Säädöt löytyy penkin etureunasta oikean käden puolelta. 211 on vissiin joku välimalli ortopedipenkkien suhteen, koska 124:ssa ja väyrysissä säädöt ovat penkin ja keskikonsolin välissä näkösällä ja 211:ssä "piilossa" em. tavalla. 212:ssa taas sitten siinä penkin ja keskikonsolin välissä.MiHe kirjoitti:Miten muuten multikontour-penkin erottaa, onko siinä samanlainen säädinpaneli kuin suomalaisissa vanhoissa ortopedipenkissä, vai onko säätö tehty jotenkin muuten? Listaus antoi meinaan kuskinpenkiksi tuollaisen, eikä autossa ainakaan sitä säätöyksikköä kuulemma ollut. Eli mahdolisesti penkit vaihdettu, mikä viittaa 'kilometripäivitykseen'...
Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Keltaisilla kilvilla saa ajaa vain Saksan sisäisessä liikenteessä ja punaisilla EU-alueella eli punaiset vaan kiinni, jos on keltaiset niin suomen tullissa kyllä pysäyttävät...bluelion kirjoitti:Pitää kysyä ammattilaisilta apua; saahan saksan keltaisilla viiden päivän kilvillä ajaa Tanskassa ja Ruotsissa ihan normaalisti? Mitä reittiä porukka on ajellut Suomeen jos on ajamalla auton Saksasta hakeneet ja
minkä suuruisia silta- ja lauttamaksuja välillä on?(enkä tarkoita nyt tukholma-turku väliä....)
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Tarinointia tuontiautoista
Eipä kyllä ollut ongelmia kun oli keltaiset viiden päivän kilvet kun ajoi Tanskassa ja Ruotsissa, vaikka vielä pysäyttivät Ruotsin tullissa että saivat
tarkastaa tuliaisten määrän...
tarkastaa tuliaisten määrän...
Re: Tarinointia tuontiautoista
Höpö höpö! Asiat muuttuivat jo vuosia sitten, sillä keltaisiin kilpiin saa greencard vakuutuksen , joten jospa sinäkin päivittäisit tietosi ennenkuin jaat niitä muille !kari v kirjoitti:Keltaisilla kilvilla saa ajaa vain Saksan sisäisessä liikenteessä ja punaisilla EU-alueella eli punaiset vaan kiinni, jos on keltaiset niin suomen tullissa kyllä pysäyttävät...bluelion kirjoitti:Pitää kysyä ammattilaisilta apua; saahan saksan keltaisilla viiden päivän kilvillä ajaa Tanskassa ja Ruotsissa ihan normaalisti? Mitä reittiä porukka on ajellut Suomeen jos on ajamalla auton Saksasta hakeneet ja
minkä suuruisia silta- ja lauttamaksuja välillä on?(enkä tarkoita nyt tukholma-turku väliä....)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Sorry, ei ollut tarkoitus jakaa väärää tietoo, omani oli 2 vuoden takaa. Itse kuitenkin otan jatkossakin ns."punareunaiset" kilvet...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
-
KasperNäppärä
- Sisäänajossa

- Viestit: 5
- Liittynyt: Su 23.09.2012 16:37
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Tarinointia tuontiautoista
Morjens. Kiinnotuin palstasta ja ajattelin kirjoittaa tänne
Eli itselläni on -00 vuoden CLK mese, joka on tuotu italiasta autoliikkeen kautta. Auto on pelannut tosi hyvin ja on toista samanlaista varustelutasoa olevaa autoa saa ettiä suomesta, koska niitä vain ei ole
) Yritän saada nykyistä meseä myytyä jollekkin koska uusi mersu saksan mailta odottaa jo hakemistani
) Hyvää palvelua sain riihimäen riihiautosta.. Menin sinne, auto rekisteröitiin, sain tullin kirjeet/paperit ja oikeat kilvet tuli sitten postiluukusta sisään n. 1 kk kuluttua
)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Oman auton saksalaiset vientikilvet kelpasivat jopa Suomessa. Tulli sanoi, että jos
vakuutus on voimassa, ei tarvitse tarrakilpiä heti hommata.
vakuutus on voimassa, ei tarvitse tarrakilpiä heti hommata.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Tarinointia tuontiautoista
no niin nyt se myyty ja kohta unohdettu: w211 2005 maksoi saksassa 2010 14000 egee ja 1500 rahti, 5800 veroo eli kahenkympin auto.
Olihan siinä kaikkea kivaa kuten tehoa ja vääntöä. Etenkin kun se toimi. Sit vaihdettiin takaiskarit yht 2000, kompuraa 400,
valoja hiukan 800 ja läppäkoneisto 800 ja vielä noin tonnilla ripustuksia. JA sitten kun se viedään vaihtoon tuli rätti naamaan 15000 ja ei penniakään päälle,, hiukan kun tingatiin päästiin 16 mutta se oli siinä.
Eli jos kattelee n 4-5 vuotta vanhaa kannattaa laskea tarkkaan tai sit satsata hiukan ja ostaa kunnollinen kiesi takuukilsoilla ja EHDOTTOMASTI huoltokirjalla. Koska muuten käy kalpaten.
Autot on siistejä ja ehjiä mutta ei ne ole silloin halpoja saksassakaan. Ja lopulta verottaja kuittaa veret seisauttavat summat
Olihan siinä kaikkea kivaa kuten tehoa ja vääntöä. Etenkin kun se toimi. Sit vaihdettiin takaiskarit yht 2000, kompuraa 400,
valoja hiukan 800 ja läppäkoneisto 800 ja vielä noin tonnilla ripustuksia. JA sitten kun se viedään vaihtoon tuli rätti naamaan 15000 ja ei penniakään päälle,, hiukan kun tingatiin päästiin 16 mutta se oli siinä.
Eli jos kattelee n 4-5 vuotta vanhaa kannattaa laskea tarkkaan tai sit satsata hiukan ja ostaa kunnollinen kiesi takuukilsoilla ja EHDOTTOMASTI huoltokirjalla. Koska muuten käy kalpaten.
Autot on siistejä ja ehjiä mutta ei ne ole silloin halpoja saksassakaan. Ja lopulta verottaja kuittaa veret seisauttavat summat
S211 E220 cdi vm, 2008
Re: Tarinointia tuontiautoista
Sellainen pieni epäilys on, että Suomen valtio ei halua uudistaa autokantaa eikä varsinkaan halua tehokkaampia autoja tuotavan maahan. Katselin seuraavaksi autoksi CLK63 AMG:tä. Tässä esim. vähän ajettu takuulla oleva auto 34 000 euroa.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... LSO_EXPORT
Ei paha. No sitten kun käydään verotoimiston kautta, tulee melkein saman verran veroja päälle. 25 - 30 tuhatta veroa kun on niin saastuttava peli. Täällä kun ei mitenkään erotella 3 - 5 tuhatta vuodessa liikkuvaa autoa 60 - 100 tuhatta rullaavasta pirssistä.
Edit: Url-tagit ei näytä tunnistavan ja tekstikin menee leveäksi.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... LSO_EXPORT
Ei paha. No sitten kun käydään verotoimiston kautta, tulee melkein saman verran veroja päälle. 25 - 30 tuhatta veroa kun on niin saastuttava peli. Täällä kun ei mitenkään erotella 3 - 5 tuhatta vuodessa liikkuvaa autoa 60 - 100 tuhatta rullaavasta pirssistä.
Edit: Url-tagit ei näytä tunnistavan ja tekstikin menee leveäksi.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Miksi ihmeessä valtion pitäisi haluta tehokkaampia autoja tuotavan maahan?amgenter kirjoitti:eikä varsinkaan halua tehokkaampia autoja tuotavan maahan.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Juu, ei valtion tarvitse sitä suoranaisesti tukea mutta pitääkö se tehdä lähes mahdottomaksi? Kyllä jonkinlaisen tuontiveron ymmärtää mutta kun auton ostohintaan tulee saman verran veroa lisää, laittaa se miettimään. Samahan koskee sekä uusia, että käytettyjä autoja kulutuksesta riippumatta.tj86430 kirjoitti:Miksi ihmeessä valtion pitäisi haluta tehokkaampia autoja tuotavan maahan?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuontikuviohan on muuttunut aikalailla. Päästöt ohjaavat tuontia aika pitkälti.
Nyt "kannattaa "tuoda sellaisia joiden päästöt ovat alle 130 co2/km.
Ikävä kyllä mersu ei ole oikein pysynyt päästölukemien kanssa kehityksen mukana .
Toisaaltahan saat tietysti tuoda sellaisen kun haluat , mehän kuitenkin eletään vielä markkinataloudessa.
Nyt "kannattaa "tuoda sellaisia joiden päästöt ovat alle 130 co2/km.
Ikävä kyllä mersu ei ole oikein pysynyt päästölukemien kanssa kehityksen mukana .
Toisaaltahan saat tietysti tuoda sellaisen kun haluat , mehän kuitenkin eletään vielä markkinataloudessa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mites tuollainen vuosimallin 2009 c220 diesel, onko helppo ruuvailla ja voiko mitenkään saada selville, jos on ruuvattu?MiHe kirjoitti:... niinkuin todettu, ei kai niitä kilsoja oikein mitenkään ennen 2008 syntyneistä autoista voi todentaa...
-
Oberland
- Mersumies

- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jos mieli tekee AMG:tä ei silloin enää CO -päästöillä ole mitään merkitystä. Kaikki kiva maksaa tai on muutoin vain moraalitonta sekä muista järjetöntä, mutta mitä sillä on väliä jos toteuttaa omia haaveitaan.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Miten tuo nyt on kun jossain luki että uusista autoista (alle 6tkm tai alle ½v vanhasta) maksetaan alv suomeen? Eli Saksasta saa ostettua "net" -hinnalla? Nyt kun katsoo tullin sivuilta taulukoita sovelletuista veroarvoista löytää autoveron määrän. Onko tuohon tullin sivuilla taulukoituun hintaan laskettu tuo alv vai pitääkö minun laskea "uudelle" mersulle tullin sivujen mukainen autovero ja lisäksi vielä 22% alvia?
Jos näin on, ei taida "uutta" mersua Saksasta hakea?
Jos näin on, ei taida "uutta" mersua Saksasta hakea?
- jupasierra
- Mersumies

- Viestit: 1070
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: Tarinointia tuontiautoista
Eipä sieltä enää uuden 1.4 alkaneen uuden verotuskäytännön jälkeen kannata muutenkaan tuoda mersua. Viimeisen kokemuksen jälkeen olen päättänyt että eipä kannata enää. Toin -03 320 CLK:n. Uusi käytäntö nosti veron osuutta 2000€. Eli pienimoottorisia bensakoneella, ja pienipäästöisiä dieseleitä enää. Kiitos valtavan viisaiden suomalaisten päättäjien, autokanta taas nuorentuu !
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: Tarinointia tuontiautoista
Pitää laskea ALV siihen päälle. Miksi ei kannata johtuu siitä että virallisella maahantuojalla on yksinoikeus määritellä verotusarvo ja tilittää veroa tullille. Toimiiko tullin valvonta voi kukin päätellä tutustumalla vaikkapa näihin esimerkkeihin Jouni Jokelan blogissaal_ kirjoitti:Onko tuohon tullin sivuilla taulukoituun hintaan laskettu tuo alv vai pitääkö minun laskea "uudelle" mersulle tullin sivujen mukainen autovero ja lisäksi vielä 22% alvia? Jos näin on, ei taida "uutta" mersua Saksasta hakea?
Mutta ehkä kannattaa tuoda riittävän vanha (yli 6 kk ja 6000 km) jotta voi maksaa 19% ALV:n Saksaan ensi vuoden alun 24%:n kotimaisen ALV:n sijaan. Esimerkiksi:
Uusi E200 CDI Blue Economy automaatti maksaa Suomessa 42350€ sis ALV 23% + autovero 11678,90 = 54028,90
Verotusarvo 7 kk vanhalla 7 tkm ajetulla samanlaisella autolla on 43952€ josta veroa menee 9493 €
Käytettynä esittelyautoja ym. alle 10 tkm ajettuja löytyy varsin hyvin ja hinnat alkaa 29 999 Eurosta ylöspäin.
