w124 lokasuojien levitys

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: w124 lokasuojien levitys

Viesti Kirjoittaja j.a »

mikähän idea niissä levityksissä on ku 8,5/10 setit pyörii vakio kaalillakin :oops: toki oishan joku 10/12 ihan jees :D
Diesel on puhtaampi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 lokasuojien levitys

Viesti Kirjoittaja napa »

j.a kirjoitti:mikähän idea niissä levityksissä on ku 8,5/10 setit pyörii vakio kaalillakin :oops: toki oishan joku 10/12 ihan jees :D
ei muuten pyöri... ainakaan 265 leveällä renkaalla :wink: omassa 300E:ssä nyt siis 9x18" ET 30 takavanne ja juuri ja juuri sai kulutuspinnan piiloon, kun 10 kg:n lekalla muotoili kaaret niin ulos mitä kaari + kylkipelli venyi...

toki mulla on edelleenkin haaveena saada ne 335/35 17" renkaat taakse... ja sitä silmällä pitäen myös niitä levitykiä zoomailen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: w124 lokasuojien levitys

Viesti Kirjoittaja j.a »

hiukan ot,mut paljohan napalla on voimaa takana,ku tarvii 335 leveet nakit?
Diesel on puhtaampi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 lokasuojien levitys

Viesti Kirjoittaja napa »

j.a kirjoitti:hiukan ot,mut paljohan napalla on voimaa takana,ku tarvii 335 leveet nakit?
"riittävästi" olis tarkoitus saada sitä ulos :D osittain tuo on myös vastaisku sille nykymuodin mukaiselle anaalin, eikun renkaan venytykselle :twisted:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 lokasuojien levitys

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Hyvä Napa !
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: w124 lokasuojien levitys

Viesti Kirjoittaja j.a »

itsellä taas tulee oksennus,ku näkee niitä jenkki tyylin un germanlook setuppeja ehkä ne johohonkin alitehoseen lötkölötkö jenkkiin sopii,mutta ei euroautoihin. toki makunsa kullakin :D
Diesel on puhtaampi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 lokasuojien levitys

Viesti Kirjoittaja napa »

j.a kirjoitti: toki makunsa kullakin :D
makuasioita nimenomaan... olen kai niin jämähtänyt tuonne -80 luvulle muutenkin :D mutta asiaan välillä... 335/35 17" rengas on laillista asentaa 11-13" vanteelle (ainakin normin mukaan) 12x17" vanne olis se ihanne tuolle 335/35 17" renkaalle ja se olis kyllä mahdollista saada soviteltua juuri ja juuri w124 korin sisään, kun ET olis juuri oikea ja levitykset ihan max. mitä suomen laki antaa myötä (5 cm saa olla levitystä/puoli käsitykseni mukaan), pitää toki tarkistaa tuo levitysasia ensin tutulta katsastusmieheltä, mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa, kun autoa saa 100 mm levittää alkuperäisestä, eli mitataanko se 100 mm auton leveimmästä kohtaa (w124 kohdalla se tarkoittaisi etulokasuojien kaaria ja jos siitä otetaan mitta, niin takapäätä saa sitten levittää aika rajullakin kädellä...)

nyt siis on 9x18" ET 30 takavanne ja siinä päällä 265/35 18" rengastus ja sitä olis mahdollisuus viedä sisäänpäin ainakin 20 mm, ennen kuin alkaa tukivarret/iskari olla osuma etäisyydellä :think: eli 9" leveä menis myös ET 50:llä ja silloin ulkokehä olis tietysti myös 20 mm sisempänä nykyistä setuppia, siihen sitten vielä n. 75 mm lisää leveyttä, eli 12" leveä vanne ja ET 0, niin sisäreuna olis tuolla max. "syväyksellä" samassa kohtaa ja ulkoreuna nykyistä rengas/vanne yhdistelmää vain 55 mm ulompana ja siihen setuppiin tekis ehkä noista 1 koppaisen golfin kaarista levitykset jopa mun pellisepän "taidoilla" :D eli 70 mm jos teen levitystä, niin jää vähän paremmin pelivaraa vanteen ET:n kanssa... tuon 70 mm suuremman levityksen teko alkaa luultavasti sitten näkyä jo liikaa ulkonäössäkin :oops: -> 55 mm minimi levitys (riittää juuri peittämään kulutuspinnan ja vanteen reunan myös tuolla 335 renkaalla) ja 70 mm se mihin tähdätään, niin olis optiona asentaa 335/35 17" takarenkaat :twisted:

eteen pitää sitten tehdä sellaiset muokkaukset, että 235/50 17" rengas mahtuu siellä olemaan, se kun olis kehältään lähimpänä tuota 335/35 17" takarengasta ja muutenkin sopusuhtaisin sen kaveriksi... muut koot eturenkaana ei oikein innosta jotka sopis varmasti ABS:n kanssa yhteen, eli 215/55 17" (liian kapea ja pieni rengas muutenkin) tai 265/45 17" (alkaa olla taas jo liian leveä w124 eturenkaaksi) 245/45 18" olen jo aikaisemmin eteen testannut ja se oli hieman liian iso vakio kaariin/lokasuojiin (otti takareunasta kiinni kaareen joustoissa, mutta muuten pystyi ajamaan ihan ok.) se on kuitenkin vielä hivenen isompi kehältään, kuin tuo 235/50 17", joten muutokset on kyllä tiedossa mitä se vaatii ja ne kyllä onnistuis ihan helposti... olin ne vähällä jo toteuttaa aikaisemmin, mutta päädyin kuitenkin silloin vielä hankkimaan eteen 235/40 18" rengastuksen ja taakse 265/35 18"...

"lainaan vähän luvattomasti" tuota W126 widebodyn kuvaa, mutta ihmettelen vain, että mikä sulle saa sen oksennus refleksin aikaan tuota katsellessa :problem: tuossa on 12x17" takavanteet ja renkaat luultavasti 315 tai ehkä jopa ne 335 leveät :wave:

Kuva

edit: yritetty hieman selventää "laskutoimituksia" ja korjailtu muitakin epäselvyyksiä tekstissä...

edit2: ei nuo mun ET laskut ihan tainneet putkeen mennä tuossa yöllä :oops: mutta tarkastuslaskennan jälkeen sain tälläisiä lukemia, eli 12 " leveän vanteen ET pitäis olla 12, eikä 0, kuten yöllä laskin, että vanne sopis sisältä raapimatta mihinkään... toki tuokin asia pitää vielä tarkistaa oikein mitan kanssa, muuten meni siis oikein, mutta en käsitä mistä tuon 0 ET:n vetäisin yöllä :shock:

Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin