W124 E320 ei käynnisty
W124 E320 ei käynnisty
Moro!
Eilen illalla rupesin starttaamaan mersua (w124 E320 bensa vm-95 aut.) ja kuinka ollakkaan piti melkosta meteliä ja käynnistyi, mutta sammui heti, vähän kuin ois käyny vajailla. No sit koitin siinä starttailla, mut sama homma ja lopulta ei enää edes käynnistyny, pyöritti vaan starttia, mutta ei ihan kumminkaan käyntiin lähtenyt. Akussa oli virtaa, kokeilin myös apuvirralla startata, mutta ei lähtenyt. Auto toiminut ihan täydellisesti, ja viimeks eilen iltapäivällä autoa siirsin pihassa, kun tein lumitöitä ja starttasi ja toimi ihan normaalisti. Tankki oli noin puolillaan bensaa. Sähkö osia on ennestään vaihdettu paljon mm. Ylijänniterele, Bensapumpunrele, Sytytystulpat, Moottorinjohtosarja, ilmamäärämittarin ja kaasuläpän johtosarjat, Ilmamäärämittari.
Bensansuodatinta, Puolia, Tulppien johtoja EI ole vaihdettu minun aikana. Mistäs kannattais vikaa lähteä etsimään? En kerennyt sen kummemmin eilis iltana tutkimaan. Sitten semmonen vielä, että eilen päivällä keli kävi pari astetta plussan puolella ja illaks oli menny muutaman asteen pakkaselle, voisko olla vaikutusta? Vettä polttoainesuodattimessa tai tankissa?
Kiitoksia vastanneille jo etukäteen.
Eilen illalla rupesin starttaamaan mersua (w124 E320 bensa vm-95 aut.) ja kuinka ollakkaan piti melkosta meteliä ja käynnistyi, mutta sammui heti, vähän kuin ois käyny vajailla. No sit koitin siinä starttailla, mut sama homma ja lopulta ei enää edes käynnistyny, pyöritti vaan starttia, mutta ei ihan kumminkaan käyntiin lähtenyt. Akussa oli virtaa, kokeilin myös apuvirralla startata, mutta ei lähtenyt. Auto toiminut ihan täydellisesti, ja viimeks eilen iltapäivällä autoa siirsin pihassa, kun tein lumitöitä ja starttasi ja toimi ihan normaalisti. Tankki oli noin puolillaan bensaa. Sähkö osia on ennestään vaihdettu paljon mm. Ylijänniterele, Bensapumpunrele, Sytytystulpat, Moottorinjohtosarja, ilmamäärämittarin ja kaasuläpän johtosarjat, Ilmamäärämittari.
Bensansuodatinta, Puolia, Tulppien johtoja EI ole vaihdettu minun aikana. Mistäs kannattais vikaa lähteä etsimään? En kerennyt sen kummemmin eilis iltana tutkimaan. Sitten semmonen vielä, että eilen päivällä keli kävi pari astetta plussan puolella ja illaks oli menny muutaman asteen pakkaselle, voisko olla vaikutusta? Vettä polttoainesuodattimessa tai tankissa?
Kiitoksia vastanneille jo etukäteen.
Re: W124 E320 ei käynnisty
Josko vilkaisisi siihen virranjakajan kanteen. Vois olla kosteusvika.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W124 E320 ei käynnisty
Eipä oo tossa M104 320 koneessa virranjakajaa, vaan 3 puolaa.
Re: W124 E320 ei käynnisty
Tuli vaan mieleen että vesihelmi jossakin alipaineletkussa tai missä vain.Laitapa lämmitys roikkaan moottori ja kokeile parin tunnin päästä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 E320 ei käynnisty
Ai niin erillispuolillahan se 320 tosiaan on jo toteutettu.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W124 E320 ei käynnisty
Illalla laitoin masinolia tankkiin muutaman desin ja nyt äsken lähti sitten toisella yrittämällä käyntiin, vaikka meinas sammua. Kävi kyllä vajailla ja täristi aikalailla niin sammutin sitten koneen. Oisko ideoita? Uskaltaako tota käyttää tyhjäkäynnillä, oli meinaan aika raa'an kuulosta tuo käynti.
