Mikä oli "viimeinen Mersu"
Mikä oli "viimeinen Mersu"
Eli keskustelua mikä "oli" Viimeimeinen oikea Mersu.
Henkilökohtainen mielipiteeni 115 ja varauksin 123, ehkä vielä menee 124 dieselit.
Laittakaa mielipiteet jakoon..
Ps. Ennen pystyi Mersun korjaan kotona::
Henkilökohtainen mielipiteeni 115 ja varauksin 123, ehkä vielä menee 124 dieselit.
Laittakaa mielipiteet jakoon..
Ps. Ennen pystyi Mersun korjaan kotona::
123 280CE -76 EX
124 230 CE -91
108 250S -67 vartoo inspiraatioo EX
202 250 td 20v -96 EX
202 280 -94
140 350Std -96 EX
S210 220 cdi -01 työnalla
S210 320 purussa
Chevy Belair -60 4D sedan EX
124 230 TE -92EX
202 180 purussa (jakoketju poikki) EX
124 230 CE -91
108 250S -67 vartoo inspiraatioo EX
202 250 td 20v -96 EX
202 280 -94
140 350Std -96 EX
S210 220 cdi -01 työnalla
S210 320 purussa
Chevy Belair -60 4D sedan EX
124 230 TE -92EX
202 180 purussa (jakoketju poikki) EX
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
W210 E55 AMG!!!!
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Mersu lopetti autojen valmistuksen 1993. Siitä eteenpäin Mercedeksellä päätettiin että he tekevät autojen sijasta tavallisia kotteroita.
Lähteenä toimi Minunpedia
Lähteenä toimi Minunpedia
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
W124 ennen vesivärejä eli -93 puoleenväliin asti.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
-
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
- Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Heckflosse W110, W111 ja W112 autot ajoilta jolloin pellit oli peltiä eikä guttaperkkaa.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Mikä sitten on "viimeinen mersu", siinäpä kysymys. Eiköhän nämä uudemmat ole kaikilta ominaisuuksiltaan parempia autoja kuin vaikkapa w123 tai w124. Ja seuraavat mallit jälleen parempia kuin nykyiset.
S212 250cdi A
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Onpas varsinainen ikiliikkuja-aihe keksitty!
No, olen samaa mieltä siitä että ennen vastausta pitäisi määritellä kysymys.
Jos "Mersu" = "tekninen edelläkävijä, nautinnollinen ajettava, luotettava"
niin W140 on varmasti myös kisassa mukana. Ei häviä w124:lle näissä lajeissa ja säilyi tuotannossa pitempään.
No, olen samaa mieltä siitä että ennen vastausta pitäisi määritellä kysymys.
Jos "Mersu" = "tekninen edelläkävijä, nautinnollinen ajettava, luotettava"
niin W140 on varmasti myös kisassa mukana. Ei häviä w124:lle näissä lajeissa ja säilyi tuotannossa pitempään.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke 28.10.2009 11:21
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Omassa mielessä se viimeinen kunnon Mersu oli vm. 1989 W124 4-vaihteinen 200D. Semmosella tuli paljon ajettua ja se jätti Mersuista parhaat muistot. Samanlaisia kun saisi vielä uutena...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 31.10.2010 17:11
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Ainoa mersu jolla olen ajanut ja jossa on tullut tunne: "Nyt ajetaan mersulla", on pystäri.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Ääni 124 89-90 , 200- 300 D. Ja Toinen ääni G mallille, itse aion hankkia "viimeiseksi" Mersuksi 94-97 vm 300 G TD:n , vanhan liiton tekniikkaa ,josta jos jotain sattuu hajoamaan kestää se korjauksen jälkeen taas seuraavat 500 000 km... . Onhan nämä hi-tek mersutkin hienoja ajaa, mutta laatu ja ylläpito on ihan pelleilyä entisiin verrattuina.
