Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 nyt museorekisterissä 2018

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Pääseekös tuossa mittailemaan lamdan toiminnan samoin kuin 124sessa,ettei ole ehtoo polella??
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja unski »

Mitä hittoa, eihän tässä ole sellaista namikkaa...
Se on siellä oikean puoleisen potkupanelin alla.

Timppa
Viimeksi muokannut unski, To 04.10.2012 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja unski »

Tänään oli sitten aikaa ja vein mittariin; CO oli 0,15 eli melkoisen laihalla, ilmankos nyki! Ja lambda sekä happi ihan metässä. Aika paljon sai ruuvata rikkaammalle ennen kuin päästiin pallokentälle eli sinne 1,5 - 2 alueelle. Sitten olikin ihan kellosepäntyötä saada se kohilleen; aivan pienen pieni säätö heitti arvoja sinne 0,7 ja 3 alueen ulkopuolelle. Sain sitten säädettyä 2,1 % ja jätettiin siihen, HC:t oli aika alhaiset ja korjaamomiehen mukaan lambda oli aavistuksen rikkaalla.
Mittasitko kierroksilla myös? Jos EHA on entinen, näkyy se usein kierroksilla liian rikkaana arvona.... ja reiluna bensan kulutuksena.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

jaakko.putkisaari kirjoitti:Pääseekös tuossa mittailemaan lamdan toiminnan samoin kuin 124sessa,ettei ole ehtoo polella??
Niin tässä ei ole lambda-anturia vaan lambdan arvoa tarkoitin, se kun oli siinä koneessa näkyvillä ja asentaja siihen vetosi :D .
unski kirjoitti:Se on siellä oikean puoleisen potkupanelin alla.
No tutkitaan :lol: . Ja en katellut kierroksilla...kun oletin että se menee laihalle kuten kunnossa oolevan kuuluukin.

Yrityksen ja erehdyksen kautta edetään ja kantapään kautta näköjään...

Miten eroaa lambdallisen ja lambdattoman EHA? Eli KAT/RÜF vs ECE versio autosta, onko näissä KE-Jeteissä sama EHA?

Ja onko ECE sekä KAT versiossa sama EZL vai mikäsenytonkaan ohjausyksikkö?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja unski »

Miten eroaa lambdallisen ja lambdattoman EHA? Eli KAT/RÜF vs ECE versio autosta, onko näissä KE-Jeteissä sama EHA?

Ja onko ECE sekä KAT versiossa sama EZL vai mikäsenytonkaan ohjausyksikkö?
Kaikissa KE-Jeteissä on sama EHA. Sama ECU, Sama Sytytysyksikkö (mallikohtaiset). Muutokset tehdään ECU:ssa ja EZL:ssä ->87 pyöritettävällä "vastusnapilla". 87 -> EZL.ssä vaihdettavalla napilla ECU.ssa pysyi pyöritettävä "vastusnappi". (Poislukien US-mallit, joissa kiinteä vastus.)

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

285 km ajoa, 44 litraa meni; tekee 15,4 litraa sadalla. Tuossa oli 80 km matka-ajoa kuutostiellä tänään.

Yksi juttu joka on muuttunut hiljattain on se että työmatkani lyheni 6 km:sta 2,7 kilsaan, sekin tekee kyllä jotain... kait tuo 560 sen verran syö sitten... ja olen webastoakin käytellyt - no tunnin vaan ehkä eli 6 desiä meni siihen :mrgreen: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

Vaihdoin tässä iltasella vielä sytytystulpat. Vanhat oli elektrodeistaan tasaisen vaaleanruskeat, paitsi jokaisen kierreosan päässä oli mustaa karstaa. Kakkospytyssä oli vähän öljyisempi tulppa ehkä, elektrodin välissä oli joku knööli...

Ei vaikuttanut käyntiin kumminkaan. No, ei kun kovaa ajoa :D . En kyllä sekoittele enää mitään tuohon bensaan, saa venäjän liemi kelvata semmoisenaan tälle bensakrematoriolle. Pitäs vielä ajaa joku maantielenkki niin näkis kulutuksen tien päällä; hitto stadin cruising meni jo - katsellaan jotain muuta mutta syksyllä nämä tapahtumatkin on vähissä saatikka sitten onko aikaa :roll: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

266 km seka-ajoa (100 km maantiellä, loput taajama-ajoa), bensaa meni 44 litraa. Kulutus siis 16,6 l sadalla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

Sääprofeetta manaa sellaisia kelejä että kesärenkailla ei taida puoliväliviikolla enää pärjätä vaikka kalenterin mukaan vielä saakin ajaa :lol: .