Veroineen hinnat alkaa siis 40 tonnista jolloin säästöä uuteeen verrattuna syntyy tänä vuonna 14537 Euroa (miinus käteisalennus liikkeessä tingattuna) ja ensi vuoden alun ALV-muutoksen jälkeen viitisensataa enemmän.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Onko nuissa uusissa Saksan autoissa jotain eroja Suomeen tuleviin versioihin? Esim. lämmityslaitteissa tai termarissa? Jotain jolla on oikeasti merkitystä. Ja onko jotain mikä pitää erityisesti ottaa huomioon kun tuo autoa Suomen teille (esim. onko kaikissa uusissa autoissa kahdet renkaat)? Tuntuu että webastolla olevia on melko vähän ja jos webasto löytyy esim jostain 220cdi:stä niin hinta pompsahtaa heti 5000€?!? Olisiko järkevä vain jälkiasentaa Suomessa (eikös se jotain 2000 euron luokkaa tule maksamaan)?
Ja mitä eroa Junge sterne, Neufahrzeug ja Europa garantieilla?
Ja mitä eroa Junge sterne, Neufahrzeug ja Europa garantieilla?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei ole mitään sellaista kätkettyä ominaisuutta tyyliin "pienempi lämppäri", suurin ero Suomeen uutena tuoduissa autoissa on eri kielellä olevat kirjat hansiikaslokerossa. Rahtauksen ajaksi voi Suomi-autoissa olla joku ylimääräinen suojateippaus suolavettä ja lokinp**kojen varalta. Asian voi helposti varmistaa tutkiskelemalla varaosakatalogista mihn osiin lisävarustekoodi 982 (Suomi) vaikuttaa.al_ kirjoitti:Onko nuissa uusissa Saksan autoissa jotain eroja Suomeen tuleviin versioihin? Esim. lämmityslaitteissa tai termarissa?
Vehon tuomissa autoissa voi olla mukana jotakin sellaisia lisävarusteita joita Saksassa joutuu rastittelemaan erikseen kuten etupenkkien penkinlämmittimet. Nämä selviää parhaiten vertaamalla ko. automallin Suomen ja Saksan hinnastoja.
Kunnollisesti toimivan Webaston jälkiasennus esimerkiksi W212:een tuntuu olevan käytännössä mahdotonta - jälkiasennussarjoja ei MB myy enää uusiin malleihin vaan huollon asentama on sama tarvikepeli kun kaikilla muillakin. Se lämmittää moottorin mutta sisätilojen lämmitys ei onnistu kun auton lämppäri ei hyväksy autossa moista lisävarustetta olevan (Näin oli ainakin vähän aikaa sitten kun ko. asennusmahdollisuutta selvittelin).
Tehtaalta lähtiessä autoissa on alla joko kesä- tai talvirenkaat sen mukaan kummat on tilattu. Myyjiltä saa tietysti tingittyä sellaisen paketin ja niin monet renkaat kun tahtoo. Jos ei pidä Saksan kitkoista, kannattaa ostaa talvirenkaat Suomesta. Jos uutta autoa tuo, kannattaisi se ostaa kapeilla perusrenkailla -> pienempi CO2-päästö -> pienempi autovero% maahantuotaessa ja pienempi vuotuinen vero (+pienempi verotusarvo).al_ kirjoitti: onko jotain mikä pitää erityisesti ottaa huomioon kun tuo autoa Suomen teille (esim. onko kaikissa uusissa autoissa kahdet renkaat)?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Heti alkuun pahoittelut, kun ei nyt ihan mene kokonaan topicin aiheen alle, mutta en löytänyt sopivampaakaan. Saa mielellään ohjata sopivammalle alueelle, jos sellainen löytyy.
