om606 uudelleen ajoittaminen.
om606 uudelleen ajoittaminen.
Elikkäs että kävi niinkin nolosti että väykystä katkes ketju startatessa..
Mitään vaurioita ei onneksi tullut, mutta nyt ajoittaminen tökkiii pahasti.. Tein porasta tapin pumpun kylkeen ja kiersin koneen merkit kohdilleen ja ajoituksen mielestäni paikkaansa, mutta se ei vaan suostu käymään kunnolla. Lähtee huonosti käymään ja ottaa kierroksia huonosti, aivan kuin olisi myöhäisellä mokoma. Myös joku sylintereistä tahtoo tippua pois peleistä tyhjäkäynnillä..
Eli onkelma on se että miten sen nyt saisin varmistettua että se pumppu on kohdillaan ja varmasti oikealla kierroksella mukana. Ja mikä tuos muuuten on alkuperäinen ennakko ja mikä olis sellainen hyvä toimiva että sais kulutuksen hiukan laskemaan ja hieman pirteyttä autoon muutenkin.
Laittakaa nyt jotain vinkkiä mitä tuolle voisin tehdä. Olisi varmaan hyvä tietää onko tuossa muita merkkejä kuin kammenpääsä ja nokissa. Alkaa usko loppumaan jo.
Mitään vaurioita ei onneksi tullut, mutta nyt ajoittaminen tökkiii pahasti.. Tein porasta tapin pumpun kylkeen ja kiersin koneen merkit kohdilleen ja ajoituksen mielestäni paikkaansa, mutta se ei vaan suostu käymään kunnolla. Lähtee huonosti käymään ja ottaa kierroksia huonosti, aivan kuin olisi myöhäisellä mokoma. Myös joku sylintereistä tahtoo tippua pois peleistä tyhjäkäynnillä..
Eli onkelma on se että miten sen nyt saisin varmistettua että se pumppu on kohdillaan ja varmasti oikealla kierroksella mukana. Ja mikä tuos muuuten on alkuperäinen ennakko ja mikä olis sellainen hyvä toimiva että sais kulutuksen hiukan laskemaan ja hieman pirteyttä autoon muutenkin.
Laittakaa nyt jotain vinkkiä mitä tuolle voisin tehdä. Olisi varmaan hyvä tietää onko tuossa muita merkkejä kuin kammenpääsä ja nokissa. Alkaa usko loppumaan jo.
:D mä teen mitä haluun... muut tehköön mitä osaa.. =D
Re: om606 uudelleen ajoittaminen.
uskosin että sulla on pumppu kierroksen mettäs.
Re: om606 uudelleen ajoittaminen.
Käsittääkseni jos pumppu on kierroksella väärin niin ei pitäisi edes auton käydä.
Pumppu lukittuna paikoilleen ja ennakko pitäs olla 13jykk(ainakin näissä vanhemmissa kapiakantisissa) sitte pyöräytäs konetta vaikka kierros ja katto siitä pumpun kyljestä sisälle ja sitte ku merkki tulee näkyviin niin tarkistat ennakon ja säädät jos tarve. Jos ennakko on liian aikasella paljonki niin auto savuttaa tyhjäkäynnillä ja ei ota vetoja, mutta paikoillaan kiertää. Jos se on myöhäsellä niin huonosti lähtee käyntiin ja kuluttaa paljon ja tekee paljon lämpöä.
Viisaimmat korjakkoon jos tarve.
Pumppu lukittuna paikoilleen ja ennakko pitäs olla 13jykk(ainakin näissä vanhemmissa kapiakantisissa) sitte pyöräytäs konetta vaikka kierros ja katto siitä pumpun kyljestä sisälle ja sitte ku merkki tulee näkyviin niin tarkistat ennakon ja säädät jos tarve. Jos ennakko on liian aikasella paljonki niin auto savuttaa tyhjäkäynnillä ja ei ota vetoja, mutta paikoillaan kiertää. Jos se on myöhäsellä niin huonosti lähtee käyntiin ja kuluttaa paljon ja tekee paljon lämpöä.
Viisaimmat korjakkoon jos tarve.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: om606 uudelleen ajoittaminen.
Ota venttiilikoppa pois ja pyöritä oikeelle kierrokselle niin että ykkösen venttiilit on kiinni ja siitä sitten siihen 15jykk paikkeille (OT merkin vasemmalle puolen) ja kato näkyykö merkkiä. En oo koskaan ite kokeillu miten hyvin käy jos on kierroksella pielessä mutta ei se ainakaan hyvin voi käydä jos käy ollenkaan
kato samalla että nokat on kohillaan. Se on toki mahollista että venttiileitä on kierossa.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om606 uudelleen ajoittaminen.
monivenassa näkyy öljyntäyttökorkistakin sen porauksen johon asetetaan tappi silloin pitäs olla pumpun luukusta katsottuna merkki kohdallaansa.olen dealerin samalla linjalla venat on sykkyrällä mitä luultavammin . imusarja pois ja kiinniolevaaan ventiiliin kokeilet lirauttaa hieman öljyä ja katsot pysyykö öljyn pinta näin varmistut onko imuventiilit vinkkelissä
Venttiileistä
No kun tuo kansi oli irti tulppienvaihdon takia myös niin ei havaittu kierouksia venttiileissä. Ja tosiaa se ei ehtiny ees kierrosta menemään ku ketju katkes ekan startin yhteydessä remontin jälkeen. Mitään ei ollu välissä/hukassa remontin jälkeen, merkit kohdillaan eikä näkyviä osumia missään, mutta ketju vaan sano naps. On meinaan moni ihmetellyt tilannetta, mutta niin ikävästi on asian laita.
Pitää nyt vaan tutkia sitä ajotus hommaa vielä.. ja muutoinkin polttoainepuolta. eiköhän se siitä selviäis ku jaksaa vaan taas raahautua laitteen viereen..
Pitää nyt vaan tutkia sitä ajotus hommaa vielä.. ja muutoinkin polttoainepuolta. eiköhän se siitä selviäis ku jaksaa vaan taas raahautua laitteen viereen..
:D mä teen mitä haluun... muut tehköön mitä osaa.. =D
Re: om606 uudelleen ajoittaminen.
vaihdoit dieselikoneeseen tulpat?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: om606 uudelleen ajoittaminen.
Oiskohan (hehku)tulpatTUUTTERO kirjoitti:vaihdoit dieselikoneeseen tulpat?

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: om606 uudelleen ajoittaminen.
AAivaSiekkinen kirjoitti:Oiskohan (hehku)tulpatTUUTTERO kirjoitti:vaihdoit dieselikoneeseen tulpat?

W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000