ostamassa meseä
ostamassa meseä
Eli olen tässä opiskelujen alussa nyt ajatellut vaihtaa autoa ihan kustannussyistä, ei millään enää huvittaisi pitää ylimääräistä autossa kiinni. Nykypeli on Skoda Octavia RS dieselinä ja sitä ennen oli seat leon 1.8t bensseli, joten lähtökohtana oli että mitään nuhapumppua ei kelpuuteta.
Nyt sitten haun jälkeen haaviin on valikoitunut C-sarjan mersu 270 cdi koneella, vm. 2003 automaattina, elegance varustelulla ja ajettu karvan alta 150 tkm. Kyseessä on tuontiauto, joten tietyllä varauksella suhtaudun, mutta sikälimikäli kun huoltokirja on kunnossa niin tuskin yöuniaan on syytä menettää ja auto on liikkeessä myynnissä joten oikeusturvakin on tarvittaessa puolellani.
Nyt sitten niitä vinkkejä, että mitä pitää autosta syynätä, tarkastaa, kysellä tms.? Varmaan viikonloppuna tuon auton menen katsastamaan ja 1 päivä on asialle käytössä. Olen pitänyt mersua aina laadukkaana merkkinä ja luotettavuus/kestävyys oli se syy miksi tähän merkkiin nyt olen päätymässä. Voisikin puhua samaa tuosta skodasta... Joten toivottavasti olettamukseni on oikea?
Mitenkäs on muuten tuo kulutus? Olen henkisesti varautunut että mersu veisi skodaa enemmän mutta minkälaisista kulutusluvuista tuolla koneella olevasta c-sarjalaisesta puhutaan?
Nyt sitten haun jälkeen haaviin on valikoitunut C-sarjan mersu 270 cdi koneella, vm. 2003 automaattina, elegance varustelulla ja ajettu karvan alta 150 tkm. Kyseessä on tuontiauto, joten tietyllä varauksella suhtaudun, mutta sikälimikäli kun huoltokirja on kunnossa niin tuskin yöuniaan on syytä menettää ja auto on liikkeessä myynnissä joten oikeusturvakin on tarvittaessa puolellani.
Nyt sitten niitä vinkkejä, että mitä pitää autosta syynätä, tarkastaa, kysellä tms.? Varmaan viikonloppuna tuon auton menen katsastamaan ja 1 päivä on asialle käytössä. Olen pitänyt mersua aina laadukkaana merkkinä ja luotettavuus/kestävyys oli se syy miksi tähän merkkiin nyt olen päätymässä. Voisikin puhua samaa tuosta skodasta... Joten toivottavasti olettamukseni on oikea?
Mitenkäs on muuten tuo kulutus? Olen henkisesti varautunut että mersu veisi skodaa enemmän mutta minkälaisista kulutusluvuista tuolla koneella olevasta c-sarjalaisesta puhutaan?
Re: ostamassa meseä
siinä tapauksessa valintasi on joku w124 mersu... niitä saa alle tonnilla hyviä ja 500 €:lla kohtuullisia (vastaa jotain 15000 €:n skodaa )antti-boy kirjoitti:Eli olen tässä opiskelujen alussa nyt ajatellut vaihtaa autoa ihan kustannussyistä, ei millään enää huvittaisi pitää ylimääräistä autossa kiinni.
tuo loppuviestisi meni jotenkin ohi, mutta keskityin nyt tuohon oleelliseen, eli EI PIDETÄ AUTOSSA YHTÄÄN YLIMÄÄRÄISTÄ RAHAA KIINNI...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: ostamassa meseä
Ketjun aloitajalle.
Katso tarkaan ruostuminen (ovien saumoista sekä varsinkin yläosien tiivisteiden alta )
Katso sitä huoltokirjaa hieman tarkemmin ... .
Haistele koneen päältä haiseeko diesel ...
Sitten ihan normaali auton tarkastaminen
Ehkä linkki myynnissä olevaan autoon toisi paremmin vastauksen kysymyksiisi ?
Katso tarkaan ruostuminen (ovien saumoista sekä varsinkin yläosien tiivisteiden alta )
Katso sitä huoltokirjaa hieman tarkemmin ... .
Haistele koneen päältä haiseeko diesel ...