Noniin kortti kohta taskussa ja vielä ku kevarista sais rahat nii pääsis autoa ostamaan. Onko tommosen w202 mersun saksasta tuomisessa järkeä? Ko. auto käsittääkseni ihan suht kelpopeli? Budjetti riittäisi varmaan osto+verot hinnaltaan vajaan 5000e vehkeeseen. Moottorimallilla ei nyt niin väliä, mutta oishan se ihan kiva jossei ny koko ajan tarttis mennä kaasupohjassa. 220 CDI kone kiinnostas, kun suht. pieni kulutus ja päästöt, lisäks luin jostain, että lastulla irtois jotain 150hp ja 340Nm? Itse reissu tapahtuis varmaan jossain lumien sulamisen aikoihin. Asun helsingissä ilman mitään varsinaista pihaa puhumattakaan tallista, ja opiskelen lukiossa joten mitään suuria fiksailuja en pysty tekemään, joten auto sais olla mahd. luotettava.
Oisko esim. tämä harkitsemisen arvoinen vehje http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =Limousine" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Noniin kortti kohta taskussa ja vielä ku kevarista sais rahat nii pääsis autoa ostamaan. Onko tommosen w202 mersun saksasta tuomisessa järkeä? Ko. auto käsittääkseni ihan suht kelpopeli? Budjetti riittäisi varmaan osto+verot hinnaltaan vajaan 5000e vehkeeseen. Moottorimallilla ei nyt niin väliä, mutta oishan se ihan kiva jossei ny koko ajan tarttis mennä kaasupohjassa. 220 CDI kone kiinnostas, kun suht. pieni kulutus ja päästöt, lisäks luin jostain, että lastulla irtois jotain 150hp ja 340Nm? Itse reissu tapahtuis varmaan jossain lumien sulamisen aikoihin. Asun helsingissä ilman mitään varsinaista pihaa puhumattakaan tallista, ja opiskelen lukiossa joten mitään suuria fiksailuja en pysty tekemään, joten auto sais olla mahd. luotettava.
Oisko esim. tämä harkitsemisen arvoinen vehje http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =Limousine" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuntuu kalliilta. Voi olla hintansa arvoinen jos ei ole paljon laittoa ja on ruosteeton todella kuten ilmoituksessa ymmärtääkseni mainitaan. Auton kunto ratkaisee kyllä paljon tuon ikäisissä autoissa mitä kannattaa maksaa.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Tarinointia tuontiautoista
On se vaikea löytää itelle sopivaa autoa.
Nytkin ois yks W211 eemeli kiikarissa. Alta 200 tkm mittarissa mutta... Huoltokirjan on kuulemma korjaamo onnistunut hukkaamaan. Katsastuslaput ja niissä kilometrilukema löytyvät myyjän puheen mukaan siitä asti, kun auto on tuotu suomeen eli 1,5 -vuotiaasta ja 50 tkm ajetusta lähtien. Ollut kuulemma ihan mersun organisaatiossa käytössä ensimmäiset 1,5 vuotta Saksassa ja sitten tuotu suomeen merkkiliikkeen kautta. Auto siis tätänykyä n.10v.
Kannattaako tuommonen hylätä varmasti mittari räplättynä vai mitä mieltä ootte?
Nytkin ois yks W211 eemeli kiikarissa. Alta 200 tkm mittarissa mutta... Huoltokirjan on kuulemma korjaamo onnistunut hukkaamaan. Katsastuslaput ja niissä kilometrilukema löytyvät myyjän puheen mukaan siitä asti, kun auto on tuotu suomeen eli 1,5 -vuotiaasta ja 50 tkm ajetusta lähtien. Ollut kuulemma ihan mersun organisaatiossa käytössä ensimmäiset 1,5 vuotta Saksassa ja sitten tuotu suomeen merkkiliikkeen kautta. Auto siis tätänykyä n.10v.
Kannattaako tuommonen hylätä varmasti mittari räplättynä vai mitä mieltä ootte?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tutustu tähän autoon.
Lisäkuvia ja tietoa saatavissa.
lähetä sähköposti osoite niin lähetän lisäkuvia.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5278931" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäkuvia ja tietoa saatavissa.
lähetä sähköposti osoite niin lähetän lisäkuvia.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5278931" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut nautseri, Ke 16.01.2013 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Heips !
