Star 3

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
polle8
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 27.08.2011 14:57

Star 3

Viesti Kirjoittaja polle8 »

Terve! Varmaan aiheesta keskusteltu tällä monesti, mutta kertauksen vuoksi kuka pystyy vinkkaamaan mistä kannattaisi ostaa tuo stari että saisi toimivan version ilman kummempia takkuamisia..? :roll: Tarjontaa näyttää netistä löytyvän aikalailla..
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Star 3

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Tuolta itse tilasin aikoinaan oli kyllä toimiva paketti tuohan on kiina klooni mutta eipä ole ollut valittamista.
http://www.obd2club.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Einari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 11.10.2005 16:27
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Star 3

Viesti Kirjoittaja Einari »

Tilasin Kiinasta juuri tuollaisen testerin mutta en saa sillä yheyttä autoon vaan tulee aina sama herja.
Initialixation of diagnosis multiplexer failed. Onko mitään vinkkiä mistä voisi olla kiinni. Värkin mukana ei tullut minkäänlaisia ohjeitakaan.
hharri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: La 23.10.2010 19:33
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Star 3

Viesti Kirjoittaja hharri »

Oikea COM-portti käytössä? Star taitaa oletusarvoisesti käyttää COM2-porttia.

Ja ne USB-COM adapterit eivät toimi eli koneessa oltava kunnon COM-portti.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Star 3

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Älä ole yhtä tyhmä kiun minä olin. Tilasin suoraan Kiinasta. Takuu ja helppi raukesikin sitten tosi nopeasti, vaikka olin etukäteen kaverin kanssa jutellut.
Jos satasen säästät ja yöunesi häviät niin ei tosiaan kannata.
Ota yhteyttä vaikka käyttäjään DBFI , häneltä ja monelta muultakin täältä foorumilta saat kullan arvoista tietoa.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Star 3

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Einari kirjoitti:Tilasin Kiinasta juuri tuollaisen testerin mutta en saa sillä yheyttä autoon vaan tulee aina sama herja.
Initialixation of diagnosis multiplexer failed. Onko mitään vinkkiä mistä voisi olla kiinni. Värkin mukana ei tullut minkäänlaisia ohjeitakaan.
Tosiaan siinä koneessa pitää olla aito com portti mulla virityksillä ei toimi.
Paitsi joillain pcmcia korteilla toimii mutta sekin on sellaista hakuammuntaa
Koita ajaa siitä starutil ohjelmasta caesar self test mitä se sanoo
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Einari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 11.10.2005 16:27
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Star 3

Viesti Kirjoittaja Einari »

Mulla on käytössä T43 telakalla joten siinä on aito COM portti. Järjestelmä kertto että se olisi COM2 ja saman olen valinnut myös STARin puolelta. Mutta mikä pitää olla nopeus sitä ei ole kerrottu missään.
Onko muuten havaintoa saako tuollaisen WM asennuksen siirrettyä T30:n Löysin nyt sellaisenkin mutta tuli ostettua any pc paketti
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Star 3

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Einari kirjoitti:Mulla on käytössä T43 telakalla joten siinä on aito COM portti. Järjestelmä kertto että se olisi COM2 ja saman olen valinnut myös STARin puolelta. Mutta mikä pitää olla nopeus sitä ei ole kerrottu missään.
Onko muuten havaintoa saako tuollaisen WM asennuksen siirrettyä T30:n Löysin nyt sellaisenkin mutta tuli ostettua any pc paketti
Eipä tuota saa siiretyä millään kun se on tehty wm-koneeseen jos haluaa sitä ajaa t30 koneessa niin menee mhdottoman hitaaksi
Tuosta com-portin asetuksista koita laitaa nopeudeksi 9600 baudia
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Einari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 11.10.2005 16:27
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Star 3

Viesti Kirjoittaja Einari »

Kiitos kaikille avusta. Sain yhteyden pelaamaan kun käynnistyksen jälkeen otin WM settingsistä sarjaportille disconnect ja perään connect Aikaisemmin olin jo ennen sammutusta laittanut jokapaikkaan (XP, WM XP ja WM settings) restore default eli nopeus 9600.
Jeff
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 11.09.2009 10:02

