
E Mersua ostamassa.
E Mersua ostamassa.
Moi!, ajattelin että täältä saisi varmaan hyviä vinkkejä kun tarvisi auton vaihtoa alkaa suunnittelemaan. Eli vanha auto on hyvin kohta kaks vuotta minua palvellut E200CDI vm.00, seuraava saisi olla bensa koneinen ajo määrien laskettua. Haussa yhä E sarjalainen mieluiten joku 04 tai uudempi. Saako noin 13-15t järkevällä koneella olevaa, hyvin varustettua ja tietty viä vähän ajettua yksilöä suomesta vai pitääkö alkaa ulkoa katselemaan? Varusteina ainakin weba olis suotava täälä suomen talvessa, ja A/C taitaa ton ikäsis jo ollakkin kaikissa
Jollain jos kokemuksia ja vinkkejä ulkoa tuomiseen ni saa kertoa. Niin ja teitty et mitä erityistä huomioitavaa ton ikäsissä E mersuissa on.

Moottori pitkittäin on auto poikittain
Ex Toyota Camry vm.89
Ex Toyota Avensis vm.00
Ex MB C124 230 Ce vm.89
Ex Vw passat vm.89
MB W210 200cdi vm.00
MB W124 260e vm.90
Ex Toyota Camry vm.89
Ex Toyota Avensis vm.00
Ex MB C124 230 Ce vm.89
Ex Vw passat vm.89
MB W210 200cdi vm.00
MB W124 260e vm.90
Re: E Mersua ostamassa.
Jos persaus kestää niin osta facelifti (-06), ei tartte pitää paria touhutonnia jemmassa SBC:n varalle. Bensakoneissa webastot on harvinaisempia, ulkomailta (saksasta) vielä pykälää harvinaisempaa. Ilmastointi on joo, joko 2-alue vakiona tai 4-alue optiona. Parametriohjauksesta tykkään, en muista tuleeko sekin jo faceliftissa vakiona, vanhemissa se on oli optio. Airmaticci on mukava varuste, taas vaan vaatii sen säästöpossun.
Bensakoneiden 'ominaisuuksista' ei ole mitään hajua, saavat muut kertoa...

Bensakoneiden 'ominaisuuksista' ei ole mitään hajua, saavat muut kertoa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: E Mersua ostamassa.
Tuossa nettiauton tarjontaa kun katsoin niin noiden 06 ja uudempien hinnat alkaa oleen kyl jo siä kipurajalla tai jopa jo yli. Tietty sekin si taas riippuu pankista miten lainan saa sovittua ja paljonko vanhasta saa myydessä.
Moottori pitkittäin on auto poikittain
Ex Toyota Camry vm.89
Ex Toyota Avensis vm.00
Ex MB C124 230 Ce vm.89
Ex Vw passat vm.89
MB W210 200cdi vm.00
MB W124 260e vm.90
Ex Toyota Camry vm.89
Ex Toyota Avensis vm.00
Ex MB C124 230 Ce vm.89
Ex Vw passat vm.89
MB W210 200cdi vm.00
MB W124 260e vm.90
Re: E Mersua ostamassa.
E200K on tosi voimaton käytännössä verraten mihin tahansa dieselkoneiseen koska alavääntöä ei ole.seuraava saisi olla bensa koneinen ajo määrien laskettua. Haussa yhä E sarjalainen mieluiten joku 04 tai uudempi. Saako noin 13-15t järkevällä koneella olevaa
Isompi moottori pitäisi olla, veekuutosissa on joissain malleissa tasapainoakseliongelma jota on syytä varoa.
wiimax.fi
Re: E Mersua ostamassa.
