MB 300 D Aut. 1978 Savonlinnasta Nyt MUSEOAUTO
Hyvä, hyvä Kuvat lunastivat odotukset. matic-laatta vaan pois vaikka tallin seinälle.
No mikä Stjv olisi oikea väri? Tässä maassa tuppaa varmaan valtaosa 123:sista olemaan classicweißejä, kuitenkin asianmukaisena ehkä perusväreistä mielestäni parhaita. Eli valkoisia yksilöitä on vähän joka kategoriassa niin kuin enemmistönä.
Keula on tosiaan vielä korkeampi kuin mitä tehtaalta lähdettäessä...
Heh, kyllä ajanmukaiset kasarihuomiovalot sopivat kivasti teemaan (vaikka omasta otin lopulta suosiolla pois).
No mikä Stjv olisi oikea väri? Tässä maassa tuppaa varmaan valtaosa 123:sista olemaan classicweißejä, kuitenkin asianmukaisena ehkä perusväreistä mielestäni parhaita. Eli valkoisia yksilöitä on vähän joka kategoriassa niin kuin enemmistönä.
Keula on tosiaan vielä korkeampi kuin mitä tehtaalta lähdettäessä...
Heh, kyllä ajanmukaiset kasarihuomiovalot sopivat kivasti teemaan (vaikka omasta otin lopulta suosiolla pois).
Kiva nähdä että joku vielä osaa ja viitsii eikä vaan ajele "niin kauan kun kulkee sitten paaliin" -periaatteella.
Mulla on muuten tallin perällä tommonen samanlainen vetokoukku.
Mulla on muuten tallin perällä tommonen samanlainen vetokoukku.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 723
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa
Hauska, että auto miellyttää silmää. Tällaisiä ne useimmiten olivat, valkoinen väri oli taksimiestenkin suosima väri.
Ne keltaiset sumarit ovat Hella merkkiset huomiovalot, jotka syttyvät heti kyn virta on kytketty. Ovat kuulemma olleet ihan uudesta asti, enkä malttanut niitä poistaa, kun ovat niin siististi aikoinaan asennettu.
Renkaat ovat siis 185/70x14, ja ovat hieman alkuperäista 175/80 -mallia litteämmät.
Väri on kyllä ihan alkuperäinen, Sikkens-maalilla viime joulukuussa maalattu.
Automatic-merkki on vaan kuvauksen ajan siinä, kahdella pienellä teipin palalla kiinni. Oli aikoinaan W108 -mesessä. Otin sen jo pois.
Tämä auto tuli ihan sattumoisin vastaan, kun iäkäs turkulaispariskunta sitä ilmoitti täällä kesämökkipitäjässään. Ei ollut kelvannut vaihtoautona
liikkeeseen, kun olivat passatin ostaneet. Olivat omistaneet auton yli 20 vuotta.
Terveisin Aki
Ne keltaiset sumarit ovat Hella merkkiset huomiovalot, jotka syttyvät heti kyn virta on kytketty. Ovat kuulemma olleet ihan uudesta asti, enkä malttanut niitä poistaa, kun ovat niin siististi aikoinaan asennettu.
Renkaat ovat siis 185/70x14, ja ovat hieman alkuperäista 175/80 -mallia litteämmät.
Väri on kyllä ihan alkuperäinen, Sikkens-maalilla viime joulukuussa maalattu.
Automatic-merkki on vaan kuvauksen ajan siinä, kahdella pienellä teipin palalla kiinni. Oli aikoinaan W108 -mesessä. Otin sen jo pois.
Tämä auto tuli ihan sattumoisin vastaan, kun iäkäs turkulaispariskunta sitä ilmoitti täällä kesämökkipitäjässään. Ei ollut kelvannut vaihtoautona
liikkeeseen, kun olivat passatin ostaneet. Olivat omistaneet auton yli 20 vuotta.
Terveisin Aki
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
And owner since 1985.
Still going ...
- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 723
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa
Kiitos Raul taas avusta!
Aina kun tällaisen rempan saa valmiiksi, niin loppujen lopuksi täytyy
todeta hyvä että tuli tehdyksi.
Oli hassu sattuma, että viime vuonna olin ostamassa 72 vuoden pappa-tunturia, ei mitenkään loistokuntoista - niin vastaan tulikin tämä mersu! Ja suurinpiirtein samalla rahalla!
