W140 CL600 Ehostusprojekti
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
hieno jälkeä!!! ja vielä"vanhan-liiton" maalleilla!!! sorry,innostuin.
Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Hehe, kyllä vain. =D Tänään pitäisi sovitella tankki paikoilleen ja muutenkin kasailla tuo peräloota. Jos jollain on myytävänä siistikuntoinen tankinkorkki tähän topicin ajoneuvoon niin olisin hyvin innokas ostamaan.
Muutennii toi kasailu aika mielenkiintoista. Osia on kolme varastohuoneellista. Onneks oon ottanu paljon kuvia purkuvaiheessa niin ei tarvii kaikkea arpoa. =D
Muutennii toi kasailu aika mielenkiintoista. Osia on kolme varastohuoneellista. Onneks oon ottanu paljon kuvia purkuvaiheessa niin ei tarvii kaikkea arpoa. =D
Re: W140 CL600 Ehostus (Auton kasaus)
Oli aika veemäinen tuo bitumimaton liimaus kontin pohjaan. Meinas sormet palaa pariin otteeseen mutta ero eristämättömän pellin resonointiin on aivan valtava nyt kun on 3-4mm bitumia koko kontin pohjalla. Vielä jotain huokoisempaa materiaalia aina kun verhoilujen alle mahtuu niin pitäisi äänten vaieta.
Kuvassa tankki paikoillaan ja bitumit kontissa.
Kuvassa tankki paikoillaan ja bitumit kontissa.
Viimeksi muokannut Ilmaister, Ti 30.04.2013 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W140 CL600 Ehostus (Auton kasaus)
Bitumin kanssa läträäjille tiedoksi, on myös parempia vaimennusaineita
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W140 CL600 Ehostus (Auton kasaus)
Aivan... Bitumihan ei ole varsinaisesti mitään äänenvaimennusainetta. Ainoastaan lisää pellin massaa ja muuttaa värähtelytaajuden matalemmalle. Matalat äänet on sitten taas helppo eliminoida mainitsemallani huokoisemmalla vaimennusaineella. Silent coatit, vibroplastit, bomb ja muut vastaavat peltiin liimattavat on pelkästään sillaisenaan ihan "ok" mutta jos halutaan oikeasti vaimentaa jotain niin bitumin liimaus pellille on aika ehdoton.S202 kirjoitti:Bitumin kanssa läträäjille tiedoksi, on myös parempia vaimennusaineita
Hankalan työstettävyytensä takia ei ole niin kovassa suosiossa..
Mutta S202, kerro toki lisää.
Re: W140 CL600 Ehostus (Auton kasaus)
Nii no, voihan se bitumi olla tehokkaampaa, mutta vattumaista asentaa, ja kun se tahtoo irrotakkin ajan kanssa. En oo kyllä autohifiprojekteja seuranneena nähnyt paljo kenenkään laittavan bitumia mihinkään. Silent coatti on hyvää vaimennusteholtaan mutta ärsyttävää laittaa, se stp:n matto, oliko se ennen sitä vibroplastia, on helppo laittaa ja leikata.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W140 CL600 Ehostus (Auton kasaus)
Ihan oikeassa olet. Juuri tuon asennettavuuden takia ei bitumia suosita. Itse kuumensin levyn pintasulaksi jonka jälkeen telasin sen pohjan muotoon. Ja tärkeintä bitumin kanssa on se, että se on kauttaaltaan tiukasti peltiä vasten eikä vain sieltä täältä.
Mitäs S202 suosittelisit verhoilujen alle laitettavaksi. itse meinasin aluksi ihan noita normaaleja huokoisia eristeitä mutta ne taitaa kaikki ottaa vastaan kosteutta. Mutta miten ois iv-alalla käytettävä armaflex joka on kumimaista eikä ota kosteutta vastaan. Ainoana miinuksena on hiton kova hinta.
Täytyypä melkein tehdä testejä työpaikan studiossa
[edit] Armasound oli siis tuote jota tarkoitin.