Sitten ihan normaali auton tarkastaminen
Ehkä linkki myynnissä olevaan autoon toisi paremmin vastauksen kysymyksiisi ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: ostamassa meseä
Minusta tuo skodan ylläpito on varmasti edullisempaa. Ja se on saletti että mersu on nuhapumppu mutta ohjelmalla siitä saat sinun kriteeriin sopivamman auton. Yleinen mukavuustaso ei ole juuri mukavempi ja tuntuma tiehen on sitten aivan eri tasolla. Mersut on tuossa kokoluokassa aika normaalien tasolla. E-sarjasta eteenpäin voi puhua vasta mukavista malleista.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: ostamassa meseä
Vastataan nyt tähän, kun hämmästyttää. Mikä vika W203 Mersussa on ? Mielestäni topiikin aloittajalla on selkeästi tavoitteena kyseinen auto ja 2.7-litran moottorilla. Kyseinen moottori liikauttaa autoa ihan vakionakin mukavasti, jos vertaa jotakin Skodan dieselversiota. Ajomukavuutta löytyy C-koppasessa ihan mallikkaasti. Autolla on todella hyvät ajo-ominaisuudet, kun alusta on kunnossa.Sergey kirjoitti:Minusta tuo skodan ylläpito on varmasti edullisempaa. Ja se on saletti että mersu on nuhapumppu mutta ohjelmalla siitä saat sinun kriteeriin sopivamman auton. Yleinen mukavuustaso ei ole juuri mukavempi ja tuntuma tiehen on sitten aivan eri tasolla. Mersut on tuossa kokoluokassa aika normaalien tasolla. E-sarjasta eteenpäin voi puhua vasta mukavista malleista.
Re: ostamassa meseä
Osta sitten ehdottomasti automaatilla!!!!
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ostamassa meseä
Kyllä, automaatti on ehdoton.
tuo w203 c270cdi on suorituskyvyltään jopa laiskempi kuin Skoda Octavia RS Diesel, ei siis ole kyseessä mikää perus 90hv 1.9tdi vaan RS diesel tarkoittaa 170hv/360nm (muistaakseni). Asia paranee kun mesen ohjelmoi. Sillon RS dieseliä viedään.
Ei siinä mitään vikaa ole. Minusta w203 ei kuitenkaan poikkea juuri yhtään mitenkään volkkareista ja ooppeleista yms. Varsinkaa jos verrataan auton suorituskykyä ja muuta liikkumista ja tuntoa. Mukavuutta ja "laatua" on jonkinverran enemmän mutta ei kyllä ratkaisevan paljon. Eniten minua miellyttää mersussa takaveto, siinä se on erinomainenMesemies89 kirjoitti:Vastataan nyt tähän, kun hämmästyttää. Mikä vika W203 Mersussa on ?
tuo w203 c270cdi on suorituskyvyltään jopa laiskempi kuin Skoda Octavia RS Diesel, ei siis ole kyseessä mikää perus 90hv 1.9tdi vaan RS diesel tarkoittaa 170hv/360nm (muistaakseni). Asia paranee kun mesen ohjelmoi. Sillon RS dieseliä viedään.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: ostamassa meseä
Kyllä mielestäni kun näitä pikkumersujakin vertaa moneen muuhun on viimeistely, melutaso, sisustan laatu yms paremmalla tolalla.. Ja 2004 julkaistu facelift W203:seen paransi tietääkseni auton luotettavuutta ja maalit ovat kestävempiä. Ja sisusta taitaa olla pikkuisen koreampi.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: ostamassa meseä
Sergey kirjoitti:Kyllä, automaatti on ehdoton.Ei siinä mitään vikaa ole. Minusta w203 ei kuitenkaan poikkea juuri yhtään mitenkään volkkareista ja ooppeleista yms. Varsinkaa jos verrataan auton suorituskykyä ja muuta liikkumista ja tuntoa. Mukavuutta ja "laatua" on jonkinverran enemmän mutta ei kyllä ratkaisevan paljon. Eniten minua miellyttää mersussa takaveto, siinä se on erinomainenMesemies89 kirjoitti:Vastataan nyt tähän, kun hämmästyttää. Mikä vika W203 Mersussa on ?
tuo w203 c270cdi on suorituskyvyltään jopa laiskempi kuin Skoda Octavia RS Diesel, ei siis ole kyseessä mikää perus 90hv 1.9tdi vaan RS diesel tarkoittaa 170hv/360nm (muistaakseni). Asia paranee kun mesen ohjelmoi. Sillon RS dieseliä viedään.