E 350 2006 190.000 km 16.500 euroaHaasa90 kirjoitti:Moi!, ajattelin että täältä saisi varmaan hyviä vinkkejä kun tarvisi auton vaihtoa alkaa suunnittelemaan. Eli vanha auto on hyvin kohta kaks vuotta minua palvellut E200CDI vm.00, seuraava saisi olla bensa koneinen ajo määrien laskettua. Haussa yhä E sarjalainen mieluiten joku 04 tai uudempi. Saako noin 13-15t järkevällä koneella olevaa, hyvin varustettua ja tietty viä vähän ajettua yksilöä suomesta vai pitääkö alkaa ulkoa katselemaan? Varusteina ainakin weba olis suotava täälä suomen talvessa, ja A/C taitaa ton ikäsis jo ollakkin kaikissaJollain jos kokemuksia ja vinkkejä ulkoa tuomiseen ni saa kertoa. Niin ja teitty et mitä erityistä huomioitavaa ton ikäsissä E mersuissa on.
-Saattaisi mennä juuri hintahaitariin ja tehoa on riittävästi
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5389332" onclick="window.open(this.href);return false;

S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: E Mersua ostamassa.
Teho tosiaan piisaa kun tottunut tohon 165 kaakkiin tosa 200CDI:ssä (lastu) niin kyl noi lukemat ainaski piisais, mut si se et mitä tollasten todelliset kulutus lukemat mahtaa olla (pakko näillä bensa hinnoilla sitäki vähä aatella) 

Moottori pitkittäin on auto poikittain
Ex Toyota Camry vm.89
Ex Toyota Avensis vm.00
Ex MB C124 230 Ce vm.89
Ex Vw passat vm.89
MB W210 200cdi vm.00
MB W124 260e vm.90
Ex Toyota Camry vm.89
Ex Toyota Avensis vm.00
Ex MB C124 230 Ce vm.89
Ex Vw passat vm.89
MB W210 200cdi vm.00
MB W124 260e vm.90
Re: E Mersua ostamassa.
Siististi ajellen voi mennä kymppi, matka-ajossa hiukan vähemmänHaasa90 kirjoitti:Teho tosiaan piisaa kun tottunut tohon 165 kaakkiin tosa 200CDI:ssä (lastu) niin kyl noi lukemat ainaski piisais, mut si se et mitä tollasten todelliset kulutus lukemat mahtaa olla (pakko näillä bensa hinnoilla sitäki vähä aatella)
ja kaupungissa selvästi enemmän.
http://www.mercefreaken.com/modellene/2 ... t/e350.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Forbruk per 10 km
-bykjøring 1,40-1,44 liter
-langkjøring 0,72-0,78 liter
-snitt 0,97-1,02 liter
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: E Mersua ostamassa.
Lisälämmitintä (SA 228) ei taida olla jälkiasennettunakaan.JarkkoN kirjoitti:E 350 2006 190.000 km 16.500 euroaHaasa90 kirjoitti:Moi!, ajattelin että täältä saisi varmaan hyviä vinkkejä kun tarvisi auton vaihtoa alkaa suunnittelemaan. Eli vanha auto on hyvin kohta kaks vuotta minua palvellut E200CDI vm.00, seuraava saisi olla bensa koneinen ajo määrien laskettua. Haussa yhä E sarjalainen mieluiten joku 04 tai uudempi. Saako noin 13-15t järkevällä koneella olevaa, hyvin varustettua ja tietty viä vähän ajettua yksilöä suomesta vai pitääkö alkaa ulkoa katselemaan? Varusteina ainakin weba olis suotava täälä suomen talvessa, ja A/C taitaa ton ikäsis jo ollakkin kaikissaJollain jos kokemuksia ja vinkkejä ulkoa tuomiseen ni saa kertoa. Niin ja teitty et mitä erityistä huomioitavaa ton ikäsissä E mersuissa on.
-Saattaisi mennä juuri hintahaitariin ja tehoa on riittävästi
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5389332" onclick="window.open(this.href);return false;
Lienee vanhat kuvat, kun on saksalainen kilpi.
Tässä moottorissa on ollut niitä tasapainotusakselin ongelmia.
27-8-2011: Problem of premature wear of timing chain sprocket for
balancer shaft of M272 and M273 V6 petrol engines. Mercedes Star
bulletin about this. Big job. Can cost £4,000.
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... ection=bad" onclick="window.open(this.href);return false;
Ongelma on korjattu moottorin nro 2729..30 468993 jälkeen.
Applicable Models (Not Applicable to Model 164.156, 204 or 216.386): Equipped
with M272 Engine Up to Serial No. 2729..30 468993 or M273 Engine Up to Serial
No. 2739..30 088611. The material for the balance shaft sprocket and the timing
chain guide wheel (idler) was modified on engines past the serial numbers listed above.
vin WDB2110561A974004
whc WDB
chassbm 211056
chass_ident 1A974004
type 211
subbm1 056
subbm2
auxiliary_drive
body
body_code
delivery_date 060425
engine 272964 30 366940
front_axle1
front_axle2 AL232160388432
heater
interior 331A
lights
model_idx 0
odometer
order_num1 0624207151
paint1 723U
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1 8816288
production_order_ref N
rear_axle1
rear_axle2
release_date 060424
retarder 1 060425
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 722906 00 658415
vin_dc
vinwhc
winch
wiper
Code Текст
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 PARAMETER STEERING
229L STUTTGART BRANCH
250B MOBILO-LIFE / SERVICEPAKET EUROPA
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGSCHILD - DEUTSCH/ENGLISCH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
330A STOFF "ARABI"
331A STOFF "ARABI" ANTHRAZIT
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
386 HANDY-VORRUESTUNG-UNIVERSAL (UHI)
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
486 SPORTS CHASSIS
523 RADIO AUDIO 20
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
672 5-STAR LIGHT ALLOY WHEELS 7,5X17
682 FIRE EXTINGUISHER
723U CUBANITSILBER - METALLICLACK
806 AEJ 06/1/M/X
819 CD CHANGER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 AIR POLLUTION CONTROL D4 EU4-MEASURES
953 AUSSTATTUNGSPAKET CLASSIC
985 CLEARING CODE
H08 HOLZAUSFUEHRUNG CALYPTUS
Название Value
AF1SV
AF2SV
ENGSV
CASESV
AR1SV
AR2SV
TRANSSV
MTRSAC A2720109902
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: E Mersua ostamassa.
Ruotsin kilpi
Re: E Mersua ostamassa.
Itsellä kun ei ole kokemusta noista ulkomaan autokaupoista niin jos jollain on tietoo et miten se auton ostaminen käytännössä menee?? Näyttää vaan nuo kotimaan hinnat aika suolaisilta viä mun makuun.
Moottori pitkittäin on auto poikittain
Ex Toyota Camry vm.89
Ex Toyota Avensis vm.00
Ex MB C124 230 Ce vm.89
Ex Vw passat vm.89
MB W210 200cdi vm.00
MB W124 260e vm.90
Ex Toyota Camry vm.89
Ex Toyota Avensis vm.00
Ex MB C124 230 Ce vm.89
Ex Vw passat vm.89
MB W210 200cdi vm.00
MB W124 260e vm.90
Re: E Mersua ostamassa.
:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5206503" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vert ... a-bensiini" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5206503" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vert ... a-bensiini" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut venit, Ke 27.03.2013 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: E Mersua ostamassa.
Eikait niitä kukaan ole huonoksi väittänytkään. Kallis vaan korjata kun tulee laskuri täyteen.venit kirjoitti:Hyviä suomi-yksilöitä löytyy yksityisiltä myyjiltä. Moni pelottelee vuoden 2004 MB jarruista, olen seuranut huvittuneena sitä. Itselläni missään autossa ei ole ollut niin hyviä jarruja kuin mitä tässäkin E 270 CDI autossa on.