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Ilmeisesti tänne oli tarkoitus äänestää omaa autoa mutta äänestän nyt kuitenkin kaikkien meidän vanhoilla ja epäluotettavilla rötisköillä ajelevien kiusaksi 222:sta.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Samoilla linjoila DBFIn kanssa (ellei C197 saa äänestää). Jos sen on pakko olla tekniikaltaan museoauto, niin sitten Aatun mersu... 770 se nyt sitten oli???
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Topicin kysymykseen on yksiselitteinen vastaus ja se on W124.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Juuri se mikä sattuu itsellä olemaan kun kysymys esitetään. Uudemmat on romuja(kun niihin ei ole varaa) ja vanhemmat on vaan liian vanhoja ja askeettisia.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
w124
W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Ainakin maahantuojan sivujen mukaan niitä vielä tehdään?
Tiedät paikan, kokeile
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 578
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Mä oon ollut tyytyväinen tähän 92-93 vaihteessa tehtyyn, 93 loppuvuodesta alkoivat tehdä sutta.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Eiköhän viimeinen mersu ollut -95 ja siitä etiäpäin alkoivatkin tehdä autoja.....
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
W124 ja W201 on jotenkin vaan niitä mersuja jotka pienellä korjauksella pyörivät katukuvassa vielläkin.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Topiikki on on herättänyt kiitettävästi keskustelua, ja toinen argumentti oli se Tee se itse jos pystyt.
Nyt kun tapellu CDI: kanssa niin kaipaan Yksinkertaisia Mersuja.....
Mersulla ajettu 38V eikä koskaan uudella, ja suurin osa ei ole tullut pihaan omillaan...
Nyt kun tapellu CDI: kanssa niin kaipaan Yksinkertaisia Mersuja.....
Mersulla ajettu 38V eikä koskaan uudella, ja suurin osa ei ole tullut pihaan omillaan...
123 280CE -76 EX
124 230 CE -91
108 250S -67 vartoo inspiraatioo EX
202 250 td 20v -96 EX
202 280 -94
140 350Std -96 EX
S210 220 cdi -01 työnalla
S210 320 purussa
Chevy Belair -60 4D sedan EX
124 230 TE -92EX
202 180 purussa (jakoketju poikki) EX
124 230 CE -91
108 250S -67 vartoo inspiraatioo EX
202 250 td 20v -96 EX
202 280 -94
140 350Std -96 EX
S210 220 cdi -01 työnalla
S210 320 purussa
Chevy Belair -60 4D sedan EX
124 230 TE -92EX
202 180 purussa (jakoketju poikki) EX
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Väittäsin jonkinlaisella kokemuksella w124.
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Tasan 0 Mersua omistaneena vastaan silti että W124, 200D-koneella, 4-vaihteisella manuaalilootalla ja ilman vesivärejä.
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Ei voi äänestää koska kysymys on "Mikä OLI" tuohon kriteeriin taitaa vuonna 2014 mahtua 221. Näin mallien vaihtovuosien välimaastossa vaikea kysymys, W221 on kyllä aivan upea. Hakkaa kaikki mersut 63-0DBFI kirjoitti:Ilmeisesti tänne oli tarkoitus äänestää omaa autoa mutta äänestän nyt kuitenkin kaikkien meidän vanhoilla ja epäluotettavilla rötisköillä ajelevien kiusaksi 222:sta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
kyllähän se w124:nen oli ja on vieläkin kohtuu huoleton ja varma peli. sanon siis, että kakkosnelonen on viimenen kunnon mersu. ei w201:nenkään paljoa jää taakse, saman tyyppistä tekniikkaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
jos nyt suurinpiirtein e-luokasta puhutaan niin olisko se niin että aina kun uusi E tuli niin se oli/on kaikinpuolin parempi kuin edeltäjänsä, laadullisesti ei sitten niinkään
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Mulla ei omasta mielestäni ole sellaista kompetenssia, jolla pystyisin valitsemaan parhaan Mersun ikinä. Se perustuu siihen, että ei ole laajempaa kokemusta muista kuin W123:sta ja W124:stä. Ne ovat mielestäni kyllä omien aikakausiensa tuotteiksi aivan helkutin hyviä (juu, kyllä itseäkin harmittaa ne vesivärimaalatut W124 E:t). Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö uudemmissa olisi moni asia vieläkin paremmin, eikä mulla sitä kautta ole mitään innostusta väittää noita vanhoja jollain tavalla kaiken kaikkiaan paremmiksi kuin uudempia, vaikka monet vannoutuneet lankkumiehet niinkin tuntuvat tekevän.