Re: Star 3

Viesti Kirjoittaja Jeff »

Onko kellään kokemuksia tästä laitteesta? Onko hintansa väärti? Speksit ainakin vaikuttavat hyviltä.
Mulla on IBM T41 läppäri, jossa on kiinteä sarjaportti (com), johon pitäisi istua heittämällä, ja toimia.
Autoni on W210 270 CDI vm.2001

http://www.obd2club.com/best-quality-me ... p-242.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Einari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 11.10.2005 16:27
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Star 3

Viesti Kirjoittaja Einari »

Ihan näyttää samalta jonka ostin Sicotoolilta mutta puolta halvemmalla. :)
http://www.sicotool.com/productslist.As ... tic%20tool" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Star 3

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Jeff kirjoitti:Onko kellään kokemuksia tästä laitteesta? Onko hintansa väärti? Speksit ainakin vaikuttavat hyviltä.
Mulla on IBM T41 läppäri, jossa on kiinteä sarjaportti (com), johon pitäisi istua heittämällä, ja toimia.
Autoni on W210 270 CDI vm.2001

http://www.obd2club.com/best-quality-me ... p-242.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta itse tilasin aikoinaan tuon omani on kyllä toiminut ihan hyvin tosin silloin oli melkein puolet halvempi.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13195
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Star 3

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Einari kirjoitti:Ihan näyttää samalta jonka ostin Sicotoolilta mutta puolta halvemmalla. :)
http://www.sicotool.com/productslist.As ... tic%20tool" onclick="window.open(this.href);return false;
Eihän nuo ihan samalta näytä kun toisessa on laitettu silmänlumeeksi RS232/RS485 adapteri, tai siis sen kuoret PC-kaapeliin ja toisessa on ihan rehellisesti suora johto. Sitä toista varmaan myydään kovemmalla hinnalla että ostajat luulisivat saavansa "aidon kloonin".

Tarkoitus oli kuitenkin vähän varoitella noista "samalta näyttää" kommenteista kun C3-kloonit melkein samalta näyttävät kaikki mutta toteutuksia on ainakin kolme, neljä ihan erilaista (varsinkin jos katsotaan purkin sisälle). Parasta olisi tilata sellaisesta liikkeestä josta joku muu jo on ostanut ja kysellä ostajalta kuvia laitteen sisuskaluista. Ei aiempi ostoskokemuskaan takaa että saman laitteen saa toisella kerralla mutta on se sentään todennäköisempää kuin arpomalla liikkeen valitseminen. Jos ostaa kiinalaispurkin niin pitäisi varmistaa että maksaa siitä oikean hinnan.
risto.o
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 13.09.2011 16:58
Paikkakunta: Keski - Suomi

Re: Star 3

Viesti Kirjoittaja risto.o »

DBFI kirjoitti:
Einari kirjoitti:Ihan näyttää samalta jonka ostin Sicotoolilta mutta puolta halvemmalla. :)
http://www.sicotool.com/productslist.As ... tic%20tool" onclick="window.open(this.href);return false;
Eihän nuo ihan samalta näytä kun toisessa on laitettu silmänlumeeksi RS232/RS485 adapteri, tai siis sen kuoret PC-kaapeliin ja toisessa on ihan rehellisesti suora johto. Sitä toista varmaan myydään kovemmalla hinnalla että ostajat luulisivat saavansa "aidon kloonin".

Tarkoitus oli kuitenkin vähän varoitella noista "samalta näyttää" kommenteista kun C3-kloonit melkein samalta näyttävät kaikki mutta toteutuksia on ainakin kolme, neljä ihan erilaista (varsinkin jos katsotaan purkin sisälle). Parasta olisi tilata sellaisesta liikkeestä josta joku muu jo on ostanut ja kysellä ostajalta kuvia laitteen sisuskaluista. Ei aiempi ostoskokemuskaan takaa että saman laitteen saa toisella kerralla mutta on se sentään todennäköisempää kuin arpomalla liikkeen valitseminen. Jos ostaa kiinalaispurkin niin pitäisi varmistaa että maksaa siitä oikean hinnan.
Moro DBFI

Voisitko itse suositella jotain tiettyä firmaa mistä kannattaisi tilata toimiva C3 ?