Jos tiistaina nollakelissä pesisi cupeen pihalla ja illalla veisi säilytystalliin, jos ei nyt ihan satele kovasti - pysyisi puhtaana. Siellä se kyllä kuivaa. Keskiviikkona sitten käyttis ajoon aamusta. Tuli sitä eilen siirreltyä pihalla kun puukuorma saapui eli sekin on valmiina ajoon...

Ostin kuskin puolelle turvavyön ojentajan täältä foorumilta. Testasin äsken että härveli pelaa ja ne hammastuksetkin on sitten ehjät. Jois saisi talven aikan tuon laitettua, taas ois yksi kiusallinen puute korjattu. Se bensavalo vaan ihmetyttää...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

Kävin tässä räjäyttää tulille SECin. Hyvin lähti. Poleskelin jarruja ja ajelin ikkunoita yms tsekkailuita kun 2 vko päästä pitäs ottaa ajoon. Taisin käydä vuoden alussa yhen kerran jarruja polkemassa, muuten auto on majaillut lämpöisessä kuivassa tallissa ihan ittekseen.

Suihkutin kotelonsuojaa takaikkunan tiivisteen alle taasen kun syksystä tuli (mistähän ihmeen syystä) muutama tippa sadevettä takakonttiin - nyt oli ainakin ehtinyt kuivaa auto!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

Auto on nyt sheivattu sivuvilkuista, kliini luukki :D . Lauantaipuhteena vaihdettiin Juha_M117 kanssa turvavyon ojentaja kuskin puolelle, nyt workkii!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 991
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Jäi avoimeksi semmoinen kysymys, että kuuluuko ojentajan ojentaa vaikka penkillä ei ole painoa päällä. Toisin sanoen jos vaikka nappaa jotain apukuskin penkiltä ja laittaa oven kiinni, niin kuuluuko asiaan että ojentaja ojentaa tyhjälle penkille vyötä.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Juha_M117 kirjoitti:Jäi avoimeksi semmoinen kysymys, että kuuluuko ojentajan ojentaa vaikka penkillä ei ole painoa päällä. Toisin sanoen jos vaikka nappaa jotain apukuskin penkiltä ja laittaa oven kiinni, niin kuuluuko asiaan että ojentaja ojentaa tyhjälle penkille vyötä.
Tottakai, ei noissa ole mitään painontunnistimia - ainakaan 124:ssä. Minulla coupessa ojentajan saa piiloon, jos painaa ko. istuimen turvavyön lukon avauspainiketta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:
Juha_M117 kirjoitti:Jäi avoimeksi semmoinen kysymys, että kuuluuko ojentajan ojentaa vaikka penkillä ei ole painoa päällä. Toisin sanoen jos vaikka nappaa jotain apukuskin penkiltä ja laittaa oven kiinni, niin kuuluuko asiaan että ojentaja ojentaa tyhjälle penkille vyötä.
Tottakai, ei noissa ole mitään painontunnistimia - ainakaan 124:ssä. Minulla coupessa ojentajan saa piiloon, jos painaa ko. istuimen turvavyön lukon avauspainiketta.
Aargh, ajoin äsken auton talliin ja kun se alkoi ojentaa vyötä niin kokeilin painaa siitä avauspainikkeen salvasta, ei vaikutusta. Ajoin talliin sitten, en laittanut vyötä ja siis n 25 sekuntia kesti proseduuri. No perkele se ojentaja jäi ulos eikä mennyt enää sisälle; missään vaiheessa, vaikka virtoja kääntelin edes takas ja aukasin ovea edes takas.

Sitten se asettui ja ajoi sisään, vaikuttaa taas pelaavan normaalisti, kuten tänään aiemminkin. :shock: :?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 991
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Minulla on tehnyt samoin joskus, se on sitten mennyt aloilleen kun on käyttänyt virtoja pois... joskus kai mennyt rämppäämällä vyötä irti tai kiinnikin. Vanhoja autoja.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Sen voi työntää myös varovasti käsin sisään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja -O- »

Jep, käsin vaan jollei muuten mene. CE:ssä tosiaan menee sisään avausnappulasta, mutta SEC:ssä ei.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:Sen voi työntää myös varovasti käsin sisään.
-O- kirjoitti:Jep, käsin vaan jollei muuten mene. CE:ssä tosiaan menee sisään avausnappulasta, mutta SEC:ssä ei.
Näin tein muutaman kerran ennen kun se asettui.

Vaihdoin moottoriöljyt tänään, samaa MaxLifea mitä siellä oli nyt kaksi kesää, Wix filsu motonjetista...

Pesin auton eilen. Tänään satoi hetken ja ihmeen likaisen näköiseksi meni SECci, oisko joku harjakone pölyttänyt auton päivällä... piti pestä tänään uudestaan kerran kun poutajaksoa luvattu tänne :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987 220kW

Viesti Kirjoittaja karra »

Nonnii, SEC keimailee kuin balettitanssija varpaillaan. Olen tyytyväinen 235/45R17 Michelin Primacyihin. Ne ovat jämäkät mutta mukavan pehmeät, dunlopeilla terävät epätasaisuudet löi kolahtaen läpi, etenkin takana mutta nämä renkaat vaan tumpsahtaa. Suuntavakavuus, melu ja uraherkkyys ok. Kokeilin tuossa nelikaistalla melkein satasta angloyksiköissä ja mukavilta tuntuivat.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

No nyt eikun nuo kaaret pois niin :thumbup: .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:No nyt eikun nuo kaaret pois niin :thumbup: .
Ei voi kun siel on (ehkä) ruostetta :mrgreen:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja RH »

karra kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:No nyt eikun nuo kaaret pois niin :thumbup: .
Ei voi kun siel on (ehkä) ruostetta :mrgreen:
Sittenhän sen näkee :roll: .
Pois vaan :thumbup: .
Avatar
thenq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: La 11.06.2011 23:20
Paikkakunta: Kpo

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja thenq »

RH kirjoitti:
karra kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:No nyt eikun nuo kaaret pois niin :thumbup: .
Ei voi kun siel on (ehkä) ruostetta :mrgreen:
Sittenhän sen näkee :roll: .
Pois vaan :thumbup: .
"Anna mennä" ;)

Muuten kyllä täydellinen paketti!
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3092
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja Hage »

thenq kirjoitti:
RH kirjoitti:
karra kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:No nyt eikun nuo kaaret pois niin :thumbup: .
Ei voi kun siel on (ehkä) ruostetta :mrgreen:
Sittenhän sen näkee :roll: .
Pois vaan :thumbup: .
"Anna mennä" ;)

Muuten kyllä täydellinen paketti!
Just niin. mielummin näkyvä ruoste kuin sen läpinäkyvä peittely :)
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Karra karauttikin tänään meikäläisen nokan ohi Skinnarilan punatiiliristeyksessä SEC:illään. Komia näky ikkunat alhaalla mutta nuo VERMO-kaaret lyövät pahasti reisille tällä vuosituhannella :) Eli arvokkaasta autosta jäi ravitunnelma? Ei pahalla mutta suosittelen poistoa ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Ai perhana :D . No on se nyt niin silmiinpistävä :? . Kun ei nyt riitä aika alkaa tuota setvimään. Sitten kun on aikaa niin koko kori kannattaa tsekata ja laittaa kerralla kuntoon, alkavaa ruostetta on.

Pitäskö laittaaa seisomaan :lol: . Poissa silmistä :wink: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuva eiliseltä, courtesy Luizi aka Sarkeri-71:

Kuva

Onhan tuo oma SECci perseestä kun vertaa Juhan autoon :mrgreen: . Hevosetkin kesälaitumilla ja alumiinitakaluukku ruosteessa :lol: .

Niin kahtena kesänä tullut ajettua 13 t... (kesä)käyttis...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3092
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja Hage »

karra kirjoitti: Hevosetkin kesälaitumilla
Mihin ne hevoset on karannu? Saiskohan niitä millään konstein takaisin :problem:
Kyllä tuo sun SECcisi kelpaisi mulle ja varmaan monelle muullekkin :)
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Hage kirjoitti:
karra kirjoitti: Hevosetkin kesälaitumilla
Mihin ne hevoset on karannu?
No dynotuksessa tuli aika heikko teholappu :? .

Ajoin torstai-illasta lauantai-iltaan aika tasan 800 km. 108 litraa meni bensaa eli kulutus on sellaiset 13,5 l sadalla , tuossa maantieajoa mm Tampereelle Hämeenlinnan kautta... Lappeenranta-Lahti väli 140 km otti aikaa tasan 90 minuuttia aamulla :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kesäauto Youngtimer 560 SEC 1987

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuva

Harraste miittiä. Meien kylän mersumiehet loistaa poissaololollaan kaikista klubin ja etenkin muista harrastemiitteistä :|
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin