190 2.5d &124 300TurboD

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Joo kyllä tuo vähän ihmetyttää. Mut kyllä se nyt on aika hilkulla että sulaako kytkin vai ei. Ja varovasti sillä on ajettava: esim. alle 100km/h vauhdissa on turha lähtee väännättämään 4 tai 5 vaihteella. Penkissä hieman jännitti että kestääkö vai ei. Siellä on ihan uus 228mm Sachs:n paketti nyt kiinni.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

semmonen jäi tässä vähän ihmetyttään, että kun mulla on myöskin om602, mutta orkkis ahdettu, niin mistäköhän toi tehoero johtuu?

sun kone anto penkissä 1,2 baarilla n.550nm ja n.250 pollea. hyvin on vääntöjä koneessa.

mulla tuli myöskin n1.3 baarilla 250 pollea, mutta vääntö jäi vaan 400nm:iin.

sulla on ilmeisesti enemmän syöttöjä, mutta jostakin syystä ne ei tule pihalle enään yläkierroksilla. taikka sitten ahdin pistää hanttiin. saako udella, että millä kierroksilla oli max vääntö ja missä huipputeho?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

ahtimen koko on aika suuressa roolissa väännön määrän kanssa
w201 om605
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jekku90 kirjoitti:ahtimen koko on aika suuressa roolissa väännön määrän kanssa
kerro lisää!? minä kun en oikeesti niin kovin paljoa ahtimien maailmasta tiedä. mulla oli siinä penkityksessä ahtimena garretin t04. ar jotakin yli 1. siipikokoja en muista. voiko pienemmällä ahtimella saada enemmän vääntöjä, mutta huipputeho jää pieneksi, vai meniskö juuri toiste päin? niin olen ainakin asian ymmärtäny, että isommalla ahtimella se vääntöhuippu siirtyy ylemmäks, minkä seurauksena tehohuippukin nousee ylemmäks. mutta kuinka ahtimen koko maximi vääntöön vaikuttaa? luulis, että isommalla ahtimella isompi vääntö. tietenkin jossain se rajakin tulee vastaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

en kyllä itseäni ammattilaiseksi menisi tituleeraamaan mutta sen olen huomannut että mitä pienemmäksi ahdin on mitoitettu niin sitä suurempi vääntö. tietysti ei millään jetan turbolla 606 moottorista saa tuhatta newtonia mutta sopivassa suhteessa
w201 om605
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Kierroksia ei oikein voi verrata kun ne ei lapussa näy oikein johtuen siitä että eivät saaneet moottorista ryöstettyä penkissä kierroslukuja, sekä mulla ei toimi omakaan kierroslukumittari. Ja ne sitten heitettiin arviolla lappuun. Mutta kyllä sen vääntöpiikin huomaa aika selvästi kun kiihdyttää 2vaihteella kuivalla asfaltilla niin perä irtoaa tiestä heti kun moottori saa painetta. Märällä 3vaihteella lyö suttua kiitettävästi. Hiekkatielläkin tekee sopivasti saman homman myös 5vaihteella. Ei oo enää mukava vietävä niissä vauhdeissa :roll: Oisko arviolta jossain 3500-4000rpm se piikki. Vääntökäyrä laskee sen jälkeen 400Nm. Tehopiikki on heti väännön jälkeen mutta ei laske niin rajusti alaspäin. Oikeestaan se laskee hieman ja nousee hitusen. Painekäyrässä oli havaittavissa myös pienehkö "uudelleen nousu" Epäiltiin tuossa kavereiden kanssa että taitaa jäädä ahtimen oma hukkis pieneksi sen myötä paine lähtee uudelleen nousuun. Tai sitten bleedi ei toimi oikein.

Voihan se olla että siinä on virhe lapussa mut tuumas se penkin omistajakin että aika pirunhyvät väännöt.

Hirveetä tää darrassa kirjoittaminen ei tuu mittään.... :sick: :sick: :sick:
Avatar
kääpiö
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 15.08.2011 23:48
Paikkakunta: Raahe

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja kääpiö »

minne laitoit turbon öljyn paluun? mulla on itellä samanlainen projekti työn alla
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

pakosarjan puoleisella sivulla lohkossa on öljypohjan yläpuolella tasainen kohta johon saa paluun ja on alumperin turbomallissa siinä.
öljypohja pois ja porailemaan :wink:
w201 om605
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

No surautin sen suoraan öljypohjaan. Kun mulla on siinä semmonen "lisäsiipi" oikealla puolella öljypohjaa. Siihen täräytin läpivienti nipan jonka osti paikallisesta hyde liikkeestä. On toiminut ainakin tähän asti.


