W124 perämurikan vaihtotyö ?
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
W124 perämurikan vaihtotyö ?
En löytänyt haulla, joten kysyisin millainen työ on vaihtaa W124 300E -92 perämurikka. Eli työvaiheet, tarvittavat työkalut jne. Ja arvio ajasta kun auto on nosturilla. Itsellä ei ole hajuakaan mitä pitää tehdä, pudottaa koko perä alas vai mitä ?! Niin ja miten vaikuttaa työhön että on lukkoperä, vai ei mitenkäänkö :O
Ei päivää ilman ongelmia :)
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Hyvin pitkälle työvaiheet ja työkalut selviää, kun auto on nosturin päällä. Päivässä vaihtaa eikä tarvitse pitää kiirettä.jupasierra kirjoitti:En löytänyt haulla, joten kysyisin millainen työ on vaihtaa W124 300E -92 perämurikka. Eli työvaiheet, tarvittavat työkalut jne. Ja arvio ajasta kun auto on nosturilla. Itsellä ei ole hajuakaan mitä pitää tehdä, pudottaa koko perä alas vai mitä ?! Niin ja miten vaikuttaa työhön että on lukkoperä, vai ei mitenkäänkö :O
Yksi pultti voi olla lujassa, kun on vielä niin ahtaassa paikassa, ettei normaalit työkalut mahdu pitämään vastapuolta ( mutteria ) kiinni että saa pultin irrotettua. Pahimmassa tapauksessa joutuu poraamaalla irrottamaan pultin.
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Lisää vaan infoa kiitos, noin tyhjentävää vastausta en toivo...
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Osta esim. Haynesin korjausopas, niin ei tarvitse ihmetellä. Asia selviää muutamalla kympillä ja samalla selviää moni muukin korjausasia.
Edit: Ei löytynytkään tuossa W124-oppaassa, mutta mallien W201 ja W210 oppaissa löytyy.
tomant
Edit: Ei löytynytkään tuossa W124-oppaassa, mutta mallien W201 ja W210 oppaissa löytyy.
tomant
Viimeksi muokannut tomant, La 17.11.2012 11:46. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
tomant kirjoitti:Osta esim. Haynesin korjausopas, niin ei tarvitse ihmetellä. Asia selviää muutamalla kympillä ja samalla selviää moni muukin korjausasia.
tomant
E350CDI&A180CDI
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Eli vaikea on neuvoa. No ei siinä sitten mitään, kiitoksia vaan !
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Itse en ole vielä perää vaihtanut, mutta korjausoppaissa on tekstin ja kuvien avulla kerrottu asiasta ja luulisin, että siitä on apua. Millaisa korjausoperaatioita olet itse suorittanut ja miten olet niistä kertonut muille foorumin jäsenille? Täällä kai edelleen tietojen antaminen on vapaaehtoista ja vuorovaikutteista.
EDIT: Haulla "perän irrotus" löytyi 16 viitettä, joista voisi lähteä liikkeelle.
tomant
EDIT: Haulla "perän irrotus" löytyi 16 viitettä, joista voisi lähteä liikkeelle.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... ement.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hankala tapaus.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
jupasierra kirjoitti:Eli vaikea on neuvoa. No ei siinä sitten mitään, kiitoksia vaan !
Eikö antamani neuvot tyydyttäneet sinua ?
Parhaan tuloksen ja tuntuman saat, kun pääset itse altapäin toteamaan mitä sieltä täytyy irrottaa ja minkälaisilla työkaluilla.
Jos sinulla ei ole auton korjauksesta kokemusta, niin suosittelen autosi viemistä alan korjaamoon. Ilman asianmukaisia työkaluja ja osaamista ei tule touhusta mitään.
Niinkuin kerroin siitä yhdestä pultista, niin siinäkin on haastetta alan immeisellekin, jos pultti on juntturassa.
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Kyllä minä olen autoja korjaillut, mutta en perää vaihtanut mersuun ja siksi kysyin neuvoja. Et ilmeisesti ole itsekään kyseistä hommaa tehnyt, siksi neuvoit vain sen yhden pultin irroituksessa. Mielelläni ennen kuin aloitan on minulla siihen tarvittavat työkalut ja vinkkejä miten homma tehdään. En viitsi lähteä arvailemaan mitähän seuraavaksi. Hyvät neuvot ovat kullan arvoisia, siis hyvät neuvot...Mesemies89 kirjoitti:jupasierra kirjoitti:Eli vaikea on neuvoa. No ei siinä sitten mitään, kiitoksia vaan !