Täytyy vieläkin vaan ihmetellä kertomaasi !
Jos todellakin vertaat volkkaria tai Ooppelia Mersuun, niin kyllä täytyy ihmetellä vielä kerran, että mihin tosiasioihin perustat väitteesi.
Minulle ei jää muuta epäilystä, kuin ettet ole ajanut metriäkään Mersulla.
Mitä tulee 270 CDI suoritusarvoihin, niin tuossa vastaavasti Skoda Octavia RS dieseliin verrattuna;C 270 CDI 2,685 cc (164 cu in) 20V I5 turbo (OM612) 170 PS (125 kW; 168 hp)@4200, 400 N·m .
Noilla suoritusarvoilla kyllä Skoda katselee Mersun takavaloja.
Re: ostamassa meseä
Itse olen ymmärtänyt, että moottorin suojamuovi kannattaa ottaa pois jotta pääsisi juuri niitä naftavuotoja tarkastelemaan... Automaattihan tuo oli joten eikös näissä ollut sitä glykoliongelmaa?sportsman kirjoitti:Ketjun aloitajalle.
Katso tarkaan ruostuminen (ovien saumoista sekä varsinkin yläosien tiivisteiden alta )
Katso sitä huoltokirjaa hieman tarkemmin ... .
Haistele koneen päältä haiseeko diesel ...
Sitten ihan normaali auton tarkastaminen
Ehkä linkki myynnissä olevaan autoon toisi paremmin vastauksen kysymyksiisi ?
Ja tosiaankin, tuossa skodassa on ollut aivan riittävästi kaikkea pientä, mielestäni enemmän mitä auton ikä ja kilometrit antaisi olettaa. Mm. vakionopeudensäädin vaatii säännöllisen purkamisen ja kontaktipintojen hinkkaamisen, xenonit temppuilee, ilmastointi ei ole vielä yhtään kesää toiminut niinkuin pitäisi puhumattakaan noista pumppusuutinvioista.
Mersusta olettamuksena oli laatu, mitä vanhempi niin sitä parempi luonnollisesti Ja kun takavetoa on ajanut niin kuka nyt enää etuvetoista haluaisi, kyllähän se tuntuma on ihan toisenlainen. Ja muutenkin tuo skoda alkaa olemaan jo siinä äärirajoilla, että lisävoimasta ei oikein ole enää mitään hyötyä kun se paikaltaan lähtiessä lisää vain sutimista, ohituskiihtyvyys tosin sitten erikseen.
Re: ostamassa meseä
No eipä kyllä katsele, tollanen 270cdiA mikä mullakin on, on tasoissa lähinnä 1,9tdi 130 heppasen skodan tai audin (man. vaiht.) kanssa. Ja joo, niinku allekirjotuksesta näkee nii molemmat löytyy, kummatkin vakioita. Autobahn nopeuksilla mersu olis parempi, mutta ei 0-120 kiihdyttelyissä. Sama homma oli edellisen auton kanssa, 200cdi ohjelmoituna 150hp. Ei sillä kannattu lähteä viivalle 1,8T passatin (myös 150hp) kanssa vaikka ihan kivasti kulkikin. Eikä C36 kannata haastella audin S4:sia(niitä ekoja a4 korisia s4, mitä niissä on vakiona, 260-270 heppaa?) Kannattaa arvioida kulkupuolta sitte ku on oikeesti kokemusta.Mesemies89 kirjoitti:Sergey kirjoitti:Kyllä, automaatti on ehdoton.Ei siinä mitään vikaa ole. Minusta w203 ei kuitenkaan poikkea juuri yhtään mitenkään volkkareista ja ooppeleista yms. Varsinkaa jos verrataan auton suorituskykyä ja muuta liikkumista ja tuntoa. Mukavuutta ja "laatua" on jonkinverran enemmän mutta ei kyllä ratkaisevan paljon. Eniten minua miellyttää mersussa takaveto, siinä se on erinomainenMesemies89 kirjoitti:Vastataan nyt tähän, kun hämmästyttää. Mikä vika W203 Mersussa on ?
tuo w203 c270cdi on suorituskyvyltään jopa laiskempi kuin Skoda Octavia RS Diesel, ei siis ole kyseessä mikää perus 90hv 1.9tdi vaan RS diesel tarkoittaa 170hv/360nm (muistaakseni). Asia paranee kun mesen ohjelmoi. Sillon RS dieseliä viedään.
