2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelua
2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelua
2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelua
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Onpas täällä tungosta! Ei vaan, tämä ketju on tervetullut, voisi itse asiassa olla oma osionsa kokonaan.
NYK: S212 E250 CDI 4Matic T AMG-sport
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Laitanpa ketjuun liikettä esittelemällä 7 viikkoa vanhan kulkineeni:
S212 E250 CDI T 4Matic AMG-sport Premium Business 2012
Lisävarusteet:
- AMG-paketti
- Metalliväri, tenoriitinharmaa
- Nahkapenkit
- Comand On Line
- Harman Kardon Logic7 sound system
- USB-media interface
- Peruutuskamera
- Suksipussi
- Kääntyvä vetokoukku
Premium business paketissa lisäksi:
- Avantgarde malliversio
- ILS valot
- Webasto
- Pysäköintiavustin sis. Parktronic
- Suurempi polttoainetankki
S212 E250 CDI T 4Matic AMG-sport Premium Business 2012
Lisävarusteet:
- AMG-paketti
- Metalliväri, tenoriitinharmaa
- Nahkapenkit
- Comand On Line
- Harman Kardon Logic7 sound system
- USB-media interface
- Peruutuskamera
- Suksipussi
- Kääntyvä vetokoukku
Premium business paketissa lisäksi:
- Avantgarde malliversio
- ILS valot
- Webasto
- Pysäköintiavustin sis. Parktronic
- Suurempi polttoainetankki
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
NYK: S212 E250 CDI 4Matic T AMG-sport
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
EX: BMW E70 X5 3.0d, BMW E61 520dA Touring, S203 C32 AMG
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Maalasin tuossa vähä aika sitten w204 koppasen etupuskurin jonkun naarmun takia, ja huomasin et kromilistat oli aika haperossa kunnossa. Kromit halkeili melkein yhtä pahasti kuin w126 puskurikromit ja melkein jokaisen niistä olisin vaihtanut mutta asiakas (autokauppa) pihtaili ja vaihtoi vain yhden listan.
En muista minkä vuoden w204 se oli mutta kyllä melko uusi kumminkin eikä tuommosia halkeilutapauksia saisi olla. Vai mitkä ne nykypäivän auton kriteerit on tänäpäivänä?
Tässä siis ainakin yksi tapaus uudesta C-mersusta
En muista minkä vuoden w204 se oli mutta kyllä melko uusi kumminkin eikä tuommosia halkeilutapauksia saisi olla. Vai mitkä ne nykypäivän auton kriteerit on tänäpäivänä?
Tässä siis ainakin yksi tapaus uudesta C-mersusta
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Laitetaan uuteen ketjuun lisää rivejä.
Maaliskuussa vaihtui käyttöön W212 E250 CDI 4Matic. Takaboxissa vararenkasta ihmeteltäessä huomio kiinnittyi "pikkuakkuun". Mihin W212-malli tarvitsee pikkuakkua? W 211 alkupään malleissa se oli varmistamassa sähköhydraulisten jarrujen toimintaa, W212-mallissa on kuitenkin normaalit alipainetehostimella toimivat jarrut.
Maaliskuussa vaihtui käyttöön W212 E250 CDI 4Matic. Takaboxissa vararenkasta ihmeteltäessä huomio kiinnittyi "pikkuakkuun". Mihin W212-malli tarvitsee pikkuakkua? W 211 alkupään malleissa se oli varmistamassa sähköhydraulisten jarrujen toimintaa, W212-mallissa on kuitenkin normaalit alipainetehostimella toimivat jarrut.
MB E 300 de EQ Power 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Itse ainakin kuvittelin ettei mitään pikkuakkua löytyisi, tosin olen tasan kerran avannut luukun ja tarkistanut, että vararengas on olemassa.Pekko kirjoitti:Laitetaan uuteen ketjuun lisää rivejä.
Maaliskuussa vaihtui käyttöön W212 E250 CDI 4Matic. Takaboxissa vararenkasta ihmeteltäessä huomio kiinnittyi "pikkuakkuun". Mihin W212-malli tarvitsee pikkuakkua? W 211 alkupään malleissa se oli varmistamassa sähköhydraulisten jarrujen toimintaa, W212-mallissa on kuitenkin normaalit alipainetehostimella toimivat jarrut.
Asiasta toiseen. Saakohan tuohon 2011 Command Onlineen liikennemerkkitunnistusta softaupdatella tai rahalla, kun minulla sattuu olemaan myös tuo LaneAssist, jonka kameraa käsittääkseni tuo feature käytttää?
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Lähipiirissä on nyt jonkun viikon ollut W204 C300CDI 4-matic.
Lähtee muuten alemman keskikokoluokan dieselperhefarkku kuin se kuuluisa hauki kaislikosta...
Ja käsittämättömän hiljaiseksi ne on tuon dieselveekuutosen taikoneet. Ihan saa tosissaan kuunnella, että milloin se on käynnissä.
Lähtee muuten alemman keskikokoluokan dieselperhefarkku kuin se kuuluisa hauki kaislikosta...
Ja käsittämättömän hiljaiseksi ne on tuon dieselveekuutosen taikoneet. Ihan saa tosissaan kuunnella, että milloin se on käynnissä.
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Muutama päivä ajettu C 180 CDI T:llä, Premium Business varustelun lisäksi parameterlenkung ja vakkari. Erittäin mukavalta peliltä tuntuu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Hieno on tuo Matalan kulkine.
Omani on siis vuoden 2011 S212 350CDI.
Lisävarusteet:
- Elegance-paketti
- Metalliväri, Iridiumsilver
- Nahkapenkit (mustat)
- Comand On Line
- Media interface
- ILS
- Webasto
- Thermotronic kolmialue ilmastointi
- Panorama kattoluukku
- Peilipaketti
- Ajoasistentti paketti (kaistavahti ja kuolleenkulman avustin)
- Parktronic
- Lastenistuimentunnistin
- Direct control alusta
- Komfort puhelin
Kesäisin tuo on oheisilla vanteilla varustettuna: ja talvisin.
