W124 lykkää mustaa
W124 lykkää mustaa
No niin.Piti mennä hätäiseen katsastamaa lankku.Hylky tuli ja se kyllä lannistaa.
Eli w124 e300td.Käy hyvin tyhjäkäyntiä,mutta kaasua painaessa lykkää mustaa sauhua.Alkuun vähän niinkuin ihmettelee kaasuun.Veto tuntuu olevan poissa.Niin paljon tuli nokea,että täytyi ohittaa kohta päästömittaus.Varmaan olis arvoilla tullut totaallinen käyttökielto!Muuten lankku heittämällä muista tarkastuksista läpi.
Vaan mistä nyt hakea vikaa?Tarkistin kaikki putket ja liitännät.Ilmanpuhdistin ei nyt ihan uusi,mutta puhtaalta näyttää.
Pumppua joskus ruuvattua,mutta eipä kai säätöjen pitäisi itsestään muuttuvan.Katsastussedän mukaan pakokaasu haisi mielestään polttoaineelle,minun mielestäni kyllä enemmän moottoriöljylle.
Eli w124 e300td.Käy hyvin tyhjäkäyntiä,mutta kaasua painaessa lykkää mustaa sauhua.Alkuun vähän niinkuin ihmettelee kaasuun.Veto tuntuu olevan poissa.Niin paljon tuli nokea,että täytyi ohittaa kohta päästömittaus.Varmaan olis arvoilla tullut totaallinen käyttökielto!Muuten lankku heittämällä muista tarkastuksista läpi.
Vaan mistä nyt hakea vikaa?Tarkistin kaikki putket ja liitännät.Ilmanpuhdistin ei nyt ihan uusi,mutta puhtaalta näyttää.
Pumppua joskus ruuvattua,mutta eipä kai säätöjen pitäisi itsestään muuttuvan.Katsastussedän mukaan pakokaasu haisi mielestään polttoaineelle,minun mielestäni kyllä enemmän moottoriöljylle.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: W124 lykkää mustaa
Tarkasteles ilmansuodatin tai ota vähäksi aikaa pois ja kokeile, saattaapi vetää öljyn turbon kautta imusarjaan. Jos se ei auta niin saattaa öljyvuotoa olla turbossa muuten tai kannessa.
w124 300 puhaltimella varustettu lämmitysöljymoottori
Re: W124 lykkää mustaa
Onkos tämä nyt tuo sigun 300tdt, eikä suinkaan 300td? Jos kyseessä on turbokone, niin hyvin todennäköisesti ahdin on tullut tiensä päähän. Ei anna enää paineita kunnolla ja välysten vuoksi sylkee öljyä sinne sun tänne. Käytäppäs varsin yksi ahtoputki irti toisesta päästä ja kurkkaa sisään.
W124 300E -89
Re: W124 lykkää mustaa
Joo tdt malli hyvinkin.Itse kans epäilen vähän turboa,kun on veto pois.Mitään ääntä ei kyllä kuulu.Imupuolelta siivet aika öljyssä,vaikka tuskin ihan kuivat uudessakaan.Jospa sitten ahdin tullut tiensä päähän.Sattuuko keltään löytymään tälläiseen farkkulankkuun ehjää ja toimivaa?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: W124 lykkää mustaa
Ei ilmansuodatin tosiaan uusi ole,mutta puhallettu puhtaaksi eikä nyt mikään pahan näköinen ollenkaan.Tosiaan,jon suodatin olis tukossa voisi varmaan vetää öljyt sisäänsä.Irrotin imuletkun ja kokeilin kuinka pyörii.Mielestäni herkästi
pyörii,mutta välystä tuntuisi kyllä olevan niin pitkittäis kuin poikittaissuunnassa.
pyörii,mutta välystä tuntuisi kyllä olevan niin pitkittäis kuin poikittaissuunnassa.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: W124 lykkää mustaa
Poikittain saa olla välystä mutta ei pitkittäis suunnassa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: W124 lykkää mustaa
Kyllä se sitten taitaa alkaa tuohon ahtimeen kallistumaan.Täytyis vielä mitata ahtoja,mitä pitäis olla?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W124 lykkää mustaa
0.85 barPetromax kirjoitti:Kyllä se sitten taitaa alkaa tuohon ahtimeen kallistumaan.Täytyis vielä mitata ahtoja,mitä pitäis olla?
