w201 & om601 Budjettiturbotus, mitään järkeä ?
w201 & om601 Budjettiturbotus, mitään järkeä ?
Kaikkennäköstä pyörii mielessä kun kaverilta jäi volvon vakioturbo pyörimään nurkkiin, ja toisella kaverilla w201 -88
Riittääkö vakiopumpussa mihin asti syöttö ? välijäähdyttimen kans pääseekö 120hp ?
Saako vakiopakosarjasta käypäsen jos sen kääntää "väärinpäin" ja hitsailee T3 laipan ?
imusarjasta saa baarin ? kestämään ku käyttää klemmareita ja sikafleksiä ?
Turbona ois 940 volvon 2.4litrasen diesel vakio turbo, joku garret se on.
turbolle öljy suodatinjalasta paineanturilta t-haaralla, ja paluu öljypohjankylkeen yläreunaan ?
jos sammutinvipuun tekee painekellon ja ahdonalaset säätää yläkierroksille niin laatikko ja kytkin kestää ja säästyy ?
jarruja voi verrata mihin, eli minkänäkönen lappu pitäs saada penkissä ?
tämäntapanen viritys, mutta vakiotapeilla että pysyy vehkeet kasassa http://www.youtube.com/watch?v=HIXhKqGi ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Riittääkö vakiopumpussa mihin asti syöttö ? välijäähdyttimen kans pääseekö 120hp ?
Saako vakiopakosarjasta käypäsen jos sen kääntää "väärinpäin" ja hitsailee T3 laipan ?
imusarjasta saa baarin ? kestämään ku käyttää klemmareita ja sikafleksiä ?
Turbona ois 940 volvon 2.4litrasen diesel vakio turbo, joku garret se on.
turbolle öljy suodatinjalasta paineanturilta t-haaralla, ja paluu öljypohjankylkeen yläreunaan ?
jos sammutinvipuun tekee painekellon ja ahdonalaset säätää yläkierroksille niin laatikko ja kytkin kestää ja säästyy ?
jarruja voi verrata mihin, eli minkänäkönen lappu pitäs saada penkissä ?
tämäntapanen viritys, mutta vakiotapeilla että pysyy vehkeet kasassa http://www.youtube.com/watch?v=HIXhKqGi ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut johani, Ma 20.08.2012 03:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w201 & om601 Budjettiturbotus, mitään järkeä ?
Olis myiden 4Kpl turbon mäntiä ja veivejä ja öljynsuodattimen jalka mallia turbo.
602 vakiopumppu piisaa 150hp josta on jotakin paperiakin olemassa.
Ilmansuodatin kotelosta, niin meinaat jotta sen muovisen tiivistää vai? Joskus nähny samanlaisen patentin mutta se oli vedetty kuormaliinalla kiinni toisiinsa. Ei se paljoa ainakaa kestä vuotamatta.
602 vakiopumppu piisaa 150hp josta on jotakin paperiakin olemassa.
Ilmansuodatin kotelosta, niin meinaat jotta sen muovisen tiivistää vai? Joskus nähny samanlaisen patentin mutta se oli vedetty kuormaliinalla kiinni toisiinsa. Ei se paljoa ainakaa kestä vuotamatta.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: w201 & om601 Budjettiturbotus, mitään järkeä ?
Jos sää tuutero myyt turbon mäntiä ja kankia vaparikoneeseen niin muista mainita, että ne vaativat öljyruiskut sinne lohkoon.
Täällä forumilla taitaa olla jo noin 20 kpl vastaavan kokoonpanon turbotustopiikkeja, niistä saa hyviä vinkkejä. Vakiopumppu ei nyt oikein riitä mihinkään järkevään
Pakosarjaksi järkevin on OM603:n lyhennetty sarja, jos se nyt pitää olla halpa tai ilmainen.
Pumpuksi kannattaa metsästää 6mm elementeillä oleva Viton pumppu jostakin romuttamolta.
Täällä forumilla taitaa olla jo noin 20 kpl vastaavan kokoonpanon turbotustopiikkeja, niistä saa hyviä vinkkejä. Vakiopumppu ei nyt oikein riitä mihinkään järkevään

Pakosarjaksi järkevin on OM603:n lyhennetty sarja, jos se nyt pitää olla halpa tai ilmainen.
Pumpuksi kannattaa metsästää 6mm elementeillä oleva Viton pumppu jostakin romuttamolta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w201 & om601 Budjettiturbotus, mitään järkeä ?
Ei yhtään mitään järkeä! Mutta toisaalta: Onko tässä elämässäkään yhtään mitään järkeä? Päivät taistellaan leivästä yöt "lihasta"johani kirjoitti:w201 & om601 Budjettiturbotus, mitään järkeä ?

