Appiukko tuossa hommaili tuollaisen w140 500se mesen vm-92
Auto on ruotsin tuliainen ja pientä fiksattavaa löytyi heti alusta lähtien.
Aluksi jarrupalat, kallistuksen vakaajan välitangot ja pyöränlaakeri vaihdettiin eteen.
Muuten kaikki meni hyvin mutta nyt tuo pirun abs valo palaa enkä kyllä keksi mikä piru sinne olis voinu remontin aikana mennä,
kun hammaskehän puhdistin ja samaten anturin ja kaikki osat sopii täysin että laakerin ja navan pitäisi olla oikeassa kohdassa anturiin nähden.
Carsoftilla tuossa koodeja lueskelin ja sieltä tuli tällainen koodia ABS:ltä:
C1000 Traction system control unit
-> Verify the control unit and the alectrical leads.
Mitä tässä tuli jo foorumeilta selailtua niin aika yleistä tuntuu olevan w140 mersuissa nää abs ongelmat ja tietysti tässä autossa on juuri ne kalliimmat abs anturit joissa tulee samaa piuhaa pitkin se jarrupalojen kuluneisuuden tunnistin. Ja yllättävän pitkällä johdotuksella
ilman liittimiä ovat tehneet tuon ku ne liittimet on vasta sielä sulakerasian vieressä.
Toki sekin helpottais kun tietäis että abs boksille tulevassa liittimessä mitkä piuhat menee antureille niin voisi niistä mittailla vastukset
Että tällaista tänään....mutta josko joku täältä osais vähä jelppiä miestä mäessä
W140 Abs ongelmaa
W140 Abs ongelmaa
Baijerilainen Mutteri Wiritys
BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
Re: W140 Abs ongelmaa
Voisiko syy olla seuraavanlainen.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 3f44d4fbb8

Re: W140 Abs ongelmaa
Ei kai siinä auta ku itekin ruveta mittailemaan ja kokeilla kuoria sitä piuhaa.
Hankalan pienen liittimen ovat vaan laittaneet sinne konehuoneeseen,
ku sinne ei mahdu yleismittarin kärjet suoraa...no pitää laittaa jotku johdon pätkät väliin.
Kummastuttaa vaan tuo koodi kun luulis ohjelman osaavan kertoa että mikä anturi on rikki,
kun kerran tuolta saa kooditkin kerran luettua. Toki tuo mersuissa toimiva carsoft on ihan uusi tuttavuus.
Hankalan pienen liittimen ovat vaan laittaneet sinne konehuoneeseen,
ku sinne ei mahdu yleismittarin kärjet suoraa...no pitää laittaa jotku johdon pätkät väliin.
Kummastuttaa vaan tuo koodi kun luulis ohjelman osaavan kertoa että mikä anturi on rikki,
kun kerran tuolta saa kooditkin kerran luettua. Toki tuo mersuissa toimiva carsoft on ihan uusi tuttavuus.
Baijerilainen Mutteri Wiritys
BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
Re: W140 Abs ongelmaa
Otat 0.75 neliön kaiutinkaapelia esim. 50cm pätkän ja katkaiset sivareilla ABS-liittimeen tarkoitetun pään tasastaan poikki. Sitten halkaiset sitä parikaapelia noin 1cm matkalta. Sit vedät sitä suojakuorta niin että ne näkyvissä olevat kuparijohdot menee sen kuoren sisään muutman millin.
0.75 kaapelin ulkovaippan reikä on justiin sopivankokoinen niille pienille ABS:n pinneille Työntää vaan tarpeeksi pitkälle
Nyt sulla on mittapää joka käy ABS:n urosliittimeen. Lankussa sieltä löyty 20KOhmia boksin imbedanssiksi. (mittasin kaikki kolmen anturin inputit)
Anturille ihan vastaava viritys. Nyt vaan kuorit kuparijohdinta näkyville reipas 5mm ja katkaiset osan niistä säikeistä poikki ja pyörität jäljellejääneet nippuun. Sit vaan työnnät nuo niputetut johtimet niihin pieniin reikiin Teipillä varmistat jos käyt ajamassa autolla ja toteamassa jännitetasot mitä antureilta tulee. (on AC jännitettä mitä sieltä tulee)
Ite mittailin ja aiheesta on topiicikin olemassa. """" Apparin puolella 40km/h jännite on 2.4V ja 70km/h 4.07V """" Nämä lukemat lienee kokolailla oikeita? Mitään manuaalia en o löytäny mistä voisi tarkistaa.
Foorumin "käsikirjoista" saattaisi olla hyötyä kaivella niitä. Nehän löytyy tuolta ihan Tekniikka osion alusta. Sieltä löysin lankun vikakoodikartan.
Tässä koko topiicci jos siitä mitään apua on W140:n ongelmien ratkontaan: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... tu#p838117" onclick="window.open(this.href);return false;
0.75 kaapelin ulkovaippan reikä on justiin sopivankokoinen niille pienille ABS:n pinneille Työntää vaan tarpeeksi pitkälle
Nyt sulla on mittapää joka käy ABS:n urosliittimeen. Lankussa sieltä löyty 20KOhmia boksin imbedanssiksi. (mittasin kaikki kolmen anturin inputit)
Anturille ihan vastaava viritys. Nyt vaan kuorit kuparijohdinta näkyville reipas 5mm ja katkaiset osan niistä säikeistä poikki ja pyörität jäljellejääneet nippuun. Sit vaan työnnät nuo niputetut johtimet niihin pieniin reikiin Teipillä varmistat jos käyt ajamassa autolla ja toteamassa jännitetasot mitä antureilta tulee. (on AC jännitettä mitä sieltä tulee)
Ite mittailin ja aiheesta on topiicikin olemassa. """" Apparin puolella 40km/h jännite on 2.4V ja 70km/h 4.07V """" Nämä lukemat lienee kokolailla oikeita? Mitään manuaalia en o löytäny mistä voisi tarkistaa.
Foorumin "käsikirjoista" saattaisi olla hyötyä kaivella niitä. Nehän löytyy tuolta ihan Tekniikka osion alusta. Sieltä löysin lankun vikakoodikartan.
Tässä koko topiicci jos siitä mitään apua on W140:n ongelmien ratkontaan: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... tu#p838117" onclick="window.open(this.href);return false;