Joo iski kova mersukuume ja tullut kateltua 2004/5 e270 cdi stw, foorumilla paljon hyvää tarinaa sekä kokemuksia johtotähdistä. Nyt hieman enemmän voorumia lukeneena, on tullut mieleen tuosta ilmajousituksesta muutamia kysymyksiä. Airmatic lienee tuossa mallissa lisävaruste ?
Vakiovarusteena takana ilmajouset ja normaalit edessä. Mikä noista takaiskareista sitten oikein hajoaa paljekumi vai mikä? Voisko joku hieman aukaista lisää asiaa......kiitos. Ilmavuotoja kanssa näköjään ilmenee mutta nekin ovat kuitenkin halpoja korjailla itse.
Amerikasta kuitenkin sapi aika edullisesti paljekumeja ja muita varaosia näköjäää..........
Joo iski kova mersukuume ja tullut kateltua 2004/5 e270 cdi stw, foorumilla paljon hyvää tarinaa sekä kokemuksia johtotähdistä. Nyt hieman enemmän voorumia lukeneena, on tullut mieleen tuosta ilmajousituksesta muutamia kysymyksiä. Airmatic lienee tuossa mallissa lisävaruste ?
Vakiovarusteena takana ilmajouset ja normaalit edessä. Mikä noista takaiskareista sitten oikein hajoaa paljekumi vai mikä? Voisko joku hieman aukaista lisää asiaa......kiitos. Ilmavuotoja kanssa näköjään ilmenee mutta nekin ovat kuitenkin halpoja korjailla itse.
Amerikasta kuitenkin sapi aika edullisesti paljekumeja ja muita varaosia näköjäää..........
Re: Tarinointia tuontiautoista
zjuni kirjoitti:Heips !
Joo iski kova mersukuume ja tullut kateltua 2004/5 e270 cdi stw, foorumilla paljon hyvää tarinaa sekä kokemuksia johtotähdistä. Nyt hieman enemmän voorumia lukeneena, on tullut mieleen tuosta ilmajousituksesta muutamia kysymyksiä. Airmatic lienee tuossa mallissa lisävaruste ?
Vakiovarusteena takana ilmajouset ja normaalit edessä. Mikä noista takaiskareista sitten oikein hajoaa paljekumi vai mikä? Voisko joku hieman aukaista lisää asiaa......kiitos. Ilmavuotoja kanssa näköjään ilmenee mutta nekin ovat kuitenkin halpoja korjailla itse.
Amerikasta kuitenkin sapi aika edullisesti paljekumeja ja muita varaosia näköjäää..........
Jos olet lukenut noita airmatic juttuja,niin rakenne on muuttunut hieman alkupään autoista ja olosuhteet ja huolto vaikuttaa ikään.
Noissa menee suojakumi rikki ja kura pääsee varsinaiseen ilmapussin ja suojakumin väliin ja se hiertää sen rikki,toinen on ilmakompuran SUODATIN, joka jäätyy tai päästää kosteuden putkistoon ja pakkasella jäätyy venttiilit joita on tuossa järjestelmässä.
Toinen syy on ajo tyhjällä ilmapalkeella,jostakin syystä ilmat on karanneet ja ajetaan ,vaikka monttuun ja palje menee rakenteiden välin ja rikkoontuu.
Kosteilla keleillä ja pakkasilla kannattaa välttää noita säätöjä,ettei turha rumpa ime kosteutta järjestelmään.
Tietty olosuhteetkin vaikuttaa,suola ja kura,sekä ilman kosteus/pakkanen rasittaa järjestelmää.
Ei se niin huono ole kuin saa kuvan noista jutuista.
Oma autoni 8 vuotta vanha ja ei ole vielä yhtään pussia mennyt rikki.kop ,,,kop
Viimeksi muokannut nautseri, To 17.01.2013 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
zjuni kirjoitti:Heips !
