Katos viddu, tossahan asiaa pohdittiin
6000 tuo muuten onkin....
Aina ei muistikortti ole paikallaan
Äläkä vitussa tee isoa hakua, tiiä mitä löytyy.....
.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Pe 12.04.2013 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jm9 kirjoitti:ei kai nuo lisävalot nyt nii pahan näköset ole
Ei ole pahannäköiset ollenkaan tuossa keulalla. Jos noihin omiin umpioihin laittaa xenonit nyt ensin. Voihan sitä lisävaloja harkita myöhemmin. Vaikkapa Hellan pienempiä malleja tms. Onhan noita ff200 valojakin xenoneilla.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Sepelimies kirjoitti:Ite tilasin xenonkauppa.fi:stä cobran 55w canbus miniballasti 4300k sarjan, vähän kalliimpi mutta pitäs laatu sarja olla. Hintaa noin 110e.
Ok ja millainen homma tuo oli asentaa kaiken kaikkiaan?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Sepelimies kirjoitti:Ite tilasin xenonkauppa.fi:stä cobran 55w canbus miniballasti 4300k sarjan, vähän kalliimpi mutta pitäs laatu sarja olla. Hintaa noin 110e.
Ok ja millainen homma tuo oli asentaa kaiken kaikkiaan?
Muutos-sarjojen asennus on ihan bolt-on. Suurin ongelma on yleensä se, saako kätensä mahtumaan ropeltamaan umpioita.
Helppo ne oli asentaa, siihen umpion takakanteen vaan pitää tehä oliko se nyt 16 ta 20 millin reikä mistä viedään johdot umpion sisään. Tilasin ne polttimon pidikeraudatkin vai ei niillä tehny mitsään, ei pysyneet paikallaan kun ne on halki yhdeltä reunalta. Katkasin sitten johdot ja laiton sen alkuperäsen pidikkeen kans ne hehkut paikalleen. Kovin homma oli ne ballastit unutella piiloon lokarien sisään, halusin ne sillain ettei ne näy mistään kun konepellin aukasee.
y30harrastaja kirjoitti:Ja mitä johtoja yhdistellään mihin? Ei ole vielä sarjaa käsillä niin ei pysty päättelemään. Valojen johtoihin liitetään xenon kanta vai miten?
Sitä sarjaa EI voi kytkeä väärin jollei kahden kaverin kanssa niitä liittimiä väärin VOIMALLA asentele toisiinsa.
Nimittäin ne menee vain yhdellä ja ainoalla tavalla toisiinsa. Vähän niinkun isä ja äiti.....
y30harrastaja kirjoitti:Ja mitä johtoja yhdistellään mihin? Ei ole vielä sarjaa käsillä niin ei pysty päättelemään. Valojen johtoihin liitetään xenon kanta vai miten?
Sitä sarjaa EI voi kytkeä väärin jollei kahden kaverin kanssa niitä liittimiä väärin VOIMALLA asentele toisiinsa.
Nimittäin ne menee vain yhdellä ja ainoalla tavalla toisiinsa. Vähän niinkun isä ja äiti.....
.
Niinkuin tuonne ylemmäksi kirjoitin, ei muutos-sarjan asennuksessa ole mitään ihmettelemistä. Turhaan sitä jännität Paketin kun saat auki, huomaat tuon mitä LU sanoi, eli täysin bolt-on. Itse olen sen verran monta niitä asentanut, että nyt se käy varttitunnissa. Ei kai ensimmäisenkään kanssa mene tuntia pitempään.
y30harrastaja kirjoitti:Ja mitä johtoja yhdistellään mihin? Ei ole vielä sarjaa käsillä niin ei pysty päättelemään. Valojen johtoihin liitetään xenon kanta vai miten?
Sitä sarjaa EI voi kytkeä väärin jollei kahden kaverin kanssa niitä liittimiä väärin VOIMALLA asentele toisiinsa.
Nimittäin ne menee vain yhdellä ja ainoalla tavalla toisiinsa. Vähän niinkun isä ja äiti.....
.
Niinkuin tuonne ylemmäksi kirjoitin, ei muutos-sarjan asennuksessa ole mitään ihmettelemistä. Turhaan sitä jännität Paketin kun saat auki, huomaat tuon mitä LU sanoi, eli täysin bolt-on. Itse olen sen verran monta niitä asentanut, että nyt se käy varttitunnissa. Ei kai ensimmäisenkään kanssa mene tuntia pitempään.
No niin, selvä homma Hyvä jos jotakin saa joskus kiinni ilman että pitää perehtyä koko auton sähkökaavioon
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Eilen käytin väykyn katsastuksella, kauan katsuri valoja katteli ja mittaili. Kehas vaan että hyvin näyttävät ja valot on suunnattu oikein.. Vähän jännitti kun ekaa kertaa katsastin nuilla pitkillä xenoneilla.
Sepelimies kirjoitti:Eilen käytin väykyn katsastuksella, kauan katsuri valoja katteli ja mittaili. Kehas vaan että hyvin näyttävät ja valot on suunnattu oikein.. Vähän jännitti kun ekaa kertaa katsastin nuilla pitkillä xenoneilla.
Sepelimies kirjoitti:Eilen käytin väykyn katsastuksella, kauan katsuri valoja katteli ja mittaili. Kehas vaan että hyvin näyttävät ja valot on suunnattu oikein.. Vähän jännitti kun ekaa kertaa katsastin nuilla pitkillä xenoneilla.
Missä katsastit?
Täällä kiimingissä, laatukatsastus vai mikä se oli nimeltään. Eikä ollu pahan hintanenkaan, 69e dieselistä.
Sepelimies kirjoitti:Eilen käytin väykyn katsastuksella, kauan katsuri valoja katteli ja mittaili. Kehas vaan että hyvin näyttävät ja valot on suunnattu oikein.. Vähän jännitti kun ekaa kertaa katsastin nuilla pitkillä xenoneilla.
Missä katsastit?
Täällä kiimingissä, laatukatsastus vai mikä se oli nimeltään. Eikä ollu pahan hintanenkaan, 69e dieselistä.
Eli ei muuta kuin Kiiminkiin katsastukseen täältä Etelästä jos on xenonit
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Sepelimies kirjoitti:Eilen käytin väykyn katsastuksella, kauan katsuri valoja katteli ja mittaili. Kehas vaan että hyvin näyttävät ja valot on suunnattu oikein.. Vähän jännitti kun ekaa kertaa katsastin nuilla pitkillä xenoneilla.
Missä katsastit?
Täällä kiimingissä, laatukatsastus vai mikä se oli nimeltään. Eikä ollu pahan hintanenkaan, 69e dieselistä.
Eli ei muuta kuin Kiiminkiin katsastukseen täältä Etelästä jos on xenonit
Kyllä Oulussakin kelpaa olen pari kertaa katsastanut ja pitkissä 55w xenonit paikallaan. Haapalehdon katsastusasemalla .