MB 290TD W210 tarkastus
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
MB 290TD W210 tarkastus
Monessa viestiketjussa löytyy aiheeseen, mutta kuitenkin.
Pääsen katsomaan erästä otsikon mukaista yksilöä ja kyselen että mitä näistä kannattaa ostaessa tarkastaa.
Auto on siis 290TD Avantgarde -97 ja tuotu joskus vuosia sitten Hollannista. Automaattivaihteet ja autoilmastoinnit, webastot ym löytyy.
Autossa on kuulemma myös säädettävä alusta. Itse olen melko kokenut autonostaja ja osaan katsoa pintaakin syvemmälle jos näin voi sanoa, mutta Mersua en ole ennen ostanut.
Onko konehuoneen puolella jotakin mitä kannattaa erikoisesti tutkailla.
Itsellä mielessä:
- ruosteet
- öljyvuodot
- alusta
- vaihteisto
Pääsen katsomaan erästä otsikon mukaista yksilöä ja kyselen että mitä näistä kannattaa ostaessa tarkastaa.
Auto on siis 290TD Avantgarde -97 ja tuotu joskus vuosia sitten Hollannista. Automaattivaihteet ja autoilmastoinnit, webastot ym löytyy.
Autossa on kuulemma myös säädettävä alusta. Itse olen melko kokenut autonostaja ja osaan katsoa pintaakin syvemmälle jos näin voi sanoa, mutta Mersua en ole ennen ostanut.
Onko konehuoneen puolella jotakin mitä kannattaa erikoisesti tutkailla.
Itsellä mielessä:
- ruosteet
- öljyvuodot
- alusta
- vaihteisto
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Foorumilta löytyy yhtäsun toista asiasta, mutta näissä ylivoimaisesti suurin ongelma on ruoste jota löytyy yllättävistäkin paikoista ja jos ei löydy niin tulee löytymään kun pukkaa itsensä esiin maalin alta. Se vanha kunnon toimintatonni on hyvä varata heti hinnanmääritykseen mukaan kun tuon ikäisestä autosta kyse.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Ruosteen tarkastuksiin olenkin varautunut. Saa nyt nähdä minkälainen tapaus on kyseessä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Katso myös pumpun luota, onko vuotoja. Näissä jakajapumpullisissa joskus lähtee nuo pumput vuotamaan ulospäin.
Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Ja kiitokset tästäkin vinkistä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Mistä kohin alkaa???Turmelo kirjoitti:Katso myös pumpun luota, onko vuotoja. Näissä jakajapumpullisissa joskus lähtee nuo pumput vuotamaan ulospäin.
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Pumpun kannen tiivisteet alkaa vuotamaan siitä pumpun päältä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: MB 290TD W210 tarkastus
mulla haisee nafta tuosta 210 97 mutta eniten konehuoneesta mutta ei näy märkää
Re: MB 290TD W210 tarkastus
koita katsoa pumpun päältä ja sieltä mistä lähtee suutin putket suuttimille josko vähän vuotaisi kannattaa otaa se se musta ilmaputki pois tieltä niin näkee paremmin toinen vaihtoehto on että suuttimien ylivuotoputket vuotaaford351 kirjoitti:mulla haisee nafta tuosta 210 97 mutta eniten konehuoneesta mutta ei näy märkää
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Ei tosin ole vaikeat vaihtaa eikä varmaan kalliitkaan.arska10 kirjoitti:Pumpun kannen tiivisteet alkaa vuotamaan siitä pumpun päältä
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Maksoi metrin pätkä dieselin kestävää letkua kudoksella 2€ siitä kun leikkaa sinvuleikkureilla sopia päkiä niin halpaa kuin saippuaSiekkinen kirjoitti:Ei tosin ole vaikeat vaihtaa eikä varmaan kalliitkaan.arska10 kirjoitti:Pumpun kannen tiivisteet alkaa vuotamaan siitä pumpun päältä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Ei se letkukaan kallista ole mutta tiivisteitä meinasin.arska10 kirjoitti:Maksoi metrin pätkä dieselin kestävää letkua kudoksella 2€ siitä kun leikkaa sinvuleikkureilla sopia päkiä niin halpaa kuin saippuaSiekkinen kirjoitti:Ei tosin ole vaikeat vaihtaa eikä varmaan kalliitkaan.arska10 kirjoitti:Pumpun kannen tiivisteet alkaa vuotamaan siitä pumpun päältä
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Jos nafta haisee ja ei näy vuotoja selvästi, voi tihuttaa myös joku suutinputki hienoa sumua, jota ei meinaa näkeä.. Taskulampulla yleensä selviää käydessä
Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Minkälaisia määriä tällaisella 290TD koneella ajetaan? Onko kukaan mennyt esim 800tkm ilman isoa remonttia?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: MB 290TD W210 tarkastus
En tiedä yhtään itse näkemääni jolla olisi ajettu yli 800 tkm mutta olen nähnyt noita 600tkm ajettuja joissa ei ole olltut kauheasti murheita kun vaan jaksaa huoltaa autoa tietysti noita normi osia niveliä ja ja puslia ja iskareita
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Sprinterin kopassa tuntuu kestävän 700 tkm tekemättä mitään vaikka päällä on minkälaista koria ja kylmäkonetta. Veikkaisin että väykyssäkin kestää ajaa sen 700 tkm kun on aika paljon pienemmällä rasituksellay30harrastaja kirjoitti:Minkälaisia määriä tällaisella 290TD koneella ajetaan? Onko kukaan mennyt esim 800tkm ilman isoa remonttia?
Nämä siis suomesta ostettuja autoja joita on huollettu kunnolla ja nuo ajomäärät ovat todellisia eivätkä pelkkiä mittarilukemia...
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Onhan se 700 tkm jo jotain sekin
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Jäi vielä mainitsematta että tuo 700 tkm oli mittarissa kun auto vaihtoi omistajaa eikä kun kone petti. Taitaa tämä 2.9 kone olla sisuskaluiltaan mersun vahvimpia henkilöautoihin asennettuja koneita.y30harrastaja kirjoitti:Onhan se 700 tkm jo jotain sekin
Tuossa pihassa on 570 ajettu sprintteri tuolla samalla tekniikalla, noilla kilometreillä ei tunnu edes huohottavan vielä niin katsotaan että miten pitkälle se kestää
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Vakuuttunut olen itsekin tästä koneesta. Kovasta äänestä sitä jotkut moittivat, mutta minun mielestäni se on oikein mukava dieselin hurina
Muutamia kun tosin olen koeajanut niin erojakin on. Eräässä kuului hyttiin julmetun kova ääni kun taas toisissa ei. Liekö joku eristyksen puuttuminen tuohon syynä.
Muutamia kun tosin olen koeajanut niin erojakin on. Eräässä kuului hyttiin julmetun kova ääni kun taas toisissa ei. Liekö joku eristyksen puuttuminen tuohon syynä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Tai ohjausputken läpivienti kumi rikki siitä se melu usein johtuu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Eikö näihin koneisiin yleesä joudu kuitenkin sen jakoketjun ja kansipahvin vaihdon jossain vaiheessa tekemään ? .. Omaani on ainakin tehty nuo vähän alle 400tkm.
Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Tiedätkö syytä miksi tehty jo niinkin aikaisin? Itse olen kyllä käsittänyt että normaali huoltoja tehden mennään kyllä paljon pidemmälle.Turmelo kirjoitti:Eikö näihin koneisiin yleesä joudu kuitenkin sen jakoketjun ja kansipahvin vaihdon jossain vaiheessa tekemään ? .. Omaani on ainakin tehty nuo vähän alle 400tkm.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Vesipumppu ja jakoketju kuuluisi jonku ohjeen mukaan vaihtaa 400 tkm kohdalla ja kansipahvi menee sitten kun menee. Kansipahvin kestoon vaikuttaa moni asia mutta kyllä siellä 500 tkm kohdalla kannattaa alkaa valmistautua ainakin henkisestiy30harrastaja kirjoitti:Tiedätkö syytä miksi tehty jo niinkin aikaisin? Itse olen kyllä käsittänyt että normaali huoltoja tehden mennään kyllä paljon pidemmälle.Turmelo kirjoitti:Eikö näihin koneisiin yleesä joudu kuitenkin sen jakoketjun ja kansipahvin vaihdon jossain vaiheessa tekemään ? .. Omaani on ainakin tehty nuo vähän alle 400tkm.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Niin mutta vain henkisesti Saattaahan olla että se vaihdetaan 700tkm, tai 800tkm, tai 1milj jälkeen
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Sprintteri on vaan työ ajoissa ja ajetaan pitkiä matkoja yleensä vaikka koppa on painava.Tämä vaikuttaa myös kestävyyteen.
Mitäs sanotte hiace turbodiesel 750tkm ja vaihdettuja osia vain laturi ja jakohihnoja.Ei edes hehkuja eikä turboa ja pitkää ajoa enimmäkseen ja vaihtoon kun meni niin vielä pelaa hyvin.
Mitäs sanotte hiace turbodiesel 750tkm ja vaihdettuja osia vain laturi ja jakohihnoja.Ei edes hehkuja eikä turboa ja pitkää ajoa enimmäkseen ja vaihtoon kun meni niin vielä pelaa hyvin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Melkonen sissi joka jaksaa ajaa Hiasella 750tkmatlas kirjoitti: Mitäs sanotte
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Ei kyllä onnistu sissiltä....pitää olla muukalaislegioonasta tai saanut legionellabakteerista aivokalvontulehduksen tms....AM kirjoitti:Melkonen sissi joka jaksaa ajaa Hiasella 750tkmatlas kirjoitti: Mitäs sanotte
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Veljen 290 on ny ajettu 600 Tkm ja kansiremontti alkaa olemaan pian ajankohtainen.
Kannentiiviste vuotaa ulospäin öljyä ja nokkaketju on tainnu jo jonkinverran antaa myören.
Itte ainaki hyväksyn tuon remontin noilla kilsoilla
Kannentiiviste vuotaa ulospäin öljyä ja nokkaketju on tainnu jo jonkinverran antaa myören.
Itte ainaki hyväksyn tuon remontin noilla kilsoilla
W210 320 CDI -99
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Sillä rahalla mitä hiacemiehellä on mennyt peltoreiden pattereihin tuon 750tkm aikana vaihtaa monet uudet kannentiivisteetAM kirjoitti:Melkonen sissi joka jaksaa ajaa Hiasella 750tkmatlas kirjoitti: Mitäs sanotte
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: MB 290TD W210 tarkastus
Tämä on varmaankin tapauskohtaista. Veikkaan että monella 2.9 koneella on menty enemmän kuin 600tkm ennen tiivisteen, tai ketjun vaihtoa.
Toki onhan se varmaan hyväksyttävä jo tuossakin ajomäärässä.
Toki onhan se varmaan hyväksyttävä jo tuossakin ajomäärässä.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02