Omani on siis vuoden 2011 S212 350CDI.
Lisävarusteet:
- Elegance-paketti
- Metalliväri, Iridiumsilver
- Nahkapenkit (mustat)
- Comand On Line
- Media interface
- ILS
- Webasto
- Thermotronic kolmialue ilmastointi
- Panorama kattoluukku
- Peilipaketti
- Ajoasistentti paketti (kaistavahti ja kuolleenkulman avustin)
- Parktronic
- Lastenistuimentunnistin
- Direct control alusta
- Komfort puhelin
Kesäisin tuo on oheisilla vanteilla varustettuna: ja talvisin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Mulla on nyt pihassa tuollanen W204 220cdi. Hieno auto kaiken kaikkiaan. Valkea ja AMG paketilla varustettuna.
Varusteina on nopeusvalvonta assistentti joka päätti toiminnan kun tultiin Suomeen. Kait se suomessakin pitäis toimia kun koodauksen saa oikeen ja päivittää Comandin? Toinen mikä tuosta puuttuu ja harmittaa on Distronic (löytyi edellisestä). Mitä lie maksaisi jäkiasennus. Niin ja Vetokoukku.. Varmaan aika arvokas on se orggis piiloon taittuva koukku näihin.. Mitänköhän sen kaistavahdin sais kans tuohon nyt ympättyä kun onhan siellä se kamerakin olemassa. Ja parametriohjaus löytyi. EIkös se täristä rattia jos poistuu kaistalta?
Peruustuskameran ainakin varmaan jossakin välissä ymppään tohon kun näkyi olevan paikka kilpivalojen luonna.. Se on helppo ja halpa päivitys..
Varusteina on nopeusvalvonta assistentti joka päätti toiminnan kun tultiin Suomeen. Kait se suomessakin pitäis toimia kun koodauksen saa oikeen ja päivittää Comandin? Toinen mikä tuosta puuttuu ja harmittaa on Distronic (löytyi edellisestä). Mitä lie maksaisi jäkiasennus. Niin ja Vetokoukku.. Varmaan aika arvokas on se orggis piiloon taittuva koukku näihin.. Mitänköhän sen kaistavahdin sais kans tuohon nyt ympättyä kun onhan siellä se kamerakin olemassa. Ja parametriohjaus löytyi. EIkös se täristä rattia jos poistuu kaistalta?
Peruustuskameran ainakin varmaan jossakin välissä ymppään tohon kun näkyi olevan paikka kilpivalojen luonna.. Se on helppo ja halpa päivitys..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
tuttu taksikuski on kertonut että näis w212 eemeleis on ihan helvetisti ongelmia? laatikoita poksahdellu ja kokoajan pajalla jonkun murheen takia. vähän kuulostaa oudolta kun kyseiset autot on jotain 50tkm ajettuja tms?
W210 E320cdi
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
No ei ainakaan oma S212 ole ollut sen ongelmallisempi kuin mikään aikaisempi autoistani. Nyt on ajettu noin 83tkm. Tähän mennessä normihuoltojen lisäksi on korjattu:simoks kirjoitti:tuttu taksikuski on kertonut että näis w212 eemeleis on ihan helvetisti ongelmia? laatikoita poksahdellu ja kokoajan pajalla jonkun murheen takia. vähän kuulostaa oudolta kun kyseiset autot on jotain 50tkm ajettuja tms?
- etupäästä joku nivel/koiranluu joka kolahteli kun hitaassa vauhdissa käänsi ohjauspyörän täysin vasemmalle
- takaisinkutsu dieselsuodattimesta
- vaihteistossa ohitustilaiteissa ylöspäinvaihaessa kuuluva kolahdus
- kuskinpuolen etuikkuna avautui hieman huonosti (korjattiin 30 sekunnissa )
Ei tuo mielestäni ole mitenkään poikkeuksellinen yli 80tkm ajetulle autolle. Kaikki nuo korjaukset on aina tehty normihuoltojen yhteydessä. Tuskin ainakaan tuo 7 pykäläinen vaihteisto ole mitenkään erityisen ongelmallinen Eessä kun samaa käytetään nykyään lähes kaikissa mersun malleissa. Tutuilta taksikuskeilta kuulee aina kaikennäköistä varsinkin niistä autoista mitä itse eivät satu ajamaan Se mitä varmaan kannattaa huomata, että minulla on siis mersu kutoskoneella ja noissa neloskoneissahan oli alkupäässä vielä niitä suutinongelmia, joten tuo voi vielä varmaan vaikuttaa ainakin taksimiesten juttuihin.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Laitahan ihmeessä kuvia!simppa80 kirjoitti:Mulla on nyt pihassa tuollanen W204 220cdi. Hieno auto kaiken kaikkiaan. Valkea ja AMG paketilla varustettuna.
Varusteina on nopeusvalvonta assistentti joka päätti toiminnan kun tultiin Suomeen. Kait se suomessakin pitäis toimia kun koodauksen saa oikeen ja päivittää Comandin? Toinen mikä tuosta puuttuu ja harmittaa on Distronic (löytyi edellisestä). Mitä lie maksaisi jäkiasennus. Niin ja Vetokoukku.. Varmaan aika arvokas on se orggis piiloon taittuva koukku näihin.. Mitänköhän sen kaistavahdin sais kans tuohon nyt ympättyä kun onhan siellä se kamerakin olemassa. Ja parametriohjaus löytyi. EIkös se täristä rattia jos poistuu kaistalta?
Peruustuskameran ainakin varmaan jossakin välissä ymppään tohon kun näkyi olevan paikka kilpivalojen luonna.. Se on helppo ja halpa päivitys..
Muutama kysymys, jos vaan viitsit vastata: Mikä on Distronic? Paljonko ajettu ja mistäpäin Saksaa tuon löysit? Kunhan veropäätös tulee, niin mielelläni kuulisin millaisen veron tuosta joutui kantamaan...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Löytyi Muchenin läheltä. 80km itään päin Muldorf. Ovat virallinen MB myyjä Saksassa. Voin suositellakin lämpimästi kyseistä puljua. Hyvä palvelu. Itse ei tarvinut tehdä muuta kuin maksaa. Kaikki hoidettiin muutoin valmiiksi kilpiä myöten.. Autossa 2 vuoden eurooppa takuu. Ajettu 80thkm.Bercedes Menz kirjoitti:Laitahan ihmeessä kuvia!simppa80 kirjoitti:Mulla on nyt pihassa tuollanen W204 220cdi. Hieno auto kaiken kaikkiaan. Valkea ja AMG paketilla varustettuna.
Varusteina on nopeusvalvonta assistentti joka päätti toiminnan kun tultiin Suomeen. Kait se suomessakin pitäis toimia kun koodauksen saa oikeen ja päivittää Comandin? Toinen mikä tuosta puuttuu ja harmittaa on Distronic (löytyi edellisestä). Mitä lie maksaisi jäkiasennus. Niin ja Vetokoukku.. Varmaan aika arvokas on se orggis piiloon taittuva koukku näihin.. Mitänköhän sen kaistavahdin sais kans tuohon nyt ympättyä kun onhan siellä se kamerakin olemassa. Ja parametriohjaus löytyi. EIkös se täristä rattia jos poistuu kaistalta?
Peruustuskameran ainakin varmaan jossakin välissä ymppään tohon kun näkyi olevan paikka kilpivalojen luonna.. Se on helppo ja halpa päivitys..
Muutama kysymys, jos vaan viitsit vastata: Mikä on Distronic? Paljonko ajettu ja mistäpäin Saksaa tuon löysit? Kunhan veropäätös tulee, niin mielelläni kuulisin millaisen veron tuosta joutui kantamaan...
Distronic on aktiivinen vakionopeudensäädin joka jarruttaa ja kiihdyttää edessäolevan auton mukaan. Tuolta lisää noista assistenteista:
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... stems.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Onnittelut auton vaihdon johdosta.simppa80 kirjoitti:Löytyi Muchenin läheltä. 80km itään päin Muldorf. Ovat virallinen MB myyjä Saksassa. Voin suositellakin lämpimästi kyseistä puljua. Hyvä palvelu. Itse ei tarvinut tehdä muuta kuin maksaa. Kaikki hoidettiin muutoin valmiiksi kilpiä myöten.. Autossa 2 vuoden eurooppa takuu. Ajettu 80thkm.Bercedes Menz kirjoitti:Laitahan ihmeessä kuvia!simppa80 kirjoitti:Mulla on nyt pihassa tuollanen W204 220cdi. Hieno auto kaiken kaikkiaan. Valkea ja AMG paketilla varustettuna.
Varusteina on nopeusvalvonta assistentti joka päätti toiminnan kun tultiin Suomeen. Kait se suomessakin pitäis toimia kun koodauksen saa oikeen ja päivittää Comandin? Toinen mikä tuosta puuttuu ja harmittaa on Distronic (löytyi edellisestä). Mitä lie maksaisi jäkiasennus. Niin ja Vetokoukku.. Varmaan aika arvokas on se orggis piiloon taittuva koukku näihin.. Mitänköhän sen kaistavahdin sais kans tuohon nyt ympättyä kun onhan siellä se kamerakin olemassa. Ja parametriohjaus löytyi. EIkös se täristä rattia jos poistuu kaistalta?
Peruustuskameran ainakin varmaan jossakin välissä ymppään tohon kun näkyi olevan paikka kilpivalojen luonna.. Se on helppo ja halpa päivitys..
Muutama kysymys, jos vaan viitsit vastata: Mikä on Distronic? Paljonko ajettu ja mistäpäin Saksaa tuon löysit? Kunhan veropäätös tulee, niin mielelläni kuulisin millaisen veron tuosta joutui kantamaan...
Distronic on aktiivinen vakionopeudensäädin joka jarruttaa ja kiihdyttää edessäolevan auton mukaan. Tuolta lisää noista assistenteista:
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... stems.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Distronicia en itse jäisi kaipaamaan, se on Suomessa ihan turha, kun se on tarkoitettu
jonossa ajamiseen eri kaistalla kuin kuorma-autot. Saksassa se on ihan OK.
Moottoritiellä Distronic käytännössä pakottaa ohituskaistalle liian aikaisin havaittuaan
hitaan kuorma-auton. Maantiellä se taas pitää liian lyhyttä etäisyyttä edellä ajavaan niin,
ettei siihen väliin helposti mahdu takaa tuleva ohittaja. Se siis muodostaa jonoja.
Samaten talviliukkailla etäisyys tuntuu liian lyhyeltä.
Älä loukkaannu, mutta tuo kuvan väri muistuttaa kovasti norsunluuta ja juuri suosittelin
kaverille kuvan Mersun ostamista:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5821418" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
JarkkoN kirjoitti:
Älä loukkaannu, mutta tuo kuvan väri muistuttaa kovasti norsunluuta ja juuri suosittelin
kaverille kuvan Mersun ostamista:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5821418" onclick="window.open(this.href);return false;
Distronikista en jaksa enää sanoa mitään muuta ko sen että minä sitä kaipaan kun olen kerran omistanut. Niin sanoi edellisen autoni ostajakin sen ihan ehdottomaksi varusteeksi kun on siihen tottunut.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Saahan sitä etäisyyttä säätää.JarkkoN kirjoitti:Moottoritiellä Distronic käytännössä pakottaa ohituskaistalle liian aikaisin havaittuaan
hitaan kuorma-auton. Maantiellä se taas pitää liian lyhyttä etäisyyttä edellä ajavaan niin,
ettei siihen väliin helposti mahdu takaa tuleva ohittaja. Se siis muodostaa jonoja.
Samaten talviliukkailla etäisyys tuntuu liian lyhyeltä.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Bercedes Menz kirjoitti:Laitahan ihmeessä kuvia!simppa80 kirjoitti:Mulla on nyt pihassa tuollanen W204 220cdi. Hieno auto kaiken kaikkiaan. Valkea ja AMG paketilla varustettuna.
Varusteina on nopeusvalvonta assistentti joka päätti toiminnan kun tultiin Suomeen. Kait se suomessakin pitäis toimia kun koodauksen saa oikeen ja päivittää Comandin? Toinen mikä tuosta puuttuu ja harmittaa on Distronic (löytyi edellisestä). Mitä lie maksaisi jäkiasennus. Niin ja Vetokoukku.. Varmaan aika arvokas on se orggis piiloon taittuva koukku näihin.. Mitänköhän sen kaistavahdin sais kans tuohon nyt ympättyä kun onhan siellä se kamerakin olemassa. Ja parametriohjaus löytyi. EIkös se täristä rattia jos poistuu kaistalta?
Peruustuskameran ainakin varmaan jossakin välissä ymppään tohon kun näkyi olevan paikka kilpivalojen luonna.. Se on helppo ja halpa päivitys..
Muutama kysymys, jos vaan viitsit vastata: Mikä on Distronic? Paljonko ajettu ja mistäpäin Saksaa tuon löysit? Kunhan veropäätös tulee, niin mielelläni kuulisin millaisen veron tuosta joutui kantamaan...
Veron määrän voi katsoa suoraan tullin Mahti järjestelmästä, josta näkee auton verotusarvon ja päästöjen mukaan helppo laskea tarkka vero !
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
simoks kirjoitti:tuttu taksikuski on kertonut että näis w212 eemeleis on ihan helvetisti ongelmia? laatikoita poksahdellu ja kokoajan pajalla jonkun murheen takia. vähän kuulostaa oudolta kun kyseiset autot on jotain 50tkm ajettuja tms?
Oudolta todella kuulostaa!Kylläkai niillä on tarkoitus ihan töitä taksissa tehdä eikä pajalla seisottaa!
Täytyy omasta sanoa ettei 15kk aikana ollut minkäänlaista todellista ongelmaa, vaikka hakemalla hakenut,kun takuu Junge sterne 2vuotta! No talven jälkeen löytyi yksi, Panoramakattoluukun katkaisia oli halki kahdesta kohti katkaisia kyllä toimi normaalisti mutta kosmeettinen vika. Kävin näyttään Oulun Veholla valokuvasivat katkasian,ja vaihtoivat viikon päästä koko katossa olevan paneelin koska katkaisijaa ei saanut erikseen paneeli maksoi yli 500euroa +työt mutta takuu korvasi eli kustannus 0-euroa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Kohta 2 vuotta ja 50tkm täynnä... Ei minkäänlaista ongelmaa ja pajalla käyty vain määräaikaishuolloissajussilampi kirjoitti:simoks kirjoitti:tuttu taksikuski on kertonut että näis w212 eemeleis on ihan helvetisti ongelmia? laatikoita poksahdellu ja kokoajan pajalla jonkun murheen takia. vähän kuulostaa oudolta kun kyseiset autot on jotain 50tkm ajettuja tms?
Oudolta todella kuulostaa!Kylläkai niillä on tarkoitus ihan töitä taksissa tehdä eikä pajalla seisottaa!
Täytyy omasta sanoa ettei 15kk aikana ollut minkäänlaista todellista ongelmaa, vaikka hakemalla hakenut,kun takuu Junge sterne 2vuotta! No talven jälkeen löytyi yksi, Panoramakattoluukun katkaisia oli halki kahdesta kohti katkaisia kyllä toimi normaalisti mutta kosmeettinen vika. Kävin näyttään Oulun Veholla valokuvasivat katkasian,ja vaihtoivat viikon päästä koko katossa olevan paneelin koska katkaisijaa ei saanut erikseen paneeli maksoi yli 500euroa +työt mutta takuu korvasi eli kustannus 0-euroa.
S212 250cdi A
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Taksareiden ongelmista en tiedä, mutta aikanaan ostin uutena W212:n vuonna 2011 ja ajoin vuoden ilman mitään ongelmia. Sen jälkeen ostin uuden S212:n ja puolitoista vuotta meni ilman mitään ongelmia. Mitä nyt yksi parkkitutkan anturi, Vehon mielestä oli kiveniskemä mutta maksoivat lopulta kun en suostunut kiveniskemää TAKA-anturista löytämään...
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Helkkarin hieno peli! Väri on oikein sopiva tuohon (metallihohtovalkoinen?).
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Joku Calcit White se on ei metallihohto. Kuvassa hämärässä ja kellertää, luonnonvaloissa puhtaan/kirkaan valkoinen. Tuli pakkomielle saada nimenomaan valkoisena S204..Bercedes Menz kirjoitti:Helkkarin hieno peli! Väri on oikein sopiva tuohon (metallihohtovalkoinen?).
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Miltä tuo tuntuu E-sarjan jälkeen? Varmaan hyvä peli eikä tarvitse sitä Stariakaan niin usein.simppa80 kirjoitti:Joku Calcit White se on ei metallihohto. Kuvassa hämärässä ja kellertää, luonnonvaloissa puhtaan/kirkaan valkoinen. Tuli pakkomielle saada nimenomaan valkoisena S204..Bercedes Menz kirjoitti:Helkkarin hieno peli! Väri on oikein sopiva tuohon (metallihohtovalkoinen?).