Mitäs S202 suosittelisit verhoilujen alle laitettavaksi. itse meinasin aluksi ihan noita normaaleja huokoisia eristeitä mutta ne taitaa kaikki ottaa vastaan kosteutta. Mutta miten ois iv-alalla käytettävä armaflex joka on kumimaista eikä ota kosteutta vastaan. Ainoana miinuksena on hiton kova hinta.
Täytyypä melkein tehdä testejä työpaikan studiossa
[edit] Armasound oli siis tuote jota tarkoitin.
Re: W140 CL600 Ehostus (Auton kasaus)
No en mä mikään vaimennusalan expertti oo, mutta miksei ihan se stp?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W140 CL600 Ehostus (Auton kasaus)
Eristykessä päädyin armasoundiin.
Viikonloppuna tuli nypittyä kaikkea pientä kasaan. vedenpoistoreikien tulppia, polttoainejärjestelmää jne jne..
Vararengaskoteloon tuli tehtyä vesivanerista tuommonen kotelo jonne saa sijoiteltua kompressorin, painesäiliön sekä vedenerottimen ilmajousitusta varten.
Kannen takareunassa on saranat, että sen saa kätevästi auki. Näyttää kuvassa kovin suttaiselta tuo verhousmatsku...
Tuon lattian ympäristön verhoan vielä samalla matskulla. Tuohonhan tulee päälle se alkuperäinen lattiamatto ei välttämättä tarvitsisi verhoilla mutta tuolleen näyttää jotenki keskeneräiseltä. Varsinkin jos pitää Siwan parkkipaikalla alkaa lesoilemaan kenen kontista tulee eniten painetta.. (ilmanpainetta)
Viikonloppuna tuli nypittyä kaikkea pientä kasaan. vedenpoistoreikien tulppia, polttoainejärjestelmää jne jne..
Vararengaskoteloon tuli tehtyä vesivanerista tuommonen kotelo jonne saa sijoiteltua kompressorin, painesäiliön sekä vedenerottimen ilmajousitusta varten.
Kannen takareunassa on saranat, että sen saa kätevästi auki. Näyttää kuvassa kovin suttaiselta tuo verhousmatsku...
Tuon lattian ympäristön verhoan vielä samalla matskulla. Tuohonhan tulee päälle se alkuperäinen lattiamatto ei välttämättä tarvitsisi verhoilla mutta tuolleen näyttää jotenki keskeneräiseltä. Varsinkin jos pitää Siwan parkkipaikalla alkaa lesoilemaan kenen kontista tulee eniten painetta.. (ilmanpainetta)
Re: W140 CL600 Ehostus (Auton kasaus)
Tosi surkeeta toi ihme samettiverhoiluhässäkkä... Näyttää ihan perseeltä jos ei oo aina harjattu samaan suuntaan noi karvat + lika tarttuu ihan sairaan tiukasti kiinni.
Onneks toi kotelo itsessään on verhoiltu toisenlaisella kankaalla josta lähtee lika helposti.
Suattaapi olla, että riipasen kovan kännin ja vaihdan verhoilun tohon kontin pohjalle...
Onneks toi kotelo itsessään on verhoiltu toisenlaisella kankaalla josta lähtee lika helposti.
Suattaapi olla, että riipasen kovan kännin ja vaihdan verhoilun tohon kontin pohjalle...
Re: W140 CL600 Ehostus (Auton kasaus)
Revin nuo ensimmäiset verhoilut irti ja laitoin ihan perus verhoiluhuopaa ja ainakin omaan silmään näyttää rutosti paremmalta.
Seuraavaksi jarruputkien kimppuun niin saan takakelkan ja akseliston paikkaansa.
Seuraavaksi jarruputkien kimppuun niin saan takakelkan ja akseliston paikkaansa.
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Tere,
Osaisiko joku expertti valaista, että miten hydraulisesti säätyvässä alustassa toimii iskunvaimentimen vaimennusominaisuus? Ilmeisesti pelkkä hydraulikeppi säätää auton korkeutta ja paineakku tekee iskunhidastuksen? Mutta miten?
Kaikki tieto on avuksi, kiitos.
