Mikä nappula?
- Michelinukko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Pe 10.10.2008 10:40
Mikä nappula?
Mikäs nappula tossa oikeassa reunassa on?Googlella en löytänyt mitään.Kyseessä -99 cdi c
- Michelinukko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Pe 10.10.2008 10:40
Re: Mikä nappula?
Ok.Eli tuosta saa kokonaan pois päältä?Eli ei ole ajonaikana päällä ja ei varmaan myöskään toimi kellon kautta,vai miten?
Re: Mikä nappula?
w210:ssä tuolla napilla ainakaan ei ole mitään tekemistä polttoainekäyttöisen lisälämmitten kanssa. Vaan tuo toimii jonkinlaisen sähkövastuksen off/on nappina. Autosi tosin C joten en varmaksi sano.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: Mikä nappula?
kello ohjauksesta en tiedäMichelinukko kirjoitti:Ok.Eli tuosta saa kokonaan pois päältä?Eli ei ole ajonaikana päällä ja ei varmaan myöskään toimi kellon kautta,vai miten?
mutta ajon aikana ei lähde tai lähtee päälle, napin asennosta riippuen
autodidakti
Re: Mikä nappula?
Michelinukko kirjoitti:Mikäs nappula tossa oikeassa reunassa on?Googlella en löytänyt mitään.Kyseessä -99 cdi c
[ http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3386288.jpg ]
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Re: Mikä nappula?
Joo anteeksi sekoiluni eli jos autossasi olisi kellowepa niin sitten tuo ohjaisi sähkövastusta, mutta kun ei ilmeisesti ole niin homma menee niinkuin tempera1 sano.NRajis kirjoitti:w210:ssä tuolla napilla ainakaan ei ole mitään tekemistä polttoainekäyttöisen lisälämmitten kanssa. Vaan tuo toimii jonkinlaisen sähkövastuksen off/on nappina. Autosi tosin C joten en varmaksi sano.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
- Michelinukko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Pe 10.10.2008 10:40
Re: Mikä nappula?
NRajis kirjoitti:Joo anteeksi sekoiluni eli jos autossasi olisi kellowepa niin sitten tuo ohjaisi sähkövastusta, mutta kun ei ilmeisesti ole niin homma menee niinkuin tempera1 sano.NRajis kirjoitti:w210:ssä tuolla napilla ainakaan ei ole mitään tekemistä polttoainekäyttöisen lisälämmitten kanssa. Vaan tuo toimii jonkinlaisen sähkövastuksen off/on nappina. Autosi tosin C joten en varmaksi sano.
Siis autossani on kellolla oleva webasto,mutta eihän se muuta tilannetta mitenkään.Saan kellolla auton aamuisin lämpimäksi,mutta voin tuosta napista kytkeä sen pois päältä kun lähden ajelemaan.
- Michelinukko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Pe 10.10.2008 10:40
Re: Mikä nappula?
tempera1 kirjoitti:Michelinukko kirjoitti:Mikäs nappula tossa oikeassa reunassa on?Googlella en löytänyt mitään.Kyseessä -99 cdi c
[ http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3386288.jpg ]
Iso kiitos Tempera1
Re: Mikä nappula?
Michelinukko kirjoitti:NRajis kirjoitti:Joo anteeksi sekoiluni eli jos autossasi olisi kellowepa niin sitten tuo ohjaisi sähkövastusta, mutta kun ei ilmeisesti ole niin homma menee niinkuin tempera1 sano.NRajis kirjoitti:w210:ssä tuolla napilla ainakaan ei ole mitään tekemistä polttoainekäyttöisen lisälämmitten kanssa. Vaan tuo toimii jonkinlaisen sähkövastuksen off/on nappina. Autosi tosin C joten en varmaksi sano.
Siis autossani on kellolla oleva webasto,mutta eihän se muuta tilannetta mitenkään.Saan kellolla auton aamuisin lämpimäksi,mutta voin tuosta napista kytkeä sen pois päältä kun lähden ajelemaan.
Asia selvä. W210: ssä asiat ovat siten vaan toisin. Eli faceliftissä ainakin yleensä on molemmat wepa ja sähkövastus. Ja tuntuu olevan joka toisen autossa erilailla kyketty kun tota lukee ----> http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3%B6vastus" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
- Michelinukko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Pe 10.10.2008 10:40
Re: Mikä nappula?
No nii näkyy
Minun kulkineessa on webasto mikä toimii ajonaikana ja kello lisäksi,siitä johtuen olettaisin että tuolla napilla saadaan juurikin lyhyenmatkan ajaksi pois päältä.Missäs tämä sähkövastus sijaitsee?Vois vilkaista että onko sitä ollenkaan.Mikäs idea sillä sitten on?Ainakin akku saadan kohta nopeesti tyhjäksi
Minun kulkineessa on webasto mikä toimii ajonaikana ja kello lisäksi,siitä johtuen olettaisin että tuolla napilla saadaan juurikin lyhyenmatkan ajaksi pois päältä.Missäs tämä sähkövastus sijaitsee?Vois vilkaista että onko sitä ollenkaan.Mikäs idea sillä sitten on?Ainakin akku saadan kohta nopeesti tyhjäksi
Re: Mikä nappula?
210:ssä se on jäähdytinnesteen paisunta purkin lähellä, C:stä en tiedä kai tähän threadiin kohta tulee asiantuntijan vastaus.Michelinukko kirjoitti:No nii näkyy
Minun kulkineessa on webasto mikä toimii ajonaikana ja kello lisäksi,siitä johtuen olettaisin että tuolla napilla saadaan juurikin lyhyenmatkan ajaksi pois päältä.Missäs tämä sähkövastus sijaitsee?Vois vilkaista että onko sitä ollenkaan.Mikäs idea sillä sitten on?Ainakin akku saadan kohta nopeesti tyhjäksi
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: Mikä nappula?
Mulla ei kyllä mitään sähkövastuksia ole vaikka löytyy nappi- ja kello-ohjaukset...NRajis kirjoitti:
210:ssä se on jäähdytinnesteen paisunta purkin lähellä
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
- Michelinukko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Pe 10.10.2008 10:40
Re: Mikä nappula?
Testasin aamulla.Webasto kellonkautta päällä aamulla(15min),autotulille,webasto pois päältä ja nappi off asentoon.Ajoin töihin n.2km,sammutin ja pöhinääpä ei kuulunutkaan sammutuksen jälkeen.Tökkäsin kellon taas päälle töistä lähtöä varten ja nappi jäi edelleen off asentoon.16.00 nähdään onko auto lämmin.
Re: Mikä nappula?
W210 faceliftissä on vakiona vain tuo sähkövastus. Joka siis on päällä silloin kun tuhkakupin vieressä olevassa napissa ei pala valo. Ja jos se on aina päällä, niin akkuongelmia on tiedossa lyhyessä ajossa.NRajis kirjoitti: Asia selvä. W210: ssä asiat ovat siten vaan toisin. Eli faceliftissä ainakin yleensä on molemmat wepa ja sähkövastus. Ja tuntuu olevan joka toisen autossa erilailla kyketty kun tota lukee ----> http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3%B6vastus" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mikä nappula?
Ainakin meillä on juuri noin, mukaanlukien ne akkuongelmatjarskak kirjoitti:W210 faceliftissä on vakiona vain tuo sähkövastus. Joka siis on päällä silloin kun tuhkakupin vieressä olevassa napissa ei pala valo. Ja jos se on aina päällä, niin akkuongelmia on tiedossa lyhyessä ajossa.NRajis kirjoitti: Asia selvä. W210: ssä asiat ovat siten vaan toisin. Eli faceliftissä ainakin yleensä on molemmat wepa ja sähkövastus. Ja tuntuu olevan joka toisen autossa erilailla kyketty kun tota lukee ----> http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3%B6vastus" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Re: Mikä nappula?
Onko sulla tälläiset näppäimet kellokytkimelle. Itse käytän tota hetipäälle nappulaa pakkasessa. Mulla on auto niin lähellä että käyn painamassa lämppärin päälle ja juon vaikka kahvit ennen kun lähden liikenteeseen. Sammutan lämmittimen kun olen käynnistänyt auton. Siihen toiseen nappulaan en ole koskenut vaan se on aina valmiusasennossa. Älä säikähdä noitten muitten puheita akkuongelmista. Eihän se lämppäri parkissa ominpäin pyöri.Michelinukko kirjoitti:Mikäs nappula tossa oikeassa reunassa on?Googlella en löytänyt mitään.Kyseessä -99 cdi c
[ http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3386288.jpg ]
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
- Michelinukko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Pe 10.10.2008 10:40
Re: Mikä nappula?
Tuommoinen kuin tässä linkissä:
http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... ?tid=65022" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... ?tid=65022" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mikä nappula?
Siinähän on myös heti päälle toiminto liekkinappulan takana.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
- Michelinukko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Pe 10.10.2008 10:40
Re: Mikä nappula?
Jep,onhan siinä vaan ei kiinnosta aamulla rampata kerrostaloa ylös/alas.
Re: Mikä nappula?
Ajastin onkin hyvä jos on esim lähdettävä joka aamu töihin. Mulla on työt tehty joten en käytä ajastinta vaan heti päälle nappulaa jos on ollut miinusasteita. Viime vuonna jouluaattona akku tilttasi kun oli pakkasta -25 ja lämmitin 20 minuuttia. Ei lähtenyt käymään vaan jouduin kaverin auton piuhoilla starttaamaan auton. Heti eka arkipäivänä hommasin AGM:n hyytelöakun ja nyt on virtaa piisannut. Akku maksoi melkein 300€.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Re: Mikä nappula?
A- mallissa oli myös tuo samannäköinen nappula. Toiminta oli juuri kuten tuossa ohjeessa mainittu, eli siitä sai kytkettyä ajonaikaisen lämmitinkäytön pois.
JM
JM
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Mikä nappula?
Tavallisesti minulla on se kytkin punaisella koko ajan. nimittäin jos en webastoa käytä (väh. 20 min), lähtee se muutoin käyntiin. varsinkin lyhytaikaista reissua (kauppaan tms) varten en käytä webastoakaan, koska nokeentuu ja siitä alkaa sitten kierre...joskus, jos kapiinissa ei tunnu hönkä riittävän (niinkuin nyt, termostaatti pari karvanleveyttä alle 80, menee kohta vaihtoon), laitan sen matka-ajossa päälle.
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Re: Mikä nappula?
jarskak kirjoitti:W210 faceliftissä on vakiona vain tuo sähkövastus. Joka siis on päällä silloin kun tuhkakupin vieressä olevassa napissa ei pala valo. Ja jos se on aina päällä, niin akkuongelmia on tiedossa lyhyessä ajossa.NRajis kirjoitti: Asia selvä. W210: ssä asiat ovat siten vaan toisin. Eli faceliftissä ainakin yleensä on molemmat wepa ja sähkövastus. Ja tuntuu olevan joka toisen autossa erilailla kyketty kun tota lukee ----> http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3%B6vastus" onclick="window.open(this.href);return false;
Noniin selvä ja kiitos fakta tiedosta, (omatieto kun oli ihan mutua) että vastus on aina vakiona faceliftissä. Vastusta muutaman kerran kokeillut niin kyllähän se lämpeää nopeammin, mutta juuri tuon maineen takia ei ole enempää sillä käyttöä ollut. Onneks löytyy alkuperäinen webastokin.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: Mikä nappula?
Tänään vaihdoin jäähdytin nesteet ja pisti silmään et pohjamuovissa on reikä apukuskin puolella, ja polttoainekäyttönen lisälämmitinhän siellä oli,kun "pakoputki" näkyy tulevan muovin reiästä. Mut sit kysymys kuuluukin et siis pitäskö tuon toimia automaattisesti kun mulla on vaan tuo samainen nappula tuhkakupissa eikä mitään webaston kytkintä??