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Staria oon kiinni tietty heti käyttänyt. Ei ollu vikakoodeja vaikka aika paljon olikin ohjainlaitteita .. Kyllä ne saa vikavalot hoitaa Veholla jos sellaisia syntyy (kop kop). 2 vuotta on Jungea voimassa.
Autona tuntuu jämerämmältä ja tarkemmalta ohjattavalta kuin E. Tosi mieleinen kun sporttisempi sekä ajettavuudeltaan että ulkonäöltään. Ajoasennoksi saa urheilullisemman (penkin syvemmälle) ja onhan tuossa Sport penkit muistipaketeilla. W211 penkki jäi hiukan korkealle.. En tiedä kuinka paljon tekee AMG alusta mutta ei pohjaillut isollakaan kuormalla +200km/h vauhdissa vaan tuntui tosi hyvältä. Laatikko toimii todella hyvin. E (Eco) vaihtelaa aikaisin ja pitää vaihteen jopa 1000rpm kierroksilla. Ei vaihda pienempää kun suuremmalla kaasun liikeellä. S (Sport) vaihtaa heti huomattavasti rivakammin ja nostaa kierroksia korkeammalle. Mukava huomata selkeä ero noissa mitä en oikein E:llä oikein erottanut.
Ja mitä kokoon tulee niin hyvin mahtuu tavaraa mukaan. Minä/ Vaimo, (ollaan aika pygmejä) + 3v. tyttö turva istuimessa takana. 2 matkalaukkua, matkarattaat, kylmä laukku, 4 laatikkoa olutta (0,5)litrasia. ja noin 10 laatikkoa viiniä (3litran) + kaikki muut kamat mitä euroopasta mukaan tarttui mahtui kyytiin. Eikä ollut edes auto kattoa myöten täynnä. Toinen matka laukku oli takapenkillä.
Paikat ei kipeytynyt kellään vaikka 5 päivän aikana ajettiin +3000km. Ei ne kyllä puutuneet E:lläkään jolla pisin matka tais olla sen 750km./päivä.
Polttoa menee varmaan yli 2l vähemmän sadalle. Kaupunki pyörityksessä ei lähimaikaan niin paljon kuin E:llä. Varmaan tuo laatikko §ja paino vaikuttaa aikalailla ja tietysti 4 pyttynen kone. E:n tehoja/väänttöjä kaipaa kun tällä ajaa. Tehoahan tuostakin pitäis käsitykseni mukaan saada +250/500 eli kostuu miehekkäästi 4 pyttyseksi..
Nykyään näissä on näköjään myös hetkellisen kulutuksen mittari ja lisäks saa Comandiin näytön joka näyttää viimeiseltä kuluneelta 15min joka minuutilta palkkina kulutuksen. Siellä +5 pinnassa se oli kun jonkin aikaa annoin sen päällää olla (täydellä kuormalla ja vauhtia 110-130km/h..)
Summasurum. E on matka-ajoon suunnattu mukavuus painotteinen ja tämä ainakin AMG paketilla kovempaan ja tarkempaan ajoon mutta matkakin taittuu mukavasti. Onhan tämä nuorekkaampi / sporttisempi ja nykypäivän näköinen. Me like!
Autona tuntuu jämerämmältä ja tarkemmalta ohjattavalta kuin E. Tosi mieleinen kun sporttisempi sekä ajettavuudeltaan että ulkonäöltään. Ajoasennoksi saa urheilullisemman (penkin syvemmälle) ja onhan tuossa Sport penkit muistipaketeilla. W211 penkki jäi hiukan korkealle.. En tiedä kuinka paljon tekee AMG alusta mutta ei pohjaillut isollakaan kuormalla +200km/h vauhdissa vaan tuntui tosi hyvältä. Laatikko toimii todella hyvin. E (Eco) vaihtelaa aikaisin ja pitää vaihteen jopa 1000rpm kierroksilla. Ei vaihda pienempää kun suuremmalla kaasun liikeellä. S (Sport) vaihtaa heti huomattavasti rivakammin ja nostaa kierroksia korkeammalle. Mukava huomata selkeä ero noissa mitä en oikein E:llä oikein erottanut.
Ja mitä kokoon tulee niin hyvin mahtuu tavaraa mukaan. Minä/ Vaimo, (ollaan aika pygmejä) + 3v. tyttö turva istuimessa takana. 2 matkalaukkua, matkarattaat, kylmä laukku, 4 laatikkoa olutta (0,5)litrasia. ja noin 10 laatikkoa viiniä (3litran) + kaikki muut kamat mitä euroopasta mukaan tarttui mahtui kyytiin. Eikä ollut edes auto kattoa myöten täynnä. Toinen matka laukku oli takapenkillä.
Paikat ei kipeytynyt kellään vaikka 5 päivän aikana ajettiin +3000km. Ei ne kyllä puutuneet E:lläkään jolla pisin matka tais olla sen 750km./päivä.
Polttoa menee varmaan yli 2l vähemmän sadalle. Kaupunki pyörityksessä ei lähimaikaan niin paljon kuin E:llä. Varmaan tuo laatikko §ja paino vaikuttaa aikalailla ja tietysti 4 pyttynen kone. E:n tehoja/väänttöjä kaipaa kun tällä ajaa. Tehoahan tuostakin pitäis käsitykseni mukaan saada +250/500 eli kostuu miehekkäästi 4 pyttyseksi..
Nykyään näissä on näköjään myös hetkellisen kulutuksen mittari ja lisäks saa Comandiin näytön joka näyttää viimeiseltä kuluneelta 15min joka minuutilta palkkina kulutuksen. Siellä +5 pinnassa se oli kun jonkin aikaa annoin sen päällää olla (täydellä kuormalla ja vauhtia 110-130km/h..)
Summasurum. E on matka-ajoon suunnattu mukavuus painotteinen ja tämä ainakin AMG paketilla kovempaan ja tarkempaan ajoon mutta matkakin taittuu mukavasti. Onhan tämä nuorekkaampi / sporttisempi ja nykypäivän näköinen. Me like!
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Onko foorumilla muita nykyisillä SUVeilla ajavia? Pihassani on:
ML 350 BE 4Matic (W166) 2012 ja
GL 350 Bluetec 4Matic (X166) 2013.
ML työsuhdeauto ja GL oma (enimmäkseen vaimon käytössä).
En voi väittää niiden olevan "kaikilla varusteilla" kuten usein Nettiautossa näkee väitettävän... Itse asiassa en usko edes nähneeni Mersua jossa olisi AIVAN KAIKKI mahdolliset varusteet. Jenkkityyliin ne ovat kuitenkin kattavasti varusteltuja. GL:n varustelin aika lailla kaikki rastittaen... Puuttuu lähinnä AMG-paketit. En listaa tähän varusteita, niitä todellakin on.
ML:n isoin "moka" on moottori: kun muutin tänne ja speksasin työsuhdeauton nimenomaan 350 Bluetec ja kirjoitin vielä CDI. No, paikallinen autovastaava ei ollut suurin piirtein kuullutkaan mistään "tupaöljyllä" käyvästä henkilöautosta ja päätteli että se on virhe ja tilasi bensakoneella... No, työsuhdeautoilussa ei bensakulut ole niin iso juttu, mutta tällaiselle riisselimiehelle se oli aluksi totuttelun paikka. Hyvä kone, ei siinä mitään.
EDIT: Lisäsin kuvat.
ML 350 BE 4Matic (W166) 2012 ja
GL 350 Bluetec 4Matic (X166) 2013.
ML työsuhdeauto ja GL oma (enimmäkseen vaimon käytössä).
En voi väittää niiden olevan "kaikilla varusteilla" kuten usein Nettiautossa näkee väitettävän... Itse asiassa en usko edes nähneeni Mersua jossa olisi AIVAN KAIKKI mahdolliset varusteet. Jenkkityyliin ne ovat kuitenkin kattavasti varusteltuja. GL:n varustelin aika lailla kaikki rastittaen... Puuttuu lähinnä AMG-paketit. En listaa tähän varusteita, niitä todellakin on.
ML:n isoin "moka" on moottori: kun muutin tänne ja speksasin työsuhdeauton nimenomaan 350 Bluetec ja kirjoitin vielä CDI. No, paikallinen autovastaava ei ollut suurin piirtein kuullutkaan mistään "tupaöljyllä" käyvästä henkilöautosta ja päätteli että se on virhe ja tilasi bensakoneella... No, työsuhdeautoilussa ei bensakulut ole niin iso juttu, mutta tällaiselle riisselimiehelle se oli aluksi totuttelun paikka. Hyvä kone, ei siinä mitään.
EDIT: Lisäsin kuvat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut th56307, Ma 12.08.2013 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Ei toisaan ole SUVeja, mutta harkinnassa on jos tuon E:n vaihtaisi ML:ään ennen kuin tulee 100k km täyteen. Tosin myös uusi Range Rover Sport on vakavasti harkinnassa.th56307 kirjoitti:Onko foorumilla muita nykyisillä SUVeilla ajavia? Pihassani on:
ML 350 BE 4Matic (W166) 2012 ja
GL 350 Bluetec 4Matic (X166) 2013.
...
ML:n isoin "moka" on moottori: kun muutin tänne ja speksasin työsuhdeauton nimenomaan 350 Bluetec ja kirjoitin vielä CDI. No, paikallinen autovastaava ei ollut suurin piirtein kuullutkaan mistään "tupaöljyllä" käyvästä henkilöautosta ja päätteli että se on virhe ja tilasi bensakoneella.
Dieselin myynnin vaikeus jenkeissä konkretisoitui 2009, kun olin konfferenssimatkalla. Audilla oli TDI tour menossa San Franciscon lentokentän hotellissa ja koeajoautot seisoivat hotellin pihassa, kun kaikki kyselivät sitä ainoaa bensavehjettä joka heillä oli mukana vertailuvehkeeksi sillä turneella.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
B-sarjalaiset taita aolla kovin niukasti kuvoissa, mutta jos esimerkin "voima" auttaa...
Keväällä tilattuna Mercedes B 180 CDI, manuaali 6-vaihteinen vm.2014.
YönMusta, AutoSmart Silver One pinnoite
Sisusta Domburg-kangas, Kristallin harmaa
Toimitus 15.1.2014
235 Aktiivinen pysäköintiavustin, sis. Parktronic-pysäköintitutkan
280 Nahkalla verhoiltu ohjauspyörä
440 Tempomat-vakionopeudensäädin, sisältää Speedtronicin, manuaalivaihteisiin malleihin
900 Kromipaketti
Auton ulkopuoli
- Ikkunoiden alareunalistat kromatut
- Jäähdyttimen säleikkö jossa kolme briljantinhopean väristä lamellia, kromisomisteet
- Etu- ja takapuskuri kromisomistein, takana musta pintakuvioitu osa
- Huomiovalot kromikehyksin
- Takapuskurin naarmuuntumissuoja kromattu
Sisätila
- Keskikonsolin kyynärnoja koristeompelein, säädettavissä pituussuunnassa
- Keskikonsolin monitoimiohjaimessa hopeakromin värinen rengas
- Tavaratilan lattian kahva sinkkipainevalua, hopeakromin värinen
- Valokatkaisin korkeakiiltoinen, hopeakromin värinen rengas
- Ilmasuutinten suutinrenkaat ja -ristit hopeakromin väriset
- Monitoimiohjauspyörä 3-puolainen, 12 toimintonäppäintä
- Vaihde- tai valitsinvivun somisteet hopeakromin väriset
- 12 V sähköpistoke takamatkustajille
260 Ei tyyppimerkintää takaluukussa
942 Tavaratilapaketti
U59 Etuistuinten mukavuuspaketti, sis. etumatkustajan istuimen korkeussäätö ja molempien etuistuinten kaltevuuden säätö
U22 Etuistuimien nelisuuntainen ristiseläntuen säätö
55R Kevytmetallivanteet, 10-puolaiset, rengaskoko 205/55 R 16
Tirefit renkaanpaikkaussarja
485 Comfort-alusta
411 6-vaihteinen käsivaihteisto, Vaihtamispisteen näyttö
Säätyvä ohjaustehostus ja säätyvä ohjausvälitys
B03 ECO Start/Stop-käynnistysautomatiikka
474 Dieselhiukkassuodatin
Turvavyönkiristimet ja turvavyövoiman rajoittimet edessä ja uloimmilla paikoilla takana
873 Etuistuinlämmitys, kolmitehoinen, jännitevalvonta
Etumatkustajan istuimen käytön tunnistus turvatyynyn laukaisulle
Kyynärnoja edessä, säilytyslokerollinen
U18 Lastenistuimen autom. tunnistus etumatkustajan istuimella
Kaksiosainen takaistuin
Säädettävät pääntuet edessä ja takana
Ohjauspyörän korkeuden- ja etäisyydensäätö
H88 Somiste-elementit matriisioptiikkaa
580 Semiautomaattinen ilmastointilaite
Tummennetut, lämpöä eristävät lasit
Sähkötoimiset lasinnostimet
257 LED-huomiovalot, pyöreät
U37 Etusumuvalot
LED-takavalot
Takasumuvalo
Ajovaloautomatiikka
Tavaratilan valo
Hehkulamppujen vikailmaisin
Takalasin lämmitys automaattisesti poiskytkeytyvä
Takalasinpyyhin ja -pesin
Automaattinen ulkopeilien lämmitys, sähkösäätöiset, auton väriset
523 Radio Audio 20, CD-soitin, 5,8 tuuman värinäyttö, MP3-toisto, Aux-in ja USB-liitäntä
Bluetooth langaton yhteys
6 kaiutinta
S67 Monitoimisäädin etukyynärnojan etupuolella
Radioantenni integroitu kattospoileriin
252 Collision Prevention Assist -törmäyksenestoavustin
538 Attention Assist -vireystila-avustin
Kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyt
294 Kuljettajan polviturvatyyny
Kuljettajan ja etumatkustajan sivuturvatyynyt
290 Kuljettajan ja etumatkustajan ikkunaturvatyynyt
Isofix-lastenistuinkiinnikkeet takaistuimella
Lapsilukot takaovissa
Sähkötoiminen seisontajarru
BAS-hätäjarruavustin
K11 Adaptiiviset jarruvalot
ABS-jarrut
ESP ajovakauden hallintajärjestelmä
ASR-luistonestorajoitin
477 Rengaspainevaroitin
Nestemäärän varoitus: polttoneste, jäähdytysneste ja lasinpesuneste
Huoltonäyttö
Kolaritilanteessa automaattisesti syttyvät hätävilkut
Jarrujen Hold-toiminto
Mäkilähtöavustin
Ensiapulaukku
Varoituskolmio
Keskuslukitus
Ajonesto
Säilytyslokero keskikonsolissa
Tupakoimattoman paketti, 12-V pistorasia
723 Tavaratilan peite
Tavaratilassa neljä kuormankiinnityslenkkiä
Ulkolämpömittari
Ajotietokone monitoiminäytössä
Kassikoukut tavaratilassa
Jälkiasennuksena:
Talvirenkaat orggis vanteille, kesää varten jotain muuta...
Defa moottoriletkulämppäri, termostaatilla varustettu 420-423 (alavesilatkun koko ratkaisee kunhan se jostain vain selviäisi) sarjalainen - mahdollisesti kiertovesipumpulla(Defa 460538) ja sisälämppäri + WarmUp Link.
Webasto & Eberi aikaisempien kokemusten mukaan kategoriaa "ei halua niiden käyttöongelmia" vaivoiksi ja kun molemmissa päissä normireittiä on virtaa tarjolla rajoituksitta.
Vetokoukku, jälkiasennus kun haluaa kiinteän, irroitettavat tms ei kokemuspohjaisesti innosta.
Radio Audio 20 navin johtosarja vielä harkinnassa, kun luurissa on joka tapauksessa navi satunnaisia tarpeita varten.
Keväällä tilattuna Mercedes B 180 CDI, manuaali 6-vaihteinen vm.2014.