Joo iski kova mersukuume ja tullut kateltua 2004/5 e270 cdi stw, foorumilla paljon hyvää tarinaa sekä kokemuksia johtotähdistä. Nyt hieman enemmän voorumia lukeneena, on tullut mieleen tuosta ilmajousituksesta muutamia kysymyksiä. Airmatic lienee tuossa mallissa lisävaruste ?
Vakiovarusteena takana ilmajouset ja normaalit edessä. Mikä noista takaiskareista sitten oikein hajoaa paljekumi vai mikä? Voisko joku hieman aukaista lisää asiaa......kiitos. Ilmavuotoja kanssa näköjään ilmenee mutta nekin ovat kuitenkin halpoja korjailla itse.
Amerikasta kuitenkin sapi aika edullisesti paljekumeja ja muita varaosia näköjäää..........
eikä ne maksa suomessakaan paljoa takapussit. ei niiden takia kannata jättää hienoa autoa ostamatta
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Re: Tarinointia tuontiautoista
Minulla oli tuossa omassa E-sarjalaisessa tuo Airmatic ja jos nyt pitäisi E-sarjalainen ostaa en ostaisi sitä rautajousilla. Vaikka se airmatic on kalliimpi korjata niin se kyyti on niin helvetisti parempi.
W223 S450 2021
S213 E200d 2020
S211 E320 CDI Designo 2005
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kolmas saksanhankinta muutaman vuoden sisään tuli ajettua tänään kotipihaan. Samalla vannoutunut citikkaharrastaja tuli lopullisesti siirtyneeksi parin vuoden audiharjoittelun jälkeen The Johtotähden (E270 T cdi, -04) omistajaksi.
Yli parintuhannen ajokilometrin jälkeen pitää hetki keräillä ajatuksia, mutta jo nyt voi todeta että kaikkien kolme hankintaa ovat jostain syystä menneet saman kaavan mukaan. Yhdelläkään kertaa ei mukaan ole tullut autoa jota alunperin on lähtenyt hakemaan, vaan syystä tai toisesta on lähinnä tuurilla törmännyt paikanpäällä toiseen yksilöön, joka on ollut huomattavasti oletusarvoa parempi. Mielenkiintoinen ilmiö, lieneekö muilla vastaavia kokemuksia.
J-P
Yli parintuhannen ajokilometrin jälkeen pitää hetki keräillä ajatuksia, mutta jo nyt voi todeta että kaikkien kolme hankintaa ovat jostain syystä menneet saman kaavan mukaan. Yhdelläkään kertaa ei mukaan ole tullut autoa jota alunperin on lähtenyt hakemaan, vaan syystä tai toisesta on lähinnä tuurilla törmännyt paikanpäällä toiseen yksilöön, joka on ollut huomattavasti oletusarvoa parempi. Mielenkiintoinen ilmiö, lieneekö muilla vastaavia kokemuksia.
J-P
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jos joku on lähdössä hakumatkalle Saksaan niin ehkä hyvä huomoida muutos , joka on tullut keltaisten kilpien saantiin .
Jotta ei Saksassa asuva saa keltaiset kilvet pitäisi olla passissa kotiosoite mutta eihän tätä tietoa passissa ole.
Tämä uusi sääntö on voimassa vähän osavalitio kohtaisesti .
Itse suosin kyllä kilpien tilaamista etukäteen . esim täältä http://www.transit-plate.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotta ei Saksassa asuva saa keltaiset kilvet pitäisi olla passissa kotiosoite mutta eihän tätä tietoa passissa ole.
Tämä uusi sääntö on voimassa vähän osavalitio kohtaisesti .
Itse suosin kyllä kilpien tilaamista etukäteen . esim täältä http://www.transit-plate.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei se ole mikään tuore muutos - se on vanhassa tieliikennelaissa (jostakin ajalta ennen EU:ta). Joissakin pitäjissä ovat olleet vähän tiukempia tuosta kun ei ole nykysysteemit tiedossa. Minä olen pitänyt englanninkielistä otetta kirkonkirjasta mukana - siinä on kotiosoite ja sama paikkakunta kun passissakin. En ole tarvinnut kun kerran ja näyttämättä olen hakenut ainakin puolen tusinaa paria keltapäisiä.




