OM603 VNT x 2 (ääninäytettä)
Re: OM603 tuplaturbo
ideana ihan hyvä tuo putki hässäkkä mutta ei valitettavasti tule toimimaan
w201 om605
Re: OM603 tuplaturbo
Mun mielestä tässä koko topiikissa on idea nyt pahasti hukassa. Mitäs jos otetaan se kone pois konehuoneesta, uusitaan kuluneeet osat, erityisesti kiertokangen laakerit, tehdään kunnolliset nipat ahtimen, huom yhden ahtimen, öljyille peruspaikoille. Sitten ostetaan "kaupasta" hyvä pakosarja ja hyvä ahdin, pultataan kiinni ja ajetaan kunnes kone sanoo poks kiertokangista. Tällä nyt tehdyllä vaivalla, se olisi jo miltei valmis 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM603 tuplaturbo
Mikäs vika nykyisessä öljynkierrossa? Parempi ku sata jänestä tuo nykyinen, saa palautettua originaaliksi koneen jos tahtoo.veskola kirjoitti:Mun mielestä tässä koko topiikissa on idea nyt pahasti hukassa. Mitäs jos otetaan se kone pois konehuoneesta, uusitaan kuluneeet osat, erityisesti kiertokangen laakerit, tehdään kunnolliset nipat ahtimen, huom yhden ahtimen, öljyille peruspaikoille. Sitten ostetaan "kaupasta" hyvä pakosarja ja hyvä ahdin, pultataan kiinni ja ajetaan kunnes kone sanoo poks kiertokangista. Tällä nyt tehdyllä vaivalla, se olisi jo miltei valmis
Eihän harrastus johda mihinkään jos kangistuu valmiisiin kaavoihin. Se on totta että samaan lopputulokseen pääsee myös normaalikaavalla, mutta se ei ole yhtä kivaa

Hulluille ei riitä perusratkaisut, eikä varsinkaan muiden tekemät valmiit osat

MB W123 300D 2.0
Re: OM603 tuplaturbo
se että tuosta tulee vastusta oljynpaluu puolelle ja turbo tulvii=helvetisti sinistä savua
w201 om605
Re: OM603 tuplaturbo
kaks ahinta on tosi ok ratkasu. Mutta nopiampaa tuohon ois reikä porattu lohkoon ku väännelty tuommosia virityksiä. Saattaahan tuo pelatakin jos vaan olisi öljytöntä tilavuutta riittävästi tuosa putkessa, mutta sehän on täynnä öljyä jo siinä vaiheesa ku kippaa ölpät sissään. 

Re: OM603 tuplaturbo
Lisäksi kun sillä kiihdyttää niin se öljy lainehtii sieltä vastaan koko putken täydeltä ja sitten on kompressorikotelo täynnä öljyä ja maailma täynnä savua, mutta teeppäs sinä nyt sitten niin kuin tahdot ja naureskele meidän tietämättömyyttä partaasi kun saat vehkeen toimimaan hyvin.
Minun mielestä vapari om603:ssa ei ole yhtään, ei siis yhtään mitään, semmoista mikä pitäisi säilyttää siten, että sen saa palautettua vakioksi. Eikä tuota kyllä saakkaan kun siitä on kanki kyljestä pihalla
Miltei tekeisi mieli lahjoittaa aito 603 turbomoottori ihan säälistä tuolta tallin nurkasta tähän projektiin...sitäkin pidän lähinnä jätteenä, en säilyttämisen arvoisena.
Minun mielestä vapari om603:ssa ei ole yhtään, ei siis yhtään mitään, semmoista mikä pitäisi säilyttää siten, että sen saa palautettua vakioksi. Eikä tuota kyllä saakkaan kun siitä on kanki kyljestä pihalla

Miltei tekeisi mieli lahjoittaa aito 603 turbomoottori ihan säälistä tuolta tallin nurkasta tähän projektiin...sitäkin pidän lähinnä jätteenä, en säilyttämisen arvoisena.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM603 tuplaturbo
--
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: OM603 tuplaturbo
kyllä. Reikä lohkoon/öljypohjaan ja siihe jenga ja nippakiinni. aikaa menee 30min. muutemaan peltorässiin tehty tuollai ja hyvin rokkasJuhoL kirjoitti:nopiampaa tuohon ois reikä porattu lohkoon ku väännelty tuommosia virityksiä. Saattaahan tuo pelatakin jos vaan olisi öljytöntä tilavuutta riittävästi tuosa putkessa, mutta sehän on täynnä öljyä jo siinä vaiheesa ku kippaa ölpät sissään.

- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: OM603 tuplaturbo
veskola kirjoitti:Lisäksi kun sillä kiihdyttää niin se öljy lainehtii sieltä vastaan koko putken täydeltä ja sitten on kompressorikotelo täynnä öljyä ja maailma täynnä savua, mutta teeppäs sinä nyt sitten niin kuin tahdot ja naureskele meidän tietämättömyyttä partaasi kun saat vehkeen toimimaan hyvin.
Minun mielestä vapari om603:ssa ei ole yhtään, ei siis yhtään mitään, semmoista mikä pitäisi säilyttää siten, että sen saa palautettua vakioksi. Eikä tuota kyllä saakkaan kun siitä on kanki kyljestä pihalla
Miltei tekeisi mieli lahjoittaa aito 603 turbomoottori ihan säälistä tuolta tallin nurkasta tähän projektiin...sitäkin pidän lähinnä jätteenä, en säilyttämisen arvoisena.
mitäs kone maksaa

bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: OM603 tuplaturbo
Noh, kokeillaan nyt tällä ö-paluulla jos rupiaa tulvimaan niin eikai se auta ku tehä reikä lohkoon.veskola kirjoitti:Lisäksi kun sillä kiihdyttää niin se öljy lainehtii sieltä vastaan koko putken täydeltä ja sitten on kompressorikotelo täynnä öljyä ja maailma täynnä savua, mutta teeppäs sinä nyt sitten niin kuin tahdot ja naureskele meidän tietämättömyyttä partaasi kun saat vehkeen toimimaan hyvin.

Re: OM603 tuplaturbo
Ku ois vielä tilipussi mistä sen vois ottaa pois..BTriker kirjoitti:Tokko tuota kannattaa enää jatkaa vänkäämistä. Jos mies haluaa tehä tommosen öljyn paluun varoittelusta huolimatta niin tehköön. Onneksi se ei ole minun tilipussista poisMuista päivittää topikkia..

Re: OM603 tuplaturbo
No niimpä!Leze kirjoitti:
Eihän harrastus johda mihinkään jos kangistuu valmiisiin kaavoihin. Se on totta että samaan lopputulokseen pääsee myös normaalikaavalla.
Tuntuu että tällä voorumilla alkaa nämä vanhat partanaamat vänkäämään joka asiasta vastaan jos joku haluaa kokeilla jotain erilaista.
Hyvä se on että yritetaan ja harrastellaan. ei sitä muuten mitään opi.
Re: OM603 tuplaturbo
Mä ajoin kyllä parran just aamulla, tosin pitäisi hankkia uusi teräverkko tuon viisi vuotta vanhan tilalle, sen verran pahaa teki.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM603 tuplaturbo

Painekoteloa saatu vähän etiäpäin. CNC-sorvilla tein lestin jonka avulla sain nuo putket prässäiltyä jonkulaiseen muotoon, yllättävän helpolla meni vaikka kuvittelin jotain aivan muuta. Toivottavasti tämä kuva lieventää ihmisten stressiä tästä rojektista..

Asiasta kukkapurkkiin. Minkälaisella kokoonpanolla nuita 250mm kytkinlevyjä on laiteltu 603 vauhtipyörään., levy kyllä näyttäisi menevän vaan jääkö asetelmalle tarpeeksi varaa?

Re: OM603 tuplaturbo
--
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: OM603 tuplaturbo
No nyt on komeet imutötteröt, rispektiä niistä 
Nyt kannattaa iskeä nopeasti kiinni kun halvalla saa hyviä osia...

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 77#p832877" onclick="window.open(this.href);return false;killerimersu kirjoitti:mitäs kone maksaa? mulla olis tarvetta sellaselle josain vaiheessa lähitulevaisuudessa.
Nyt kannattaa iskeä nopeasti kiinni kun halvalla saa hyviä osia...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM603 tuplaturbo
Ossaako tämäkään auto muutaku vastustaa... Saatiin ajotukset oikein ja hävis tuo hirviä tyhyjänkäynti ja mahoton sinisen savutus. Noh, sitte rupiaaki ilmestyy lammikko auton alle, sielä tiivistemassat pilkistelee pumpun ja lohkon välistä
Eikä tässä vielä kaikki joku idiootti päättäny pumpunkin kasata päin helvettiä
Lukitustapilla katottuna ajotus oli jykkiä n.13. Rupes eppäilyttää tässä vaiheessa se tiivistemassa siellä pumpun "lohkojen" välissä.. Noh tippa tekniikalla katottuna eykkiä 13... Mitähän lie katteltu pumpusta 