Täytyy vieläkin vaan ihmetellä kertomaasi !
Jos todellakin vertaat volkkaria tai Ooppelia Mersuun, niin kyllä täytyy ihmetellä vielä kerran, että mihin tosiasioihin perustat väitteesi.
Minulle ei jää muuta epäilystä, kuin ettet ole ajanut metriäkään Mersulla.
Mitä tulee 270 CDI suoritusarvoihin, niin tuossa vastaavasti Skoda Octavia RS dieseliin verrattuna;C 270 CDI 2,685 cc (164 cu in) 20V I5 turbo (OM612) 170 PS (125 kW; 168 hp)@4200, 400 N·m .
Noilla suoritusarvoilla kyllä Skoda katselee Mersun takavaloja.
Ja nyt ymmärrän ton w203 vertauksen ooppeleihin tai corolliin, olin muutama vikko sitte ekaa kertaa jonku muun w203 kyytis ku oman, ja se oli ihan classicci 180 ilma mitää varusteita. Ja olihan se tavattoman aneeminen sisältä. Miten ne teki siitä sellasen ku facelift w202 oli classiccinakin sisältä jotenki tosipaljo hienompi. Oma 203 ku on elegance ja aidolla nahkasisustalla nii onhan se jo ihan mersun näköinen, mitä nyt vähä pieni takaa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: ostamassa meseä
Juuri noin se menee.
Sovitaan näin, niin ei tule sinulle paha mieli.Mesemies89 kirjoitti:ettet ole ajanut metriäkään Mersulla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ke 24.10.2012 18:05
Re: ostamassa meseä
Skoda occu RS (tdi) paras lähtemään paikaltaan kakkos vaihteella, kaasu pohjaan ja kytkin suoraan ylös. Ei sudi ja lähtee kuin jänis makuulta, se siitä enempiä saivartelematta. Ja tuo oli fakta.
Vertailu cdi270 mersuun...no, C-mersu on kaikilla osa alueilla huonompi mutta voittaa jälleenmyyntiarvossa.
Alkukirjoittajan housuissa pitäisin occun jos vaihtoehtona olisi vanhahtava mätä C 270cdi, skadillakilla huomattavasti huolettomampia kilometrejä ja ennenkaikkea HUOMATTAVASTI HUOKEAMPIA!
Ja löytääkseen verrokista octaavin ominaisuudet ja varusteet pitää löytää mersusta helmi yksilö.
Vertailu cdi270 mersuun...no, C-mersu on kaikilla osa alueilla huonompi mutta voittaa jälleenmyyntiarvossa.
Alkukirjoittajan housuissa pitäisin occun jos vaihtoehtona olisi vanhahtava mätä C 270cdi, skadillakilla huomattavasti huolettomampia kilometrejä ja ennenkaikkea HUOMATTAVASTI HUOKEAMPIA!
Ja löytääkseen verrokista octaavin ominaisuudet ja varusteet pitää löytää mersusta helmi yksilö.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ke 24.10.2012 18:05
Re: ostamassa meseä
Talvi tekemässä tuloaan ja skoda vie kolmisylinterisenäkin mersua litran mitalla, etuvedolla pääsee.Sergey kirjoitti: Eniten minua miellyttää mersussa takaveto, siinä se on erinomainen
tuo w203 c270cdi on suorituskyvyltään jopa laiskempi kuin Skoda Octavia RS Diesel, ei siis ole kyseessä mikää perus 90hv 1.9tdi vaan RS diesel tarkoittaa 170hv/360nm (muistaakseni). Asia paranee kun mesen ohjelmoi. Sillon RS dieseliä viedään.
Ja jos räsän lastuttaa jälleen se vie mersua sen litran mitan.
Esimerkkinä yksi huono lastu
Octavia RS 2.0 TDI CR
125 kW / 170 Hp, 350 Nm
133 kW / 181 Hp, 361 Nm
147 kW / 200 Hp, 420 Nm
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: ostamassa meseä
Ompa mahtipontista kertomaa Oktaavista. Oletko koskaan katsellut puhumattakaan kokeillut C 203 270 CDI Elegancea tai Avatgardea? Kyllä menisin nurkan taa piiloon Oktaavin omistajana, kun autot laitetaan vierekkän ihailtavaksi. Kyllä tuollaiset Oktaavit ovat riisikupin veroisia pyydyksiä Mersuun verrattuna.Ylermiviiru kirjoitti:Skoda occu RS (tdi) paras lähtemään paikaltaan kakkos vaihteella, kaasu pohjaan ja kytkin suoraan ylös. Ei sudi ja lähtee kuin jänis makuulta, se siitä enempiä saivartelematta. Ja tuo oli fakta.
Vertailu cdi270 mersuun...no, C-mersu on kaikilla osa alueilla huonompi mutta voittaa jälleenmyyntiarvossa.
Alkukirjoittajan housuissa pitäisin occun jos vaihtoehtona olisi vanhahtava mätä C 270cdi, skadillakilla huomattavasti huolettomampia kilometrejä ja ennenkaikkea HUOMATTAVASTI HUOKEAMPIA!
Ja löytääkseen verrokista octaavin ominaisuudet ja varusteet pitää löytää mersusta helmi yksilö.
Ja mitä tulee suorituskykyyn mainitussa C 270 CDI, niin kyllähän se on koitettu ja nähty miten siinä Oktaaville käy kun rykästään Mersu liikkeelle. Voimaa com lastuttaa mainittua moottoria;147 kW / 200 Hp, 480 Nm ja tuokin on medium-softa.
Onhan se selväkin...5-sylinterinen ja 2.7-litrainen motti jo tuottaa tehoa ja vääntöä aivan eri tavalla kuin 4-sylinterinen 2-litrainen.
Jos autosta haetaan parempia ominaisuuksia liukkaalla kelillä, niin sitten täytyy siirtyä 4-vetotekniikkaan.
Re: ostamassa meseä
En nyt halua mitenkään mustamaalata tuota skodaa, mutta tuo oma on kyllä ihan varmasti joku maanantaimalli. Joku kun puhui huokeista kilometreista skodalla niin niitä en kyllä vielä ole päässyt kokemaan, sen verran ollut tuota vikaa että jos jokaisen olisi omasta pussista joutunut maksamaan niin eipä olisi ikinä kannattanut vaihtaa siitä 1.8t seatista skodaan säästömielessä...
Ohjelmointi oli myös silloin ykkösenä mielessä kun tuon skodan ostin ja olin suunnitellut tekeväni sen takuun loputtua ja olisin sen tehnytkin jos olisi semmoinen fiilis, että se ei aiheuttaisi mitään isompia lisäkustannuksia. Tuo pumppiskone on vaan huono, sehän on yleisesti todettu fakta että vikoja on huomattavasti vähemmän faceliftissa joka on commonrail-kone.
Varusteista kun joku puhui niin onhan tuossa skodassa niitä, mutta kun vertaan vanhaan seattiini (joka oli todella karu ja pelkistetty vaikka FR-malli olikin) niin ainoa minkä koen tarpeelliseksi on vakionopeudensäädin.
Oman kokemuksen mukaan kaikki muut autot paitsi nelivedot on huonoja talvella, nelivetokin on huono sikäli että se luo liikaa turvallisuudentunnetta kiihdytystilanteessa verrattuna jarrutukseen. Mutta väittäisin että autolla kuin autolla pärjää meikäläisen "alueella" (Helsinki-Tampere).
Ohjelmointi oli myös silloin ykkösenä mielessä kun tuon skodan ostin ja olin suunnitellut tekeväni sen takuun loputtua ja olisin sen tehnytkin jos olisi semmoinen fiilis, että se ei aiheuttaisi mitään isompia lisäkustannuksia. Tuo pumppiskone on vaan huono, sehän on yleisesti todettu fakta että vikoja on huomattavasti vähemmän faceliftissa joka on commonrail-kone.
Varusteista kun joku puhui niin onhan tuossa skodassa niitä, mutta kun vertaan vanhaan seattiini (joka oli todella karu ja pelkistetty vaikka FR-malli olikin) niin ainoa minkä koen tarpeelliseksi on vakionopeudensäädin.
Oman kokemuksen mukaan kaikki muut autot paitsi nelivedot on huonoja talvella, nelivetokin on huono sikäli että se luo liikaa turvallisuudentunnetta kiihdytystilanteessa verrattuna jarrutukseen. Mutta väittäisin että autolla kuin autolla pärjää meikäläisen "alueella" (Helsinki-Tampere).
Re: ostamassa meseä
Mites rs miehillä on kytkimet ja vauhtipyörät kestänyt ohjelmoituna?
Vakionaankin tuntuu olevan aika kulutustavaraa.
Minusta ei voi verrata c270cdi automaattia rs manuaaliin suorituskyvyn perusteella. Monellako on rs octavia automaattina?
Vakionaankin tuntuu olevan aika kulutustavaraa.
Minusta ei voi verrata c270cdi automaattia rs manuaaliin suorituskyvyn perusteella. Monellako on rs octavia automaattina?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: ostamassa meseä
Vauhtipyöristä on nimenomaa itsellä ainakin huonoa sanottavaa, olen tuota omaani vähän kuulostellut ja se ääntää jo lievästi vedättäessä. Ja tuo räsähän on manuaali ja vakio.Jolle kirjoitti:Mites rs miehillä on kytkimet ja vauhtipyörät kestänyt ohjelmoituna?
Vakionaankin tuntuu olevan aika kulutustavaraa.
Minusta ei voi verrata c270cdi automaattia rs manuaaliin suorituskyvyn perusteella. Monellako on rs octavia automaattina?
Täytyy tosin vag-konsernin puolustukseksi todeta, että dsg on mahtava, sitä parempaa vaihteistoa en oo vielä ajanu. Taloudellisuus samaa luokkaa kuin manuaalissa, tosin kestävyys ei lähelläkään näitä "vanhan liiton automaatteja" joita esim. mese käyttää... Tutuilta poksunut vauhtipyöriä dsg:stäkin muista vioista puhumattakaan. Meidän edellinen passatti oli aikoinaan nypyttämisen takia 2 kuukautta pajalla.
Re: ostamassa meseä
En kyllä laskisi tuohon jälleenmyyntiarvoonkaan.Ylermiviiru kirjoitti:Vertailu cdi270 mersuun...no, C-mersu on kaikilla osa alueilla huonompi mutta voittaa jälleenmyyntiarvossa.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: ostamassa meseä
Kyllä W203 on ihan hyvä auto , jos rahat riittävät tuoreempaan vuosi malliin niin katsele vuoden 2004 lopusta alkaen .
Täällä foorumilla usealle on ainut oikea mersu on se malli mitä taksissakin eniten käytetään , mutta kyllä monen mielestä
myös c- sarja on hyvä . (siinähän on samat osat kuin E-sarjassakin )
Noita tehoista on minusta vähän turha väitellä Suomessa kun nyt on taas talvinopeusrajoitukset voimassa ...
Täällä foorumilla usealle on ainut oikea mersu on se malli mitä taksissakin eniten käytetään , mutta kyllä monen mielestä
myös c- sarja on hyvä . (siinähän on samat osat kuin E-sarjassakin )
Noita tehoista on minusta vähän turha väitellä Suomessa kun nyt on taas talvinopeusrajoitukset voimassa ...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: ostamassa meseä
Näyttää vähän siltä, että viestiketju on menossa väittelyksi skoda vs. mersu ja sehän ei ollut alkuperäinen tarkotus, kai tämä täytyy nyt jättää ratkaisemattomaksi Mutta tosiaan, fakta on se että tuon skodan aion vaihtaa pois ja tuo mersu nyt on tällähetkellä se vahvin ehdokas joten jatkakaamme siitä.
Onkos kellään muuten tietoa/kokemusta tuon 270 todellisesta kulutuksesta, varmaan johonkin 7 litraa tai alle menee sekalaisessa ajossa?
Onkos kellään muuten tietoa/kokemusta tuon 270 todellisesta kulutuksesta, varmaan johonkin 7 litraa tai alle menee sekalaisessa ajossa?
