Moro !
Olen hankimassa Mercedes 220 cdi:tä vm 2004, ajettu noin 156000km. Autossa täydellinen huoltokirja, lisäksi auto on kuin uusi. Nyt kysyn Mersu guruilta mitä kannatta ottaa huomioon ennen ostoa. Olen uusi tällä foorumilla ja ottaisin mielelläni kommentteja vastaan. Aikaisemmat ja vielä tällä hetkellä olevat autoni ovat olleet suurimmaksi osaksi Volvoja.
Katso nyt että kaikki toimii ja laatikko pelaa hyvin ja konehuoneessa ei supsuta ja haise diesel.
Ja koeaja rauhassa.
Siinä on sulle autoa pitkäksi aikaa
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Cdi koneen eli suuttimien kunnon näkee aika hyvin kun saa laittaa kylmän koneen käyntiin, ei saa rykiä ja pitää lähteä sievästi käyntiin. Ilma/suutin viat ei kuulu niin selvästi jos auto on ollu lämmityksessä. Sitten lämpöjen pitää nousta 90-asteeseen ja kuumanakin koneen pitää käynnistyä viiveettä. Kattele kans renkaat ettei oo kulunu epätasasesti, jos esim. sisäreuna on kulunu niin yleensä on alapallo tai laakeri väljänä. Ja jos on automaatti niin laatikon pitää vaihtaa lämpinä vaihtaa tasasesti, kylmänä laatikko saattaa hieman töksähtäen vaihtaa mutta se on käsittääkseni suht normaalia mersua.
tn62634 kirjoitti:kato, että se on facelift, jos 2004. Ja ajomäärä on epäilyttävän pieni tuon ikäiseksi dieselmersuksi.
Heps! Autossa on huoltokirja ja soittelin edelliselle omistajalle, joka väitti kivenkovaa,että autolla on ajettu vain 156000km. Malli on avantgarde. Miten varmistan, että auto on facelift ?
No ettei ole rekisteröity ainakaan ennen 4/2004 (varmasti rekisteröity silti vanhempaa mallia tämän jälkenkin). Mutta faceliftissa ulkonäkömuutoksia esim. puskurien ja helmojen osalta sekä sisusta tältä vuosituhannelta. Esim. mittaristo vanhassa mallissa on sellainen Vito-mallinen ja keskikonsoli erilainen.
tn62634 kirjoitti:No ettei ole rekisteröity ainakaan ennen 4/2004 (varmasti rekisteröity silti vanhempaa mallia tämän jälkenkin). Mutta faceliftissa ulkonäkömuutoksia esim. puskurien ja helmojen osalta sekä sisusta tältä vuosituhannelta. Esim. mittaristo vanhassa mallissa on sellainen Vito-mallinen ja keskikonsoli erilainen.
Mikä korimalli edes kyseessä? Mitä jos onkin E? Eipä paljoa faceliftiä näkyny -04.
Ja se SBC-yksikkö menee, jossain vaiheessa varmasti. Saattaa vielä mennä takuuseen, saattaa mennä 50% takuuseen (= sama kuin teetät vaihdon jossain muualla), tai sitten sitä voi tekohengitellä softan kautta modaamalla jos vain syklilaskuri tulee täyteen... (muutama 'oikeakin' vikaantuminen on listattu, poljin pohjaan ja joitain kymmeniäprosentteja jarrutehosta jäljellä). Edit: noinkin vanhasta voi olla jo vaihdettu, varsinkin jos kilsat ei ihan oikein...
Shane kirjoitti:Moro !
Olen hankimassa Mercedes 220 cdi:tä vm 2004, ajettu noin 156000km. Autossa täydellinen huoltokirja, lisäksi auto on kuin uusi. Nyt kysyn Mersu guruilta mitä kannatta ottaa huomioon ennen ostoa. Olen uusi tällä foorumilla ja ottaisin mielelläni kommentteja vastaan. Aikaisemmat ja vielä tällä hetkellä olevat autoni ovat olleet suurimmaksi osaksi Volvoja.
Nyt olen mersun omistaja. Kaupat tein perjantaina ja nyt ollaan mamman kanssa ajettu noin 350 km ja kaikki tuntuu pelaavan vielä hyvin.