KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: Su 21.08.2005 09:48
- Paikkakunta: HKI/Pietari
KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617
Houdi, kone on sylkenyt öljyt pihalle, joten aukastaan joutessaan kone, purkaminenhan ei mitään maksa. Kuvia on tossa http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 714&type=1" onclick="window.open(this.href);return false; osa huonoja, osa hyviä:)
Kysymyksiä:
Pitääkö hehkut irroittaa
Pitääkö suuttimet irroittaa
Pitääkö diisel pumpppu irroittaa
Pitääkö jäähdytin irroittaa ( automaatti niin ei viittsis...)
ja tärkein miten jakoketju irroitetaan
Remppa jatkuu tänään Kontulassa, jos jotakuta kiinnostaa tulla joo mieheksi, tervetuloa
Mapko
0443091533
Kysymyksiä:
Pitääkö hehkut irroittaa
Pitääkö suuttimet irroittaa
Pitääkö diisel pumpppu irroittaa
Pitääkö jäähdytin irroittaa ( automaatti niin ei viittsis...)
ja tärkein miten jakoketju irroitetaan
Remppa jatkuu tänään Kontulassa, jos jotakuta kiinnostaa tulla joo mieheksi, tervetuloa
Mapko
0443091533
Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617
Moro.
Suuttimet irti
Nestettä vaikka puolet, hiipii muuten koneeseen.
Nuo kaikki kysymäsi osat ovat irto-osia kannessa.
Enemmän olisin huolissani jakoketjun laahaimesta, mikä ei irtoa kuin kunnon ulosvetäjällä. Ai niin, syylari kokonaan pois, että voit paukuttaa ulosvetäjällä laahaimen tapit pois. Ne automaatin letkut saat tulittua, vaikka muovitollolla sinne päähän. Ainakin 124:ssa 300 turbossa (kansirempan tehneenä) laitoin vain tollot vain automaatin letkujen päihin.
No jos viikonloppulisänä 50 e / tunti niin sitten. Tai sitten majoitat meikeläisen sinne muutamaksi viikoksi kun voi olla että kortti on vähän herkässä. Haittaa päivittäistä työntekoa aika lailla kun siellä suunnilla mennään nyt työmailla.
Suuttimet irti
Nestettä vaikka puolet, hiipii muuten koneeseen.
Nuo kaikki kysymäsi osat ovat irto-osia kannessa.
Enemmän olisin huolissani jakoketjun laahaimesta, mikä ei irtoa kuin kunnon ulosvetäjällä. Ai niin, syylari kokonaan pois, että voit paukuttaa ulosvetäjällä laahaimen tapit pois. Ne automaatin letkut saat tulittua, vaikka muovitollolla sinne päähän. Ainakin 124:ssa 300 turbossa (kansirempan tehneenä) laitoin vain tollot vain automaatin letkujen päihin.
No jos viikonloppulisänä 50 e / tunti niin sitten. Tai sitten majoitat meikeläisen sinne muutamaksi viikoksi kun voi olla että kortti on vähän herkässä. Haittaa päivittäistä työntekoa aika lailla kun siellä suunnilla mennään nyt työmailla.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: Su 21.08.2005 09:48
- Paikkakunta: HKI/Pietari
Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617
jepa, kansi jäi irroittamatta, yks naapurin entinen auton aasentaja oli sitä mieltä, et siinä on d-pumppu paskana koska savu oli ollut mustaa ja öljyt nyt selkeesti koholla, eli väitti et pumppu olis puskenut liikaa diiseliä mottiin. Tiijä häntä. Ja jos kortti palaa, niin tervetuloo korteetiin, aina sitä pitää jeesata kun voi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: Su 21.08.2005 09:48
- Paikkakunta: HKI/Pietari
Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617
Sen verran purku edistyi tänään, et sain sen laahaimen irti ihan M6 pultilla ja pulteilla ja prikoilla, mut sit tyssäs.
Miks suuttimet pitää irroittaa??? En oo vielä irroittanut.
Pitääks se nokka hässäkkä purkaa, meinaa se 12sakarainen torksi oli vähän turhan lyhyt/paksu joihinkin koloihin. Mut lauantaina viimeistään kohti uusia petttymyksiä
Ja jos joku haluu ostaa koko 123 300D automaatilla tuosta, niin sekin onnistuu.
Miks suuttimet pitää irroittaa??? En oo vielä irroittanut.
Pitääks se nokka hässäkkä purkaa, meinaa se 12sakarainen torksi oli vähän turhan lyhyt/paksu joihinkin koloihin. Mut lauantaina viimeistään kohti uusia petttymyksiä
Ja jos joku haluu ostaa koko 123 300D automaatilla tuosta, niin sekin onnistuu.
Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617
olikohan motonetissä semmonen pitempi torx josta vähän vartta ohentamalla sai pelittävän vermeen ja tosiaan pitää irrotella ne nokkapukkienki pultit ku neo kans kannenpultteja, näin ainaki muistelen, puoltoista vuotta aikaa ku kannen käytin irtimarko135kg kirjoitti:Sen verran purku edistyi tänään, et sain sen laahaimen irti ihan M6 pultilla ja pulteilla ja prikoilla, mut sit tyssäs.
Miks suuttimet pitää irroittaa??? En oo vielä irroittanut.
Pitääks se nokka hässäkkä purkaa, meinaa se 12sakarainen torksi oli vähän turhan lyhyt/paksu joihinkin koloihin. Mut lauantaina viimeistään kohti uusia petttymyksiä
Ja jos joku haluu ostaa koko 123 300D automaatilla tuosta, niin sekin onnistuu.
T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: Su 21.08.2005 09:48
- Paikkakunta: HKI/Pietari
Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617
Mponetistä en löytänyt ollenkaan kyseistä torxia, mut fiksuksesta löyty toi liian paksu. No katellaan.
Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617
nyt kun rupesin tarkemmin miettimään niin se oli kyllä kärkkäiseltä mistä mää sen kipasin, ei se paljoakaan ollu kiinni että se munkaan työkalu ois ollu liian lyhyt mutta sai sillä kii ja auki...vois koittaa napata kuvan siitä ku hallilla käyn.marko135kg kirjoitti:Mponetistä en löytänyt ollenkaan kyseistä torxia, mut fiksuksesta löyty toi liian paksu. No katellaan.
T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617
höpö höpö.
Tule täältä hakemaan ehjä mylly koneeseesi niin pärjäät normaaleilla piippu avaimilla.
Ai pumppu paskana? No, tuleeko putkesta mitä pihalle kun pyöritti?
Tule täältä hakemaan ehjä mylly koneeseesi niin pärjäät normaaleilla piippu avaimilla.
Ai pumppu paskana? No, tuleeko putkesta mitä pihalle kun pyöritti?
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: Su 21.08.2005 09:48
- Paikkakunta: HKI/Pietari
Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617
Juholla on avaimet, katellaan hiljakseen. Nokee se hieman pukkas kun yritin tartata, mut ei mitään kilikali äänii. Mä katton, et jos sen sais / osaa laitttaa kuntoon ilman koneen vaihtoo, niin olis helpompaa. Käy kattoo joku ilta
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617
Niin se kansipultin mallihan riipuu siitä, minkä ikäinen kone on. Niitä on tähtimallinen ja sitten se kuusiokolo. Tähtimallinen on mersun spesiaali, piti ostaa KL-varaosista..
Suuttimet on kyl aika pakko irrottaa, ne on erittäin sopivasti tiellä sekä irroittaessa että kiinnittäessä kantta:
Ja kansipultit on saatanan tiukassa, joten jatkovartta vaan kehiin..
Jos jakoketjun välttämättä haluaa irrottaa, on se sitte katkaistava ja pantava paikalleen uusi. Mutta ei ketjua ole kantta irroittaessa mikään pakko katkaista, riittää kun irroittaa ketjunkiristimen, sitten sen laahaimen pultin ulosvetimellä ja laahaimen, merkkaa ketjuun ja rattaaseen merkit että menee jako kohdalleen asennettaessa, irroittaa rattaan ja ottaa ketjun rattaalta sivuun.
Sitten ensin nokka-akseli v a r o v a s t i keinuvipuineen irti, sitten loput pultit. Kakkosnelosta väliin ja pajavasaralla koputtelua, voi olla tiukassa.
Mutta suosittelen ostamaan kirjallisuutta tueksi, on kohtuullisen monta kohtaa jossa voi ryssiä kokoonpannessa.. esim ajoituksen kanssa.
Suuttimet on kyl aika pakko irrottaa, ne on erittäin sopivasti tiellä sekä irroittaessa että kiinnittäessä kantta:
Ja kansipultit on saatanan tiukassa, joten jatkovartta vaan kehiin..
Jos jakoketjun välttämättä haluaa irrottaa, on se sitte katkaistava ja pantava paikalleen uusi. Mutta ei ketjua ole kantta irroittaessa mikään pakko katkaista, riittää kun irroittaa ketjunkiristimen, sitten sen laahaimen pultin ulosvetimellä ja laahaimen, merkkaa ketjuun ja rattaaseen merkit että menee jako kohdalleen asennettaessa, irroittaa rattaan ja ottaa ketjun rattaalta sivuun.
Sitten ensin nokka-akseli v a r o v a s t i keinuvipuineen irti, sitten loput pultit. Kakkosnelosta väliin ja pajavasaralla koputtelua, voi olla tiukassa.
Mutta suosittelen ostamaan kirjallisuutta tueksi, on kohtuullisen monta kohtaa jossa voi ryssiä kokoonpannessa.. esim ajoituksen kanssa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: KAnnen irroitus MB 133 300 D OM617
Ei oo mitään Mersun omia spesiaalipultteja...XZN-pultteja tais olla 617kassa jos ei kerta normi torxi ollu. En muista että oisin ikään myöskään suuttimia irrottanu kantta irrottaessa/asentaessa. Ja tuo nokan ajoitus on helppo pitää kohdallaan sillain esimerkiks et vetää vaikka nippusiteillä ketjun nokkapyörään kiinni ja irrottaa rattaan nokalta(mut en muista varmasti mahtuiko nokkapyörä tulla 617kassa kannen läpi).
Ja jos pumppu muka antais liikaa ainetta niin savuahan ei tulis ku kiihdyttäessä tai kaasu pohjassa, kokoajan jos puskis liikaa niin eihän se laskis ees kierroksia ollenkaan...ellei se nyt sitten vaan vaikka yhteen pyttyyn puskis liikaa...tosin musta savuhan tulee kyllä reilusta syötöstä, ajoitukset jos on pielessä tai öljy palaa nii savun pitäis olla ennemminkin sinistä/harmaata...
EDIT: Joo eli tuollahan Marko puhuikin 12 kantasesta torxista eli siis XZN on kyseessä ja kyllähän noita pitäs työkaluliikkeistä löytyä.
Ja jos pumppu muka antais liikaa ainetta niin savuahan ei tulis ku kiihdyttäessä tai kaasu pohjassa, kokoajan jos puskis liikaa niin eihän se laskis ees kierroksia ollenkaan...ellei se nyt sitten vaan vaikka yhteen pyttyyn puskis liikaa...tosin musta savuhan tulee kyllä reilusta syötöstä, ajoitukset jos on pielessä tai öljy palaa nii savun pitäis olla ennemminkin sinistä/harmaata...
EDIT: Joo eli tuollahan Marko puhuikin 12 kantasesta torxista eli siis XZN on kyseessä ja kyllähän noita pitäs työkaluliikkeistä löytyä.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-