Osaisiko joku expertti valaista, että miten hydraulisesti säätyvässä alustassa toimii iskunvaimentimen vaimennusominaisuus? Ilmeisesti pelkkä hydraulikeppi säätää auton korkeutta ja paineakku tekee iskunhidastuksen? Mutta miten?
Kaikki tieto on avuksi, kiitos.
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
paineakku toimii kuin paisunta-astia. Siinä on samanlainen kalvo jonka toisellapuolella on kaasu. ajaessa kuoppaan kaasu puristuu kokoon jolloin iskunvaimennin voi puristua kasaan. akusta paine palaa takaisin vaimentimeen kun tilanne on stabiloitunut.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Kiitoksia!
Ilmeisesti paineakun ja iskarin välissä oleva venttiili säätelee öljyn virtaavuutta paineakulle. Valintojen Comfort ja race välillä.
Ja aikaisemmin luulemani taka-akselin jarrupaineensäädin onkin tasonsäädön venttiili, joka normaaliasennosta poiketessa päästää öljyä iskarille tai sieltä pois.
Tämä tietääkin hieman suunitelman muutoksia alustan osalle.
Ilmeisesti paineakun ja iskarin välissä oleva venttiili säätelee öljyn virtaavuutta paineakulle. Valintojen Comfort ja race välillä.
Ja aikaisemmin luulemani taka-akselin jarrupaineensäädin onkin tasonsäädön venttiili, joka normaaliasennosta poiketessa päästää öljyä iskarille tai sieltä pois.
Tämä tietääkin hieman suunitelman muutoksia alustan osalle.
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Dodih,
Sain kikkailtua jonkinmoisen hahmotelman tuosta alustasta.
Jouset on hieman erilaiset, että toimiii eri koroissa. Tietysti parhaiten toimii silloin kun iskareissa paine on pieni. Tarkoitushan on tehdä ajettavuudeltaan hyvä auto joka on melko matala ja tarvittaessa koko lintan saa ylös.
Järjestelmän paine otetaan ohjaustehostimen pumpulta niinkuin normaalistikin.
Nyt onkin sitten hieman osavajetta, jos joltain löytyy noita ads keppejä niin 2kpl olisin halukas ostamaan sopuhintaan, uupuu myös 2kpl noita comfort/hard ads-venttiileitä. Ei raaski uusia ostaa..
Sain kikkailtua jonkinmoisen hahmotelman tuosta alustasta.
Jouset on hieman erilaiset, että toimiii eri koroissa. Tietysti parhaiten toimii silloin kun iskareissa paine on pieni. Tarkoitushan on tehdä ajettavuudeltaan hyvä auto joka on melko matala ja tarvittaessa koko lintan saa ylös.
Järjestelmän paine otetaan ohjaustehostimen pumpulta niinkuin normaalistikin.
Nyt onkin sitten hieman osavajetta, jos joltain löytyy noita ads keppejä niin 2kpl olisin halukas ostamaan sopuhintaan, uupuu myös 2kpl noita comfort/hard ads-venttiileitä. Ei raaski uusia ostaa..
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Jos joku tietää paljonko tuosta auton ohjaustehostimen pumpusta lähtee painetta niin se tieto auttaisi peinelinjojen ja venttiilien pohjalevyjen materiaalivalinnoissa. Kiitos.
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Tänään tuli pikkasen ropailtua tallissa.
Etupään ripustukset ois nyt kasattu jarruosia lukuunottamatta, odottelen jarrukilpiä veholta niin saan jarrutki paikoilleen. Niin ja puuttuuhan tosta vielä kallistuksenvakaajan tanko ja koiranluut.
Tänään löysin jenkeistä yhden parin ads keppejä sekä damping venttiilejä ja niitten pitäis lähteä alkuviikosta Suomeen niin saa kasattua perän, tehtyä painelinjat/jarrulinjat ja tiputettua auton pyörilleen ja sitten maalarille.
Noi dampperit mua vähän ihmetyttää, minkä takia joistain ässistä ne löytyy kun toisista taas ei? Onko se sitten varuste, joka liittyy automaattilaatikon comfort/sport systeemiin, luultavasti.
