Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Nostan nykysin kahdella hallitunkilla. Molempia pikku hiljaa nostaen, joten ei tule vääntöä koriin. Ja tällä lailla pystyy vaihtaan myös renkaat eestä taas, kun nehän kuluu epätasaisesti kuitenkin.

Mulla on nyt jo monetta vuotta 3:n rengassarjan taktiikka. Eli kesä - kitka - nasta. Tässä tänään laitettiin alle nastat.

Mitäs sanotte näistä ideoista?

Kuva
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja pera8x »

no enpä tiedä. kyllä nosturi on kätevämpi. ja kesä/talvirengas vaihto riittää. syksyllä vaihtaa ne kitkat sitten vaikka vähän aikasemmin ja keväällä ajelee pidemmälle, jos tuntuu, että vielä voi tulla luikasta.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

mulla ainaki on yks 3t tunkki ja siihen 120cm lankku ja komeesti nousoo puoli kerralla ilmaan. nyt tosin tuli nosturi nii ei tartte tunkin kans takuta.
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

siisti juttu, varsinkin jos ei ole NOSTURIA, ja ompahan ainakin oikeista nostopaikoista nostettuna. :)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jukka-tre kirjoitti:Nostan nykysin kahdella hallitunkilla. Molempia pikku hiljaa nostaen, joten ei tule vääntöä koriin. Ja tällä lailla pystyy vaihtaan myös renkaat eestä taas, kun nehän kuluu epätasaisesti kuitenkin.
Miksi sitä vääntöä pitäisi varoa renkaan vaihdossa kun sitä kuitenkin tulee liikenteessä? Omista autoista nousee hallitunkilla yksi pyörä kerrallaan. Renkaiden vaihto edestä taakse tapahtuu talvirenkaista kesärenkaihin vaihdettaessa (ja päinvastoin), riittää kohtuullisilla kilometreillä. Tallissa olisi kyllä kaksi tunkkia.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja atlas »

Helpoin on kun nostaa alatuki varren alta niin ei tartte nostaa kuin pari senttiä niin pyörä on irti maasta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
ana007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 11.05.2010 09:25
Paikkakunta: Salo

Re: Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja ana007 »

Tompa124 kirjoitti:mulla ainaki on yks 3t tunkki ja siihen 120cm lankku ja komeesti nousoo puoli kerralla ilmaan. nyt tosin tuli nosturi nii ei tartte tunkin kans takuta.
Mä oon nostanu etummaisesta tunkin paikasta ilman lankkua vaan niin paljo, että on takarengaskin ilmassa. Ei oo tullu mielenkään että kori menis kieroon...
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde

Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Ei se kori mene kieroon :D , ellei se ole ruosteen raiskaama paska tai jobbarin "korjaama".
Jos menee, niin silloin auto on melko mahdoton ajaa :crazy: ja ovet eivät mene välttämättä kiinni
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

adenauer300 kirjoitti:Ei se kori mene kieroon :D , ellei se ole ruosteen raiskaama paska tai jobbarin "korjaama".
Jos menee, niin silloin auto on melko mahdoton ajaa :crazy: ja ovet eivät mene välttämättä kiinni
Juurikin näin!
Ja velttous on helppo testata kun nostaa jonkun kulman ylös ja käyttää oven auki....sen pitää mennä kiinni samalla tavalla kuin auoton ollessa maassa.... :D .