Prkl! Mersusta poiki ny perä. Oli niiden pikkurattaiden akseli ottanut hieman hittiä. Hitsasin eilen perän lukkoon ja samalla sen akselin kiinni. Kesti noin 20km tennaria ja taas kilkattaa kivasti :twisted: Nyt on taas perä pöydällä joten pitää yrittää hitsata lisää ja vitusti liikaa. Jos se nyt kestäis siihen asti kun löydän uuden perän tilalle.



Eli jos joltain löytyy w201 250d perää joutilaana, saa tarjota!!!! Välitys on vissiin 3.64??? Oisko tuo nyt niillä 100mm laipoilla
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

[quote="Stiffmeister"]No surautin sen suoraan öljypohjaan. Kun mulla on siinä semmonen "lisäsiipi" oikealla puolella öljypohjaa. Siihen täräytin läpivienti nipan jonka osti paikallisesta hyde liikkeestä. On toiminut ainakin tähän asti.

onko paluu varmasti öljypinnan yläpuolella?
w201 om605
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Uskoisin että on. On se noin 10 000km jo toiminu. Eikä ahdin pölläyttele.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja veskola »

On se pinnan yläpuolella, jollei täytä liikaa :lol:

Paras paikkahan se on siinä lohkossa, toi on toiseksi paras paikka, jos ei täytä ihan tappiinsa. Pitää myös muistaa, jos se öljypinta siellä vähän nousee tiukissa kurveissa. Eihän siitä paljon muuta tapahdu mutta öljy tuppaantuu kompurapesään tai mistä nyt löytääkään parhaan pakopaikan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Jaahas päivitellään tätäkin välillä. Elikkäs nyt auto on muutoskatsastettu turbolle ja coolerille. Rekisteriotteeseen tuli merkintä:


Teho: 81kw

Ajoneuvoon asennettu turbo+välijäähdytin ja jäähdytetyt jarrulevyt eteen. Vaihdettujen osien määrä 17.8.2011 yhteensä 7%

Turbon mallia tai merkkiä ei lue missään, eikä mitään sinetöity. Välijäähdyttimen kokoakaan ei mihinkään merkattu :twisted:
Joten aika vapaat kädet tätä autoo on nyt sitten rakentaa kun on tuollaiset merkinnät otteessa :D
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Stiffmeister kirjoitti:Jaahas päivitellään tätäkin välillä. Elikkäs nyt auto on muutoskatsastettu turbolle ja coolerille. Rekisteriotteeseen tuli merkintä:


Teho: 81kw

Ajoneuvoon asennettu turbo+välijäähdytin ja jäähdytetyt jarrulevyt eteen. Vaihdettujen osien määrä 17.8.2011 yhteensä 7%

Turbon mallia tai merkkiä ei lue missään, eikä mitään sinetöity. Välijäähdyttimen kokoakaan ei mihinkään merkattu :twisted:
Joten aika vapaat kädet tätä autoo on nyt sitten rakentaa kun on tuollaiset merkinnät otteessa :D
niin. mulla oli vähän sama homma. rekisteriotteessa ei lue, mitään tarkkoja mittoja, tai malleja, mutta konttorin setä sano, että "ei kannata vaihdella, jos ei meinaa uudestaan muutoskatsastaa. tuolta tietokoneelta löytyy sitten tarkemmin." ja tarkasti se siitä ahtimesta katteli ahtimen mallin ja mittaili coolerinkin.

tiedä sitten, että löytyykö sieltä koneelta oikeesti jotain, vai pelotteliko vain. ainakaan otteessa ei ole sen kummemmin mitään muuta, ku ahdin vaihdettu ja cooleri asennettu ja teho:xxx
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Nää katsurit ei mitään mittoja tahi merkkiä tarkastellu. Kysy vaan kun lappuja kirjotteli että: "nehän oli kaikki vissiin tarvike osia?" :P
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Hep, nyt tartteis hieman tietoja tuon kytkimen kanssa. Mites se bmw työsylinteri? Minkälaiset nipat siihen tulee. Sekä putken sopiva mitta. Tartteis tietää niin vois töissä vääntää vaikka valmiiksi. Pitää kokeilla sitä "tuplajousi asetelmaa" jos sen sais nätisti rakennettua.
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Sepäs kivasti paukahti saikut päälle ja homma viikonlopun seisoo.