Tartteekohan jutun alottaja oikeesti webaston jos on bensakiuas. eikö ne ala puhaltamaan lämmintä heti ku panee avaimet virtalukkoon

Re: E Mersua ostamassa.
Moottori säästyy, kun sen esilämmittää ja saahan webastolla ikkunat sulatettua.jarskak kirjoitti:Eikait niitä kukaan ole huonoksi väittänytkään. Kallis vaan korjata kun tulee laskuri täyteen.venit kirjoitti:Hyviä suomi-yksilöitä löytyy yksityisiltä myyjiltä. Moni pelottelee vuoden 2004 MB jarruista, olen seuranut huvittuneena sitä. Itselläni missään autossa ei ole ollut niin hyviä jarruja kuin mitä tässäkin E 270 CDI autossa on.
Tartteekohan jutun alottaja oikeesti webaston jos on bensakiuas. eikö ne ala puhaltamaan lämmintä heti ku panee avaimet virtalukkoon
Lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin ovat lähes yhtä hyviä, jos on sähkötolppa käytössä.
Dieselissä webastosta on enemmän hyötyä auton lämpimänä pitämisessä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: E Mersua ostamassa.
Voisihan tuokin muuten olla ihan ok vaihtoehto mutta tosiaan bensa kone pitäisi ollavenit kirjoitti:Hyviä suomi-yksilöitä löytyy yksityisiltä myyjiltä. Moni pelottelee vuoden 2004 MB jarruista, olen seuranut huvittuneena sitä. Itselläni missään autossa ei ole ollut niin hyviä jarruja kuin mitä tässäkin E 270 CDI autossa on.
Jos haet hyvin pidettyä ja hyvässä kunnossa olevaa autoa, niin tuossa on lnkki:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5206503" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuulilasi testasi aikoinaan samanlaista autoa ja se juttu löytyy täältä:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vert ... a-bensiini" onclick="window.open(this.href);return false;
Laitan linkin koska ei ole mielekästä kirjoittaa samoja asioita tänne, ja linkin kautta pääsee helposti.
Ota rohkeasti yhteyttä niin tarinoidaan lisää.

Moottori pitkittäin on auto poikittain
Ex Toyota Camry vm.89
Ex Toyota Avensis vm.00
Ex MB C124 230 Ce vm.89
Ex Vw passat vm.89
MB W210 200cdi vm.00
MB W124 260e vm.90
Ex Toyota Camry vm.89
Ex Toyota Avensis vm.00
Ex MB C124 230 Ce vm.89
Ex Vw passat vm.89
MB W210 200cdi vm.00
MB W124 260e vm.90
Re: E Mersua ostamassa.
Katopas sitten että moottoritilan alapuolelta on poistettu vedenpoistoventtiilit. En tiedä, missä malleissa ne on ongelma mutta meidän S211:een (vm. -02) tuli vesivahinko viime syksynä kun ei ollut tietoa, että sinne moottorin koteloihin kertyy vettä, joka ei pääse pois. Sen seurauksia nyt tutkitaan kun erilaisia sähköhäiriöitä on alkanut ilmaantua kastumisen myötä. Erään korjaajan mukaan kuulemma yleinen ongelma uudehkoissa mersuissa (ainakin E ja ML-sarja). Muuten oma 320 on toiminut mukavasti, jopa AIRMATIC ja SBC pelittää ilman ongelmia *kopkop*. Pari lamdaa meni just vaihtoon, noin 500 euroa nyt köyhempänä.
Mikäli nuo sähköhäiriöt ei vie kuskia lataamoon, niin seuraava auto vois olla vaikka facelift E280/350...tai sitten joku ihan muu.
Mikäli nuo sähköhäiriöt ei vie kuskia lataamoon, niin seuraava auto vois olla vaikka facelift E280/350...tai sitten joku ihan muu.
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Re: E Mersua ostamassa.