Sen voin myöntää, ettei mulla tällä hetkellä ole kiinnostusta hankkia nykykalustoa uudempaa Mersua, mutta ei sen homman perusteena ole se, että ne uudet olisivat niin huonoja; pidän niitä vain itselleni huonommin sopivina. Esimerkiksi omatoimiset huoltomahdollisuudet ja valmiina oleva näiden vanhempien tuntemus vaikuttavat siihen merkittävästi. Ja kustannukset tietysti.
OT:nä, kerran muuten pääsin ajamaan tuommoisella Sergeyn mainitsemalla W221:llä. Europcar oli mokannut, eikä heillä ollut sellaista farmarimallia, jonka olimme varanneet, joten antoivat hyvitykseksi sitten uuden S 500 L:n. Oli aika makia vehje kyllä... Ja voi hitsi sitä tunnetta, kun paluumatkalla oli ensin Mersu jätetty Münchenin lentokentälle, ja Suomessa sitten kollegan tytär tuli hakemaan meitä ensimmäisen korimallin Avensiksella. Siitä kun parin päivän ässämersuilun jälkeen vetäisi oven kiinni, niin se tuntui kyllä Mersun jälkeen aivan naurettavalta vehkeeltä. Kuin se ovi olis ollut muovista ja pahvista tehty tai jotain.
Sen voin myöntää, ettei mulla tällä hetkellä ole kiinnostusta hankkia nykykalustoa uudempaa Mersua, mutta ei sen homman perusteena ole se, että ne uudet olisivat niin huonoja; pidän niitä vain itselleni huonommin sopivina. Esimerkiksi omatoimiset huoltomahdollisuudet ja valmiina oleva näiden vanhempien tuntemus vaikuttavat siihen merkittävästi. Ja kustannukset tietysti.
OT:nä, kerran muuten pääsin ajamaan tuommoisella Sergeyn mainitsemalla W221:llä. Europcar oli mokannut, eikä heillä ollut sellaista farmarimallia, jonka olimme varanneet, joten antoivat hyvitykseksi sitten uuden S 500 L:n. Oli aika makia vehje kyllä... Ja voi hitsi sitä tunnetta, kun paluumatkalla oli ensin Mersu jätetty Münchenin lentokentälle, ja Suomessa sitten kollegan tytär tuli hakemaan meitä ensimmäisen korimallin Avensiksella. Siitä kun parin päivän ässämersuilun jälkeen vetäisi oven kiinni, niin se tuntui kyllä Mersun jälkeen aivan naurettavalta vehkeeltä. Kuin se ovi olis ollut muovista ja pahvista tehty tai jotain.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Viimeistä ja parasta mersua ei ole vielä tehty, eiköhän sieltä aikanaa ilmesty äärettömällä 4wd väännöllä varustettu sähkömoottoreilla ja pikkusella ydinlaitoksella toteutettu mersu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Siis parhaimpia auto malleja tai yleensä hyviä tavaroita kopioidaan esim. Kiinassa ja tässä tapauksessa se on ka-puolella SK-mallit ja ha-puolella w124...kaiketi niitä vielä tehdään siellä vai olenko väärässä?
Laatu nyt sitten on mitä on ja ei näitä tuodakaan eu.maihin ja ei läpäise kyllä enää päästövaatimuksia.
