200e paineensäädin
200e paineensäädin
Olen etsinyt vikaa käyntihäiriöön kylmänä ja ruvennut epäilemään paineensäädintä, onko sillä alipaineletkulla jotain suurta merkitystä otin sen irti ei sinne putkeen mitään alipainetta tule tuntuu täysin hengettömältä. Paineet mittautan ensi viikolla,auto on 200e vm-89.
Re: 200e paineensäädin
Sen letkun tarkoitus on haistella ja tasoittaa ilmanpaineen vaikutusta bensanpaineeseen korkeissa vuoristoissa ajettaessa.
Minä en kyllä usko että paineensäätimessä ole mitään vikaa mutta mittaus kyllä varmistaa sen.
Minä en kyllä usko että paineensäätimessä ole mitään vikaa mutta mittaus kyllä varmistaa sen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200e paineensäädin
Mistä kohtaa ne olisi järkevin mitata että tietäis ton paineensäätimen kunnon ja muutenkin koko järjestelmän paineet.
Re: 200e paineensäädin
Paineen säätimen ja pumpun välistä mutta kaiketi oikea paikka on ennen määränjakajaa.
Itse aikoinaan mittasin pumpun jälkeen ja oli aika kovat lukemat ja muistaakseni 5.7bar mutta mielestäni se johtui tuosta liian läheltä pumppua mittausta ja ohjearvo taisi olla 5.0-5-5bar ...no tästä en ole nyt varma mutta jokatapauksessa ne on kovat jetissä aina.
Ja jos paineet on alle ohjearvon ei auto käynnisty lainkaan.
Itse aikoinaan mittasin pumpun jälkeen ja oli aika kovat lukemat ja muistaakseni 5.7bar mutta mielestäni se johtui tuosta liian läheltä pumppua mittausta ja ohjearvo taisi olla 5.0-5-5bar ...no tästä en ole nyt varma mutta jokatapauksessa ne on kovat jetissä aina.
Ja jos paineet on alle ohjearvon ei auto käynnisty lainkaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200e paineensäädin
No niin nyt on kokeiltu toista paineensäädintä ja paineet mitattu eli vika ei niissä, eli tosi tukkoinen ekan viidenkilometrin ajon aikana.Nyt pitää taas aloitaa alusta tai tutkia niitä mitä ei ole vielä vaihdettu ecu,lambda, kaasuläppäkotelo mikähän noista olisi todennäköisin syy tähän ärsyttävään vaivaan vai joku muu? kai niitä vaihtoehtoja on vielä useita. Apuja kaivattaisiin.
Re: 200e paineensäädin
Tutkailin taas nykimis ja kaasun humppaamis ongelmaa ja nyppäsin ilmamäärämittarin liittimen irti auton käydessä ja käynti ei muuttunut joten sitä ihmettelen että kai se jotain käyntiin pitäisi vaikuttaa jos se toimii?
Re: 200e paineensäädin
Ei siinä kyllä ole maffia ,kaasuläppäkoteloa..mistä kohdin muuten otit pistokkeen irti..määränjakajan kyljestäkö.
Sen kyllä pitäisi vaikuttaa käyntiin niin kuin jos otat lisäilmaluistiltakin johdon irti.
Sen kyllä pitäisi vaikuttaa käyntiin niin kuin jos otat lisäilmaluistiltakin johdon irti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200e paineensäädin
luultavasti se sun autos on toiminut jo ties kuinka pitkään mekaanisella ruiskulla, jos johtojen nyppinen määräjakajan kyljestä ei vaikuta mitenkään ja koska auto tuntuu laiskalta kylmänä, niin sekin tukis tätä olettamaa (puuttuu kylmärikastukset) lämpinänä sitten pelaakin ihan ok. ja on säädetty lämpimälle koneelle, ettei kulutus kasva älyttömyyksiin...jounil kirjoitti:Tutkailin taas nykimis ja kaasun humppaamis ongelmaa ja nyppäsin ilmamäärämittarin liittimen irti auton käydessä ja käynti ei muuttunut joten sitä ihmettelen että kai se jotain käyntiin pitäisi vaikuttaa jos se toimii?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 200e paineensäädin
Siitä ilmamäärämittarin kyljessä oleva kolminapaisen liittimen irroitin ,ajoin myös lenkin ilman yj relettä toimi vielä huonommin ilman relettä.
Re: 200e paineensäädin
Joo tuntuu olevan aivan sama minkä pistokkeen irti otaa määränjakajan ,tk moottorin,ilmamäärämittarin niin käyti ei juurikaan muutu, tyhjäkäynillä näitä olen kokeillut.
Re: 200e paineensäädin
eli ke-jetti on mekaanisessa tilassa... sitten vain selvittämään, miksi näin onjounil kirjoitti:Joo tuntuu olevan aivan sama minkä pistokkeen irti otaa määränjakajan ,tk moottorin,ilmamäärämittarin niin käyti ei juurikaan muutu, tyhjäkäynillä näitä olen kokeillut.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 200e paineensäädin
Niin se taitaa olla mekaanisessa tilassa kun säädin seosruuva varttikierroksen rikkaamalle niin sekään ei muutanut käynyiä.
Re: 200e paineensäädin
ei varttikierros vielä pakosta muuta mitään käyntiä, mutta kierros alkaa jo tuntumaan... seoksissa tuo varttikin kyllä jo näkyy jossain määrin... oman 300E:n katsastin ostettuani sen mekaanisessa tilassa... HC ja CO vain kohdalleen seosruuvista (HC 400, ettei vain luiskahda vahingossakaan vähäpäästöiseksi, kun katillinen peli oli)jounil kirjoitti:Niin se taitaa olla mekaanisessa tilassa kun säädin seosruuva varttikierroksen rikkaamalle niin sekään ei muutanut käynyiä.
vaikka voihan se olla, että siellä on perussäätö vedetty niin laihalle, siinä sun autossa, ettei toimi kylmänä sen takia, EHA:n säätöalue on kuitenkin aika rajallinen... kokeile hienosäätää sitä seosta niin paljon, että kylmänä pelaa hyvin ja tutkaile tilannetta (kulutus ja muu käytös)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 200e paineensäädin
Joo täyypä käännellä vielä lisää ja katsoa mitä tapahtuu.
Re: 200e paineensäädin
Tänään vaihdoin toisen ilmamäärämittarin ei vaikutusta lähti kyllä hyvin käymään hieman tyhjäkäynti humppas, ekat 2km pelas melko hyvin mitta kun lämpöviisari nousi 50 asteeseen sitten tehot häipyy ja nyypyttää ja kulkee max 70km/h, välillä myös sytytyspuolella pamahteli.Eli mites toi lambda onko se helposti mitattavissa jos on niin miten. Tosin täysin kuumana toimii ok mutta 10 min stoppi ja samat oireet.
Re: 200e paineensäädin
Nyt taisi se vika siihen helvetin nykkimiseen löytyä, kävin hakemassa uuden lambdan ja nyt pelittää hyvin mutta hieman tyhjäkäynti laskee ja heiluu mutta uskoisin kun käy säätämässä seokset niin se on siinä.