Etupään ripustukset ois nyt kasattu jarruosia lukuunottamatta, odottelen jarrukilpiä veholta niin saan jarrutki paikoilleen. Niin ja puuttuuhan tosta vielä kallistuksenvakaajan tanko ja koiranluut.
Tänään löysin jenkeistä yhden parin ads keppejä sekä damping venttiilejä ja niitten pitäis lähteä alkuviikosta Suomeen niin saa kasattua perän, tehtyä painelinjat/jarrulinjat ja tiputettua auton pyörilleen ja sitten maalarille.
Noi dampperit mua vähän ihmetyttää, minkä takia joistain ässistä ne löytyy kun toisista taas ei? Onko se sitten varuste, joka liittyy automaattilaatikon comfort/sport systeemiin, luultavasti.
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Jarrukilvet ja pari muuta palikkaa tuli tänään haettua veholta, jälkitoimitukseen jäi vielä kaikkea pientä.
Kopensoi hyvin nää veho-reissut noita romppareilta tehtyjä edullisia löytöjä kohtaan..
Huomenna jarrukilvet, laakerit ja laikat paikkaansa + laatikon lauhdutinpaketti niin saa tiputtaa keulan alas pukeilta.. Tulee varmasti olemaan ilonen hetki.
Kopensoi hyvin nää veho-reissut noita romppareilta tehtyjä edullisia löytöjä kohtaan..
Huomenna jarrukilvet, laakerit ja laikat paikkaansa + laatikon lauhdutinpaketti niin saa tiputtaa keulan alas pukeilta.. Tulee varmasti olemaan ilonen hetki.
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Temadur jarrukilpiin..niin avot,ikuiset.Ilmaister kirjoitti:Jarrukilvet ja pari muuta palikkaa tuli tänään haettua veholta, jälkitoimitukseen jäi vielä kaikkea pientä.
[ http://jarmopesonen.com/hallinta/tiedostot/osia.jpg ]
Kopensoi hyvin nää veho-reissut noita romppareilta tehtyjä edullisia löytöjä kohtaan..
Huomenna jarrukilvet, laakerit ja laikat paikkaansa + laatikon lauhdutinpaketti niin saa tiputtaa keulan alas pukeilta.. Tulee varmasti olemaan ilonen hetki.
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
ässässä voi tulla enemmänkin, ainakin ohjaus on varsin kevyt verrattuna lankkuun, mutta noissa autoissa, missä on ollu 601-603 moottoreita, eli 124 ja 201 koppaset ainakin, niin ohjaustehostimen paine on muistaakseni jotain 90-130 baaria. riippuen vähän kaikesta. pikkukopassa pikkukoneella paine on alin ja sitten taas isommassa korissa, isommalla koneella paine on isompi.Ilmaister kirjoitti:Jos joku tietää paljonko tuosta auton ohjaustehostimen pumpusta lähtee painetta niin se tieto auttaisi peinelinjojen ja venttiilien pohjalevyjen materiaalivalinnoissa. Kiitos.
sitä taas en tiedä, että jos on sellanen pumppu, mistä lähtee linjat myös ASD:lle, että lähteekö siltä puolelta pumppua sitten eri paine.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Eli joka tapauksessa vois olettaa, että on alle 150 baaria. Tää auttaakin jo huomattavasti, kiitoksia.pera8x kirjoitti:ässässä voi tulla enemmänkin, ainakin ohjaus on varsin kevyt verrattuna lankkuun, mutta noissa autoissa, missä on ollu 601-603 moottoreita, eli 124 ja 201 koppaset ainakin, niin ohjaustehostimen paine on muistaakseni jotain 90-130 baaria. riippuen vähän kaikesta. pikkukopassa pikkukoneella paine on alin ja sitten taas isommassa korissa, isommalla koneella paine on isompi.Ilmaister kirjoitti:Jos joku tietää paljonko tuosta auton ohjaustehostimen pumpusta lähtee painetta niin se tieto auttaisi peinelinjojen ja venttiilien pohjalevyjen materiaalivalinnoissa. Kiitos.
sitä taas en tiedä, että jos on sellanen pumppu, mistä lähtee linjat myös ASD:lle, että lähteekö siltä puolelta pumppua sitten eri paine.