Re: W124 E320 ei käynnisty
jos se ei käy kaikilla ja puhaltaa palamatonta bensaa koneen läpi, niin ainakin katit kärsii välittömästi siitä, eli älä käytä, ellet saa toimimaan kunnolla...Dtr kirjoitti:Illalla laitoin masinolia tankkiin muutaman desin ja nyt äsken lähti sitten toisella yrittämällä käyntiin, vaikka meinas sammua. Kävi kyllä vajailla ja täristi aikalailla niin sammutin sitten koneen. Oisko ideoita? Uskaltaako tota käyttää tyhjäkäynnillä, oli meinaan aika raa'an kuulosta tuo käynti.
tarkista ensin tulpat ja tulpanjohdot, sitten tutkit ne muut konehuoneen sähköjohdot, vai onko tietoa, että ne olis uusittu ihan hiljattain (alkuperäisen, mutta uusitun johtosarjan kesto taitaa olla vain n. 5 vuotta), siellä voi olla melkoinen oikosulku jo tapahtunut niiden biohajoavien johtojen seurauksena ja ECU:a myöten tapahtunut vahinkoa (pahin vaihtoehto) mutta toivotaan, että tulpat olis vain kastuneet jonkun tekovian takia
mutta älä siis käyttele turhaan, jos ei toimi kunnolla
bensapuolen jäätymiseen veden takia en usko näillä nykybensoilla, koska etanolia on niissä enemmän mukana, kuin normaali masinol + bensan sekoituksessa... mutta olisko bensapumpulle tullut tunnit täyteen...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
Viimeksi muokannut napa, La 25.02.2012 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W124 E320 ei käynnisty
Millälailla raa'an kuuloista?Dtr kirjoitti: oli meinaan aika raa'an kuulosta tuo käynti.
Mekaanista kolinaa/kalinaa vai mitä?
Re: W124 E320 ei käynnisty
[quote="napa"][quote="Dtr"]Illalla laitoin masinolia tankkiin muutaman desin ja nyt äsken lähti sitten toisella yrittämällä käyntiin, vaikka meinas sammua. Kävi kyllä vajailla ja täristi aikalailla niin sammutin sitten koneen. Oisko ideoita? Uskaltaako tota käyttää tyhjäkäynnillä, oli meinaan aika raa'an kuulosta tuo käynti.[/quote]
jos se ei käy kaikilla ja puhaltaa palamatonta bensaa koneen läpi, niin ainakin katit kärsii välittömästi siitä, eli älä käytä, ellet saa toimimaan kunnolla...
tarkista ensin tulpat ja tulpanjohdot, sitten tutkit ne muut konehuoneen sähköjohdot, vai onko tietoa, että ne olis uusittu ihan hiljattain (alkuperäisen, mutta uusitun johtosarjan kesto taitaa olla vain n. 5 vuotta), siellä voi olla melkoinen oikosulku jo tapahtunut niiden biohajoavien johtojen seurauksena ja ECU:a myöten tapahtunut vahinkoa (pahin vaihtoehto) mutta toivotaan, että tulpat olis vain kastuneet jonkun tekovian takia
mutta älä siis käyttele turhaan, jos ei toimi kunnolla
bensapuolen jäätymiseen veden takia en usko näillä nykybensoilla, koska etanolia on niissä enemmän mukana, kuin normaali masinol + bensan sekoituksessa... mutta olisko bensapumpulle tullut tunnit täyteen...
[size=10]500 €:n lankku, ducato ja laguna...[/size][/quote]
Ite oon tehny 3,5 vuotta sitten silikonijohdoista uudet johtosarjat. Bensa ainakin haisee selvästi putkesta, eli vissiin bensaa saa normaalisti? Mitenkäs nuo tulpanjohdot voi mittailla yleismittarilla, vai voiko ollenkaan? Entäs voiko noita puolia mitata?
jos se ei käy kaikilla ja puhaltaa palamatonta bensaa koneen läpi, niin ainakin katit kärsii välittömästi siitä, eli älä käytä, ellet saa toimimaan kunnolla...
tarkista ensin tulpat ja tulpanjohdot, sitten tutkit ne muut konehuoneen sähköjohdot, vai onko tietoa, että ne olis uusittu ihan hiljattain (alkuperäisen, mutta uusitun johtosarjan kesto taitaa olla vain n. 5 vuotta), siellä voi olla melkoinen oikosulku jo tapahtunut niiden biohajoavien johtojen seurauksena ja ECU:a myöten tapahtunut vahinkoa (pahin vaihtoehto) mutta toivotaan, että tulpat olis vain kastuneet jonkun tekovian takia
mutta älä siis käyttele turhaan, jos ei toimi kunnolla
bensapuolen jäätymiseen veden takia en usko näillä nykybensoilla, koska etanolia on niissä enemmän mukana, kuin normaali masinol + bensan sekoituksessa... mutta olisko bensapumpulle tullut tunnit täyteen...
[size=10]500 €:n lankku, ducato ja laguna...[/size][/quote]
Ite oon tehny 3,5 vuotta sitten silikonijohdoista uudet johtosarjat. Bensa ainakin haisee selvästi putkesta, eli vissiin bensaa saa normaalisti? Mitenkäs nuo tulpanjohdot voi mittailla yleismittarilla, vai voiko ollenkaan? Entäs voiko noita puolia mitata?
Re: W124 E320 ei käynnisty
Entäs siellä on kosteutta niin kokeilitko että pistät sen lohkolämmitykseen että vähän kosteus poistuisi?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 E320 ei käynnisty
[quote="atlas"]Entäs siellä on kosteutta niin kokeilitko että pistät sen lohkolämmitykseen että vähän kosteus poistuisi?[/quote]
Joo eilen illalla muutaman tunnin pidin lämmityksessä, mutta ei ollu apuja, kun ei käynnistynyt ollenkaan vielä sillon.
Joo eilen illalla muutaman tunnin pidin lämmityksessä, mutta ei ollu apuja, kun ei käynnistynyt ollenkaan vielä sillon.
Re: W124 E320 ei käynnisty
ok. eli kyllä siellä johtoasiat pitäis sitten kunnossa olla...Dtr kirjoitti:
Ite oon tehny 3,5 vuotta sitten silikonijohdoista uudet johtosarjat. Bensa ainakin haisee selvästi putkesta, eli vissiin bensaa saa normaalisti? Mitenkäs nuo tulpanjohdot voi mittailla yleismittarilla, vai voiko ollenkaan? Entäs voiko noita puolia mitata?
tulpanjohdoista voi mitata vastuksen, samoin kuin puolista, mutta itse en tähän hätään muista mitä ne pitäis tuollaisessa koneessa olla
no, tulpanjohdoissa ei ainakaan kovin paljoa yli 10 kohm. saisi olla vastusta... no, niistä nyt saa jotain käsitystä kuitenkin jo sillä, että jos 1 tai useammassa on huomattavasti muista poikkeava vastus, niin vikaa on...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W124 E320 ei käynnisty
Olisko apua tiedoista tulpanhattut 2 kilo Ohmia ja puolien vastus on 7500 Ohmia. Ne alkuperäiset johdot ovat murusina ja niiden oikosulut voivat tuhota älyboksin. Vekatronic korjaa nittä edullisesti ( 150 €) vuoden takuu työllä. Itse tein johtosarjat uunijohdosta tuonne johtokourusta puolille. Myös puolien läpilyönnit tuhoavat boksin. Vielä muistutan koneen pesusta, että vettä ei saa ruiskuttaa puolien suojakannen päälle se menee tulpanreikiin se on yksi syy häiriöihin ja boksin tuhoon.
Meseillään
Re: W124 E320 ei käynnisty
Joo tulpanjohdot tuli mitattua ja näytti 1,4kohm, 1,6kohm ja 1,8kohm pisimmässä johdossa isoin luku. Puolille ja suuttimille tuli virta kun mittasin, ja tulpat käytin pois ja paperilla pyyhin ne kuivaks/puhtaaks ja sittenhän tuo lähti käyntiin taas ja ihan hetken tärisi vähän, mutta sitten käynti normalisoitui ja kierrosten laskiessa normaaliin, kävi ihan hyvin. Että oisko kumminkin sillä masinolilla ollut positiivista vaikutusta? Kuinka usein bensansuodatin pitäis näihin bensavehkeisiin vaihtaa? Ei mitään tietoa millon viimeks vaihdettu, todennäkösesti todella kauan sitten...
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W124 E320 ei käynnisty
Noiden tulpanjohtojen ja hattujen vastusten pitäisi olla samat kaikilla tulpilla ja johdoilla 2 kilo ohmia. Mittasitko puolien vastukset?
Niiden pitää olla se 7500 ohmia. Ne kanssa aikaa myöten menettävät eristystään käämien kuumetessa ja jäähtyessä lakka irtoaa ja vastus arvot muuttuvat oikosulun vuoksi pienemmäksi kuin 7500 ohmia uuden ja ehjän puolan. No vaihda se uuteen ja puhdista myös tankin pohjaropussa oleva suodatin ja huuhtele samalla tankki sakkaa on kertynyt.
Niiden pitää olla se 7500 ohmia. Ne kanssa aikaa myöten menettävät eristystään käämien kuumetessa ja jäähtyessä lakka irtoaa ja vastus arvot muuttuvat oikosulun vuoksi pienemmäksi kuin 7500 ohmia uuden ja ehjän puolan. No vaihda se uuteen ja puhdista myös tankin pohjaropussa oleva suodatin ja huuhtele samalla tankki sakkaa on kertynyt.
Meseillään
Re: W124 E320 ei käynnisty
hei saitko koskaan selville W 124 E 320 käynnistyshäiriön syytä, ilm. itselläni sama ongelma terv fiskari
heips all ok. yksinkertainen vika löytyi !!!!!!!! jippiii t. pp
heips all ok. yksinkertainen vika löytyi !!!!!!!! jippiii t. pp