.
Opel, "weird lieben autos"....
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Re: Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja onre »

Kuinkahan laho sen korin pitää olla ettei ovet mee enää kiinni? Yhden todella surulliseksi ruostuneen varaosa-raadon ovet menivät kiinni vielä siinäkin vaiheessa kun kapistus oli nostettu ilmaan vetämällä liina B-pilareitten kohdalta ympäri...
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

onre kirjoitti:Kuinkahan laho sen korin pitää olla ettei ovet mee enää kiinni? Yhden todella surulliseksi ruostuneen varaosa-raadon ovet menivät kiinni vielä siinäkin vaiheessa kun kapistus oli nostettu ilmaan vetämällä liina B-pilareitten kohdalta ympäri...
Riippuu korista....tojota taipuu kuin nokiannuorisoohjaaja jo pakasta vedettynä :D
En nyt muista mikä auto meillä oli ylhäällä viimeksi mutta taisi vääntyä sen pari cm kun ovea kiinni laittaesa tunkilla seistessä kolahti oven lukkoripa siihen malliin että hyvä kun ovi kiinni saatiin...

.
Opel, "weird lieben autos"....
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

jukka-tre kirjoitti:Nostan nykysin kahdella hallitunkilla. Molempia pikku hiljaa nostaen, joten ei tule vääntöä koriin. Ja tällä lailla pystyy vaihtaan myös renkaat eestä taas, kun nehän kuluu epätasaisesti kuitenkin.

Mulla on nyt jo monetta vuotta 3:n rengassarjan taktiikka. Eli kesä - kitka - nasta. Tässä tänään laitettiin alle nastat.

Mitäs sanotte näistä ideoista?

[ [url=http://img267.imageshack.us/img267/9725/171220111197.jpg] ][/url]

Kaikenlaisia keksintöjä! Sama ostaa pari tunkkia lisää, ja panna emäntä tunkkaan toiselta puolen.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Helpoin on kun nostaa alatuki varren alta niin ei tartte nostaa kuin pari senttiä niin pyörä on irti maasta.
Helpoiten saa myös auton lipsahtamaan tunkilta tuolla tavalla. No yleensä onnistuu, mutta kerran on käynyt huonomminkin... Riippuu varmaan aika paljon tukivarren mallista, kannattaako tuota edes kokeilla. Miks sitä ei tunkin paikoista nostelis, kun semmoset sinne on kerran väkerretty ihan tehtaalla.
Kuinkahan laho sen korin pitää olla ettei ovet mee enää kiinni?
Aikanaan siihen riitti ihan tuliterä Peugeot Boxer. Kun ajoi etupyörän vähän korkeamman katukivetyksen päälle, ei kivetyksen puoleinen etuovi mennyt enää kiinni ilman pikku murjomista. Ei osunu enää salpa ja lukko toisiinsa oikein kunnolla. Tää on vielä ihan totta :D
W204 C180K avantgarde -myyty-
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Re: Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Mänis kirjoitti:Aikanaan siihen riitti ihan tuliterä Peugeot Boxer. Kun ajoi etupyörän vähän korkeamman katukivetyksen päälle, ei kivetyksen puoleinen etuovi mennyt enää kiinni ilman pikku murjomista. Ei osunu enää salpa ja lukko toisiinsa oikein kunnolla. Tää on vielä ihan totta :D
:lol:

Taas tuli todistettua: hyviä ranskalaisia ei tule ku rasvakeittimestä.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja atlas »

No autoa ei kyllä pitäis kulmista nostella ovet auki voi tuulilasi halkeilla ja ovet tukee kehikkoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nätisti kun esim w201 nostaa yhdellä tunkilla sieltä mistä kuuluu eli sen kumitassun kohdalta niin saa molemmat pyörät ilmaan kyllä sillä yhelläkin :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Itellä ainakin yhdellä tunkilla nousee vielä tuossa -97 väykyssä molemmat pyörät ylös kun nostaa tunkilla noista kohdilta missä on
paikat niille tosin hallitunkilla :D
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1190
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: Mersun nosto tunkille, tällanen idea

Viesti Kirjoittaja dansku »

kyllä lähes kaikki w123:set alkaa jo olemaan sen verran väsyneitä että kun nostaa yhdestä kulmasta niin ei meinaa ovet mennä kiinni.

W124:sissa menee paremmin myös vanhemmiten. Nuo vaan omakohtaiset kokemukset..
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Vastaa Viestiin