S211 takajarru huolto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

S211 takajarru huolto

Viesti Kirjoittaja epk »

mites -03 vuosmallissa homma menee, tarviiko staaria jos vaihtaa takajarrulevyt, palat ja käsijarru hilppeet ? joku jutteli että jos vaihtaa ennen kuin vikavalo syttyy niin ei tarvitse ?

Entäpä kulumis anturi jarrupalaan , takana siis , kuinka monta tarvitaan ? Kl:stä tuli vain 1kpl mutta eikös sinne nyt yksi per puoli nyt mene ?
Snakerock
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: S211 takajarru huolto

Viesti Kirjoittaja Snakerock »

Tuosta starin tarpeesta en oo varma mutta takana ei oo ku yks kulumisanturi ja eesä kaks ainaki vm. 04 ja tais olla vielä eesä kummallaki puolen erilaiset. Taitaa onnistua iliman stariaki ku tietää mitä tekkee ohojeet voi löytyä täältä foorumiltaki.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: S211 takajarru huolto

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Eikös tuossa ole pääsääntö että ovet lukkoon ja avaimet kilometrin päähän autosta, odotusta tunti ja töihin.?

Ja missään vaiheessa ei avaimiin saa koskea ja ovia avata työn ollessa kesken....

.
Opel, "weird lieben autos"....
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: S211 takajarru huolto

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

epk kirjoitti:mites -03 vuosmallissa homma menee, tarviiko staaria jos vaihtaa takajarrulevyt, palat ja käsijarru hilppeet ? joku jutteli että jos vaihtaa ennen kuin vikavalo syttyy niin ei tarvitse ?

Entäpä kulumis anturi jarrupalaan , takana siis , kuinka monta tarvitaan ? Kl:stä tuli vain 1kpl mutta eikös sinne nyt yksi per puoli nyt mene ?


Aikoinaan oli tuollainen ohje foorumilla

w211 etu/takajarrupalojen vaihto ilman STAR DIAGNOSTIC:ia

1. Avaa kuskin ikkuna
2. Sulje kaikki sähkölaitteet ja ota avain pois virtalukosta.
3. Estä SBC-selftest seuraavasti:
3.1 Sulje ovet pidä lukittuna väh. 30 sek.
3.2 Avaa ovien lukitus 15 sek. ajaksi
3.3 Lukitse auto ( HUOM AVAIN JOHONKIN PAIKKAAN, JOSSA KUKAAN
EI VAHINGOSSA KÄYTÄ SITÄ ) 15 sek. päästä lukituksesta voidaan
vaihtaa etu-ja taka-jarrupalat, jarrulevyt ja käsijarrukengät
5. Jarrupalojen aktivointi
5.1 Avaa auton lukot
5.2 Nosta auto siten, että pyöriä voidaan pyörittää
5.3 Käännä virta-avain ignitation on asentoon ( 2. asento alusta ,
avoimen kuskin ikkunan kautta)
5.4 Käännä virta-avain ignitation off asentoon ( alkuasento ). Odota
1...5 sek. ja käännä virta-avain jälleen asentoon ignitation on ( 2.
asento alusta )
6. Pyöritä ensin vasenta takapyörää min 3 sek. ja sen jälkeen vasenta
etupyörää max. 60 sek. normaaliin pyörintäsuuntaan. Jarruvalon
välähdys 3 kertaa kertoo onnistuneesta aktivoinnista. Nyt käynnistyy
myös jarruputkien paineistus ja se on valmis 50 sek. kuluttua.
7. Laske auto pyörilleen ja käännä virta-avain alkuasentoon
8. Käynnistä moottori ja paina 5-10 kertaa jarrupolkimesta
9. Jos tulee vielä vika-ilmoitus niin kertaa aktivointi-kohdat
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: S211 takajarru huolto

Viesti Kirjoittaja epk »

no jaahas , koitetaan joku kerta noilla ohjeilla. Kiitoksia !
Julmis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 10.06.2007 13:13

Re: S211 takajarru huolto

Viesti Kirjoittaja Julmis »

Tänään vaihdoin eteen ja taakse jarrulevyt+palat ja en tehnyt mitään erityis toimia. Auto nosturille ja aluksi avaimet pois kun purin etujarrut, takajarrujen vaihdossa avaimet oli virtalukossa. Palat pois, satulat irti, levyt pois ja uudet paikalleen ja takas liikenteeseen, helppoo kuin lapsen lyöminen :D
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: S211 takajarru huolto

Viesti Kirjoittaja epk »

nää on taas näitä :D tietääkö joku löydä faktoja pöytään ? uskon kyllä kaikkia mitä tähän on kirjoitettu, vaan missä kohtaa voi mennä käteen hommat...
Julmis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 10.06.2007 13:13

Re: S211 takajarru huolto

Viesti Kirjoittaja Julmis »

epk kirjoitti:nää on taas näitä :D tietääkö joku löydä faktoja pöytään ? uskon kyllä kaikkia mitä tähän on kirjoitettu, vaan missä kohtaa voi mennä käteen hommat...
Eikö tuossa tullut faktaa kun muutama tunti sitten ko. toimenpiteen suoritin?

Pahiten voit tyriä jos aukaiset oven kun satula tai palat on irti, elikkä laita ovet lukkoon ja avaimet piiloon niin ei kukaan pääse ovia aukomaan
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: S211 takajarru huolto

Viesti Kirjoittaja epk »

uskon uskon, johan sen kerroin. Lähinnä mielenkiinnosta halusin tietää mitä tuo toinen nälkävuoden mittainen sessio tarkoittaa, kai sekin jostain todellisuus peräisestä lähteestä on kotoisin.
Vastaa Viestiin