Re: W124 lykkää mustaa
jos ahtajaa tarvis. löytys hyväkuntoinen vähän ajettu300tdt:n ahtaja keuruulta keskisuomesta, soita jos kallistut turbovikaan 040-1454034 t.ville
MB W124 OM606 ST
MB 906 spritteri
MB w115 (projekti)
+++
Useita nelipyöräisiä kikottimia...
MB 906 spritteri
MB w115 (projekti)
+++
Useita nelipyöräisiä kikottimia...
Re: W124 lykkää mustaa
Kun se on E300 TDT ni ahtimen hukkis voipi olla myös alipaineohjattu malli joten vanhemman ahdin ei välttämättä käy heittämällä Tarkista ennen kun ostat käytettyä. Sitä en tiä käykö alipaineohjattu hukkis vanhempaan ahtimeen suoraan. Niin ja ahdot voi olla tollaisessa enempikin kuin se 0.85
Mullon tuo yx täysin orginaali E250DT ja siinä ahdot käväisee tilanteesta riippuen yli kilonkin. Tasaisessa ajossa on alipaineenpuolella jatkuvasti kun vauhti 80
Mullon tuo yx täysin orginaali E250DT ja siinä ahdot käväisee tilanteesta riippuen yli kilonkin. Tasaisessa ajossa on alipaineenpuolella jatkuvasti kun vauhti 80
Re: W124 lykkää mustaa
kyllä käy. juurikin niin päin menee heittämällä, että uudempaan malliin laittaa vanhan painetoisella hukkiksella olevan ahtimen. mutta toisin päin ei toimi, eli jos koittaa vanhanmalliseen autoon laittaa alipaineella toimivaa hukkista, niin ei saa käskyä mistään aueta.Jari Ke kirjoitti:Kun se on E300 TDT ni ahtimen hukkis voipi olla myös alipaineohjattu malli joten vanhemman ahdin ei välttämättä käy heittämällä Tarkista ennen kun ostat käytettyä. Sitä en tiä käykö alipaineohjattu hukkis vanhempaan ahtimeen suoraan. Niin ja ahdot voi olla tollaisessa enempikin kuin se 0.85
Mullon tuo yx täysin orginaali E250DT ja siinä ahdot käväisee tilanteesta riippuen yli kilonkin. Tasaisessa ajossa on alipaineenpuolella jatkuvasti kun vauhti 80
tossa uudemmassa mallissa, missä on alipainehukkis, niin jos siihen laittaa vanhan mallisen turbon, niin jää vaan jotain ylimääräsiä alipaineletkuja "repsottaan", mitä ei sitten kytketä minnekkään.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W124 lykkää mustaa
Joo niimpä olikin Se kellon vaatima paine kun tulee ittestä solmusta suoran. EGR systeeminkin voipi sitten tulpata rauhassa ja massamittarin laittaa pakkoauki.pera8x kirjoitti:kyllä käy. juurikin niin päin menee heittämällä, että uudempaan malliin laittaa vanhan painetoisella hukkiksella olevan ahtimen. mutta toisin päin ei toimi, eli jos koittaa vanhanmalliseen autoon laittaa alipaineella toimivaa hukkista, niin ei saa käskyä mistään aueta.Jari Ke kirjoitti:Kun se on E300 TDT ni ahtimen hukkis voipi olla myös alipaineohjattu malli joten vanhemman ahdin ei välttämättä käy heittämällä Tarkista ennen kun ostat käytettyä. Sitä en tiä käykö alipaineohjattu hukkis vanhempaan ahtimeen suoraan. Niin ja ahdot voi olla tollaisessa enempikin kuin se 0.85
Mullon tuo yx täysin orginaali E250DT ja siinä ahdot käväisee tilanteesta riippuen yli kilonkin. Tasaisessa ajossa on alipaineenpuolella jatkuvasti kun vauhti 80
tossa uudemmassa mallissa, missä on alipainehukkis, niin jos siihen laittaa vanhan mallisen turbon, niin jää vaan jotain ylimääräsiä alipaineletkuja "repsottaan", mitä ei sitten kytketä minnekkään.
Toi kapeakantinen 250DT ei siedä minkäänlaista roplaamista ei edes sen kierrätyssysteemin tulppausta eikä ilmamassamittarin pakkoaukiasentoa. Heti ottaa neniinsä ja lopettaa ahtamisen jos vähänkin jotain yrittää. Olkoot sit orginaalina.