722.5 - mistä tehty?
722.5 - mistä tehty?
Eräässä kiinnostuksen kohteessa on vaihteistona 722.5. Onko se tehty 722.3:sta vai 722.4:stä. Versioita 124:n aikaan näkyi olevan 722.504 (280) ja 722.503 (320). Liekö sisuskalut kuitenkin samat, yhtä vahvat tai heikot?
Meinaan vaan kun ennen takavetopikkukuutosen yhteydessä oli 722.4 ja isossa kuutosessa 722.3.
Meinaan vaan kun ennen takavetopikkukuutosen yhteydessä oli 722.4 ja isossa kuutosessa 722.3.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 722.5 - mistä tehty?
Minkä koneen jatkona?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: 722.5 - mistä tehty?
M104 eli 280.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 722.5 - mistä tehty?
itse olen käsittänyt, että 722.5 on noiden kahden vanhemman mallin välimuoto ja ainut "uutuus"/parannus on turbiinilukko... tehonkestoksi ilmoitetaan käytännössä juuri 722.4 ja 722.3 keskiarvo eli jos 722.4 kestää 200 Nm ja 722.3 400 Nm, niin 722.5 kestää 300 Nm...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 722.5 - mistä tehty?
722.3 laatikosta se on kehitetty eikä siinäkään ole muuntimessa lukkoa, ainoastaan ylivaihde lisätty. jonka ohjaukseen vaaditaan sähköä.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: 722.5 - mistä tehty?
näinkös se olikin, että 722.5 oli vain sähköohjatulla ylivaihteella (joka oli kai se paketin heikoin lenkki ja siksi kesto on huonompi, kuin normaali 722.3)Jani R-K kirjoitti:722.3 laatikosta se on kehitetty eikä siinäkään ole muuntimessa lukkoa, ainoastaan ylivaihde lisätty. jonka ohjaukseen vaaditaan sähköä.
hitto, itse muistin, että 722.5 oli jo turbiinilukko ja se olis ollut se " 5 vaihde"
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 722.5 - mistä tehty?
Kiitos vastauksesta. Miekin muistelen, että jotain hämärää siihen vitoseen liittyi. Mutta liekö noita sitten miten poksahdellut? Eihän se tosin kovin yleinen laatikko ole.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 722.5 - mistä tehty?
Repconin Jari taisi joskus tokasta, että ottaa "isokoneisen" perästä laatikon irti ja sisuskalut käteen.
Laittaa ne sitten sinne toisen laatikon sisälle.
On kuulemma koneistettula sisäkaluja, kun taasen pienemmissä on peltiset sisuskalut.
Samalla saat enempi kitkalevyjä sisälle.
Lähetä sille mailia (jarille), ellei täällä viestiin vastaa.
Kaipa täälläkin moiseen ryhtyneitä löytyy.
Laittaa ne sitten sinne toisen laatikon sisälle.
On kuulemma koneistettula sisäkaluja, kun taasen pienemmissä on peltiset sisuskalut.
Samalla saat enempi kitkalevyjä sisälle.
Lähetä sille mailia (jarille), ellei täällä viestiin vastaa.
Kaipa täälläkin moiseen ryhtyneitä löytyy.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: 722.5 - mistä tehty?
Tuo ylivaihdehan siinä 722.5:ssa on heikko.
Siksi kai sitä lootaa ei olekkaan kuin bensakoneiden perässä.
Onko kukaan perehtynyt miten sitä ohjataan? Toimiiko jos sinne syöttää vaan 12V on/off periaatteella?
Ja kestääkö se pienemmillä vaihteilla sitten normaalin 722.3:sen tavoin 400-500nm?
Siksi kai sitä lootaa ei olekkaan kuin bensakoneiden perässä.
Onko kukaan perehtynyt miten sitä ohjataan? Toimiiko jos sinne syöttää vaan 12V on/off periaatteella?
Ja kestääkö se pienemmillä vaihteilla sitten normaalin 722.3:sen tavoin 400-500nm?
Re: 722.5 - mistä tehty?
Toi sähkö-ohjaus on nelosvaihteelle. Omastani on kyseisen solenoidin kela hajalla, joten vaihtaa kolmoselta suoraan vitoselle. Kyseessä on ns. tyyppivika, ja ovat noita venttiileitä vaihdelleet takuuseen(silloin kun toi laatikko oli uusi) tehtaan puolesta. Muutoin en tiedä laatikon kestävyydestä, jos sitä oikein aletaan rasittamaan.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi