190E, 2,0 1989-90 ei tyhjäkäyntiä, vain3000rpm
190E, 2,0 1989-90 ei tyhjäkäyntiä, vain3000rpm
Terve kaikille 201:n bensamersujen käytäjille. Tosiaan Cat-malli ja otsikossa on muut tiedot. Tyhjäkäyntikirjasto on luettu läpi, mutta tämä ei mätchännyt siellä oleviin juttuihin. Ei tyhjäkäyntiä, ainoastaan käy korkeilla kierroksilla, yli 3000 rpm.
W201, 2,5 D, vm91
Re: 190E, 2,0 1989-90 ei tyhjäkäyntiä, vain3000rpm
Mulla teki noin kun jäi ilmanputsarin alta ne huohotinhässäkän letkut irti joskus.
190E -88
Re: 190E, 2,0 1989-90 ei tyhjäkäyntiä, vain3000rpm
Tyhjäkäyntisäätimen ja määränjakajan alla olevan kumikaukalon välinen rööri voi olla irronnut tai on voinut peräti tippua kokonaan pois. Tyhjäkäyntisäädin on kiilattuna kumikiinnikkeellään 3 ja 4-sylintereden imusarjojen väliin. Näet sen kun otat ilmanputsarikotelon pois. Työnnä vasen kätesi edestäpäin imusarjan alle ja tunnustele löytyykö sieltä ko. putkea ja onko se kiinni molemmista päistään.ejuvonen kirjoitti:Terve kaikille 201:n bensamersujen käytäjille. Tosiaan Cat-malli ja otsikossa on muut tiedot. Tyhjäkäyntikirjasto on luettu läpi, mutta tämä ei mätchännyt siellä oleviin juttuihin. Ei tyhjäkäyntiä, ainoastaan käy korkeilla kierroksilla, yli 3000 rpm.
Re: 190E, 2,0 1989-90 ei tyhjäkäyntiä, vain3000rpm
tai tyhjäkäyntimoottori on jumittunut aukiasentoon... onhan tässä vaihtoehtoja... parhaiten asia selviää, kun alkaa tutkimaan mikä siellä mättää, valmista vastausta ei kai kukaan kykene täällä netissä antamaan tai sitten on tosi hyvä tuuri
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...

500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 190E, 2,0 1989-90 ei tyhjäkäyntiä, vain3000rpm
Jouset oltava ehjät ja kaasu palattava alku kohtaan koska kaasu läpällä alhaalla on kytkin joka tunnistaa tyhjäkäynti alueen ja sen säädöt astuu peliin.Tarkasta se kytkin myös ja tyhjäkäynti moottorin toiminta myös ja putsaus.
Ja tosiaan ne alipaine vuodot.
Ja tosiaan ne alipaine vuodot.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 190E, 2,0 1989-90 ei tyhjäkäyntiä, vain3000rpm
Kiitokset kaikille avusta ! Alipainevuoto ! Putki irti toisesta päästä. Nut laitettu klemmarilla kiinni. Talvella se teki ton saman tempun mutta korjaantui itsestään.
Onko siinä putkessa jossakin vaiheessa yli- ja alipaine ? Onneksi selvittiin noin vähällä, mitä luin poikien tyhjäkäyntiongelmista. Itse en sillä ole vielä
ajanut, mutta kaveri, joka kävi sillä 100 km:n lenkin sanoi siinä olevan potkuja enemmäm ????
Onko siinä putkessa jossakin vaiheessa yli- ja alipaine ? Onneksi selvittiin noin vähällä, mitä luin poikien tyhjäkäyntiongelmista. Itse en sillä ole vielä
ajanut, mutta kaveri, joka kävi sillä 100 km:n lenkin sanoi siinä olevan potkuja enemmäm ????
W201, 2,5 D, vm91
Re: 190E, 2,0 1989-90 ei tyhjäkäyntiä, vain3000rpm
Alipaine siellä aina vallitsee mutta jos yskäisee kone käynnistäessä tai kylmänä kerrankin huonoilla ja vanhoilla letkuilla potkaisee se letkun kyllä irti jostain.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 190E, 2,0 1989-90 ei tyhjäkäyntiä, vain3000rpm
Niin se varmaan tekee.
Hauskahan oli lukea Bensa-Mersu-miehien tyhjäkäyntiongelmia, värikkäästi kerrottuja. Eräs oli: " Vaihda dieseliin !" Olikohan vielä lisänä, että tulee
halvemmaksi ? Ja lisäksi vielä ovat, jotkut alkaneet tosiaan bensaa vaihtaa dieseliin.
Tarvitsee varmaankin purkaa ohjaamo ja laittaa raskasmattoa alle, vai onko korissakin jotakin eroja ?
Hauskahan oli lukea Bensa-Mersu-miehien tyhjäkäyntiongelmia, värikkäästi kerrottuja. Eräs oli: " Vaihda dieseliin !" Olikohan vielä lisänä, että tulee
halvemmaksi ? Ja lisäksi vielä ovat, jotkut alkaneet tosiaan bensaa vaihtaa dieseliin.
Tarvitsee varmaankin purkaa ohjaamo ja laittaa raskasmattoa alle, vai onko korissakin jotakin eroja ?
W201, 2,5 D, vm91
Re: 190E, 2,0 1989-90 ei tyhjäkäyntiä, vain3000rpm
Ei noi bensa ongelmat ole ongelma mutta se pitää vaan opiskella ja käydä laitteisto läpi.
täällä on kyllä käsitelty liikaa kun tarpeeksi asiasta kun vaan kehtaa hakua käyttää,tietoa on.
täällä on kyllä käsitelty liikaa kun tarpeeksi asiasta kun vaan kehtaa hakua käyttää,tietoa on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-