YönMusta, AutoSmart Silver One pinnoite
Sisusta Domburg-kangas, Kristallin harmaa
Toimitus 15.1.2014
235 Aktiivinen pysäköintiavustin, sis. Parktronic-pysäköintitutkan
280 Nahkalla verhoiltu ohjauspyörä
440 Tempomat-vakionopeudensäädin, sisältää Speedtronicin, manuaalivaihteisiin malleihin
900 Kromipaketti
Auton ulkopuoli
- Ikkunoiden alareunalistat kromatut
- Jäähdyttimen säleikkö jossa kolme briljantinhopean väristä lamellia, kromisomisteet
- Etu- ja takapuskuri kromisomistein, takana musta pintakuvioitu osa
- Huomiovalot kromikehyksin
- Takapuskurin naarmuuntumissuoja kromattu
Sisätila
- Keskikonsolin kyynärnoja koristeompelein, säädettavissä pituussuunnassa
- Keskikonsolin monitoimiohjaimessa hopeakromin värinen rengas
- Tavaratilan lattian kahva sinkkipainevalua, hopeakromin värinen
- Valokatkaisin korkeakiiltoinen, hopeakromin värinen rengas
- Ilmasuutinten suutinrenkaat ja -ristit hopeakromin väriset
- Monitoimiohjauspyörä 3-puolainen, 12 toimintonäppäintä
- Vaihde- tai valitsinvivun somisteet hopeakromin väriset
- 12 V sähköpistoke takamatkustajille
260 Ei tyyppimerkintää takaluukussa
942 Tavaratilapaketti
U59 Etuistuinten mukavuuspaketti, sis. etumatkustajan istuimen korkeussäätö ja molempien etuistuinten kaltevuuden säätö
U22 Etuistuimien nelisuuntainen ristiseläntuen säätö
55R Kevytmetallivanteet, 10-puolaiset, rengaskoko 205/55 R 16
Tirefit renkaanpaikkaussarja
485 Comfort-alusta
411 6-vaihteinen käsivaihteisto, Vaihtamispisteen näyttö
Säätyvä ohjaustehostus ja säätyvä ohjausvälitys
B03 ECO Start/Stop-käynnistysautomatiikka
474 Dieselhiukkassuodatin
Turvavyönkiristimet ja turvavyövoiman rajoittimet edessä ja uloimmilla paikoilla takana
873 Etuistuinlämmitys, kolmitehoinen, jännitevalvonta
Etumatkustajan istuimen käytön tunnistus turvatyynyn laukaisulle
Kyynärnoja edessä, säilytyslokerollinen
U18 Lastenistuimen autom. tunnistus etumatkustajan istuimella
Kaksiosainen takaistuin
Säädettävät pääntuet edessä ja takana
Ohjauspyörän korkeuden- ja etäisyydensäätö
H88 Somiste-elementit matriisioptiikkaa
580 Semiautomaattinen ilmastointilaite
Tummennetut, lämpöä eristävät lasit
Sähkötoimiset lasinnostimet
257 LED-huomiovalot, pyöreät
U37 Etusumuvalot
LED-takavalot
Takasumuvalo
Ajovaloautomatiikka
Tavaratilan valo
Hehkulamppujen vikailmaisin
Takalasin lämmitys automaattisesti poiskytkeytyvä
Takalasinpyyhin ja -pesin
Automaattinen ulkopeilien lämmitys, sähkösäätöiset, auton väriset
523 Radio Audio 20, CD-soitin, 5,8 tuuman värinäyttö, MP3-toisto, Aux-in ja USB-liitäntä
Bluetooth langaton yhteys
6 kaiutinta
S67 Monitoimisäädin etukyynärnojan etupuolella
Radioantenni integroitu kattospoileriin
252 Collision Prevention Assist -törmäyksenestoavustin
538 Attention Assist -vireystila-avustin
Kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyt
294 Kuljettajan polviturvatyyny
Kuljettajan ja etumatkustajan sivuturvatyynyt
290 Kuljettajan ja etumatkustajan ikkunaturvatyynyt
Isofix-lastenistuinkiinnikkeet takaistuimella
Lapsilukot takaovissa
Sähkötoiminen seisontajarru
BAS-hätäjarruavustin
K11 Adaptiiviset jarruvalot
ABS-jarrut
ESP ajovakauden hallintajärjestelmä
ASR-luistonestorajoitin
477 Rengaspainevaroitin
Nestemäärän varoitus: polttoneste, jäähdytysneste ja lasinpesuneste
Huoltonäyttö
Kolaritilanteessa automaattisesti syttyvät hätävilkut
Jarrujen Hold-toiminto
Mäkilähtöavustin
Ensiapulaukku
Varoituskolmio
Keskuslukitus
Ajonesto
Säilytyslokero keskikonsolissa
Tupakoimattoman paketti, 12-V pistorasia
723 Tavaratilan peite
Tavaratilassa neljä kuormankiinnityslenkkiä
Ulkolämpömittari
Ajotietokone monitoiminäytössä
Kassikoukut tavaratilassa
Jälkiasennuksena:
Talvirenkaat orggis vanteille, kesää varten jotain muuta...
Defa moottoriletkulämppäri, termostaatilla varustettu 420-423 (alavesilatkun koko ratkaisee kunhan se jostain vain selviäisi) sarjalainen - mahdollisesti kiertovesipumpulla(Defa 460538) ja sisälämppäri + WarmUp Link.
Webasto & Eberi aikaisempien kokemusten mukaan kategoriaa "ei halua niiden käyttöongelmia" vaivoiksi ja kun molemmissa päissä normireittiä on virtaa tarjolla rajoituksitta.
Vetokoukku, jälkiasennus kun haluaa kiinteän, irroitettavat tms ei kokemuspohjaisesti innosta.
Radio Audio 20 navin johtosarja vielä harkinnassa, kun luurissa on joka tapauksessa navi satunnaisia tarpeita varten.
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Olen katsellut noita facelift E-sarjalaisia eikä ainakaan täällä Saksassa ole nähnyt vielä yhtään, jossa olisi ajovalojen pesimet. Ovatko nämä kadonneet myös Suomen versioista? Toinen kysymys on faceliftin valotehosta. Kun olen käynyt koeajolla vain iltapäiväisin niin on vaikea sanoa valotehosta mitään, mutta tuntuu että nuo faceliftin LED valot olisivat huonommat kuin CLSssä tai pre-faceliftin Xenon-valot.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: 2010 ylöspäin oleviin mersuihin keskittynyttä keskustelu
Ainakin C-faceliftissä (MY12) xenon ILS-valot ovat erinomaiset. Tuskin ne eemelissä ainakaan huonommat ovat. Päivällä jos käytät pitkiä päällä, niin liikenne merkeistä pitäis huomata että onko siellä valotehoa.D-MB kirjoitti:Olen katsellut noita facelift E-sarjalaisia eikä ainakaan täällä Saksassa ole nähnyt vielä yhtään, jossa olisi ajovalojen pesimet. Ovatko nämä kadonneet myös Suomen versioista? Toinen kysymys on faceliftin valotehosta. Kun olen käynyt koeajolla vain iltapäiväisin niin on vaikea sanoa valotehosta mitään, mutta tuntuu että nuo faceliftin LED valot olisivat huonommat kuin CLSssä tai pre-faceliftin Xenon-valot.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03