 15 km ja hallilla kattelin nii sieltä täältä pakoputken varrelta leijaili harmaata savua, samaten kun moottorin alta takaa leijaili samaa savua. Kävi aivan normaalisti muuten mutta kiertää hitaasti.
Vinkkejä alkuunsa? kattelen illalla vähän tarkemmin.
Ajelin ihan normaalisti maantieajoo kun ääni muuttu pröpöttäväks ja tehot hukku yhtäkkiä. Ajelin varovasti kotii n. 15 km ja hallilla kattelin nii sieltä täältä pakoputken varrelta leijaili harmaata savua, samaten kun moottorin alta takaa leijaili samaa savua. Kävi aivan normaalisti muuten mutta kiertää hitaasti.
Vinkkejä alkuunsa? kattelen illalla vähän tarkemmin.
Viimeksi muokannut R|ku, Ti 18.10.2011 17:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
Re: c w202 280 tehot hukku ja ääni muuttu
Öö pakoputken sisällä jotain hajonnu?Ruostunu joku välilaippa ja tukkinut putkea,katin sisukset??Ihan arvaus.Tai harmaa savu tietty voi viitata jäähdytysnesteeseen eli kansi/pahvi.
Viimeksi muokannut jerkkuli, La 17.09.2011 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: c w202 280 tehot hukku ja ääni muuttu
Pitää kattoa.
Mutta vähän tota ekaa viestiä tarkentaen niin ennen tätä hommaa kuulu sellasta naksutusta kun lähti liikkelle. Mutta muuten auto toimi normaalisti. Ja tuossa kun kotio ajelin niin lämmöt jäi pari viisarin mittaa normaalia alemmas.
Nyt kun vähän tuossa autoa kiertelin ja käyttelin niin en huomannu mitää muuta kun tuon pörinän
Minkälaiset oireet on kun kannen tiiviste menee? Vai olisko joku anturi?
Mites tämä tälläinen mersu on teidän mielestänne yleensä kestäny kun oon 16000km ajanu kolmessa kuukaudessa ja menny:
-perä+ vetoakseli 500€ +abs anturi 160€ -piti räpätystä sillon tällön ja kerran kenkiessä meni molemmat, pam!
-moottorin tuulettimen ohjausyksikkö 195€ -tuulettaja pyöri kokoajan, vanha yksikkö saanu kosteutta
-visko puhallin 70€ (käytetty) -nosti taajamassa lämpöjä
-öljynmääräanturi 50€ -öljyvalo paloi
- abs valo palaa sillon tällön
Aika kovaa ajoo kyl ollu menty noin 11-12l keskikulutuksella...
Sit jo ostettaessa ollu vika oli tuo polttoainemittari
-polttoainetankin anturit 600€
Edit: ja sitten vielä että toi perä minkä laitoin niin tihkuttaa vähän tiivisteistä öljyä, eli siis se huohotin tukossa? Saako sen auki irrotttamatta perää ja olihan se huohotin se missä oli sellanen mersun tähti siinä korkissa?
Mutta vähän tota ekaa viestiä tarkentaen niin ennen tätä hommaa kuulu sellasta naksutusta kun lähti liikkelle. Mutta muuten auto toimi normaalisti. Ja tuossa kun kotio ajelin niin lämmöt jäi pari viisarin mittaa normaalia alemmas.
Nyt kun vähän tuossa autoa kiertelin ja käyttelin niin en huomannu mitää muuta kun tuon pörinän