Näin ne arvot ja arvostukset heittelee! Voivat turun pojat itseään onnitella stutgartin insinöörien innovaatioiden haluttavuuden laimetessa suola-suomessa nollaksi.
Tässä vaiheessa on mukava tehdä 123 mallista autoa, kun osista ei ole pulaa. Kulutusosat ovat edullisia jopa Vehossa, ja tarvikesektorilla on
vielä saatavana melkein mitä vaan.
Ja sitten kun kokonaiset autotkin ovat nyt halvempia kuin koskaan, niin ei ole vaikeuksia saada härveliä mieleisekseen.
Ja aihoita löytyy halvalla, kun kulutusmallina ei ainakaan diesel
ole enää vanhana ollenkaan kiinnostava.
Ruostehan se on pahin vihollinen. Mutta ainakin vanhemmat auton käyttäjät ovat olleet innokkaita alustan öljyäjiä. Kuten tässä minunkin autossa, öljyä on ruiskuteltu vuosittain, eikä alustassa ole ruostevaurioita ollenkaan.
Ja kun autoa ostaa, niin mitä rumemmat ja kuluneemman näköiset vanhat istuinsuojat siinä on, niin sitä todennäköisemmin alta löytyy säästyneet alkuperäiset penkit.
Valitsemalla nyt 123 projektiksi, on sen loppuunsaattaminen varmasti paljon helpompaa ja taloudellisempaa kuin 115 mallin. Ja molemmat ovat kuitenkin 70 -luvun autoja.
Mulla on ajoautona molemmista malleista monivuotisia kokemuksia, mutta vaikka ne on jollain tavalla samanlaisia, on ne kuitenkin kovin erilaisia.
Laatuvaikutelma on onnistuttu luomaan paremmin 123-malliin.
Mutta makuasiat on enempi tunneasioita, ja kaikki mallit on komeita liikenteessä pyöriessään!
Terveisin Aki
ps. Jos jollakulla olisi tällaisen ehjä kumimattosarja (alkuperäinen), niin tulisi tarpeeseen. Tarjoa YV.nä!
pss. Mikäli nyt jotakin 123 osaa puuttuu, niin ylijäämänä on kaikenlaista pientä!
Aina kun tällaisen rempan saa valmiiksi, niin loppujen lopuksi täytyy
todeta hyvä että tuli tehdyksi.
Oli hassu sattuma, että viime vuonna olin ostamassa 72 vuoden pappa-tunturia, ei mitenkään loistokuntoista - niin vastaan tulikin tämä mersu! Ja suurinpiirtein samalla rahalla!
Näin ne arvot ja arvostukset heittelee! Voivat turun pojat itseään onnitella stutgartin insinöörien innovaatioiden haluttavuuden laimetessa suola-suomessa nollaksi.
Tässä vaiheessa on mukava tehdä 123 mallista autoa, kun osista ei ole pulaa. Kulutusosat ovat edullisia jopa Vehossa, ja tarvikesektorilla on
vielä saatavana melkein mitä vaan.
Ja sitten kun kokonaiset autotkin ovat nyt halvempia kuin koskaan, niin ei ole vaikeuksia saada härveliä mieleisekseen.
Ja aihoita löytyy halvalla, kun kulutusmallina ei ainakaan diesel
ole enää vanhana ollenkaan kiinnostava.
Ruostehan se on pahin vihollinen. Mutta ainakin vanhemmat auton käyttäjät ovat olleet innokkaita alustan öljyäjiä. Kuten tässä minunkin autossa, öljyä on ruiskuteltu vuosittain, eikä alustassa ole ruostevaurioita ollenkaan.
Ja kun autoa ostaa, niin mitä rumemmat ja kuluneemman näköiset vanhat istuinsuojat siinä on, niin sitä todennäköisemmin alta löytyy säästyneet alkuperäiset penkit.
Valitsemalla nyt 123 projektiksi, on sen loppuunsaattaminen varmasti paljon helpompaa ja taloudellisempaa kuin 115 mallin. Ja molemmat ovat kuitenkin 70 -luvun autoja.
Mulla on ajoautona molemmista malleista monivuotisia kokemuksia, mutta vaikka ne on jollain tavalla samanlaisia, on ne kuitenkin kovin erilaisia.
Laatuvaikutelma on onnistuttu luomaan paremmin 123-malliin.
Mutta makuasiat on enempi tunneasioita, ja kaikki mallit on komeita liikenteessä pyöriessään!
Terveisin Aki
ps. Jos jollakulla olisi tällaisen ehjä kumimattosarja (alkuperäinen), niin tulisi tarpeeseen. Tarjoa YV.nä!
pss. Mikäli nyt jotakin 123 osaa puuttuu, niin ylijäämänä on kaikenlaista pientä!
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
And owner since 1985.
Still going ...
Onpa totisesti nätti peli! Istuimissakin kuori hyvin paikallaan. Onko verhoiluun tarvinnut puuttua entistämisessä?
Hyvä että pala savonlinnalaista Mersuhistoriaa on säilytetty . Vielä kun saataisiin tuo peli palautettua tänne "kotiseudullensa", kuten Repojen 6.3 taannoin...
Hyvä että pala savonlinnalaista Mersuhistoriaa on säilytetty . Vielä kun saataisiin tuo peli palautettua tänne "kotiseudullensa", kuten Repojen 6.3 taannoin...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tuossa kyselit josko joku tietää autosta; onko rekisterinumero alkuperäinen? Vuonna 1978 Lappeenrannassa uudet autot sai R-kilven, tuo M viittaa Savoon (Mikkeli).Vaihtotähti kirjoitti:Auto on suomi-auto. Se on uutena myyty Lappeenrannan Vehosta.
175/80 ja 185/70 renkailla on vierintäkehässä (ja myös korkeudessa) noin 3 % ero, oheisen linkin mukaan. http://www.rengastienautotarvike.fi/tuo ... ntaulu.htm[/quote]
W126:ssa oli pontevampi 185/80 koko (tai vaihtoehtoisesti 195/70, mikä taas on "pienempi" mitä korkeaprofiilinen).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 723
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa
Sisustus on kaikkineen alkuperäistä ja entisöimätöntä, onneksi.
Varmaan istuinsuojukset suojanneet alkuaikoina materiaalia.
Eikä ole tuningia ja lisävarustelua harrastettu.
Rekisterilaput ovat alkuperäiset, rekisteröity 21.3.78 ja ollut katkeamattomasti rekisterissä, kunnes sen viime syksynä poistin. Ensimmäinen
rekisteriin merkitty omistaja on Veho Lappeenranta, Haltija ATK-kuljetusOy
Savonlinnasta. Olisikohan auto siirretty jostain toisesta toimipisteestä
sopivan kaupan sattuessa kohdalle, valmiiksi rekisteröitynä siis.
Terveisin Aki
Varmaan istuinsuojukset suojanneet alkuaikoina materiaalia.
Eikä ole tuningia ja lisävarustelua harrastettu.
Rekisterilaput ovat alkuperäiset, rekisteröity 21.3.78 ja ollut katkeamattomasti rekisterissä, kunnes sen viime syksynä poistin. Ensimmäinen
rekisteriin merkitty omistaja on Veho Lappeenranta, Haltija ATK-kuljetusOy
Savonlinnasta. Olisikohan auto siirretty jostain toisesta toimipisteestä
sopivan kaupan sattuessa kohdalle, valmiiksi rekisteröitynä siis.
Terveisin Aki
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
And owner since 1985.
Still going ...
- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 723
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa
Auto on nyt jokin aika sitten museotarkastettu.
Oli mukavahenkinen tilaisuus, jossa tosiaan merkillepantavaa oli alkuperäisyyden arvostus.
Rakenteiden tuleekin olla täysin alkuperäiset.
Mutta hyvin kelpasi hieman tummunut sisäkatto, eivätkä pienet käytön jäljet esim. kromiosissa haitannut kokonaisuudessa.
Nyt auto on siis valmis - sen vois vaikka myydä ja hommata uuden haasteen.
Terveisin Aki
Oli mukavahenkinen tilaisuus, jossa tosiaan merkillepantavaa oli alkuperäisyyden arvostus.
Rakenteiden tuleekin olla täysin alkuperäiset.
Mutta hyvin kelpasi hieman tummunut sisäkatto, eivätkä pienet käytön jäljet esim. kromiosissa haitannut kokonaisuudessa.
Nyt auto on siis valmis - sen vois vaikka myydä ja hommata uuden haasteen.
Terveisin Aki
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
And owner since 1985.
Still going ...
Re: MB 300 D Aut. 1978 Savonlinnasta Nyt MUSEOAUTO
Tämä auto näkyy olevan nyt myynnissä Nettiautossa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB 300 D Aut. 1978 Savonlinnasta Nyt MUSEOAUTO
Onkoha tuo ollu tässä välissä jollai "edullisena käyttöautona, huom ei diesel-veroa eikä käyttömaksua!"? Pisti nimittäi silmään ku on hiekkapelti selvästi jo ruosteessa, ja ainaki nyt näyttäs alla olevan selvästi liian pienet renkaat (halvemmallaha niitä 175/60 r 14 saa ku noita "oikeita kokoja"). Tuo keskikonsolin vanerilaatikko ei myöskään oikei sovi museoautoonTimo L. kirjoitti:Tämä auto näkyy olevan nyt myynnissä Nettiautossa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: MB 300 D Aut. 1978 Savonlinnasta Nyt MUSEOAUTO
Niin, onko se ruostetta vai vain likaa? Myyjä taitaa olla jonkun sortin taksimies. Kerran olen ajanut tuolla autolla pienen pätkän, olikohan v. 2006 tai 2007.jackie kirjoitti:Onkoha tuo ollu tässä välissä jollai "edullisena käyttöautona, huom ei diesel-veroa eikä käyttömaksua!"? Pisti nimittäi silmään ku on hiekkapelti selvästi jo ruosteessa, ja ainaki nyt näyttäs alla olevan selvästi liian pienet renkaat (halvemmallaha niitä 175/60 r 14 saa ku noita "oikeita kokoja"). Tuo keskikonsolin vanerilaatikko ei myöskään oikei sovi museoautoonTimo L. kirjoitti:Tämä auto näkyy olevan nyt myynnissä Nettiautossa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB 300 D Aut. 1978 Savonlinnasta Nyt MUSEOAUTO
Katos, tästähän on ihan oma ketju
Kotiutin tämän auton tallille muutama päivä sitten, vähitellen alkaa selviämään oliko hyvä hankinta.
Tämä on ensimmäinen mersuni, elämä vagineiden kanssa alkoi olemaan jo liian huoletonta.
Kunnostusta tarvitaan:
Nyt laitan katsastukseen ainakin käsijarrukengät, takajarrukilvet ja pakoputken takapöntön.
Vasemmassa takapyörän laakerissa on suuri välys, laakerisarjakin on jo tilauksessa.
Kai niitä ruosteitakin pitää meikata jotta kehtaa museoautoksi sanoa.
Koppa on edelleen kohtuullisen hyvä, tosin öljyämistä ei ole jatkettu ja ruoste onkin paikoin hiipinyt moskan alle.
Ruostereikäkin löytyi, ja sen tilkkeenä pala flanelipaidan helmaa.. no, onhan se hitsaamattomuus jonkunlainen alkuperäiskunnon mitta.
Aluksi suurinpana ongelmana oli huono käynnistyvyys, tosin takana oli vuoden seisonta ja joitakin käynnistys yrityksiä.
Huohotus tuntuu olevan suht voimakasta,synteettiset ulos ja delvacit sisään josko se siitä.
Myöhemmin ehkä suutin remppaa, keskimmäisen pudotus vaikutti vähiten käyntiin.
Kyllä tästä vielä auto tulee..
Nyt tarvii vain löytää takapyöränlaakerin sakara-avain, jos joku haluaa lainata/vuokrata/myydä sellaisen Salon seudulta niin helpottaisi ihmeesti.
Kotiutin tämän auton tallille muutama päivä sitten, vähitellen alkaa selviämään oliko hyvä hankinta.
Tämä on ensimmäinen mersuni, elämä vagineiden kanssa alkoi olemaan jo liian huoletonta.
Kunnostusta tarvitaan:
Nyt laitan katsastukseen ainakin käsijarrukengät, takajarrukilvet ja pakoputken takapöntön.
Vasemmassa takapyörän laakerissa on suuri välys, laakerisarjakin on jo tilauksessa.
Kai niitä ruosteitakin pitää meikata jotta kehtaa museoautoksi sanoa.