Eikö antamani neuvot tyydyttäneet sinua ?
Parhaan tuloksen ja tuntuman saat, kun pääset itse altapäin toteamaan mitä sieltä täytyy irrottaa ja minkälaisilla työkaluilla.
Jos sinulla ei ole auton korjauksesta kokemusta, niin suosittelen autosi viemistä alan korjaamoon. Ilman asianmukaisia työkaluja ja osaamista ei tule touhusta mitään.
Niinkuin kerroin siitä yhdestä pultista, niin siinäkin on haastetta alan immeisellekin, jos pultti on juntturassa.
Ei päivää ilman ongelmia :)
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Useita neuvoja olen jakanut useilla eri merkkifoorumeilla, autan aina tarvittaessa jos vain pystyn. Täälläkin olen hyviä neuvoja saanut, joiltain !tomant kirjoitti:Itse en ole vielä perää vaihtanut, mutta korjausoppaissa on tekstin ja kuvien avulla kerrottu asiasta ja luulisin, että siitä on apua. Millaisa korjausoperaatioita olet itse suorittanut ja miten olet niistä kertonut muille foorumin jäsenille? Täällä kai edelleen tietojen antaminen on vapaaehtoista ja vuorovaikutteista.
EDIT: Haulla "perän irrotus" löytyi 16 viitettä, joista voisi lähteä liikkeelle.
tomant
Ei päivää ilman ongelmia :)
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
KIITOS !!typeyks kirjoitti:http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... ement.html
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
EDIT: Siellähän olikin jo tarvittava linkki.
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Korjaamo ottaa 50-150 euroa perän vaihdosta. Jos itsellä ei ole nosturia ja tarvittavia työkaluja,
saattaa olla kannattava käyttää korjaamoa.
Perämurikka painaa aika lailla, se yksi mutteri voi olla hankala ja pitäisi saada oikeaan momenttiin
ja lisäksi lukkoperä (ASD) pitäisi saada ilmattua. Huohotus pitää tarkistaa tai huohotin vaihtaa,
samoin anturien (ABS, ASR) tiivisteet. Asennettavasta perästä tulisi tarkistaa vähintään akselitiivisteet
ja laittaa uudet öljyt, mahdollisesti ASD-lisäaineistetut. Kiinnityspuslien kunto tulee tarkastaa.
Suosittelen käyttämään tehtaan ohjekirjaa WIS:a, jos aikoo autoa harrastaa ja korjata.
Suomen Mercedes-Benz Klubin jäsenille käyttö on ilmaista.
saattaa olla kannattava käyttää korjaamoa.
Perämurikka painaa aika lailla, se yksi mutteri voi olla hankala ja pitäisi saada oikeaan momenttiin
ja lisäksi lukkoperä (ASD) pitäisi saada ilmattua. Huohotus pitää tarkistaa tai huohotin vaihtaa,
samoin anturien (ABS, ASR) tiivisteet. Asennettavasta perästä tulisi tarkistaa vähintään akselitiivisteet
ja laittaa uudet öljyt, mahdollisesti ASD-lisäaineistetut. Kiinnityspuslien kunto tulee tarkastaa.
Suosittelen käyttämään tehtaan ohjekirjaa WIS:a, jos aikoo autoa harrastaa ja korjata.
Suomen Mercedes-Benz Klubin jäsenille käyttö on ilmaista.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
jupasierra kirjoitti:Kyllä minä olen autoja korjaillut, mutta en perää vaihtanut mersuun ja siksi kysyin neuvoja. Et ilmeisesti ole itsekään kyseistä hommaa tehnyt, siksi neuvoit vain sen yhden pultin irroituksessa. Mielelläni ennen kuin aloitan on minulla siihen tarvittavat työkalut ja vinkkejä miten homma tehdään. En viitsi lähteä arvailemaan mitähän seuraavaksi. Hyvät neuvot ovat kullan arvoisia, siis hyvät neuvot...Mesemies89 kirjoitti:jupasierra kirjoitti:Eli vaikea on neuvoa. No ei siinä sitten mitään, kiitoksia vaan !
Eikö antamani neuvot tyydyttäneet sinua ?
Parhaan tuloksen ja tuntuman saat, kun pääset itse altapäin toteamaan mitä sieltä täytyy irrottaa ja minkälaisilla työkaluilla.