Ei tuo kylmänä eikä lämpimänä kyllä mitään elonmerkkejä antanut,kuumentunut oli 10kilsan lenkin jälkeen mut ei tuprutellut savuja tai vastaavaa?? Mites tuota vois testata? sulaketta jossahin tai vastaavaa??
Ei tuo kylmänä eikä lämpimänä kyllä mitään elonmerkkejä antanut,kuumentunut oli 10kilsan lenkin jälkeen mut ei tuprutellut savuja tai vastaavaa?? Mites tuota vois testata? sulaketta jossahin tai vastaavaa??
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: Mikä nappula?
jos punanen valo päällä, poltin ei lähde päälle millonkaan. jos ei pala, pitäisi webaston syttyä 5-7 asteessa.
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Re: Mikä nappula?
Ei pala punainen muuten kun off asennossa...
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: Mikä nappula?
JP83 kirjoitti:Tänään vaihdoin jäähdytin nesteet ja pisti silmään et pohjamuovissa on reikä apukuskin puolella, ja polttoainekäyttönen lisälämmitinhän siellä oli,kun "pakoputki" näkyy tulevan muovin reiästä. Mut sit kysymys kuuluukin et siis pitäskö tuon toimia automaattisesti kun mulla on vaan tuo samainen nappula tuhkakupissa eikä mitään webaston kytkintä??
Ei tuo kylmänä eikä lämpimänä kyllä mitään elonmerkkejä antanut,kuumentunut oli 10kilsan lenkin jälkeen mut ei tuprutellut savuja tai vastaavaa?? Mites tuota vois testata? sulaketta jossahin tai vastaavaa??
Mulla siinä A-mallissa kävi joskus niin, jos sattui olla tankki liki tyhjä, että webasto yritti muutaman kerran lähteä käyntiin (3-5 en muista tarkalleen) ja jos ei syttynyt, niin se meni "vikatilaan" eikä enää yrittänytkään käynnistyä. Siihen auttoi kun otti sulaketaulusta sulakkeen hetkeksi irti. A mallissa sulake taisi olla nimellä "heater booster" jos oikein muistan. Sitten taas pelasi ok. Webastossa ei koskaan ollut mitään oikeaa vikaa sinä aikana kun auto minulla oli (liki 300tkm). Ehkä hyvää säkää...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Mikä nappula?
Minä en ole mikään asiantuntija, mutta minun silmääni tuo näyttää siltä, että autosi on lähtenyt tehtaalta varustettuna polttoainekäyttöisellä ajonaikaisella lämmittimellä. (webaston valmiste)Michelinukko kirjoitti:Tuommoinen kuin tässä linkissä:
http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... ?tid=65022" onclick="window.open(this.href);return false;
Jota on voinut ohjata vain tuolla kolmen nuolen napilla.
Jälkikäteen sinne on asennettu webaston kello. (eli jos kolmen nuolen napissa on punainen valo palamassa, niin weba on kokonaan pois käytöstä. Jos valo on napista pois, niin webaa voi komennella kellolla) Edit. menin sekaisin, myöhemmässä viestissä korjaus
Sähkökärvennintä ei mielestäni tuon ikäisissä C-koppasissa ole. Vasta W203:ssa. Jossa siinäkin se on niin hyvin piilotettu että harva auton omistaja tietää että hänellä on siellä sellainen.
Itselläni on W210:ssa sekä webasto että sähkökärvennin. Penkin alla on vuoden vanha Vartan 100Ah akku. Webaston laitan päälle 20-30 min ennen lähtöä, annan sen olla päällä niin kauan kuin sitä itseään huvittaa olla päällä. (en ole katsonut milloin se sammuu) Sähkökärvennin on käytössä. Akku-ongelmia ei ole ollut sen jälkeen kun uusin akun.
Viimeksi muokannut JeremyH, La 31.12.2011 00:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
- Michelinukko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Pe 10.10.2008 10:40
Re: Mikä nappula?
Olet varmaankin oikeassa siitä että kello on jälkiasennusta,mutta webasto pelaa ihan normaalisti kellon kautta vaikka kyseessä oleva nappi kytketään päälle eli off asentoon.Testattu on.