Automaatti vaihteistosta
Automaatti vaihteistosta
Moi. Automaattivaihteistoinen auto on ensimmäinen kohdallani ja muutaman kysymyksen siitä ajatelin heittää. Olen ollut huomaavani, että vaihtaessani pysähtymisen jälkeen parkki asentoon(p) auto liikahtaa ja kierros alue muuttuu ( niinkuin silloin kun voimansiirto tulee peliin). Samoin tapahtuu joskus, kun p asennosta siirtää muille alueille. Onko vaihteiston säädöissä jotai vai ehkä öljyn vaihdon aika? Autolla on ajettu vasta alle 30 t km ja yksi öljyn vaihto vasta tehty. Vai onko vain automaatti vaihteiston yleispiirre? Entä jarrupolkimen painamisen voimakkuuden syy. Autossa vielä takuuta ja siksi kyselen?
Re: Automaatti vaihteistosta
Vaihde päällä kierrokset vähän laskevat ja kyllä sen pikkuisen kuuluu heilahtaakin, jos pelkkää parkkilukkoa käytät.
Itse laitan aina ensin vaihteen vapaalle, sitten seisontajarrun päälle, ja vasta sitten siirrän P:lle. Ihan opeteltu ja opittu maneeri. Ei heilahtele eikä tuljahtele noin. Käy ihan ajattelematta nuo liikkeet.
Itse laitan aina ensin vaihteen vapaalle, sitten seisontajarrun päälle, ja vasta sitten siirrän P:lle. Ihan opeteltu ja opittu maneeri. Ei heilahtele eikä tuljahtele noin. Käy ihan ajattelematta nuo liikkeet.
-
- Sisäänajossa
Ihan normaalia tuo on, ja ei laatikkoon öljyjä tarvitse vaihdella kovin usein jos ei koskaan, (tai voisi kuvitella että uusissa Autoissa voi olla ensi kilometrien jälkeen öljynvaihto kun rattaat yms. on hakenut paikkansa joten on irronnut rautahilettä, kokemusta ei ole kun ajelen vähän enempi ajetuilla vehkeillä.)Mvä kirjoitti:Moi. Automaattivaihteistoinen auto on ensimmäinen kohdallani ja muutaman kysymyksen siitä ajatelin heittää. Olen ollut huomaavani, että vaihtaessani pysähtymisen jälkeen parkki asentoon(p) auto liikahtaa ja kierros alue muuttuu ( niinkuin silloin kun voimansiirto tulee peliin). Samoin tapahtuu joskus, kun p asennosta siirtää muille alueille. Onko vaihteiston säädöissä jotai vai ehkä öljyn vaihdon aika? Autolla on ajettu vasta alle 30 t km ja yksi öljyn vaihto vasta tehty. Vai onko vain automaatti vaihteiston yleispiirre? Entä jarrupolkimen painamisen voimakkuuden syy. Autossa vielä takuuta ja siksi kyselen?

Kyllä nuo laatikon öljyt kannattaa vaihtaa 60tkm välein, niin ei tule harmejaturporiisseli kirjoitti:Ihan normaalia tuo on, ja ei laatikkoon öljyjä tarvitse vaihdella kovin usein jos ei koskaan, (tai voisi kuvitella että uusissa Autoissa voi olla ensi kilometrien jälkeen öljynvaihto kun rattaat yms. on hakenut paikkansa joten on irronnut rautahilettä, kokemusta ei ole kun ajelen vähän enempi ajetuilla vehkeillä.)Mvä kirjoitti:Moi. Automaattivaihteistoinen auto on ensimmäinen kohdallani ja muutaman kysymyksen siitä ajatelin heittää. Olen ollut huomaavani, että vaihtaessani pysähtymisen jälkeen parkki asentoon(p) auto liikahtaa ja kierros alue muuttuu ( niinkuin silloin kun voimansiirto tulee peliin). Samoin tapahtuu joskus, kun p asennosta siirtää muille alueille. Onko vaihteiston säädöissä jotai vai ehkä öljyn vaihdon aika? Autolla on ajettu vasta alle 30 t km ja yksi öljyn vaihto vasta tehty. Vai onko vain automaatti vaihteiston yleispiirre? Entä jarrupolkimen painamisen voimakkuuden syy. Autossa vielä takuuta ja siksi kyselen?

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Sisäänajossa
niin eikai se pahaksikaan olearska10 kirjoitti:Kyllä nuo laatikon öljyt kannattaa vaihtaa 60tkm välein, niin ei tule harmejaturporiisseli kirjoitti:Ihan normaalia tuo on, ja ei laatikkoon öljyjä tarvitse vaihdella kovin usein jos ei koskaan, (tai voisi kuvitella että uusissa Autoissa voi olla ensi kilometrien jälkeen öljynvaihto kun rattaat yms. on hakenut paikkansa joten on irronnut rautahilettä, kokemusta ei ole kun ajelen vähän enempi ajetuilla vehkeillä.)Mvä kirjoitti:Moi. Automaattivaihteistoinen auto on ensimmäinen kohdallani ja muutaman kysymyksen siitä ajatelin heittää. Olen ollut huomaavani, että vaihtaessani pysähtymisen jälkeen parkki asentoon(p) auto liikahtaa ja kierros alue muuttuu ( niinkuin silloin kun voimansiirto tulee peliin). Samoin tapahtuu joskus, kun p asennosta siirtää muille alueille. Onko vaihteiston säädöissä jotai vai ehkä öljyn vaihdon aika? Autolla on ajettu vasta alle 30 t km ja yksi öljyn vaihto vasta tehty. Vai onko vain automaatti vaihteiston yleispiirre? Entä jarrupolkimen painamisen voimakkuuden syy. Autossa vielä takuuta ja siksi kyselen?