Jos sinulla ei ole auton korjauksesta kokemusta, niin suosittelen autosi viemistä alan korjaamoon. Ilman asianmukaisia työkaluja ja osaamista ei tule touhusta mitään.
Niinkuin kerroin siitä yhdestä pultista, niin siinäkin on haastetta alan immeisellekin, jos pultti on juntturassa.
No katsotaan kun olet ottanut työnalle perämurikan vaihdon, niin sitten voit päätellä onko meikäläisellä kokemusta Mersun perämurikan vaihdosta. Kerroin vaan kokemusperäisesti mikä ja mitä vaihtotyössä tulee eteen, eli yhden pultin irrottamisessa voi saada aikaa kulumaan muutaman tunnin. Ei muutakuin työn iloa.
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Kyllä muutkin kuin autoalan työntekijät voi omata kokemusta kiinnijumittuneista pulteista, ei ne autoissa ole sen kummempia kuin muuallakaan. Paitsi ettei autoissa yleensä ole kovin isoja pultteja. Samoilla nikseillä ne avataan.Mesemies89 kirjoitti:Niinkuin kerroin siitä yhdestä pultista, niin siinäkin on haastetta alan immeisellekin, jos pultti on juntturassa.
E350CDI&A180CDI
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Itse ko.asiaan sen kummemmin puuttumatta, mutta noin yleisesti joskus saattaa tilanne olla se että kaveri aikoo tehdä jonkun rempan jossakin ti-hallissa jossa ajankäytöstä veloitetaan ja remppaan käytettävä aika on rajallista. Silloinhan remppaaja haluaa tietää etukäteen työkalut mitä tarvitaan ettei mene kalujen etsimiseen ympärikyliä aikaa ja työn nopeaan sujumiseen ohjeita miten työ tehdään, ettei mene korvallisen raapimiseksi. Antaisin kernaasti tässäkin kysyjän tapauksessa ohjeet jos olisin tise moisen rempan joskus tehnyt.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
ssuvik kirjoitti:Kyllä muutkin kuin autoalan työntekijät voi omata kokemusta kiinnijumittuneista pulteista, ei ne autoissa ole sen kummempia kuin muuallakaan. Paitsi ettei autoissa yleensä ole kovin isoja pultteja. Samoilla nikseillä ne avataan.Mesemies89 kirjoitti:Niinkuin kerroin siitä yhdestä pultista, niin siinäkin on haastetta alan immeisellekin, jos pultti on juntturassa.
Jos olisit joutunut kyseisen pultin/ mutterin kanssa tekemisiin, niin et puhuisi mitä kerroit.
Parempi silloin ettei kommentoi mitään perämurikan vaihdosta, jos itsellä ei ole kokemusta asiassa.
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
No täytyy kyl myöntää etten oo lankun murikkaa ikinä vaihtanut.Mesemies89 kirjoitti:ssuvik kirjoitti:Kyllä muutkin kuin autoalan työntekijät voi omata kokemusta kiinnijumittuneista pulteista, ei ne autoissa ole sen kummempia kuin muuallakaan. Paitsi ettei autoissa yleensä ole kovin isoja pultteja. Samoilla nikseillä ne avataan.Mesemies89 kirjoitti:Niinkuin kerroin siitä yhdestä pultista, niin siinäkin on haastetta alan immeisellekin, jos pultti on juntturassa.
Jos olisit joutunut kyseisen pultin/ mutterin kanssa tekemisiin, niin et puhuisi mitä kerroit.
Parempi silloin ettei kommentoi mitään perämurikan vaihdosta, jos itsellä ei ole kokemusta asiassa.
E350CDI&A180CDI
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Ja se etummainen pultti on tosissaan aika v*ttumainen avattava. Se mutteri on takakelkan päällä eikä sinne oikein mahu muulla kuin hienosti taitellulla kiintoavaimella. Tiukassakin ne on mutta lämmöllä selviää. Tähän voi vielä yksinkertasesti kirjottaa ohjeet eli vetarit pois, kartaani perästä irti ja kasaan, perän takaa kaks pulttia auki ja perän edestä yks pultti ja sitten vielä abs-anturi ja hydrauliputki mikäli on asd-perä. Samalla voi vaihtaa ne ""häränsilmäpuslat" eli ne joitten läpi perän kaks takapulttia menee.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Kannattaisiko takakelkkaa laskea hieman alaspäin? Sehän on neljällä pultilla kiinni ja ainakin takavakaajan vaihdossa oli hyötyä takakelkan alaspäin laskemisesta.Siekkinen kirjoitti:Ja se etummainen pultti on tosissaan aika v*ttumainen avattava. Se mutteri on takakelkan päällä eikä sinne oikein mahu muulla kuin hienosti taitellulla kiintoavaimella. Tiukassakin ne on mutta lämmöllä selviää. ...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Saattaishan tuo auttaakkintomant kirjoitti:Kannattaisiko takakelkkaa laskea hieman alaspäin? Sehän on neljällä pultilla kiinni ja ainakin takavakaajan vaihdossa oli hyötyä takakelkan alaspäin laskemisesta.Siekkinen kirjoitti:Ja se etummainen pultti on tosissaan aika v*ttumainen avattava. Se mutteri on takakelkan päällä eikä sinne oikein mahu muulla kuin hienosti taitellulla kiintoavaimella. Tiukassakin ne on mutta lämmöllä selviää. ...
tomant
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Siekkinen kirjoitti:Ja se etummainen pultti on tosissaan aika v*ttumainen avattava. Se mutteri on takakelkan päällä eikä sinne oikein mahu muulla kuin hienosti taitellulla kiintoavaimella. Tiukassakin ne on mutta lämmöllä selviää. Tähän voi vielä yksinkertasesti kirjottaa ohjeet eli vetarit pois, kartaani perästä irti ja kasaan, perän takaa kaks pulttia auki ja perän edestä yks pultti ja sitten vielä abs-anturi ja hydrauliputki mikäli on asd-perä. Samalla voi vaihtaa ne ""häränsilmäpuslat" eli ne joitten läpi perän kaks takapulttia menee.
Ja tuo pultti/mutteri kun on oiken kunnolla ryytynyt, niin se muotoiltu kiintoavain /lenkkikään ei pidä...ja lopuksi mutterista on kulmat sileänä.
Lämmittäminenkään ei oikein onnistu, vaikka olisi kikkapilli jolla yrittäis lämmittää. Sinne ei näe kuin peilin kanssa. Siinä sitten lämmität ja samalla katsot peilin kanssa....niin mutteri on jo kylmä ennekuin saat vääntimet paikoilleen.
Että tuollaista kivaa siellä on huonossa lykyssä odotettavissa.
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Ikinä ei ole ollut sen etummaisen pultin+mutterin kanssa ongelmia, tosin työkalut on hyvät eikä halpahallista ostetut.
Vetarien ruuvien kannat kannattaa puhdistaa huolella ettei avain lipsahda ja ensikertalainen muistaa sitten irrottaa abs-johdon ennen viimeisten kiinnitysruuvien irrotusta ettei tarvitse roikuttaa perää sen varassa
Vetarien ruuvien kannat kannattaa puhdistaa huolella ettei avain lipsahda ja ensikertalainen muistaa sitten irrottaa abs-johdon ennen viimeisten kiinnitysruuvien irrotusta ettei tarvitse roikuttaa perää sen varassa
oulaistenliikenne.fi
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
ainut asia, mikä tuossa perän vaihdossa voi tuottaa hankaluuksia on juuri tuo perän etummaisen kannattimen pultti... ei rumilus siitä turhaan varoittele... muutenhan tuo on ihan pelkkää ruuvaamista... itse olen sen joutunut poraamaan pois kahdesti ja suosittelen samaa operaatiota heti, jos pultti alkaa kiukuttelemaan... toinen vaihtoehto on pudottaa koko takakelkka pois ja operoida siten, mutta se nyt teettää jo huomattavasti enemmän töitä, mutta samalla voi tehdä sitten koko takapään täyshuollon alustalle...
itse olen tosiaan kironnut kaikki natsit alimpaan helvettiin tuon perän etukannattimen pultin "suunitteluvirheen" takia
itse olen tosiaan kironnut kaikki natsit alimpaan helvettiin tuon perän etukannattimen pultin "suunitteluvirheen" takia
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
dealer kirjoitti:Ikinä ei ole ollut sen etummaisen pultin+mutterin kanssa ongelmia, tosin työkalut on hyvät eikä halpahallista ostetut.
Vetarien ruuvien kannat kannattaa puhdistaa huolella ettei avain lipsahda ja ensikertalainen muistaa sitten irrottaa abs-johdon ennen viimeisten kiinnitysruuvien irrotusta ettei tarvitse roikuttaa perää sen varassa
Jos mainittu pultti/mutteri on juntturassa, niin ei siihen auta Bahco eikä Stahlwille. Vaikka työkalut ovat A1 niin pultit ja mutterit kovassa käsittelyssä räkärautaa.