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Hiukan tullut viikonlopun aikana puuhattua, etupäähän on nyt laietettu kallistuksenvakaaja paikoilleen sekä pyöränlaakerit. Lisäksi aloin neppailemaan noita jarru/EPS/ABS -osia paikkaansa. Alkuviikosta pitäisi tehdä kaikki jarrulinjat uusiksi.
Kuva jarruputkien linjoista jos muillakin on tarvetta.
Kuva jarruputkien linjoista jos muillakin on tarvetta.
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Hienoa jälkeä!!
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Kiitosta Pasi!
Tänään tuli pyyhkästyä soodan avulla tosta perämurikasta liat pois ja sen jälkeen ohuet kerrokset perinteisellä kaavalla. Epoksi -> temadur.
Tuli myös asennettua uusi käsijarruvaijeri ja samalla kasasin tuon vaijerin jako/säätöpalan tuonne auton pohjaan omalle paikalleen.
Tänään tuli pyyhkästyä soodan avulla tosta perämurikasta liat pois ja sen jälkeen ohuet kerrokset perinteisellä kaavalla. Epoksi -> temadur.
Tuli myös asennettua uusi käsijarruvaijeri ja samalla kasasin tuon vaijerin jako/säätöpalan tuonne auton pohjaan omalle paikalleen.
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Viikonlopun aikana tuli puhdistettua ja maalattua nuo vetarit.
Oli hirvee tönkäminen, että sai ton abs-anturin vastapinnan puhtaaksi.
Yllätyksekseni huomasin, että käsijarruun liittyvät osat olivat kaikki tipotiessään kummastakin navasta. Eli vaijerit meni kyllä sisään mutta nekin oli päistä katki..
Osaisitteko neuvoa, että miten saan purettua noista navoista noi laipat joihin renkaanpultit tulee kiinni, onko sielä joku lukitus vai pitääkö prässätä laakerista ulos.
Täytyy varmaan noi navatkin puhaltaa kun ovat niin törkeen näköset.
Ei taida alkuperäiseen aikatauluun ennättää auton valmistuminen, kun tän alustan kanssa menee näprätessä ja työt vie suurimman osan ajasta.
No joo, ei tätä tehdä pakosta vaan rakkaudesta lajiin!
Oli hirvee tönkäminen, että sai ton abs-anturin vastapinnan puhtaaksi.
Yllätyksekseni huomasin, että käsijarruun liittyvät osat olivat kaikki tipotiessään kummastakin navasta. Eli vaijerit meni kyllä sisään mutta nekin oli päistä katki..
Osaisitteko neuvoa, että miten saan purettua noista navoista noi laipat joihin renkaanpultit tulee kiinni, onko sielä joku lukitus vai pitääkö prässätä laakerista ulos.
Täytyy varmaan noi navatkin puhaltaa kun ovat niin törkeen näköset.
Ei taida alkuperäiseen aikatauluun ennättää auton valmistuminen, kun tän alustan kanssa menee näprätessä ja työt vie suurimman osan ajasta.
No joo, ei tätä tehdä pakosta vaan rakkaudesta lajiin!
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Tuo laippa on vetoakselilla lukittu paikalleen, että nyt vain sisäpuolelta painat rässillä ilrti. Sitten laakerin ulkokokehällä on lukkorengas se vain irti ja taas sisäpuolelta prässäten niin laakerikin irti
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Kiitos! täytyy huomenna prässäillä.
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Laakeri tahtoo olla laakista vainaa kun navan painaa irti sisäkoolista.
Lähtee kyllä joskus ehjänäkin.
Lähtee kyllä joskus ehjänäkin.
Re: W140 CL600 Ehostus (Alustan kanssa painimista)
Mika.T kirjoitti:Laakeri tahtoo olla laakista vainaa kun navan painaa irti sisäkoolista.
Lähtee kyllä joskus ehjänäkin.
Niinhän siinä kävi, että kun navat painettiin pihalle niin kummatkin laakerit hajosivat. Lisäksi kummatkin abs-anturit antautuivat. Ne piti poistaa, ennen puhallusta.