Koppa on edelleen kohtuullisen hyvä, tosin öljyämistä ei ole jatkettu ja ruoste onkin paikoin hiipinyt moskan alle.
Ruostereikäkin löytyi, ja sen tilkkeenä pala flanelipaidan helmaa.. no, onhan se hitsaamattomuus jonkunlainen alkuperäiskunnon mitta.
Aluksi suurinpana ongelmana oli huono käynnistyvyys, tosin takana oli vuoden seisonta ja joitakin käynnistys yrityksiä.
Huohotus tuntuu olevan suht voimakasta,synteettiset ulos ja delvacit sisään josko se siitä.
Myöhemmin ehkä suutin remppaa, keskimmäisen pudotus vaikutti vähiten käyntiin.
Kyllä tästä vielä auto tulee..
Nyt tarvii vain löytää takapyöränlaakerin sakara-avain, jos joku haluaa lainata/vuokrata/myydä sellaisen Salon seudulta niin helpottaisi ihmeesti.
Re: MB 300 D Aut. 1978 Savonlinnasta Nyt MUSEOAUTO
Hehkutuslaitteiston kunto ja venttiilien säätäminen vaikuttaa myös käynnistykseen. Jos tuossa on yksi hehku pimeenä niin sitten ei mikään toimi (sarjakytkentä). Mutta sitten saakin sahata jo 10 minuuttia käyntiin.
Re: MB 300 D Aut. 1978 Savonlinnasta Nyt MUSEOAUTO
Mersu sai leiman huomautuksitta, pohjaa ei edes koputeltu, pari ruostekohtaa kuitenkin korjasin lähinnä hifistelyn merkeissä.
Takapyörän laakerimutteri työkalun valmistin itse sorvaa-rälläköi-viilaa menetelmällä, kestikin vielä;
vaikka krymppirengas vaati kiristystä ainakin 60kg voimalla.
Muutaman ajopäivän jälkeen auto tuntuu jo ihan vetreälle,
"vikalistalta" löytyy vielä ohjauksen lievä puoltaminen oikealle(renkaat on jo käännetty)
Flektin viskon laakerit tuntuu olevan lopussa, pitänee laittaa kiinteäksi, varsinkin kun talviajoa ei ole tiedossa.
Laatikkokin vaihtaa kakkoselta kolmoselle liian myöhään, n.40 km/h; kierokset nousee liikaa ja tapahtuu nykäisy.
Rasittavaa kaupunkiajossa.. mutta neloselle vaihto tapahtuu hienosti.
Luistoa en ole huomannut.
Täytynee vaihtaa öljyt ja katsoa onko irtometallia mukana
Ymmärtääkseni tämän kuuluukin lähteä kakkosella liikkeelle?, vasta tiukassa ja hitaassa nousussa tuntuu vaihtavan ykköselle.
Takapyörän laakerimutteri työkalun valmistin itse sorvaa-rälläköi-viilaa menetelmällä, kestikin vielä;
vaikka krymppirengas vaati kiristystä ainakin 60kg voimalla.
Muutaman ajopäivän jälkeen auto tuntuu jo ihan vetreälle,
"vikalistalta" löytyy vielä ohjauksen lievä puoltaminen oikealle(renkaat on jo käännetty)
Flektin viskon laakerit tuntuu olevan lopussa, pitänee laittaa kiinteäksi, varsinkin kun talviajoa ei ole tiedossa.
Laatikkokin vaihtaa kakkoselta kolmoselle liian myöhään, n.40 km/h; kierokset nousee liikaa ja tapahtuu nykäisy.
Rasittavaa kaupunkiajossa.. mutta neloselle vaihto tapahtuu hienosti.
Luistoa en ole huomannut.
Täytynee vaihtaa öljyt ja katsoa onko irtometallia mukana
Ymmärtääkseni tämän kuuluukin lähteä kakkosella liikkeelle?, vasta tiukassa ja hitaassa nousussa tuntuu vaihtavan ykköselle.
Re: MB 300 D Aut. 1978 Savonlinnasta Nyt MUSEOAUTO
Kyllä, syyskuusta 1979 eteenpäin vaihtui sitten 1:llä lähteväksi.Tapex kirjoitti:Ymmärtääkseni tämän kuuluukin lähteä kakkosella liikkeelle?, vasta tiukassa ja hitaassa nousussa tuntuu vaihtavan ykköselle.