Re: ostamassa meseä
Tuo tuoreempi malli ei vaan oikein juuri hinnan puolesta taida tulla kysymykseen kun oli tarkoitus vaihtaa halvempaan, näyttää halvimmatkin liikkeen autot olevan tällähetkellä n. 20 000e jos hakee alle 150tkm ajettua...sportsman kirjoitti:Kyllä W203 on ihan hyvä auto , jos rahat riittävät tuoreempaan vuosi malliin niin katsele vuoden 2004 lopusta alkaen .
Täällä foorumilla usealle on ainut oikea mersu on se malli mitä taksissakin eniten käytetään , mutta kyllä monen mielestä
myös c- sarja on hyvä . (siinähän on samat osat kuin E-sarjassakin )
Noita tehoista on minusta vähän turha väitellä Suomessa kun nyt on taas talvinopeusrajoitukset voimassa ...
Re: ostamassa meseä
270 kone c-kopassa automaattina on minusta epätaloudellinen. Manuaalina menisi yli litran pienemmällä. Itse ostaisin 4-sylinterisen automaattina. Menee paljon pienemmällä ja ohjelmoituna kulkee samalla tavalla kuin 270cdi vakiona.antti-boy kirjoitti:Näyttää vähän siltä, että viestiketju on menossa väittelyksi skoda vs. mersu ja sehän ei ollut alkuperäinen tarkotus, kai tämä täytyy nyt jättää ratkaisemattomaksi Mutta tosiaan, fakta on se että tuon skodan aion vaihtaa pois ja tuo mersu nyt on tällähetkellä se vahvin ehdokas joten jatkakaamme siitä.
Onkos kellään muuten tietoa/kokemusta tuon 270 todellisesta kulutuksesta, varmaan johonkin 7 litraa tai alle menee sekalaisessa ajossa?
Edit: kun kysyit tuosta kulutuksesta niin tuo yhdistelmä ei mene alle 7 .
Viimeksi muokannut Jolle, To 01.11.2012 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: ostamassa meseä
Iso-Jaska kirjoitti:En kyllä laskisi tuohon jälleenmyyntiarvoonkaan.Ylermiviiru kirjoitti:Vertailu cdi270 mersuun...no, C-mersu on kaikilla osa alueilla huonompi mutta voittaa jälleenmyyntiarvossa.
Mihin tuollainenkin väittämä perustuu ?
Kerro tarkemmin vaikka viisi vastaavaa tapausta, jossa nyt puheena olevan Mersun jälleenmyyntiarvo ei säilyisi korkeammalla kuin Oktaavin ? Luuletko että kaikilla 2003 mallisilla Mersuilla on ajettu puoli miljoona kilometriä ? Eiköhän jälleenmyyntiarvo määrity ajokilometrien ja auton varustelutasonkin mukaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: ostamassa meseä
Jolle kirjoitti:270 kone c-kopassa automaattina on minusta epätaloudellinen. Manuaalina menisi yli litran pienemmällä. Itse ostaisin 4-sylinterisen automaattina. Menee paljon pienemmällä ja ohjelmoituna kulkee samalla tavalla kuin 270cdi vakiona.antti-boy kirjoitti:Näyttää vähän siltä, että viestiketju on menossa väittelyksi skoda vs. mersu ja sehän ei ollut alkuperäinen tarkotus, kai tämä täytyy nyt jättää ratkaisemattomaksi Mutta tosiaan, fakta on se että tuon skodan aion vaihtaa pois ja tuo mersu nyt on tällähetkellä se vahvin ehdokas joten jatkakaamme siitä.
Onkos kellään muuten tietoa/kokemusta tuon 270 todellisesta kulutuksesta, varmaan johonkin 7 litraa tai alle menee sekalaisessa ajossa?
Tuokaan ei pidä paikkaansa, että 270 olisi epätaloudellinen. 270 menee pienemmällä kulutuksella kuin 2.2-litrainen riippuen ajotavasta ja kuinka moottoria kuormitetaan....esim. vedetään asuntovaunua yms.
Auton voimansiirron välityssuhteet ratkaisevat asian.
