W220 Kysy&vastaa.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Lukittu
Aku Ankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.12.2012 01:59

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Aku Ankka »

masterrontti kirjoitti:vesiventtiili vikaan viittais, "närhenmunat"
närhenmunat?? mitkä ne on?
W220 2001 S400 CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Aku Ankka kirjoitti:
masterrontti kirjoitti:vesiventtiili vikaan viittais, "närhenmunat"
närhenmunat?? mitkä ne on?
Tarkoitanee (pässinkiveksiä :) )
Lämpimän veden kiertoa sääteleviä sähkömangneti ventileitä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Aku Ankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.12.2012 01:59

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Aku Ankka »

CDI203 kirjoitti:
Aku Ankka kirjoitti:
masterrontti kirjoitti:vesiventtiili vikaan viittais, "närhenmunat"
närhenmunat?? mitkä ne on?
Tarkoitanee (pässinkiveksiä :) )
Lämpimän veden kiertoa sääteleviä sähkömangneti ventileitä
ahaa, missäs noi kivekset sijaitsee? voisin vilkaista kuulia.
W220 2001 S400 CDI
Avatar
masterrontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
Paikkakunta: Tampere

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

pyyhkijöiden moottorin lähellä, pyyhkijät ja se tuulilasin alareunan muovi irti.
Aku Ankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.12.2012 01:59

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Aku Ankka »

koitin ettiä, mutta en löytänyt. onko olemassa jossain listaa w220 vikakoodeista ja niille vielä selvitykset? edelleen rupes tuo ilmastointi vähän väliä temppuileen ja yhtä koodia pukkaa jota en vielä ole saanut selvitettyä. muita koodeja ei ekan nollauksen jälken ole tullut.
W220 2001 S400 CDI
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Tuolla mun topikissa sivulla 13 toinen kuva.

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... &start=360" onclick="window.open(this.href);return false;
Aku Ankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.12.2012 01:59

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Aku Ankka »

hyvä topicci tuo sinun topic. paljon hyödyllistä tietoa löytyy, vaikka sitä vikakoodi listaa en löytänyt mistään.

onko kukaan korjannut etupenkkien niskatuesta sitä etäisyyden säätöä? omassani on jokin mennyt rikki koska se repsottaa vain ja ei saa säädettyä takaraivoon sopivaksi. pitäisikö vaihtaa koko niskatuki?
W220 2001 S400 CDI
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Onkos siinä etäisyyssäätökin?? Omassani ei oo kun korkeussäätö... Tai ehkä pitäs tutkia tarkemmin :oops:
Aku Ankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.12.2012 01:59

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Aku Ankka »

RAM kirjoitti:Onkos siinä etäisyyssäätökin?? Omassani ei oo kun korkeussäätö... Tai ehkä pitäs tutkia tarkemmin :oops:
ainakin mulla on ja takapenkkiläisillä on myös etäisyyssäädöt kaikissa
W220 2001 S400 CDI
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Aku Ankka kirjoitti:
RAM kirjoitti:Onkos siinä etäisyyssäätökin?? Omassani ei oo kun korkeussäätö... Tai ehkä pitäs tutkia tarkemmin :oops:
ainakin mulla on ja takapenkkiläisillä on myös etäisyyssäädöt kaikissa
Taitaa olla kaikissa tuollainen säätö. Tosin ilman sähköjä :lol:
Kuva
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja RAM »

Kaikkee sitä oppii :oops: :oops: :lol:
Aku Ankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.12.2012 01:59