Ei ole lähellekkään.JarkkoN kirjoitti: Lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin ovat lähes yhtä hyviä, jos on sähkötolppa käytössä.
Webaston avulla auto on suhteellisen nopiaan lähtölämmin.


Edellisessä lankussa mulla oli lohkolämmitin+sisäpistoke ja webasto. Wepastoa siin 100% tuli käytettyä.
Nykyisessä eemelissä ei ole edes lohkolämmitintä, webasto vain

Ja tolppa löytyy, kotoa ja työpaikalta.
Re: E Mersua ostamassa.
Hieman samansuuntaiset kokemukset itsellä. Edellisessä ranskalaisessa oli alunalkaen lohko+sisätilanlämmitin, mutta koska työpaikalla ei tolppapaikkoja riittänyt kaikille, kyllästyin kylmähierontaan ja asensin eberin. Tämän jälkeen ei tullut lohkoa käytettyä kertaakaan, koska polttoainelämmitin vaan toimii paremmin. Eemelissä ei lohkoa ole, mutta webasto löytyy ja tuntuu toimivan yhtä hyvin kuin eberi toimi.Tabuli kirjoitti:Ei ole lähellekkään.JarkkoN kirjoitti: Lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin ovat lähes yhtä hyviä, jos on sähkötolppa käytössä.
Webaston avulla auto on suhteellisen nopiaan lähtölämmin.Eikä lohkolämppärillä saada edes lämpömittaria nousemaan.
![]()
Edellisessä lankussa mulla oli lohkolämmitin+sisäpistoke ja webasto. Wepastoa siin 100% tuli käytettyä.
Nykyisessä eemelissä ei ole edes lohkolämmitintä, webasto vain
Ja tolppa löytyy, kotoa ja työpaikalta.
S500 (W221)
ex-BMW X5 E70
ex-BMW 525D E61
ex-E280 CDI (W211)
ex-BMW X5 E70
ex-BMW 525D E61
ex-E280 CDI (W211)
Re: E Mersua ostamassa.
Ei se paremmuus ole ihan yksikäsitteinen asia. Kummassakin on hyvät puolensa.Tabuli kirjoitti:Ei ole lähellekkään.JarkkoN kirjoitti: Lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin ovat lähes yhtä hyviä, jos on sähkötolppa käytössä.
Webaston avulla auto on suhteellisen nopiaan lähtölämmin.Eikä lohkolämppärillä saada edes lämpömittaria nousemaan.
![]()
Edellisessä lankussa mulla oli lohkolämmitin+sisäpistoke ja webasto. Wepastoa siin 100% tuli käytettyä.
Nykyisessä eemelissä ei ole edes lohkolämmitintä, webasto vain
Ja tolppa löytyy, kotoa ja työpaikalta.
Itse tulisin hyvin toimeen lohkolämmittimellä ja tehokkaalla sisätilalämmittimellä,
vaikka pidänkin polttoainelämmitintä parempana.
Jos nopeudella ei ole niin väliä, samalla rahalla pitää autoa pidempään lohkolämmittimessä.
Jos se webasto vie puoli litraa dieseliä tunnissä, kustannus on noin 80 senttiä, jolla
saa sähköä 6,5 kWh tai yöllä enemmänkin. 550W lohkolämmitin ja 550W sisätilalämmitin
voivat olla päällä 6 tuntia tällä energialla.
Webasto tuuppaa hiilidioksidia ja hiukkasia ilmaan, sitä ei voi ravita tuulivoimalla,
kuten lohkolämmitintä.
Alkuperäinen 211:n Webasto ei kait edes ala lämmittää moottoria, ennen kuin sisätila on
lämmin. Eikä webasto nosta ainakaan omassa autossa moottorin lämpöä niin paljon, että se
mittarissa näkyisi, käynnistyshetkeä lukuunottamatta.
Joissain autoissa webasto ei käynnisty kovalla pakkasella lainkaan. Webasto ei myöskään
käynnisty tai sammuu, jos akun varaus laskee liian alas. Näin käy erityisesti kylmässä.
Webasto ei myöskään käynnisty, jos autossa on liian vähän polttoainetta, omassa
autossa alle 20 litraa. Samaten webasto ei käynnisty, jos lämmityslaitteessa on jotain
vikaa, esim. sisälämpötila-anturiin liittyvä moottori ei käynnisty.
Webasto rasittaa akkua ja vanhentaa sen nopeasti. Webasto on myös vikaherkempi kuin
lohkolämmitin ja vaatii säännöllistä huoltoa. Webasto on paljon kalliimpi hankkia.
Itsellä oli diesel-BMW:ssa jälkikäteen softalla ajastettavaksi muutettu alkuperäinen
webasto. Sillä oli paha tapa tyhjentää akku niin, ettei auto käynnistynyt. Pari akkua
meni, ennen kuin hommasin AGM:n. Lopulta noin kymmenen käynnistymättä jäämisen
jälkeen vaihdoin autoon, jolla voi aina ajaa: W124 diesel.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: E Mersua ostamassa.
kannattaa se tolpassa olla siltikin lisättynä ylläpitolaturilla.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Re: E Mersua ostamassa.
Omallakohalla lohkaria ei tullu käytettyä ku ei jaksanu lähtee pihalle säätämään ajastusta.JarkkoN kirjoitti:
Ei se paremmuus ole ihan yksikäsitteinen asia. Kummassakin on hyvät puolensa.
Itse tulisin hyvin toimeen lohkolämmittimellä ja tehokkaalla sisätilalämmittimellä,
vaikka pidänkin polttoainelämmitintä parempana.
Webaston saa päälle kaukosäätimellä.
Totta.JarkkoN kirjoitti:
Jos nopeudella ei ole niin väliä, samalla rahalla pitää autoa pidempään lohkolämmittimessä.
Jos se webasto vie puoli litraa dieseliä tunnissä, kustannus on noin 80 senttiä, jolla
saa sähköä 6,5 kWh tai yöllä enemmänkin. 550W lohkolämmitin ja 550W sisätilalämmitin
voivat olla päällä 6 tuntia tällä energialla.
En kuulu viherpiipertäjiinJarkkoN kirjoitti:
Webasto tuuppaa hiilidioksidia ja hiukkasia ilmaan, sitä ei voi ravita tuulivoimalla,
kuten lohkolämmitintä.

Vaikka ostais tuulivoimasähköä niin ydinvoimalla tuotettua sitä kuitenki käyttäis

Kyllä mulla se lämmittää sen haaleaksi nopiaa ja lämpötolpat saadaan pysymään starttauksenki jälkeen.JarkkoN kirjoitti:
Alkuperäinen 211:n Webasto ei kait edes ala lämmittää moottoria, ennen kuin sisätila on
lämmin. Eikä webasto nosta ainakaan omassa autossa moottorin lämpöä niin paljon, että se
mittarissa näkyisi, käynnistyshetkeä lukuunottamatta.
Aina on starttannu, vaikka olis ollu elohopea -30 lukeman alapuoella.JarkkoN kirjoitti:
Joissain autoissa webasto ei käynnisty kovalla pakkasella lainkaan. Webasto ei myöskään
käynnisty tai sammuu, jos akun varaus laskee liian alas. Näin käy erityisesti kylmässä.
Webasto ei myöskään käynnisty, jos autossa on liian vähän polttoainetta, omassa
autossa alle 20 litraa. Samaten webasto ei käynnisty, jos lämmityslaitteessa on jotain
vikaa, esim. sisälämpötila-anturiin liittyvä moottori ei käynnisty.
Ei lohkölämmitinkään toimi, jos siinä on jotaki vikaa

Totta, nykyään löytyyki kiinteästi asennettu akkulaturi ja akku pysynyt kunnossa.JarkkoN kirjoitti:
Webasto rasittaa akkua ja vanhentaa sen nopeasti. Webasto on myös vikaherkempi kuin
lohkolämmitin ja vaatii säännöllistä huoltoa. Webasto on paljon kalliimpi hankkia.
Edellisessä lankussa kerkesin käyttää 7vuotta webastoa, mitään huoltoa sille ei tehty ja toimi. Syksyllä eka starttaus vaati monta sytyskertaa ku ikänä muistanu käyttää sitä kesällä, mutta ku ekankerran sytty niin sit toimi taas kevääseen asti moitteettomsti.
Kallishan se on.
Se on hyvä ku toimii, kuten kaikkiJarkkoN kirjoitti:
Itsellä oli diesel-BMW:ssa jälkikäteen softalla ajastettavaksi muutettu alkuperäinen
webasto. Sillä oli paha tapa tyhjentää akku niin, ettei auto käynnistynyt. Pari akkua
meni, ennen kuin hommasin AGM:n. Lopulta noin kymmenen käynnistymättä jäämisen
jälkeen vaihdoin autoon, jolla voi aina ajaa: W124 diesel.

Re: E Mersua ostamassa.
Palatakseni asiaan, oliko niitä kokemuksia jollakin ulkoa haetusta/ tuotetusta autosta??? Hinta? laatu/kunto? edellisten suhde? yms.??
Moottori pitkittäin on auto poikittain
Ex Toyota Camry vm.89
Ex Toyota Avensis vm.00
Ex MB C124 230 Ce vm.89
Ex Vw passat vm.89
MB W210 200cdi vm.00
MB W124 260e vm.90
Ex Toyota Camry vm.89
Ex Toyota Avensis vm.00
Ex MB C124 230 Ce vm.89
Ex Vw passat vm.89
MB W210 200cdi vm.00
MB W124 260e vm.90
Re: E Mersua ostamassa.
Tuolla niitä tarinoita:Haasa90 kirjoitti:Palatakseni asiaan, oliko niitä kokemuksia jollakin ulkoa haetusta/ tuotetusta autosta??? Hinta? laatu/kunto? edellisten suhde? yms.??
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=6599" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: E Mersua ostamassa.
Allekirjoituksen s211 on Malliauton Saksasta uittama, 4v hammaslääketieteellisiä instrumentteja valmistavan firman jollain pomolla liisarina ollut ja sitten huutokaupasta ostettu. Kilometrejä tuolloin 154tkm (=38500/v, ei mitään varsinaista syytä epäillä asiaa). Hinta veroineen arviolta pari-kolme tonnia halvempi kuin vastaavat "Suomi-autot" (pyynnöt n. 5 tonnia enemmän). Nyt kilometrejä 225tkm, ja mitään suurempaa ei ole ollut. Autossa oli pari pientä parkkipaikkalommoa ostettaessa, ne on laitettu. Konepellissä on pientä kiveniskemää, jolle ei ole tehty mitään. Etupuskuria oli kolhittu ja paikattu huonosti, siitä rupesi maali hilseilemään ja se laitettiin samalla kun parkkipaikkalommot. Tekniikka on pelannut hyvin, remontit ovat olleet enimmäkseen parkkitutkien vaihtoa ja vastaavaa. Jossain threadissä on tarkka listakin mitä on tehty missäkin vaiheessa.Haasa90 kirjoitti:Palatakseni asiaan, oliko niitä kokemuksia jollakin ulkoa haetusta/ tuotetusta autosta??? Hinta? laatu/kunto? edellisten suhde? yms.??
Kilometrikulut ilman arvonalennusta tähän mennessä 30,0c/km, muuttuvat (siis ilman vakuutuksia, käyttömaksuja jne) 21,9c/km ja pelkät polttoaineet 12,7c/km. Arvonalennusta on tullut ehkä n. 10000, eli n. 14,3c/km