Veskola hyvin tuossa totesi, mitä tarviit.
Turboksi vielä se 300 turbon vakioturpo.
Öljynjäähytys kuntoon, niinkun tuuttero neuvoi. ja tosiaan ne öljyruiskut männille... Nuo kun laitat kuntoon, niin kohtuu hyvin kestävä kone tulee.
Joku Veskola joskus kirjotti nettiin hyvän jutun noista öljyruiskujen asennuksesta. En vaan sitä juttua löydä mistään

Re: w201 & om601 Budjettiturbotus, mitään järkeä ?
Eikö se vakiopumpulla kestä ihan vakio alakerrallakin
Toi 603:sen pakosarja on vähän huono, turbo tulee ihan kiinni koriin ja downpipellä vähän ahdasta myös. Voihan sitä pelliä vähän toki rälläköidä ja muokata. Se olis hyvä jos se pakosarja mahtuis olemaan väärinpäin, mutta ottaa kanteen kiinni. Ehkä siihen kanteen vois vingulla saada pienet urat, ei se muistaakseni paljosta ollu kiinni. Hommaa jostain tai tee kunnon pakosarja, ja eikun turbo kiinni. Painekotelonkin voi tehdä raudasta ja kunnon klemmareilla se kiinni siihen ilmansuodattimen tilalle ja pikku cuuleri nokalle niin hyvä tulee. Eihän se mikään tykki ole mutta on se nyt vakiota tehokkaampi. Meinasin viime talvena jääauton (w124 200d) turbottaa mutta eipä niitä jäitä näkynyt niin ei tullu turboakaan
Olis se varmaan sinne pellinalle jäänyt mutta tuo 603 pakosarja oli niin homo etten sitä jaksanu ruveta sovittelemaan. Saa nähdä jos hommais pari laippaa ja joku ilta värkkäis pakosarjan ja hommais turbon jostain ja alottais alusta.


S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w201 & om601 Budjettiturbotus, mitään järkeä ?
No niin, valitettavasti maapallo heilahti tuossa noin vuosi sitten siinä määrin, että keväällä 2012 ne sadat kuvat mitä olin ladannut ftp:llä kolumbuksen (elisan) kotisivutilaan katosivat internetistä. Lähinnä koska elisa ei halunnut myydä langallista adsl palvelua yksityishenkilölle. vastaavat kuvat löytyvät nykyään googlen documents palvelusta mutta se on niin homosti toimiva palvelu, etten viitsi edes itse sitä enää käyttää.
Eipä siihen paljon kannata ohjeita antaa, se jolta se homma sujuu ja on tarpeeksi tahtoa se tehdä, selvittää asian kyllä itsekin
Alle 150 hp moottoreissa se nyt on ajanhukkaa tuommosten tekeminen.
Eipä siihen paljon kannata ohjeita antaa, se jolta se homma sujuu ja on tarpeeksi tahtoa se tehdä, selvittää asian kyllä itsekin

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w201 & om601 Budjettiturbotus, mitään järkeä ?
jos turbo puoli-ilmanen, kaikki osat pyritään tekemään itse yms, ja turbotukseen menee alle 500€ niin veikkaisin että käyttö/myyntiarvoa nostaa enemmän kun tuonverran, joten ei (kai) se niin järjetöntä ole.
oikeastaan oon enemmän tekijä ku kyselijä miehiä, kuvia tulee jos homma tehdään, mutta kysymys mihin haluaisin vastauksen niin pääseekö vakiojarruilla leimalle, huiputhan tässähommassa ei nouse kun korkeintaan 10km/h, koska välitykset loppuu joten en näe paremmille jarruille huutavaa tarvetta, mutta mitäs sinne dynolappuun pitäs saada ?
oikeastaan oon enemmän tekijä ku kyselijä miehiä, kuvia tulee jos homma tehdään, mutta kysymys mihin haluaisin vastauksen niin pääseekö vakiojarruilla leimalle, huiputhan tässähommassa ei nouse kun korkeintaan 10km/h, koska välitykset loppuu joten en näe paremmille jarruille huutavaa tarvetta, mutta mitäs sinne dynolappuun pitäs saada ?
Re: w201 & om601 Budjettiturbotus, mitään järkeä ?
mää vähä luulen että joutuu laittaan jarrutkin. Itse kun turbotin tuon 190 om602 koneen niin teho nousi paperilla 95 hepasta 103 heppaan ja jouduin laittamaan 2.5turbon jäähdytetyt jarrut.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: w201 & om601 Budjettiturbotus, mitään järkeä ?
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/10/14/" onclick="window.open(this.href);return false;
minä tulkkaisin näillä perustein että 2 ja 2.5 litran vaparidieseleissä samat jarrut, turbodieseleissä taas sitte omat jäähdytetyt ja tehokkaissa bensoissa omat, teoriassa penkistä alle 2,5 vaparin tehot (90hp) niin saa vakiojarruilla leiman.
minä tulkkaisin näillä perustein että 2 ja 2.5 litran vaparidieseleissä samat jarrut, turbodieseleissä taas sitte omat jäähdytetyt ja tehokkaissa bensoissa omat, teoriassa penkistä alle 2,5 vaparin tehot (90hp) niin saa vakiojarruilla leiman.
Re: w201 & om601 Budjettiturbotus, mitään järkeä ?
Sillä perusteella itte menin kun jotku väittävät että teho saa nousta 20% ja koneen litratilavuus 25% niin mitää muutoksia ei tarttisi tehdä kuin perus muutoskatsastus osille. Siinä oli kumminki joku painon kans tekemisis oleva juttu.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: w201 & om601 Budjettiturbotus, mitään järkeä ?
Maailmassa on vaan olemassa asioista, jotka ei oikein onnistu... Ne vaan jotenkin karkaa käsistä...veskola kirjoitti:... Alle 150 hp moottoreissa se nyt on ajanhukkaa tuommosten tekeminen.
Voisin kertoa muutaman esimerkin:
- Krapulan korjaaminen juomalla
- Pärekaton osittainen kulotus
- Nussiminen, vaan osaa munan mitasta käyttäen
- Budjettiturbotus
Kannattaa ne öljysuihkut asentaa, turbon veivit ja männät myös.
Re: w201 & om601 Budjettiturbotus, mitään järkeä ?
Olisiko 2.0 bensa tehokkain W201 vertailuauto jossa samat jarrut, silloin menee 122 hv penkkilapulla katsastukseen ilman muutoksia.
Prosenteilla ei ole tässä mitään tekemistä.
Satakaksnelosessa taisi olla vielä 2,3:ssa jäähdyttämättömiä etulevyjä ?
Prosenteilla ei ole tässä mitään tekemistä.
Satakaksnelosessa taisi olla vielä 2,3:ssa jäähdyttämättömiä etulevyjä ?
Ei tarvitse 103-hevosvoimaiseen vaihtaa jarruja.tuuttero kirjoitti:Itse kun turbotin tuon 190 om602 koneen niin teho nousi paperilla 95 hepasta 103 heppaan ja jouduin laittamaan 2.5turbon jäähdytetyt jarrut.
wiimax.fi
Re: w201 & om601 Budjettiturbotus, mitään järkeä ?
Ja kyllä muuten piti. pitää kattua jostaki ne paperit ja syyt ja seuraukset.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: w201 & om601 Budjettiturbotus, mitään järkeä ?
Kyllä hyvä siitä sillain tuli, hondamiehelläkin meinasi mennä herne nenään aamulla kun ajeltiin öljysuihkuillaJunnu kirjoitti:Kannattaa ne öljysuihkut asentaa, turbon veivit ja männät myös.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w201 & om601 Budjettiturbotus, mitään järkeä ?
No tottahan se että en tiedä mitä sinun on pitänyt ja miksi, mutta 103 hv tehojen vuoksi ei tarvitse jarruja vaihdella.tuuttero kirjoitti:Ja kyllä muuten piti. pitää kattua jostaki ne paperit ja syyt ja seuraukset.
wiimax.fi