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Aku Ankka »

on tullu tutkittua kaikkea hauskaa liittyen om628:iin. ensinnäkin se minkä monet tietää, että sen varmaan kuuluisin tyyppivika on tuo vaihdettava/pomppiva jakoketju. ilmenee mahdollisesti humpaavalla tyhjäkäynnillä jos ketju on päässyt pomppaamaan hampaan jos toisenkin väärään kohtaan. tätä kyseistä "ominaisuutta" olenkin ihmetellyt omassani, kun tuntuu varsinkin kylmällä koneella hieman humpaavan, ei näy kiekkamittarissa mutta kuulee ja myös tuntee jos ajaa todella madellen n. 0-20km/h suuremmissa nopeuksissa ei huomaa mitenkään. ilmiö ei ilmeisesti vielä tässä vaiheessa ole vaarallista mutta kannattanee tehdä jotain. jostain kuulin että siihen on saatavana jokin kiristin, mutta mistä sen sitten voisi hommata ja mihin se tulee?

toinen mielenkiintoinen seikka on se että, onko tähänkin vanhaan w220 mersuun mahdollista hankkia OBD bluetooth palikka jolla voi kaikkea kivaa lähettää sitten androidilla varustettuun palikkaan, mm. ahtopaineet sun muut??? tämä olisi loistava vaihtoehto sille että laittaisin erikseen ahtopainemittaria ja muuta ässään kuulumatonta räpellystä. ja jos on mahdollista, niin millaisia olette hommanneet. ebaysta jo kattelin monenlaista mutta sopivuudesta en ole varma.

kiitos.
W220 2001 S400 CDI
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Aku Ankka kirjoitti: toinen mielenkiintoinen seikka on se että, onko tähänkin vanhaan w220 mersuun mahdollista hankkia OBD bluetooth palikka jolla voi kaikkea kivaa lähettää sitten androidilla varustettuun palikkaan, mm. ahtopaineet sun muut??? tämä olisi loistava vaihtoehto sille että laittaisin erikseen ahtopainemittaria ja muuta ässään kuulumatonta räpellystä. ja jos on mahdollista, niin millaisia olette hommanneet. ebaysta jo kattelin monenlaista mutta sopivuudesta en ole varma.

kiitos.
Mihin vanhaan w220:en? Jos siinä on OBD2-liitin, voi siihen laittaa Bluetooth-sovittimen.
Tämä on helpointa tarkistaa autosta, liitin on oltava lähellä ohjauspyörää, yleensä se on
kojelaudan alla.

OBD2 tuli pakolliseksi bensiinimoottorilla varustettuihin autoihin vuoden 2001 alusta ja
dieseleihin 2004.

Itsellä on ELM327-pohjainen kiinalainen sovitin, en muista, mistä ostettu.
Viimeksi muokannut JarkkoN, Ti 20.08.2013 23:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Aku Ankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.12.2012 01:59

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Aku Ankka »

JarkkoN kirjoitti:
Aku Ankka kirjoitti: toinen mielenkiintoinen seikka on se että, onko tähänkin vanhaan w220 mersuun mahdollista hankkia OBD bluetooth palikka jolla voi kaikkea kivaa lähettää sitten androidilla varustettuun palikkaan, mm. ahtopaineet sun muut??? tämä olisi loistava vaihtoehto sille että laittaisin erikseen ahtopainemittaria ja muuta ässään kuulumatonta räpellystä. ja jos on mahdollista, niin millaisia olette hommanneet. ebaysta jo kattelin monenlaista mutta sopivuudesta en ole varma.

kiitos.
Mihin vanhaan w220:en? Jos siinä on OBD2-liitin, voi siihen laittaa Bluetooth-sovittimen.
OBD2 oli pakollinen bensiinimoottorilla varustetuissa autoissa 2001 vuoden alusta.

Itsellä on ELM327-pohjainen kiinalainen sovitin, en muista, mistä ostettu.
niin oli bensoissa, mutta muistaakseni vasta 2004 diiseleissä ja omani on 2001 diiseli, eli onko siinä OBD2 pistoketta missään? en ainakaan vielä ole löytänyt.
W220 2001 S400 CDI
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Aku Ankka kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:
Aku Ankka kirjoitti: toinen mielenkiintoinen seikka on se että, onko tähänkin vanhaan w220 mersuun mahdollista hankkia OBD bluetooth palikka jolla voi kaikkea kivaa lähettää sitten androidilla varustettuun palikkaan, mm. ahtopaineet sun muut??? tämä olisi loistava vaihtoehto sille että laittaisin erikseen ahtopainemittaria ja muuta ässään kuulumatonta räpellystä. ja jos on mahdollista, niin millaisia olette hommanneet. ebaysta jo kattelin monenlaista mutta sopivuudesta en ole varma.

kiitos.
Mihin vanhaan w220:en? Jos siinä on OBD2-liitin, voi siihen laittaa Bluetooth-sovittimen.
OBD2 oli pakollinen bensiinimoottorilla varustetuissa autoissa 2001 vuoden alusta.

Itsellä on ELM327-pohjainen kiinalainen sovitin, en muista, mistä ostettu.
niin oli bensoissa, mutta muistaakseni vasta 2004 diiseleissä ja omani on 2001 diiseli, eli onko siinä OBD2 pistoketta missään? en ainakaan vielä ole löytänyt.
Kun Mersusta on kyse, on mahdotonta sanoa varmasti, että kaikki vuosimallin 2001 S-sarjan
dieselit olisivat ilman OBD2-liitintä, mutta mitä luultavimmin Suomessa olevissa autoissa ei ole liitintä.

Helpointa on kurkistaa auton seisontajarrun vapauttimen viereen, onko siinä
pieni kannellinen luukku ja sen alla OBD2-liitin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Aku Ankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.12.2012 01:59

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Aku Ankka »

JarkkoN kirjoitti:
Aku Ankka kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:
Aku Ankka kirjoitti: toinen mielenkiintoinen seikka on se että, onko tähänkin vanhaan w220 mersuun mahdollista hankkia OBD bluetooth palikka jolla voi kaikkea kivaa lähettää sitten androidilla varustettuun palikkaan, mm. ahtopaineet sun muut??? tämä olisi loistava vaihtoehto sille että laittaisin erikseen ahtopainemittaria ja muuta ässään kuulumatonta räpellystä. ja jos on mahdollista, niin millaisia olette hommanneet. ebaysta jo kattelin monenlaista mutta sopivuudesta en ole varma.

kiitos.
Mihin vanhaan w220:en? Jos siinä on OBD2-liitin, voi siihen laittaa Bluetooth-sovittimen.
OBD2 oli pakollinen bensiinimoottorilla varustetuissa autoissa 2001 vuoden alusta.

Itsellä on ELM327-pohjainen kiinalainen sovitin, en muista, mistä ostettu.
niin oli bensoissa, mutta muistaakseni vasta 2004 diiseleissä ja omani on 2001 diiseli, eli onko siinä OBD2 pistoketta missään? en ainakaan vielä ole löytänyt.

Kun Mersusta on kyse, on mahdotonta sanoa varmasti, että kaikki vuosimallin 2001 S-sarjan
dieselit olisivat ilman OBD2-liitintä, mutta mitä luultavimmin Suomessa olevissa autoissa ei ole liitintä.

Helpointa on kurkistaa auton seisontajarrun vapauttimen viereen, onko siinä
pieni kannellinen luukku ja sen alla OBD2-liitin.
kiitti vinkistä. jumaleissön, siellä tosiaan oli liitin. siinä konepellin avausvivun vieressä, pienen kannen alla. nyt siis ettimään sopivaa bluetooth mötikkää.
W220 2001 S400 CDI
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Aku Ankka kirjoitti: kiitti vinkistä. jumaleissön, siellä tosiaan oli liitin. siinä konepellin avausvivun vieressä, pienen kannen alla. nyt siis ettimään sopivaa bluetooth mötikkää.
OK!

Ostin näemmä e-ville.com:sta Mini ELM327 Bluetooth -laitteen, maksoi 23,85 postitettuna.
Hyvin on toiminut.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Yksi todella paha ruostekohta autossa on kyllä toi takarenkaitten etuosa pohjassa, mistä autoa tunkataan ylös. Se on siellä helmamuovin alla piilossa, ettei se näy, mutta kannattaa tarkistaa, jos on tekemisen puutetta :) Luultavasti pääsee hitsailemaan. Toisella foorumilla nimimerkin "ram" ketjussa on muutama kuva tuosta samasta kohdasta. Tälläistä paljastui tuosta edellisestä Virosta tuodusta S500:

Kuva

Kuva
Ja korjattuna.

Kuva
Tuohon on saatavilla pellinpalat, kuvan nro:15, mutta niitä voi käyttää vain osittain ja hinta KL-Vasaosassa 515€/kpl!

Nykyisessäkin autossa rutina kuului, kun tunkkasi autoa sillä alkuperäisellä tunkilla siitä sivusta ylös, joten täytyy katsoa mitä sieltä paljastuu...
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Aku Ankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.12.2012 01:59

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Aku Ankka »

tietääkö kukaan mitenkä lähtee automaattikepin nuppi irti? pitäs vaihtaa muutama lamppu siihen vaihdekepin kehikkoon.
W220 2001 S400 CDI
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3090
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja jysi »

Nupin alla olevasta holkista pyörittämällä, sitten nuppi ylös ja irti
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Noiden eemelien omistuksen jälkeen ovat ässät alkaneet polttelemaan. Kaikenmallisia olen pohtinut aina w126 lähtien, ja nyt kuitenkin w220 cdi koneella kiinnostaisi eniten. Periaatteessa 320cdi kiinnostaa hyväksi todetun tekniikkansa ja pienemmän kulutuksen osalta. Toisaalta ei se 400cdi:kään kai(?) niin paha ole syömään, mutta taitaa olla luonteeltaan kuitenkin enemmän ässään sopiva mukavine vääntöineen ja astetta sivistyneempine äänineen. Mitä mieltä olette arvon toverit, kadunko enemmän 400cdi:n ostamista vai ostamatta jättämistä? Ja siihen surullisenkuuluisaan 400cdi ketjuun liittyen, onko jakopääremppa tehtävä aina 100tkm välein vai onko niihin olemassa jotain korjaussarjaa tms millä ketjun saisi kestämään?

Saksasta näitä näyttää saavan todella edullisesti, molemmilla koneilla 5-7ke jopa ihan hyvännäköisiä. Suomessa noiden hintaero huomattavasti isompi, eli sekin puoltaisi 400cdi hankintaa! Ja näitä cdi koneellisia ässiä saanee metsästää starin kanssa jos haluaa vähän rullailtun...
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

H.E. von Kuusi kirjoitti:Noiden eemelien omistuksen jälkeen ovat ässät alkaneet polttelemaan. Kaikenmallisia olen pohtinut aina w126 lähtien, ja nyt kuitenkin w220 cdi koneella kiinnostaisi eniten. Periaatteessa 320cdi kiinnostaa hyväksi todetun tekniikkansa ja pienemmän kulutuksen osalta. Toisaalta ei se 400cdi:kään kai(?) niin paha ole syömään, mutta taitaa olla luonteeltaan kuitenkin enemmän ässään sopiva mukavine vääntöineen ja astetta sivistyneempine äänineen. Mitä mieltä olette arvon toverit, kadunko enemmän 400cdi:n ostamista vai ostamatta jättämistä? Ja siihen surullisenkuuluisaan 400cdi ketjuun liittyen, onko jakopääremppa tehtävä aina 100tkm välein vai onko niihin olemassa jotain korjaussarjaa tms millä ketjun saisi kestämään?

Saksasta näitä näyttää saavan todella edullisesti, molemmilla koneilla 5-7ke jopa ihan hyvännäköisiä. Suomessa noiden hintaero huomattavasti isompi, eli sekin puoltaisi 400cdi hankintaa! Ja näitä cdi koneellisia ässiä saanee metsästää starin kanssa jos haluaa vähän rullailtun...
jos on sillä huonmalla(alkupään) jakopäälä niin ekan rempan yhteydessä paranee sillä lisä ohjurila
mikä sinne pitä laitaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Aku Ankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.12.2012 01:59

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Aku Ankka »

CDI203 kirjoitti:jos on sillä huonmalla(alkupään) jakopäälä niin ekan rempan yhteydessä paranee sillä lisä ohjurila
mikä sinne pitä laitaa
kysymys kuuluu, mistä sen tietää kummalla se on ja mistä huomaa että onko jo asennettu tuo "lisäohjuri"
W220 2001 S400 CDI
Aku Ankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 24.12.2012 01:59

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Aku Ankka »

H.E. von Kuusi kirjoitti:Noiden eemelien omistuksen jälkeen ovat ässät alkaneet polttelemaan. Kaikenmallisia olen pohtinut aina w126 lähtien, ja nyt kuitenkin w220 cdi koneella kiinnostaisi eniten. Periaatteessa 320cdi kiinnostaa hyväksi todetun tekniikkansa ja pienemmän kulutuksen osalta. Toisaalta ei se 400cdi:kään kai(?) niin paha ole syömään, mutta taitaa olla luonteeltaan kuitenkin enemmän ässään sopiva mukavine vääntöineen ja astetta sivistyneempine äänineen. Mitä mieltä olette arvon toverit, kadunko enemmän 400cdi:n ostamista vai ostamatta jättämistä? Ja siihen surullisenkuuluisaan 400cdi ketjuun liittyen, onko jakopääremppa tehtävä aina 100tkm välein vai onko niihin olemassa jotain korjaussarjaa tms millä ketjun saisi kestämään?

Saksasta näitä näyttää saavan todella edullisesti, molemmilla koneilla 5-7ke jopa ihan hyvännäköisiä. Suomessa noiden hintaero huomattavasti isompi, eli sekin puoltaisi 400cdi hankintaa! Ja näitä cdi koneellisia ässiä saanee metsästää starin kanssa jos haluaa vähän rullailtun...
toi nelisatanen vetelee kesällä matkalla n. seiskaa ja sekalaisessa menee 8-9 ja kaupungissa reilusti yli kymppiin. mulla ei tuu kaupunkia paljoo niin en voi siitä tarkempaa lukemaa antaa, mut reilusti se siellä imee. oon ajanu 320cdi w220 ja sit tolla omalla 400cdi:llä ja noiden ero kuin miehellä ja naisella, siis lastuttamattomilla versioilla. en vaihtais millään pienempään vaikka ton huollot on ehkä vähän isotöisempiä. rahaa juurikaan mulla pala enempää kun huollan ja korjaan itte.
W220 2001 S400 CDI
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Aku Ankka kirjoitti:
H.E. von Kuusi kirjoitti:Noiden eemelien omistuksen jälkeen ovat ässät alkaneet polttelemaan. Kaikenmallisia olen pohtinut aina w126 lähtien, ja nyt kuitenkin w220 cdi koneella kiinnostaisi eniten. Periaatteessa 320cdi kiinnostaa hyväksi todetun tekniikkansa ja pienemmän kulutuksen osalta. Toisaalta ei se 400cdi:kään kai(?) niin paha ole syömään, mutta taitaa olla luonteeltaan kuitenkin enemmän ässään sopiva mukavine vääntöineen ja astetta sivistyneempine äänineen. Mitä mieltä olette arvon toverit, kadunko enemmän 400cdi:n ostamista vai ostamatta jättämistä? Ja siihen surullisenkuuluisaan 400cdi ketjuun liittyen, onko jakopääremppa tehtävä aina 100tkm välein vai onko niihin olemassa jotain korjaussarjaa tms millä ketjun saisi kestämään?

Saksasta näitä näyttää saavan todella edullisesti, molemmilla koneilla 5-7ke jopa ihan hyvännäköisiä. Suomessa noiden hintaero huomattavasti isompi, eli sekin puoltaisi 400cdi hankintaa! Ja näitä cdi koneellisia ässiä saanee metsästää starin kanssa jos haluaa vähän rullailtun...
toi nelisatanen vetelee kesällä matkalla n. seiskaa ja sekalaisessa menee 8-9 ja kaupungissa reilusti yli kymppiin. mulla ei tuu kaupunkia paljoo niin en voi siitä tarkempaa lukemaa antaa, mut reilusti se siellä imee. oon ajanu 320cdi w220 ja sit tolla omalla 400cdi:llä ja noiden ero kuin miehellä ja naisella, siis lastuttamattomilla versioilla. en vaihtais millään pienempään vaikka ton huollot on ehkä vähän isotöisempiä. rahaa juurikaan mulla pala enempää kun huollan ja korjaan itte.
Tämän juuri halusin kuulla, kiitos :D

Sitten vaan pikkuhiljaa ettimään hyvää, menee kuitenkin ens vuoden puolelle. Pitää vielä miettä raaskiiko tuosta lankusta luopua, tallipaikkoja on kuitenkin rajoitetusti...
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
Ville500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 02.02.2011 13:13
Paikkakunta: Turku

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Kyssäri: Eturenkaat on 245/40/19 ja takarenkaat 255/35/19.. Vakkari tippuu välillä pois päältä.. No kannattaako mun ostaa eteenkin 255/35/19? Onko siitä haittaa vaikka etuvanne on tuumaa kapeampi kuin takavanne?
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Ville500 kirjoitti:Kyssäri: Eturenkaat on 245/40/19 ja takarenkaat 255/35/19.. Vakkari tippuu välillä pois päältä.. No kannattaako mun ostaa eteenkin 255/35/19? Onko siitä haittaa vaikka etuvanne on tuumaa kapeampi kuin takavanne?
Ei noi ainakaan ihan parasmahdollinen pari tuohon ole: Halkaisijassa 17mm eroa ja Ympäryksessä 55mm. 275/35/19 vastaisi paremmin noita eturenkaita. Vanteen leveydellä tuskin on vaikutusta, kunhan niille voi laittaa tuon levyisen renkaan. 255/35 on muutenkin vähän turhan pieni halkaisijaltaan, verrattuna alkuperäiseen.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

H.E. von Kuusi kirjoitti:
Aku Ankka kirjoitti:
H.E. von Kuusi kirjoitti:Noiden eemelien omistuksen jälkeen ovat ässät alkaneet polttelemaan. Kaikenmallisia olen pohtinut aina w126 lähtien, ja nyt kuitenkin w220 cdi koneella kiinnostaisi eniten. Periaatteessa 320cdi kiinnostaa hyväksi todetun tekniikkansa ja pienemmän kulutuksen osalta. Toisaalta ei se 400cdi:kään kai(?) niin paha ole syömään, mutta taitaa olla luonteeltaan kuitenkin enemmän ässään sopiva mukavine vääntöineen ja astetta sivistyneempine äänineen. Mitä mieltä olette arvon toverit, kadunko enemmän 400cdi:n ostamista vai ostamatta jättämistä? Ja siihen surullisenkuuluisaan 400cdi ketjuun liittyen, onko jakopääremppa tehtävä aina 100tkm välein vai onko niihin olemassa jotain korjaussarjaa tms millä ketjun saisi kestämään?

Saksasta näitä näyttää saavan todella edullisesti, molemmilla koneilla 5-7ke jopa ihan hyvännäköisiä. Suomessa noiden hintaero huomattavasti isompi, eli sekin puoltaisi 400cdi hankintaa! Ja näitä cdi koneellisia ässiä saanee metsästää starin kanssa jos haluaa vähän rullailtun...
toi nelisatanen vetelee kesällä matkalla n. seiskaa ja sekalaisessa menee 8-9 ja kaupungissa reilusti yli kymppiin. mulla ei tuu kaupunkia paljoo niin en voi siitä tarkempaa lukemaa antaa, mut reilusti se siellä imee. oon ajanu 320cdi w220 ja sit tolla omalla 400cdi:llä ja noiden ero kuin miehellä ja naisella, siis lastuttamattomilla versioilla. en vaihtais millään pienempään vaikka ton huollot on ehkä vähän isotöisempiä. rahaa juurikaan mulla pala enempää kun huollan ja korjaan itte.
Tämän juuri halusin kuulla, kiitos :D

Sitten vaan pikkuhiljaa ettimään hyvää, menee kuitenkin ens vuoden puolelle. Pitää vielä miettä raaskiiko tuosta lankusta luopua, tallipaikkoja on kuitenkin rajoitetusti...
Minkähänlaiseen kulutukseen tuolla 320CDI:llä pääsee? Miettinyt, jos tuon Eemelin tilalle tollasen hankkisi. Toi E 270CDI ei kyllä kuluta paljon mitään, viimeisen n. 10 000km keskikulutus 5.4l/100km,

W220 320 bensa on omassa ajossa vienyt 9.3l/100km n. 2000 km otannalla.

Edellinen W220 500 vei n.10.5l/100km 5000km jaksolla.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
Ville500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 02.02.2011 13:13
Paikkakunta: Turku

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

noroljan kirjoitti:
Ville500 kirjoitti:Kyssäri: Eturenkaat on 245/40/19 ja takarenkaat 255/35/19.. Vakkari tippuu välillä pois päältä.. No kannattaako mun ostaa eteenkin 255/35/19? Onko siitä haittaa vaikka etuvanne on tuumaa kapeampi kuin takavanne?
Ei noi ainakaan ihan parasmahdollinen pari tuohon ole: Halkaisijassa 17mm eroa ja Ympäryksessä 55mm. 275/35/19 vastaisi paremmin noita eturenkaita. Vanteen leveydellä tuskin on vaikutusta, kunhan niille voi laittaa tuon levyisen renkaan. 255/35 on muutenkin vähän turhan pieni halkaisijaltaan, verrattuna alkuperäiseen.
Kun vanteet mulle tuli, oli takana 275/35/19 kumit.. Mut ne oli kaljut ja kun kokeilin raapis jossain kohtaa kaariin. Niimpä menin ostaa 255/35/19 niihin... Mut en raaskinu hävittää sillon etusia, kun niissä oli parille kesälle pintaa. Nyt ne on loppu. tilasin eteen 225/40/19 kumit. :) Saa sit ainaki tiputtaa alemmas, eikä rengas ota kiinni. Halkaisia on melkeen sama 5mm heittoa..
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 Kysymyksiä arkikäytöstä.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Ville500 kirjoitti:
Kun vanteet mulle tuli, oli takana 275/35/19 kumit.. Mut ne oli kaljut ja kun kokeilin raapis jossain kohtaa kaariin. Niimpä menin ostaa 255/35/19 niihin... Mut en raaskinu hävittää sillon etusia, kun niissä oli parille kesälle pintaa. Nyt ne on loppu. tilasin eteen 225/40/19 kumit. :) Saa sit ainaki tiputtaa alemmas, eikä rengas ota kiinni. Halkaisia on melkeen sama 5mm heittoa..
Kyllä ne nyt sitten paremmin sopii keskenään, on vain alkuperäiseen nähden n. 15 mm halkaisija kokosarjassa nyt pienempi, mittarivirheeseen vaikuttaa ainakin vähän, muuhun en tiedä, olen vaan pyrkinyt pitämään halkaisijan lähellä alkuperäistä, kun noi autot on niin tarkkoja. Joku viisaampi voi kertoa vaikuttaako tuo mihinkään, jos koko kierros on pienempi, mutta tasapainossa keskenään kuitenkin.

Vanteen offsetista luultavasti on kiinni toi raapiminen, mulla oli edellisessä 500 takana 285/30/20, eikä ne ottanut mihinkään kiinni, nyt ne vanteet pyörii "Esa H.":n autossa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Lukittu