KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
marko135kg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: Su 21.08.2005 09:48
Paikkakunta: HKI/Pietari

KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617

Viesti Kirjoittaja marko135kg »

Houdi, kone on sylkenyt öljyt pihalle, joten aukastaan joutessaan kone, purkaminenhan ei mitään maksa. Kuvia on tossa http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 714&type=1" onclick="window.open(this.href);return false; osa huonoja, osa hyviä:)

Kysymyksiä:

Pitääkö hehkut irroittaa
Pitääkö suuttimet irroittaa
Pitääkö diisel pumpppu irroittaa
Pitääkö jäähdytin irroittaa ( automaatti niin ei viittsis...)
ja tärkein miten jakoketju irroitetaan

Remppa jatkuu tänään Kontulassa, jos jotakuta kiinnostaa tulla joo mieheksi, tervetuloa

Mapko

0443091533
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Moro.

Suuttimet irti
Nestettä vaikka puolet, hiipii muuten koneeseen.

Nuo kaikki kysymäsi osat ovat irto-osia kannessa.

Enemmän olisin huolissani jakoketjun laahaimesta, mikä ei irtoa kuin kunnon ulosvetäjällä. Ai niin, syylari kokonaan pois, että voit paukuttaa ulosvetäjällä laahaimen tapit pois. Ne automaatin letkut saat tulittua, vaikka muovitollolla sinne päähän. Ainakin 124:ssa 300 turbossa (kansirempan tehneenä) laitoin vain tollot vain automaatin letkujen päihin.

No jos viikonloppulisänä 50 e / tunti niin sitten. Tai sitten majoitat meikeläisen sinne muutamaksi viikoksi kun voi olla että kortti on vähän herkässä. Haittaa päivittäistä työntekoa aika lailla kun siellä suunnilla mennään nyt työmailla.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
marko135kg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: Su 21.08.2005 09:48
Paikkakunta: HKI/Pietari

Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617

Viesti Kirjoittaja marko135kg »

jepa, kansi jäi irroittamatta, yks naapurin entinen auton aasentaja oli sitä mieltä, et siinä on d-pumppu paskana koska savu oli ollut mustaa ja öljyt nyt selkeesti koholla, eli väitti et pumppu olis puskenut liikaa diiseliä mottiin. Tiijä häntä. Ja jos kortti palaa, niin tervetuloo korteetiin, aina sitä pitää jeesata kun voi
marko135kg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: Su 21.08.2005 09:48
Paikkakunta: HKI/Pietari

Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617

Viesti Kirjoittaja marko135kg »

Sen verran purku edistyi tänään, et sain sen laahaimen irti ihan M6 pultilla ja pulteilla ja prikoilla, mut sit tyssäs.

Miks suuttimet pitää irroittaa??? En oo vielä irroittanut.

Pitääks se nokka hässäkkä purkaa, meinaa se 12sakarainen torksi oli vähän turhan lyhyt/paksu joihinkin koloihin. Mut lauantaina viimeistään kohti uusia petttymyksiä :)


Ja jos joku haluu ostaa koko 123 300D automaatilla tuosta, niin sekin onnistuu.
Avatar
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: To 23.06.2005 15:12
Paikkakunta: Oulu

Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

marko135kg kirjoitti:Sen verran purku edistyi tänään, et sain sen laahaimen irti ihan M6 pultilla ja pulteilla ja prikoilla, mut sit tyssäs.

Miks suuttimet pitää irroittaa??? En oo vielä irroittanut.

Pitääks se nokka hässäkkä purkaa, meinaa se 12sakarainen torksi oli vähän turhan lyhyt/paksu joihinkin koloihin. Mut lauantaina viimeistään kohti uusia petttymyksiä :)


Ja jos joku haluu ostaa koko 123 300D automaatilla tuosta, niin sekin onnistuu.
olikohan motonetissä semmonen pitempi torx josta vähän vartta ohentamalla sai pelittävän vermeen ja tosiaan pitää irrotella ne nokkapukkienki pultit ku neo kans kannenpultteja, näin ainaki muistelen, puoltoista vuotta aikaa ku kannen käytin irti :D


T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
marko135kg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: Su 21.08.2005 09:48
Paikkakunta: HKI/Pietari

Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617

Viesti Kirjoittaja marko135kg »

Mponetistä en löytänyt ollenkaan kyseistä torxia, mut fiksuksesta löyty toi liian paksu. No katellaan.
Avatar
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: To 23.06.2005 15:12
Paikkakunta: Oulu

Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

marko135kg kirjoitti:Mponetistä en löytänyt ollenkaan kyseistä torxia, mut fiksuksesta löyty toi liian paksu. No katellaan.
nyt kun rupesin tarkemmin miettimään niin se oli kyllä kärkkäiseltä mistä mää sen kipasin, ei se paljoakaan ollu kiinni että se munkaan työkalu ois ollu liian lyhyt mutta sai sillä kii ja auki...vois koittaa napata kuvan siitä ku hallilla käyn.



T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

höpö höpö.

Tule täältä hakemaan ehjä mylly koneeseesi niin pärjäät normaaleilla piippu avaimilla.

Ai pumppu paskana? No, tuleeko putkesta mitä pihalle kun pyöritti?
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
marko135kg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: Su 21.08.2005 09:48
Paikkakunta: HKI/Pietari

Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617

Viesti Kirjoittaja marko135kg »

Juholla on avaimet, katellaan hiljakseen. Nokee se hieman pukkas kun yritin tartata, mut ei mitään kilikali äänii. Mä katton, et jos sen sais / osaa laitttaa kuntoon ilman koneen vaihtoo, niin olis helpompaa. Käy kattoo joku ilta
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Niin se kansipultin mallihan riipuu siitä, minkä ikäinen kone on. Niitä on tähtimallinen ja sitten se kuusiokolo. Tähtimallinen on mersun spesiaali, piti ostaa KL-varaosista..

Suuttimet on kyl aika pakko irrottaa, ne on erittäin sopivasti tiellä sekä irroittaessa että kiinnittäessä kantta:
Kuva

Ja kansipultit on saatanan tiukassa, joten jatkovartta vaan kehiin..

Jos jakoketjun välttämättä haluaa irrottaa, on se sitte katkaistava ja pantava paikalleen uusi. Mutta ei ketjua ole kantta irroittaessa mikään pakko katkaista, riittää kun irroittaa ketjunkiristimen, sitten sen laahaimen pultin ulosvetimellä ja laahaimen, merkkaa ketjuun ja rattaaseen merkit että menee jako kohdalleen asennettaessa, irroittaa rattaan ja ottaa ketjun rattaalta sivuun.
Kuva

Sitten ensin nokka-akseli v a r o v a s t i keinuvipuineen irti, sitten loput pultit. Kakkosnelosta väliin ja pajavasaralla koputtelua, voi olla tiukassa.

Mutta suosittelen ostamaan kirjallisuutta tueksi, on kohtuullisen monta kohtaa jossa voi ryssiä kokoonpannessa.. esim ajoituksen kanssa. :roll:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Ei oo mitään Mersun omia spesiaalipultteja...XZN-pultteja tais olla 617kassa jos ei kerta normi torxi ollu. En muista että oisin ikään myöskään suuttimia irrottanu kantta irrottaessa/asentaessa. Ja tuo nokan ajoitus on helppo pitää kohdallaan sillain esimerkiks et vetää vaikka nippusiteillä ketjun nokkapyörään kiinni ja irrottaa rattaan nokalta(mut en muista varmasti mahtuiko nokkapyörä tulla 617kassa kannen läpi).

Ja jos pumppu muka antais liikaa ainetta niin savuahan ei tulis ku kiihdyttäessä tai kaasu pohjassa, kokoajan jos puskis liikaa niin eihän se laskis ees kierroksia ollenkaan...ellei se nyt sitten vaan vaikka yhteen pyttyyn puskis liikaa...tosin musta savuhan tulee kyllä reilusta syötöstä, ajoitukset jos on pielessä tai öljy palaa nii savun pitäis olla ennemminkin sinistä/harmaata...

EDIT: Joo eli tuollahan Marko puhuikin 12 kantasesta torxista eli siis XZN on kyseessä ja kyllähän noita pitäs työkaluliikkeistä löytyä.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Vastaa Viestiin