Eli auto on w201 viime kesänä madallettiin 40mm ja vaihdettiin takaapäästä alemmat tukivarret ja toiselta puolelta ylhäältä se iso pusla/mikä lie.
Nelipistesuuntaus tehtiin samalla, arvoista en tiedä mitään en hoksannu kysynä.
Eturenkaat todella hyvät kulunu tasaisesti, takana aivan sliksit, sisäpuolilta kulunu niin että kudos näkyy.
Vaihdatin tänään uudet(Kumho 215/40 17) ja pitäis saada nopeasti jotain apua ettei mene uudestaan pilalle. Lauantaina vien nelipiste suuntaukseen.
Paineet on ollu edessä 2,0 ja takana 2,2 bar. Puslia ei oo vaihdettu tietääkseni koskaan ajettu 296Tkm.
Mitä pitäis tehdä ku maksaa älyttömästi noi renkaatki.??
Kiitos etukäteen ammattilaisten vastauksista.
MB C 180 kompressor -07
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
Joo
itsellä 215/40/17" ja 2.7bar painetta.
Kuluu tasaisesti.
Ja alustasarjan kanssa auraus lähemmäs 0:aa ,mutta kuitenkin Ohjearvon sisällä.
VÄLYKSET POIS!!
Leveä rengas ja alustasarja käy puslien päälle ja ne pitää olla kuin uudet, ettei anna mistään periksi.
Taakse camberin säätö tangot niin johan loppu renkaat kulumasta! Kun alustaa on madallettu niin taka pyörät ei ole enää pystyssä ja rengas kuluu tosi nopeesti. Haulla löytyy juttua mistä tankoja on hommailtu.
Minusta se taka renkaiden auraus on huomattavasti tärkeämpi olla kohdallaan mitä jos camberia oliskin hieman liikaa ja eiköhän liki 300 ajetussa ala jo niitä välyksiä olemaan että saa tangot ja puslat vaihdella...
Tuosta tuli mieleen tuo oma rengas/vannevalinta kun tuli ostettua AMG vanteet ja takana ne on 9" leveet 235 rengastuksella. Nyt on vakioalusta ja ottaa kaareen kiinni tarpeeks joustaessa. Pienellä kumivasaran taputtelulla saa sen kantin sieltä pois tieltä, mutta jos ostaa ne säädettävät camber-tangot niin sit ottaa TAAS varmaan kiinni kaaresta kun rengas tulee ulospäin(kun arvot ovat kohdallaan).... masentavaa Ja kapeempia vanteita en taakse osta!
Ei mullakaan ole mitään cambertankoja ja hyvin on renkaat kestäneet.
<<<<Auto on riittävän matalalla ja renkailla ajettu jotain 15tkm. ja kuluneet ehkä 2mm takapäässä niin tasaisesti kuin mersun "risukko-akselissa" vain voi kulua.
Joo kunnolla painetta tommosiin 40-sarjan renkaisiin, 2,7-3,0 baaria!
Ei noihin enää valmistajan suositukset päde...
EDIT/ tähän väliin on pakko sanoa, mitä ei aiemmin varmaan ole tullutkaan todettua, että on se "agipin" auto vaan niin p_ _ _eleen komea tuossa avatarissa...