Sisustus

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
TVL
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Sisustus

Viesti Kirjoittaja TVL »

Olisko joku voinut antaa minulle neuvoja mersun verhoilun rakentamisesta tai edes nettiosoitteita mistä niitä sais. Haluaisin mielelläni piristää niin arkista autoani mutta valmiiden osien ostoon ei oikein ole rahaa. Minä kiitän jo etukäteen tietä kaikkia neuvoista.
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

siis piste osien verhoilusta,penkkien vai minkä verhoilusta?

itse vai teetettynä ?
TVL
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja TVL »

kojelaudan, keskikonsolin sekä muidenkin osien. penkit ovatkin saaneet päällisensä.
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

xander kirjoitti:kojelaudan, keskikonsolin sekä muidenkin osien. penkit ovatkin saaneet päällisensä.
no onko niitä välttämättä pakko verhoilla, maalaus?

itse aika hankala nuo verhoilla, liikkeessä taas maksaa tautisesti.
TVL
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja TVL »

Olisko ohjeita siitä maalauksesta. Repes nimittäin heti kiinnostamaan
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

xander kirjoitti:Olisko ohjeita siitä maalauksesta. Repes nimittäin heti kiinnostamaan
helppohan nuo on maalailla , tarvii vaan kunnon pohjat että kestää maali.

gti-lehdessä oli joku aikaa artikkeli sisustan osien maalauksesta.
Vieras001
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

KentZu kirjoitti:
epk kirjoitti:
xander kirjoitti:Olisko ohjeita siitä maalauksesta. Repes nimittäin heti kiinnostamaan
helppohan nuo on maalailla , tarvii vaan kunnon pohjat että kestää maali.

gti-lehdessä oli joku aikaa artikkeli sisustan osien maalauksesta.
Esim. tuo kojelauta kun on tuollaista pehmeää niin siihen ai taida mikään maali oikein soveltua..alkaa nimittäin halkeilemaan ja viimmein hilseilee pois..
Siihen tietty vois kokeilla uutta nahkaa vetää päälle.. uuden nahkan pitäs vaan olla pirun ohutta et sais siistin jäljen..
jos oikeet myrkyt laittaa niin luulis kestävän.

kojelauta on helppo päällystää, tarvii sellaista liimaa olla ettei lämpötila vaihteluista irtoa, niinkuin mulla (tyhmä tyhmä kun olin ja uskoin ammattilasia).

Verhoillakin sen voi, se taas on vähän aikaa vievämpi homma.
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

Maalaus onnistuu kyllä vinyylimaaleilla.Verhoilu keinonahallakaan ei ole mitään ylitsepääsemättömän vaikeaa,vinkkejä kannattaa tosin lukea ennenkuin hommaan alkaa.
MIKAVON
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja MIKAVON »

On tullut jonkin verran noita sisustan osia maalailtua,kovaa muovia olevat osat olen pessyt ensin esim.fairyllä ja kynsi tai tiskiharjalla,sen jälkeen liuottimella ja lopuksi pyyhkinyt osan varovaisesti tinnerillä.Muovinpohjustus primeria on tullut käytettyä satunnaisesti mutta osat jotka eivät joudu mekaaniselle kulutukselle alttiiksi olen jättänyt pohjustamatta kyseisellä aineella.Pintaan on tullut ruiskittua yleensä tavallista automaalia spray purkista ja maalista riippuen tarvittaessa lakka päälle.Pehmeät osat on vähän vaikeampia,saattavat reagoida tavallisiin maaleihin siten etteivät kuivu kokonaan ollenkaan tai kuivuvat todella hitaasti,ehkä näihin kannattaa laittaa se muovinpohjustus aine.Vinyylimaalia käyttäessä hanki kunnon maali äläkä ainakaan Bilteman vinyylimaalia joka on todella surkeaa kamaa,jää kiiltämään,ei kuivu jne.Nahka/vinyylihän on alunperin kiilloltaan lähes matta.Joihinkin muovilaatuihin on tullut käytettyä ihan vaan Mastonin halvinta mattamustaa joka jää vinyylipinnalla kiilloltaan kokolailla alkuperäisen kaltaiseksi.Pehmeät verhoilut kuten ovipahvit eivät oikein tykkää tinneristä eli niiden kohdalla kannattaa tyytyä muihin rasvanpoisto aineisiin ja niiden kovien materiaalien kanssa on syytä käyttää myös tavallista pohjamaalia,muoveja voi myös hioa ja kitata ja joissain tapauksissa,oikein sileiden muovien kohdalla onkin syytä ennen maalausta hioa pinta.
Daaz
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Olen päätynyt itsekin samaan menetelmään kuin edellinen puhuja. Olen käyttänyt "puolimattaa" automaalia, sävytettynä oikeaksi siniseksi (sininen sisusta). Kannattaa laittaa riittävästi mattapintaa, että ei mene tyylittömän kiiltäväksi. Lisäksi kimmoisuutta lisäävät aineet lisäävät kiiltoa eli vähentävät matta-aineen tehoa.

Kannattanee tsekata netistä myös hakusanalla "dash cover" tai "dashboard cover", amerikaanot kun myyvät sellaisia uudelleenpinnoituspahveja. En tiedä miten ne käytännössä toimivat. Äkkiseltään en löytänyt W201:een, mutta olen joskus nähnyt.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
MIKAVON
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja MIKAVON »

Juu,jos kyse on esim.sinisestä sisustasta sekoittaa automaalikauppias mallin perusteella oikean sävyn vaikkapa spray purkkiin.Mattaus ainetta eli mattapastaa vaan sekaan sopivassa suhteessa.
TVL
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja TVL »

Olisko mersumiehillä halukkuutta laitta omien autojen sisustoista kuvia ett sais vähän vinkkiä minkälaista muutosta vois tehdä.
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tosta löytyy kuvia Veemelin mersusta.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Vastaa Viestiin