Toimiiko tuo van IBM T30 :llä. Elikäs vaihtaa kovalevyn sinne ?
W203 C200 CDI aut.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13195
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Star 3

Viesti Kirjoittaja DBFI »

risto.o kirjoitti: Moro DBFI

Voisitko itse suositella jotain tiettyä firmaa mistä kannattaisi tilata toimiva C3 ?

Toimiiko tuo van IBM T30 :llä. Elikäs vaihtaa kovalevyn sinne ?
Jos käy aiemmat aiheen keskustelut läpi niin minusta suosituksia on jo ihan tarpeeksi, ehkä liikaakin. Ostos on sen verran henkilökohtaisista preferensseistä kiinni että en lähtisi yleistämään yhtä tuotetta ja liikettä ylitse muiden. Perusohjeeni on että köyhällä ei ole varaa ostaa halvinta mutta ehkä tuokin koskee vain harvoja muita mersukuskeja.

Nuo ohjelmistovaihtoehdothan menee suurin piirtein niin että virtuaalipakettia kaupataan yleisimmin sen takia että myyjälle riittää silloin yksi tuote (ja onhan siinä muitakin etuja, mutta myös haittapuolensa) ja toisaalta on valmiita kovalevyjä tiettyyn läppäriin asennettaviksi tarkoitettuina. Yleisimmät valmiit kovalevyt on IBM T30:lle ja tietyille DELL:in malleille. Nämä siis pyörivät natiivin windows XP:n päällä ja sopivat vanhempiin koneisiin joissa potku ei riitä virtuaalikoneen ajamiseen (natiivi paketti on myös toimivin vaikka ei muissakaan välttämättä merkittäviä ongelmia ole).
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Star 3

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja yhtenä vaihto ehtona on hommatta käytö valmis koko paketti missä tulle myös kone mukana valmiina hommiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
risto.o
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 13.09.2011 16:58
Paikkakunta: Keski - Suomi

Re: Star 3

Viesti Kirjoittaja risto.o »

DBFI kirjoitti:
risto.o kirjoitti: Moro DBFI

Voisitko itse suositella jotain tiettyä firmaa mistä kannattaisi tilata toimiva C3 ?

Toimiiko tuo van IBM T30 :llä. Elikäs vaihtaa kovalevyn sinne ?
Jos käy aiemmat aiheen keskustelut läpi niin minusta suosituksia on jo ihan tarpeeksi, ehkä liikaakin. Ostos on sen verran henkilökohtaisista preferensseistä kiinni että en lähtisi yleistämään yhtä tuotetta ja liikettä ylitse muiden. Perusohjeeni on että köyhällä ei ole varaa ostaa halvinta mutta ehkä tuokin koskee vain harvoja muita mersukuskeja.

Nuo ohjelmistovaihtoehdothan menee suurin piirtein niin että virtuaalipakettia kaupataan yleisimmin sen takia että myyjälle riittää silloin yksi tuote (ja onhan siinä muitakin etuja, mutta myös haittapuolensa) ja toisaalta on valmiita kovalevyjä tiettyyn läppäriin asennettaviksi tarkoitettuina. Yleisimmät valmiit kovalevyt on IBM T30:lle ja tietyille DELL:in malleille. Nämä siis pyörivät natiivin windows XP:n päällä ja sopivat vanhempiin koneisiin joissa potku ei riitä virtuaalikoneen ajamiseen (natiivi paketti on myös toimivin vaikka ei muissakaan välttämättä merkittäviä ongelmia ole).
Kiitos

Pitää lukea nuo aiemmat keskustelut asiasta, jotta tietäis mitä hankkii.

t. risto
W203 C200 CDI aut.
Vastaa Viestiin