Laatu nyt sitten on mitä on ja ei näitä tuodakaan eu.maihin ja ei läpäise kyllä enää päästövaatimuksia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Tää oli mulle ihan uusi tieto, että W124:ää valmistettaisiin Kiinassa. En kiistä, koska en asiasta tiedä, mut sen yhden kerran kun olen Kiinassa ollut muutamassa kaupungissa (vuonna 2010) en muista nähneeni yhtään ainutta W124:n näköistä autoa, vaikka tietysti hulluna bongailin autoja jatkuvasti. Uudempia Mersuja oli jonkun verran, Bemareita vissiin vielä enemmänkin. Ja yleisesti oli paljon sellaisia autoja, jotka oli Kiinassa "faceliftattu" muka paremman näköisiksi jostakin vanhemmasta automallista. Yksi yleinen tämmöinen siellä liikenteessä oli Jin Bei Haise, siis tommoinen: http://www.motorstown.com/images/jinbei-haise-01.jpgatlas kirjoitti:Siis parhaimpia auto malleja tai yleensä hyviä tavaroita kopioidaan esim. Kiinassa ja tässä tapauksessa se on ka-puolella SK-mallit ja ha-puolella w124...kaiketi niitä vielä tehdään siellä vai olenko väärässä?
Laatu nyt sitten on mitä on ja ei näitä tuodakaan eu.maihin ja ei läpäise kyllä enää päästövaatimuksia.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Mikä oli "viimeinen Mersu"
Ymmärrän kyllä mitä alkuperäisellä kysymyksellä tarkoitetaan, mutta itselleni se viimeinen on vasta tulossa kesällä. Ensimmäinen mersuni oli W 123
(v. 1983)ja sen jälkeen olen omistanut kaikki E-maliit erilaisilla varusteilla ja moottorivaihtoehdoilla. W 124:a oli aikoinaan parikin kappaletta. Esim. 300 bensa W 124:n jälkeen seuraava autoni oli 200 D W210. Toinen oli pirteä ja suuriruokainen, toinen laiska ja edullinen käyttää. Kun enimmäisen kerran menin dieselin kanssa tankille tuntui kuin olisin varkaissa käynyt. Molemmat olivat omilla ominaisuuksillaan minulle hyviä. Pari kertaa, eri syistä, olen kokeilut vierasta , mutta silloin, edes elämäni ensimmäinen uusi auto ei tyydyttänyt sitä mersun kaipuuta vaan se piti vaihtaa kolmen vuoden päästä 5 vuotta vanhempaan mersuun. Juhannuksen tienoilla tuleva auto on varmaankin sitten kohdallani se viimeinen ja paras vaikka vaihdankin parhaan E- mallin tähän uuteen A -luokkaan
No, ei ollut A paras... piti palata kahden vuoden ja 40 th km jälkeen takaisin tähän E-luokkaan
(v. 1983)ja sen jälkeen olen omistanut kaikki E-maliit erilaisilla varusteilla ja moottorivaihtoehdoilla. W 124:a oli aikoinaan parikin kappaletta. Esim. 300 bensa W 124:n jälkeen seuraava autoni oli 200 D W210. Toinen oli pirteä ja suuriruokainen, toinen laiska ja edullinen käyttää. Kun enimmäisen kerran menin dieselin kanssa tankille tuntui kuin olisin varkaissa käynyt. Molemmat olivat omilla ominaisuuksillaan minulle hyviä. Pari kertaa, eri syistä, olen kokeilut vierasta , mutta silloin, edes elämäni ensimmäinen uusi auto ei tyydyttänyt sitä mersun kaipuuta vaan se piti vaihtaa kolmen vuoden päästä 5 vuotta vanhempaan mersuun. Juhannuksen tienoilla tuleva auto on varmaankin sitten kohdallani se viimeinen ja paras vaikka vaihdankin parhaan E- mallin tähän uuteen A -luokkaan
No, ei ollut A paras... piti palata kahden vuoden ja 40 th km jälkeen takaisin tähän E-luokkaan
Viimeksi muokannut peltika, Ke 02.05.2018 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 350 e Hybridi