Re: OM603 tuplaturbo
Aluksi tosiaan tippaennakko 13EYKK kun pumppu lukitustapilla ajotettu 13JYKK...Ruisleze kirjoitti:Ossaako tämäkään auto muutaku vastustaa... Saatiin ajotukset oikein ja hävis tuo hirviä tyhyjänkäynti ja mahoton sinisen savutus. Noh, sitte rupiaaki ilmestyy lammikko auton alle, sielä tiivistemassat pilkistelee pumpun ja lohkon välistäEikä tässä vielä kaikki joku idiootti päättäny pumpunkin kasata päin helvettiä
Lukitustapilla katottuna ajotus oli jykkiä n.13. Rupes eppäilyttää tässä vaiheessa se tiivistemassa siellä pumpun "lohkojen" välissä.. Noh tippa tekniikalla katottuna eykkiä 13... Mitähän lie katteltu pumpusta
Laitettiin tippaennakko noin 24EYKK niin tuli semmonen normaali mersun tyhjäkäynti. Eli pumppu ilmeisesti käytetty joskus osina ja kasattu noin 10 astetta pieleen.

MB W123 300D 2.0
Re: OM603 tuplaturbo
No kannattaako ostaa niitä "halpoja" pumppuja, joden kanssa pahimillaan hajottaa koko moottorin ??? häh ???
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM603 tuplaturbo
Heti täälä ollaan syyttelemässä saunakaljoissaanveskola kirjoitti:No kannattaako ostaa niitä "halpoja" pumppuja, joden kanssa pahimillaan hajottaa koko moottorin ??? häh ???

Nythän ei ole kyseessä mikään viripumppu, vaan vakiopumppu joka ollut koneen kylessä ties kuinka kauan paikoillaan noilla väärillä ennakoilla. Auton edellinen omistaja oli sen olonen että tuskin on vaihtanut itse sitä.
Mietitityttää vaan miksi vakiopumppu käytetty osina ja koottu väärään asentoon? Lukitustapilla katsottuna ennakko oli tosiaan asetettu just optimiin 13JYKK mutta todellinen oli jotain muuta.
MB W123 300D 2.0
Re: OM603 tuplaturbo
tai pumppua on pyöritetty lukitustappi paikoillaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: OM603 tuplaturbo
Löytyis 603:en ja 606:en pumppu Oulusta jos on tarvis ehjälle pumpulle missä merkit kohdillaan.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: OM603 tuplaturbo
Vaihdettiin pumpun o-kumi ja näyttäs että öljyvuoto tyrehtyi. Pumppua tökittiin paikoilleen muutamaan otteeseen että saatiin säätöalue suunnilleen kohdilleen
Nyt tippaennakot 27EYKK, jolloin pumpun merkkiajotus aikalain OT kohdassa.
Ajottaako mikään pumppupaja OT:hen pumput?
27 asteen todellisilla ennakoilla on kylmäna vähän terävä käynti, mutta kuumana käy nyt mukavasti ja vastaa kaasuun vähän eri malliin ku ennen.

Ajottaako mikään pumppupaja OT:hen pumput?
27 asteen todellisilla ennakoilla on kylmäna vähän terävä käynti, mutta kuumana käy nyt mukavasti ja vastaa kaasuun vähän eri malliin ku ennen.
MB W123 300D 2.0
Re: OM603 tuplaturbo
60x -pumput ajotettaan ppltä aina JYKKiin. Myös HP Dieselin.jekku90 kirjoitti:eikös ppd käyttänyt/käytä tuota 24eykk merkkiä? ainakin seiskoilla
Mynäpumput ainaki seiskoilla EYKK.
Re: OM603 tuplaturbo
PPD 20-24 jykkiä merkki orkkispaikallaan. Mynällä taas se ~20 eykk merkki käännettynä. Tuskin kukaan on sitä keskipakosäädintä käyttäny pois ja laittanu väärään kohtaan. Voi olla että on vaan tappi paikallaan käynnistelty.JuhoL kirjoitti:60x -pumput ajotettaan ppltä aina JYKKiin. Myös HP Dieselin.jekku90 kirjoitti:eikös ppd käyttänyt/käytä tuota 24eykk merkkiä? ainakin seiskoilla
Mynäpumput ainaki seiskoilla EYKK.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: OM603 tuplaturbo

Tuli hitsailtua painekotelo kasaan ja ihan juurikaasun kanssa


Re: OM603 tuplaturbo
Nyt mahtaa rojekti hiastua. Huono yhellä käellä tehä autua..