Bemarin kytkimen työsylinterin hommasin uuden, huimat 25e maksoi paikallisessa varaosaliikkeessä. Sorvarilla pitäis pyörähtää jos sais ne uudet niitit sorvautettua asetelmaan. Muutenhan homma alkais olla valmis laatikon irroitusta odotellessa. Kun vaan tää kunto palautuis hieman paremmaksi.
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Tartee näköjään jatkaa tätä yksinkeskustelua. Mites kun ois näköjään tarjolla gt40 puhallin. Onko mitään järkee survoo semmosta tuonne koneen kylkeen 3/4 föönin tilalle? Kokemuksia?
Avatar
kääpiö
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 15.08.2011 23:48
Paikkakunta: Raahe

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja kääpiö »

moro miten mese on toiminu? paljonko oot ajanu sillä turbotuksen jälkeen? tarviko katsastukseen vaihtaa muuta ku jarru levyt ja satulat?
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

kääpiö kirjoitti:moro miten mese on toiminu? paljonko oot ajanu sillä turbotuksen jälkeen? tarviko katsastukseen vaihtaa muuta ku jarru levyt ja satulat?

Toimi tekniikan puolesta hyvin loppunasti minulla ollessa. Voimansiirrossa suurimmat ongelmat. Yksi perä ja vaihdelaatikko meni paskaksi. Perä kesti lopulta hyvin kun siihen hitsasi lukon. Olisko siihen mittariin pyörähtänyt 14 000km turbotuksen jälkeen. Ja mitään muuta en vaihtanu kuin etulevyt ja satulat katsastukseen.
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Niin ja auto tosiaan on vaihtanut tuossa viikonloppuna omistajaa.
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Vois tähänki topiciin lisäillää jotain jos porukkaa vaan kiinnostaa: 124koppanen 300turbo prokkis. Näitähän tietysti riittää tällä forumilla, mutta jos voin lisätä kuvien kera jos kiinnostaa.
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

ainahan sitä kuvia kattellaan :wave:
w201 om605
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d &124 300turboD

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Hep, eli melkeimpä vuosi meni 190 jälkeen että en tallissa kummemmin omia vehkeitä rakennellu. Mitä ny öljyjä ja renkaita vaihtelin omaan corollaan :P alkoi taas rakentelu innostus pikkuhiljaa löytymään kun kaveri kiikutti oman mk1 escortinsa tuohon nosturin päälle. Siinä suunnitelmat lähti käsistä ja sen suhteen on enää sähköjen vetoa ja jotain muuta pikkunäpryytä.
Kuva

Mutta pakkohan minunkin on jollain revitellä menemään, joten nettiauto auki ja selaamaan 300turboD vaihtoehtoja. Yhtä käytiin Kiteellä liikkeessä katsomassa ja kokeilemassa. Oli siinä nahkapenkkiä ja muita höysteitä + melko rupinen ulkokuori. Kriteereinä oli kumminkin: pintapelleissä ei sais olla hirveesti laitettavaa mutta pohjaa voin hitsailla jos niikseen tulee. No sitten varkaudesta käytiin nettiauton halvinta 300turboD:tä katsomassa. Mukavasti oli rullailtu sillä vehkeellä: 720 000km oli jo takana mutta teknisesti todella hyväkuntoinen peli. Kaupat syntyi ja äkkiä kotiin ajelemaan. Ekanailtana oli jo pakko pellinalle päästä syöttöjä roplailemaan :P Hilppeitä aloin tilailemaan milloin vain sattui edullisesti löytymään.

Mynän 7tappisen taisin laitella jo melkeinpä auton oston jälkeen jo kiinni.

Kuva

Siiten tulikin jo pakosarjaa suunniteltua ja rakenneltua

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten seuraavana tais olla vuorossa putkistoa. Se tuli 3" koko matkalta ja yhdellä vaimentimella.

Kuva

Hieman piti osissa rakennella kun auto toimi taas käyttöautona koko rakentelun ajan, mutta sitten koitti hetki että piti ottaa 2viikkoksi se talliin oikeasti työnalle. Lähtötilanne:
Kuva

Välijäähdyttimen suunnittelua. 600*450*76mm 3" lähdöillä.
Kuva

Kiinnikkeet syylärille ja jäähylle valmiina.
Kuva

Uusi öljynjäähdytinkin löysi paikkansa keulalta.
Kuva

Pakosarja+puhallin paikalleen menossa.
Kuva

Tutulla autokorjaamolla kävin imusarjaan hitsauttamassa imusarjaan 3" lähdön.
Kuva

Pientä testiajoa paripäivää ja sitten penkkiin Savon Autotunelle.
Kuva

Semmoisia lukemia sieltä takapyörätehoa löytyi.
Kuva
Kuva

Konehuoneesta tämänhetkinen tilanne.
Kuva

Penkityksen jälkeen iltasella paukahti sitten vetari, joten tilalle tuli billet tavaraa. Kiitosta vaan Stonehead:lle nopeasta toimituksesta :thumbup:
Kuva

Vannepäivitystä tähänväliin.
Kuva

Semmoinen tilanne nyt.
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d Piristelyä