Mites tämä tälläinen mersu on teidän mielestänne yleensä kestäny kun oon 16000km ajanu kolmessa kuukaudessa ja menny:
-perä+ vetoakseli 500€ +abs anturi 160€ -piti räpätystä sillon tällön ja kerran kenkiessä meni molemmat, pam!
-moottorin tuulettimen ohjausyksikkö 195€ -tuulettaja pyöri kokoajan, vanha yksikkö saanu kosteutta
-visko puhallin 70€ (käytetty) -nosti taajamassa lämpöjä
-öljynmääräanturi 50€ -öljyvalo paloi
- abs valo palaa sillon tällön
Aika kovaa ajoo kyl ollu menty noin 11-12l keskikulutuksella...
Sit jo ostettaessa ollu vika oli tuo polttoainemittari
-polttoainetankin anturit 600€
Edit: ja sitten vielä että toi perä minkä laitoin niin tihkuttaa vähän tiivisteistä öljyä, eli siis se huohotin tukossa? Saako sen auki irrotttamatta perää ja olihan se huohotin se missä oli sellanen mersun tähti siinä korkissa?
MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
Re: c w202 280 tehot hukku ja ääni muuttu
voisko joku puola alkaa prakaamaan.. haiseeko bensalle?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: c w202 280 tehot hukku ja ääni muuttu
se perän huohotin on juur se "töttörö" missä on tähti päällä!
c36 AMG -94
Re: c w202 280 tehot hukku ja ääni muuttu
Kestävyydestä on paha sanoa mitään, kun ei tiedä onko autolla ajettu 200000 vai 400000km. Noilla arvoilla on polttoaineeseen mennyt noin 18snt/km ja korjauksiin noin 6snt/km. Tuon ikäisessä autossa ei pääomakustannuksia ole kovin paljon, joten kokonaishinta kilometrille ei tunnu kohtuuttomalta. Toisaalta korjauksista olisi voinut vähentää 2/3 järkevämmällä ajotavalla, joten sillä voisi nipistää jonkun sentin kilometrille pois.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: c w202 280 tehot hukku ja ääni muuttu
Haisee vahvasti bensalle.Mr300 kirjoitti:voisko joku puola alkaa prakaamaan.. haiseeko bensalle?
Onko se kierteillä siinä ku saattais selvitä irrottamatta perää?jönni kirjoitti:se perän huohotin on juur se "töttörö" missä on tähti päällä!
Joo, näin on.tomant kirjoitti:Kestävyydestä on paha sanoa mitään, kun ei tiedä onko autolla ajettu 200000 vai 400000km. Noilla arvoilla on polttoaineeseen mennyt noin 18snt/km ja korjauksiin noin 6snt/km. Tuon ikäisessä autossa ei pääomakustannuksia ole kovin paljon, joten kokonaishinta kilometrille ei tunnu kohtuuttomalta. Toisaalta korjauksista olisi voinut vähentää 2/3 järkevämmällä ajotavalla, joten sillä voisi nipistää jonkun sentin kilometrille pois.
tomant
MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
Re: c w202 280 tehot hukku ja ääni muuttu
Kävin veholle testerissä näytti että lambda-anturi olis menny. Hain kl-varaosasta uuden (130€,veholla olis maksanu 295€) laitoin paikalle, naksahti liittimestä ensimmäisenä ne muoviklipsut irti, vaikka sormin vaan kiersin. Ilmeisesti liikaa silti...
Mutta EI TOIMI! Samat ongelmat jatkuu...
Mutta EI TOIMI! Samat ongelmat jatkuu...
MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
Re: c w202 280 tehot hukku ja ääni muuttu
Kertokaas viisaampana mitä ite tekisitte ku kiirus saada kuntoon, tottakai.
MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: c w202 280 tehot hukku ja ääni muuttu
tutki se lambadan johto mikä lähtee siitä liitoksesta ECUn suuntaan....mulla oli siitä taitoksesta se rikki ja antoi lambda anturi vikaa....turha vaihto se olikin...johto korjaten ja se oli siinä....R|ku kirjoitti:Kertokaas viisaampana mitä ite tekisitte ku kiirus saada kuntoon, tottakai.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: c w202 280 tehot hukku ja ääni muuttu
Tutkiskelin sitä johtoo liittimeltä metrin verran. En lähteny sitä suojakumia aukomaa kun oli ihan ehjännäkönen. Siinä lambdan liittimessä puolestaan oli joku teippiviritys ku oli mennyt halki. Nyt siinä on uus teippiviritys
Katoin tulpat niin 1. ja 6. sylinterissä n. 100km ajetut tulpat oli kun uudet. 2-5 tulpat taas aika nokiset ja valkoset keskeltä. Jotain sytytyspuolen ongelmaa 1.6. sylinteri olisko? Miksei nähneet veholla?

Katoin tulpat niin 1. ja 6. sylinterissä n. 100km ajetut tulpat oli kun uudet. 2-5 tulpat taas aika nokiset ja valkoset keskeltä. Jotain sytytyspuolen ongelmaa 1.6. sylinteri olisko? Miksei nähneet veholla?
MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: c w202 280 tehot hukku ja ääni muuttu
R|ku kirjoitti:Tutkiskelin sitä johtoo liittimeltä metrin verran. En lähteny sitä suojakumia aukomaa kun oli ihan ehjännäkönen. Siinä lambdan liittimessä puolestaan oli joku teippiviritys ku oli mennyt halki. Nyt siinä on uus teippiviritys![]()
Katoin tulpat niin 1. ja 6. sylinterissä n. 100km ajetut tulpat oli kun uudet. 2-5 tulpat taas aika nokiset ja valkoset keskeltä. Jotain sytytyspuolen ongelmaa 1.6. sylinteri olisko? Miksei nähneet veholla?
Ei olis imupuolen vuoto ???
nehän näyttää tuolta
http://aijaa.com/v.php?i=004808740337.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Opel, "weird lieben autos"....
Re: c w202 280 tehot hukku ja ääni muuttu
Katsotaan...
Mites nää kaks anturia tässä imuputkessa putsattii, ilmamäärämittari ja mikäs se pienempi on kun se on vähän öljynen?
Mites nää kaks anturia tässä imuputkessa putsattii, ilmamäärämittari ja mikäs se pienempi on kun se on vähän öljynen?
MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: c w202 280 tehot hukku ja ääni muuttu
R|ku kirjoitti:Katsotaan...
Mites nää kaks anturia tässä imuputkessa putsattii, ilmamäärämittari ja mikäs se pienempi on kun se on vähän öljynen?
mä olen nykyisin putsannut ihan brakegleanerilla....tai sitten ilmamassasprayllä.....jälkimmäinen on loppu tallista.
ruiskuttaa sinne ja antaa kuivua ihan kunnolla. voi sitä ihan varovasti paineilmalla ruiskuttaa kuivaksi...
niisä ei sais olla mitään paskaa, varsinkaan öljyä....ei saa koskea sorimin eikä harjoilla tms.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: c w202 280 tehot hukku ja ääni muuttu
Juu muistelinkin et ei kannata mite sattuu puhdistaa.
Olisko 1.6 pytyn sytytyspuola ku tässähän on 3 puolaa, 3.4. oma, 2.5 oma ja sit 1.6. oma? Oonko ymmärtäny oikein?
Käy vaan entistä huonommin tämä c
Olisko 1.6 pytyn sytytyspuola ku tässähän on 3 puolaa, 3.4. oma, 2.5 oma ja sit 1.6. oma? Oonko ymmärtäny oikein?
Käy vaan entistä huonommin tämä c

MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
Re: c w202 280 lambda häiriöt, 1.6. sylinteri sytytyskatkoja
No niin. Pidin puolipekkasen, hain puolan (70€) ja uuden lambdan ja mersua on käytetty piuhan päässä.
Eli olihan siellä sytytyskatkoja 1 ja 6 sylinterissä uudellakin puolalla. Seuraavaks vaihdan varmuudeks niihin uudet tulpat ja katon vähä missä kunnossa puolalle tulevat johdot on. Mitä muuta?
Ja happitunnistin on kylmä tai lämmitysvirta liian pieni ja signaali epäuskottava? Pitää varmaan kattoo repsikan jalkatilasta ne johdot uudestaa. Mitäs muuta vielä?
Apuja!
Edit: Tarkennusta sen verran että auto kyllä käy ihan tasasesti ja kiertää tasasesti vaikka vähän hitaammin. Ja oireet on samat on kone kylmä tai kuuma.
Eli olihan siellä sytytyskatkoja 1 ja 6 sylinterissä uudellakin puolalla. Seuraavaks vaihdan varmuudeks niihin uudet tulpat ja katon vähä missä kunnossa puolalle tulevat johdot on. Mitä muuta?
Ja happitunnistin on kylmä tai lämmitysvirta liian pieni ja signaali epäuskottava? Pitää varmaan kattoo repsikan jalkatilasta ne johdot uudestaa. Mitäs muuta vielä?
Apuja!
Edit: Tarkennusta sen verran että auto kyllä käy ihan tasasesti ja kiertää tasasesti vaikka vähän hitaammin. Ja oireet on samat on kone kylmä tai kuuma.
MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
Re: c w202 280 lambdahäiriöt ja 1.6. pytyn sytytyskatkokset
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hilit=w202" onclick="window.open(this.href);return false;
Täsmälleen tällänen vika, missä on sytytysyksikkö? Mistä sellasen sais pk-seudulta lauantaina
(jos se nyt ois se)
Varmaan samassa paikassa ku tuossa 200:ssa eli pissapojan säiliön alla. Pissapojan säiliö on vuotanut, mahtaisko olla saanut yksikkö kosteutta?
Täsmälleen tällänen vika, missä on sytytysyksikkö? Mistä sellasen sais pk-seudulta lauantaina

Varmaan samassa paikassa ku tuossa 200:ssa eli pissapojan säiliön alla. Pissapojan säiliö on vuotanut, mahtaisko olla saanut yksikkö kosteutta?
MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
Re: c w202 280 lambdahäiriöt ja 1.6. pytyn sytytyskatkokset
Ei ole ruiskunohjausyksikkö pissapojanpurkin alla kuten 180 ja 200 malleissa.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: c w202 280 lambdahäiriöt ja 1.6. pytyn sytytyskatkokset
Juu siltä näyttikin.Jani426 kirjoitti:Ei ole ruiskunohjausyksikkö pissapojanpurkin alla kuten 180 ja 200 malleissa.
Entä sytytyksenohjausyksikkö, onko missä

Olisko testerin pitäny näyttää jotain jos joku ohjausyksikkö olis menny?

Tyhmiä mutta tärkeitä kysymyksiä!
MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
Re: c w202 280 lambdahäiriöt ja 1.6. pytyn sytytyskatkokset
Sytytyksen ohjaus on samassa ruiskun kanssa, eli sytytykselle ei ole omaa boxia. Sulta voi olla kärähtänyt sieltä ruiskun boxista 1 ja 6 sylinteriä ohjaava sytytyskivi tai mikä nyt onkaan. Eli boxi korjaukseen ja johdot kuntoon, ettei kärähdä uudelleen. Eli tulpat ja tulpan johdot uusiksi ja ruiskulta tulevien puolan ohjaus johtojen tarkistus ja tarvittaessa uusiminen ( näistä murenee yleensä kuoret ja aiheuttaa oikosulun ).
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: c w202 280 lambdahäiriöt ja 1.6. pytyn sytytyskatkokset
Kiitos vastauksesta!Jani426 kirjoitti:Sytytyksen ohjaus on samassa ruiskun kanssa, eli sytytykselle ei ole omaa boxia. Sulta voi olla kärähtänyt sieltä ruiskun boxista 1 ja 6 sylinteriä ohjaava sytytyskivi tai mikä nyt onkaan. Eli boxi korjaukseen ja johdot kuntoon, ettei kärähdä uudelleen. Eli tulpat ja tulpan johdot uusiksi ja ruiskulta tulevien puolan ohjaus johtojen tarkistus ja tarvittaessa uusiminen ( näistä murenee yleensä kuoret ja aiheuttaa oikosulun ).
Availin illalla vielä tuota johtosarjaa ja tosiaan räknäsin että ei ole omaa boksia. Johdot oli priima kunnossa. Tässä ei onneksi taida olla johtosarjassa mitää...
Kokeilin vielä tuota toimimatonta puolaa niin että otin siihen toimivan puolan johdot ja toimihan se. Eli siis taisi olla se kokomusta johto mikä tulee boksilta 1.6. sylinterin puolalle niin sen päästä sitten joku kyrvähtänyt.
Mutta silti varmasti menee kaikki tulpan johdot/hatut uusiks viellä.
Voisiko tuo lambda ongelma olla johtua tästä kun on käynyt neljällä?
Ja nyt sit voi antaaa vinkkejä kuka näitä bokseja korjailis tässä ihan lähellä vai vienkö pitemmälle.
MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
Re: c w202 280 lambdahäiriöt ja 1.6. pytyn sytytyskatkokset
Nyt on vähän tää homma venyny ja korjailtu muita vikoja, joista yks on tälläne:
Eli kuulu sellanen pieni lonksutus kun veti ykkösellä/kakkosella matalalla kaasulla ja siitä lähti hiljaa kiihdyttää. Kunnolla polkastaessa ei mitään. Vaihdettu nyt rättinivelet ja kardaanin tulikumi/laakeri.
Samalla vaihtu käsijarrun vaijeri kun se jumitti. Onko ne kiinnikket oikeasti niin veemäiset avattavat?
Ja sitten, tärkein, onko autossa joku esto päällä että kun ei ole moottorinohjausboksia kiinni, niin ei mene mikään vaihde päälle? Boksi on vaasassa vekatroniksilla korjattavana, lupasivat ens viikon alkuun saada kuntoon, jos se vika nyt on siinä.
Vaihdettu myös kaikki puolat,tulpat, hatut ja johdot haen kl:stä maanantaina.
Eli kuulu sellanen pieni lonksutus kun veti ykkösellä/kakkosella matalalla kaasulla ja siitä lähti hiljaa kiihdyttää. Kunnolla polkastaessa ei mitään. Vaihdettu nyt rättinivelet ja kardaanin tulikumi/laakeri.
Samalla vaihtu käsijarrun vaijeri kun se jumitti. Onko ne kiinnikket oikeasti niin veemäiset avattavat?
Ja sitten, tärkein, onko autossa joku esto päällä että kun ei ole moottorinohjausboksia kiinni, niin ei mene mikään vaihde päälle? Boksi on vaasassa vekatroniksilla korjattavana, lupasivat ens viikon alkuun saada kuntoon, jos se vika nyt on siinä.

Vaihdettu myös kaikki puolat,tulpat, hatut ja johdot haen kl:stä maanantaina.
MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
Re: c w202 280 lambdahäiriöt ja 1.6. pytyn sytytyskatkokset
Hain tänää boksin matkahuollosta.R|ku kirjoitti: Ja sitten, tärkein, onko autossa joku esto päällä että kun ei ole moottorinohjausboksia kiinni, niin ei mene mikään vaihde päälle? Boksi on vaasassa vekatroniksilla korjattavana, lupasivat ens viikon alkuun saada kuntoon, jos se vika nyt on siinä.
Eivät saaneet kuntoon, sanoivat ettei osaa korjata. Kaksi viikkoa kesti sen verran vilkasta boksia.

Nyt menee elektromekalle, mistä hain jo yhden boschin boksin mikä oli täsmälleen samanlaisesta autosta, mutta eihän se pelittänyt kun oli eri osanumero. Ajoneston valot vaan vilkku.
Kokeilin tätä rikkinäistä boksia autossa ennen kun vien sen elektromekalle, käy neljällä joo mutta miksi sinne on nyt jäänyt ykkönen päälle eikä sitä saa pois päältä?

Eli ykkönen ei tuu ois päältä sen jälkeen kun käytin kardaanin irti ja vaihdoin käsijarrunvaijerin. Mielestäni en vahingoittanut vaihdevivustoa tai mitään. Saatoin kyllä muuten renata sitä jotenkin
Vaihdekeppi on siis vapaalla mutta ykkönen on päällä. Mihinkään asentoon keppi ei mene, edes ykköselle...
Edit: Nyt on boksi korjattu ja pelittää!
MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606