om617 3.0 td rakennuksen alla

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
dirtydog
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 06.05.2013 06:43

om617 3.0 td rakennuksen alla

Viesti Kirjoittaja dirtydog »

:crazy: :clap: Eli täältä piti löytymän kuvia ja ohjeita kyseisen motin virittämisestä, tavoite 150 hp luokkaa mut Nm ois tärkeempi, jotain 350->.

turbon ainakin laitan kiinni (mikä?)
välijäähy?
putken koko? 3"
nokka-akseli kireempi ku orkkis (mikä?)
alakerran laakerit?
pumppuun proppausta 7mm saakka? vai miten...

että tallasta, myös kestävä kytkin ois tarpeen

motti on kiinni rangessa vm -79!!! siks tuo Nm on tärkein tässä virityksessä... eka mersu jota viritän
om617 w123 3.0 td
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: om617 3.0 td rakennuksen alla

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

dirtydog kirjoitti::crazy: :clap: Eli täältä piti löytymän kuvia ja ohjeita kyseisen motin virittämisestä, tavoite 150 hp luokkaa mut Nm ois tärkeempi, jotain 350->.

turbon ainakin laitan kiinni (mikä?)
välijäähy?
putken koko? 3"
nokka-akseli kireempi ku orkkis (mikä?)
alakerran laakerit?
pumppuun proppausta 7mm saakka? vai miten...

että tallasta, myös kestävä kytkin ois tarpeen

motti on kiinni rangessa vm -79!!! siks tuo Nm on tärkein tässä virityksessä... eka mersu jota viritän
varmaan haluat alhaalta heräävän turbon ku vääntö pääasiassa...joku suht pikkunen garrett to3, KKK 26 tms, Schwitzer s2 tms., muttei noista pienempiä kumminkaan ku ne sit jo ahistaa ja noilla pääsee sinne 200hepan tuntumaanki. Välijäähytin on aina suositeltavaa ja 3 tuuman putki on ihan soppeli, downpipe ei ainakaan pienempi ku mitä turbossa lähtö. Vakionokka riittää hyvin noihin tavoitteisiin ja laakerit sun muut kans. Pumppuun pitää laittaa isommat elementit että tuohon vääntötavotteeseen pääsee, vakioelementeillä saattaa just päästä tuohon tehoon, mutta vääntö jäänee alle 300Nm. Ja vaikka vääntöä halajat nii nosta vaan pumpusta vetävät kierrokset korkeammalle niin saat vähä laajemman käyttöalueen. Mersun koneisiin pätee aika hyvin sääntö et peruskone kestää vakio-osilla tehojen triplauksen.

Kytkimiin en oo niin perehtyny automaattimiehenä, mutta pakuissa on pikkasen isompi kytkinpaketti(228mm muistaakseni) ku henkilömalleissa, se saattaa just noihin tavotteisiin riittää.
Millhill Performance
-Built With Pride-
280se86
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1260
Liittynyt: Ma 06.12.2010 19:52
Paikkakunta: jyväskylän seutu

Re: om617 3.0 td rakennuksen alla

Viesti Kirjoittaja 280se86 »

minkä rakennuksen alla tuo 617 on , talon vai joku muu rakennus, no koeta saada se pois sieltä :thumbup:
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: om617 3.0 td rakennuksen alla

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

280se86 kirjoitti:minkä rakennuksen alla tuo 617 on , talon vai joku muu rakennus, no koeta saada se pois sieltä :thumbup:
:lol:

Kiitos. Tästä lähti naurut... :mrgreen:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
dirtydog
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 06.05.2013 06:43

Re: om617 3.0 td rakennuksen alla

Viesti Kirjoittaja dirtydog »

Ok, löytyy täältä huumoria ja ohjeita ainakin, kiitos! :) Eiköhä tällä pääse alkuun
om617 w123 3.0 td
Vastaa Viestiin