Re: ostamassa meseä
Niin, onhan se isompi hinta korkiampi...Mesemies89 kirjoitti:Iso-Jaska kirjoitti:En kyllä laskisi tuohon jälleenmyyntiarvoonkaan.Ylermiviiru kirjoitti:Vertailu cdi270 mersuun...no, C-mersu on kaikilla osa alueilla huonompi mutta voittaa jälleenmyyntiarvossa.
Mihin tuollainenkin väittämä perustuu ?
Kerro tarkemmin vaikka viisi vastaavaa tapausta, jossa nyt puheena olevan Mersun jälleenmyyntiarvo ei säilyisi korkeammalla kuin Oktaavin ? Luuletko että kaikilla 2003 mallisilla Mersuilla on ajettu puoli miljoona kilometriä ? Eiköhän jälleenmyyntiarvo määrity ajokilometrien ja auton varustelutasonkin mukaan.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: ostamassa meseä
Niin, tehtaan ilmoittama kulutus näyttää olevan 7,1 litraa sekalaisessa ajossa... Mutta onko se todellinen kulutus? Ohjelmoinnilla ilmeisesti kulutusta laskeva vaikutus?Jolle kirjoitti:270 kone c-kopassa automaattina on minusta epätaloudellinen. Manuaalina menisi yli litran pienemmällä. Itse ostaisin 4-sylinterisen automaattina. Menee paljon pienemmällä ja ohjelmoituna kulkee samalla tavalla kuin 270cdi vakiona.antti-boy kirjoitti:Näyttää vähän siltä, että viestiketju on menossa väittelyksi skoda vs. mersu ja sehän ei ollut alkuperäinen tarkotus, kai tämä täytyy nyt jättää ratkaisemattomaksi Mutta tosiaan, fakta on se että tuon skodan aion vaihtaa pois ja tuo mersu nyt on tällähetkellä se vahvin ehdokas joten jatkakaamme siitä.
Onkos kellään muuten tietoa/kokemusta tuon 270 todellisesta kulutuksesta, varmaan johonkin 7 litraa tai alle menee sekalaisessa ajossa?
Edit: kun kysyit tuosta kulutuksesta niin tuo yhdistelmä ei mene alle 7 .
Re: ostamassa meseä
^Eiköhän toi ole ihan riippuvainen paljonko sitä happea antaa siinä sekalaisessa ajossa?
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: ostamassa meseä
Skodaan tai mersuun en ota kantaa, mutta lähtökohta sai tällaisen vanhan sedän lähes nostalgiseksi. Tähän on tultu, että opiskelija katsoo mersua ja siitäkään ei kelpaa mikään kansanmalli sitten. Joskus muinoin kiljuttiin riemusta, kun saatiin Ylioppilaskylän parkkikselle edes se kesätyörahoilla hankittu Sunny, jolla pääsi viikonloppuisin kotiin pyykkiä pesemään. Enon perikunnalta jäänyt 920 000 km ajettu 200D oli jo herraskainen peli.
Jatkakaa toki, varsinkin 270Cdi-kokemuksia lukee mielellään.
Jatkakaa toki, varsinkin 270Cdi-kokemuksia lukee mielellään.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: ostamassa meseä
Minäki jo olen niin nuori että sai ensiautoksi 13v vanhan ässämersun kesätyörahoilla, ts w116 Muistan kuinka isä teki vuosia pitkää päivää ruotsissa asuessa että sai sen w123 300D:n ostettua. seki oli vanha taksi.
Sanomattakin se o kuitenki selvää että merkkiuskollisena (99%) minäkin ottaisin mielummin tuon mesen ku skodan. Kuten aikaisemminkin sanoin niin ei se ole missään tapauksessa huono auto, vaan se on mainio luokassaan.antti-boy kirjoitti:Näyttää vähän siltä, että viestiketju on menossa väittelyksi skoda vs. mersu ja sehän ei ollut alkuperäinen tarkotus, kai tämä täytyy nyt jättää ratkaisemattomaksi Mutta tosiaan, fakta on se että tuon skodan aion vaihtaa pois ja tuo mersu nyt on tällähetkellä se vahvin ehdokas joten jatkakaamme siitä.
Onkos kellään muuten tietoa/kokemusta tuon 270 todellisesta kulutuksesta, varmaan johonkin 7 litraa tai alle menee sekalaisessa ajossa?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021