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Mitenkäs tuota otsikkoa sais hieman muokattua?
E: sain muutettua...
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 190 2.5d &124 300TurboD

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

minkä kokosilla siivillä tuo ahdin on?
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d &124 300TurboD

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

jukkis. kirjoitti:minkä kokosilla siivillä tuo ahdin on?
Sehän on se MasterPowerin "hx40edition" Imu:60,5mm Pako 64,5mm.
Nätisti kyllä heräilee siinä 2800-3000rpm. Penkissä oli paineet 1.6bar ja pakopaineet pyörii siinä samoissa kans.
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d &124 300TurboD

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

Kyselin jo tuossa toisessa ketjussa, mutta kyselen uudestaan: eli voinko käyttää type-f öljyä vahvistamattomassa laatikossa. Laatikkoon on ruuvattu painetta lisää ja muut vaihdot on vielä teräviä, mutta tämä 2-3väli venyy liian pitkäksi. Jousisarjan vaihdan seuraavalla vapaaviikolla sekä öljyt+suodattimen.
Sitten toinen kysymys: löytyykö mistään alipainemodulaattorin osakuvaa/räjäytyskuvaa?
jytky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Pe 09.11.2012 10:02

Re: 190 2.5d &124 300TurboD

Viesti Kirjoittaja jytky »

tuohon sun ex 190d:hen palatakseni itselläkin harkinnassa aloittaa tuommoinen vastaava kevyt 602 vaparin ahtaminen :)
ilmeisesti sulla oli ihan vaparin omat kiertokangen laakerit koneessa koko ajan?muistatko vielä mikä laatikko tuli entisen hajonneen tilalle?itsellä pyörii nurkissa 300d:n lyhyt akselinen laatikko ja samasta autosta myös kaksoismassavauhtipyörä+asetelma+levy mitenköhän tuommoinen setti kestäisi voimaa vaikka n.200hv ja 350-400nm :think:

joskus oli jonkun aikaa nuo 300dt:n perässä vakio turbolla 7mm pumpulla kyllä siinä varmaan voimaa oli pienillä syötöillä +200hv,ainut vaan että isoilla vaihteilla kaksoismassa hieman jyristi kun alhaalta lähti vedättämään mutta muuten kyllä kytkin piti :lol:

ilmeisesti tuo 190d vakio manuaali on aika heppoinen ns pikku loota?
Avatar
Stiffmeister
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27

Re: 190 2.5d &124 300TurboD

Viesti Kirjoittaja Stiffmeister »

jytky kirjoitti:tuohon sun ex 190d:hen palatakseni itselläkin harkinnassa aloittaa tuommoinen vastaava kevyt 602 vaparin ahtaminen :)
ilmeisesti sulla oli ihan vaparin omat kiertokangen laakerit koneessa koko ajan?muistatko vielä mikä laatikko tuli entisen hajonneen tilalle?itsellä pyörii nurkissa 300d:n lyhyt akselinen laatikko ja samasta autosta myös kaksoismassavauhtipyörä+asetelma+levy mitenköhän tuommoinen setti kestäisi voimaa vaikka n.200hv ja 350-400nm :think:

joskus oli jonkun aikaa nuo 300dt:n perässä vakio turbolla 7mm pumpulla kyllä siinä varmaan voimaa oli pienillä syötöillä +200hv,ainut vaan että isoilla vaihteilla kaksoismassa hieman jyristi kun alhaalta lähti vedättämään mutta muuten kyllä kytkin piti :lol:

ilmeisesti tuo 190d vakio manuaali on aika heppoinen ns pikku loota?
Juu täysin vakio motti oli muuten. Järkevästi kun antaa tennaria niin kyllä se hyvin kestää, kaiken saa rikki jos oikein hajottamalla hajottaa.
Laatikoista sen verran että mulla hajosi eka orgis lootaa ihan hiekkatiellä. En tiedä oliko siinä käsi jalkaa nopeampi, mutta nopeassa vaihdossa 3vaihteesta hävis rattaat.
Ja sitten se kytkin+ vauhtipyörä. Täysin uusi vakiota vastaava kytkinpaketti kesti mielestäni yllättävän hyvin vääntöä. Kunhan vaan ei ihan älyttömiä pommeja sille antanut. Päivitin sitten kokeilumielessä siihen ns. kaksoisjousi asetelmaan, kun sen rakentamiseen tarvittavat osat löytyivä hyllystä. Se oli edullinen mutta raskas ajettava. Vauhtipyörä oli mullakin kaksoismassa, joka jurnutti väännättäessä. Suunnittelin senkin tilalle jotain jämympää mutta jäi tekemättä. Uusi omistaja muistaakseni päivitti kytkimen bmw asetelmaan sekä billet vauhtipyörään.
Vastaa Viestiin