Monesti helpoin tapa on porata pultin kanta pois.
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
kyllä, tuollainen +20 vuotta suolakurassa muhinut mutteri ei aina edes muistuta enää mutteria ulkoisesti, enemmän sellainen klöntti siinä pultin päässä ja siihen ei auta, vaikka olis kuinka hyvät "merkkityökalut"Mesemies89 kirjoitti:dealer kirjoitti:Ikinä ei ole ollut sen etummaisen pultin+mutterin kanssa ongelmia, tosin työkalut on hyvät eikä halpahallista ostetut.
Vetarien ruuvien kannat kannattaa puhdistaa huolella ettei avain lipsahda ja ensikertalainen muistaa sitten irrottaa abs-johdon ennen viimeisten kiinnitysruuvien irrotusta ettei tarvitse roikuttaa perää sen varassa
Jos mainittu pultti/mutteri on juntturassa, niin ei siihen auta Bahco eikä Stahlwille. Vaikka työkalut ovat A1 niin pultit ja mutterit kovassa käsittelyssä räkärautaa.
Monesti helpoin tapa on porata pultin kanta pois.
mitään 100% varmoja ohjeita on muutenkin vähän vaikea antaa, kun vetarin pulttejakin voi olla ainakin 3 eri mallia (+ vielä aikaisempien asentajien omat pulttivariaatiot...) itselle on tullut vastaan 12 kulmaista, 6 kulmaista ja jotain omituista "käänteistä" torxia...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Ja pyssyllä ne pultit aukeaa nopeasti ja kätevästi mutta siinä kannattaa olla tarkkana kun suojakumi on sen verran pahalla paikalla ettei pyssyä saa oikein suoraan. Jos hylsy ei oo kunnolla paikallaan niin sitten pyörähtää kanta sileäksi ja menee rälläkkä hommiksi. Ja kannattaa tosissaan putsata ne kannat ennen kuin edes yrittää.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Korjaamo ottaa 50-150 euroa perän vaihdosta. Jos itsellä ei ole nosturia ja tarvittavia työkaluja,
saattaa olla kannattava käyttää korjaamoa.
Jos tuohon hintaan joku sen tekee, niin ei sitä itse kannata lähteä purkamaan ja kiroilemaan sen mahdollisen hankalan pultin kanssa. Lukkoperä on todellakin kyseessä, mikä lisäaine sinne tulee öljyn sekaan ? Ja kiitos kattavasta tietoiskusta, kyllä noilla ohjeilla yksi perä pitäisi alas saada ! Jos jollain on vinkkejä missä täällä eteläsuomessa (Kotka) joku homman tekisi tuohon hinta-arvioon, niin kertokaa kiitos.
saattaa olla kannattava käyttää korjaamoa.
Jos tuohon hintaan joku sen tekee, niin ei sitä itse kannata lähteä purkamaan ja kiroilemaan sen mahdollisen hankalan pultin kanssa. Lukkoperä on todellakin kyseessä, mikä lisäaine sinne tulee öljyn sekaan ? Ja kiitos kattavasta tietoiskusta, kyllä noilla ohjeilla yksi perä pitäisi alas saada ! Jos jollain on vinkkejä missä täällä eteläsuomessa (Kotka) joku homman tekisi tuohon hinta-arvioon, niin kertokaa kiitos.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 perämurikan vaihtotyö ?
Tämäkään ei ole ongelma. Pitää olla oikeanlainen avain ja sopivankokoinen pyssy.suojakumi on sen verran pahalla paikalla ettei pyssyä saa oikein suoraan
Etummaisesta pultista vielä; kasimillin kuusiokanta ja joko 16 tai 17 mm mutteri toisessa päässä.
Ei tuota ongelmia kun on oikeat työkalut eikä yritä tyyliin "jospa se tuosta lähtee vaikkei ihan just ole lista kannassa paikallaan".
Onneksi poraus ei liene vaikeaa jos onnistuu sössimään homman jotenkin, kun saa suoraan alhaaltapäin porata.
Kyllä. Yleisin on se 12-kulmainen.napa kirjoitti: itselle on tullut vastaan 12 kulmaista, 6 kulmaista ja jotain omituista "käänteistä" torxia...
oulaistenliikenne.fi