c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

CDI203 kirjoitti:
juukeli kirjoitti:Ei pääse Bosch testerillä kattoo lämmityslaitetta mutta anto moottorille 061 Nokka-akselin synkron.kampiakseliin viallinen???
Olikos kone samukisisa
jos oli niin voi olla että Bosch tulkitse sen noin
'
Siis ei päästänyt ollenkaan lämppärin puolle , vaan koneen puolta löytyi toi viesti
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

juukeli kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
juukeli kirjoitti:Ei pääse Bosch testerillä kattoo lämmityslaitetta mutta anto moottorille 061 Nokka-akselin synkron.kampiakseliin viallinen???
Olikos kone samukisisa
jos oli niin voi olla että Bosch tulkitse sen noin
'
Siis ei päästänyt ollenkaan lämppärin puolle , vaan koneen puolta löytyi toi viesti
Niin CDI tarkoitti juuri tuota anturin vikaa, mikä välttämättä ei ole vika. Eikä sillä bossilaisella mitään lämppäriä pääse säätää, Star tai ei mitään, turha näitä mersuja paljon muiden koneiden päähän on työntää.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Ei kai tuo ollut kuin normi lohkolla, tai näin muistelin. 800hv:n toiveet ehkä hieman liikaa, noh ehkä jollain kaasuilla hetken saattais kestää :D Projekti ihan mielenkiintoinen, itse omistaja ei vain ymmärrä yhtään mitään, money talks...kuka vaan saa tehokkaamman kun vie setelitukun kanssa auton johonkin pajalle. Tuollaiseen kenne belliin tai vastaavaan kun olis rahat, niin vois ehkä koittaa sovittaa.. Tuollainen kalansilmä video aika huono, ei oikein saa todellista kuvaa, mutta ei tuo ehkä ihan 550hv:n vehkeeltä näyttänyt tiedä sitten. Tai onhan sen joku penkki voinut näyttää, mutta tuntien näiden koslien vaikean mitattavuuden niin helposti penkkien erot 50hv sinne tänne. Jossain navetassahan noi tuota vingutti, dynosta en oo kuvaa nähny.
Joo taisi olla ihan vakiovehkeillä tehty. Äkkiä jos laskisi niin 3 - 4 k euroa S350 tai ML350 Saksasta, josta kone. Sitten siihen 3 - 4 k euroa Kenne Bellin ahdin. Eli vähän vajaa kymppi mennyt ennen kuin rahanmeno oikeasti alkaa. (männät, nokat, imusarjat noin niin kuin alkuun) :lol:

Jaappanissa oli ilmeisesti joku tuollainen 3.7 koneella oleva C32, josta noin 500 - 550 tehoa lehtiartikkelin mukaan mutta ei siitäkään mitään vartti- tai dynolappuja ole näkynyt.

Varttimaili kertoo aika hyvin tosiasiat. :D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Vähän offtopic mutta kyllä tästä C32:sta seuraava hankinta on C63. Ei sen vuoksi, että on mersu. Ainoastaan pakoäänet ratkaisee. :lol: Ja toki se, että on tod. näk. tässä vaiheessa viimeisimpiä vaparikoneita.

Vivid Racing C63 AMG by Agency Power
https://www.youtube.com/watch?v=cN4p9Jxtqao

Joku oli valittanut videon tekemisestä:
https://www.youtube.com/watch?v=aHOF9Ck_O-c
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Ei kai tuo ollut kuin normi lohkolla, tai näin muistelin. 800hv:n toiveet ehkä hieman liikaa, noh ehkä jollain kaasuilla hetken saattais kestää :D Projekti ihan mielenkiintoinen, itse omistaja ei vain ymmärrä yhtään mitään, money talks...kuka vaan saa tehokkaamman kun vie setelitukun kanssa auton johonkin pajalle. Tuollaiseen kenne belliin tai vastaavaan kun olis rahat, niin vois ehkä koittaa sovittaa.. Tuollainen kalansilmä video aika huono, ei oikein saa todellista kuvaa, mutta ei tuo ehkä ihan 550hv:n vehkeeltä näyttänyt tiedä sitten. Tai onhan sen joku penkki voinut näyttää, mutta tuntien näiden koslien vaikean mitattavuuden niin helposti penkkien erot 50hv sinne tänne. Jossain navetassahan noi tuota vingutti, dynosta en oo kuvaa nähny.
Joo taisi olla ihan vakiovehkeillä tehty. Äkkiä jos laskisi niin 3 - 4 k euroa S350 tai ML350 Saksasta, josta kone. Sitten siihen 3 - 4 k euroa Kenne Bellin ahdin. Eli vähän vajaa kymppi mennyt ennen kuin rahanmeno oikeasti alkaa. (männät, nokat, imusarjat noin niin kuin alkuun) :lol:

Jaappanissa oli ilmeisesti joku tuollainen 3.7 koneella oleva C32, josta noin 500 - 550 tehoa lehtiartikkelin mukaan mutta ei siitäkään mitään vartti- tai dynolappuja ole näkynyt.

Varttimaili kertoo aika hyvin tosiasiat. :D
Onko tämä vakio 3,2 lohko niin heikko, että tuon isomman vaihdossa on mitään järkeä? Tilavuuttahan padasta löytyy jo sitä luokkaa, että se ei ihan heti ala tulemaan vastaan, jos litratehoa katsotaan ja vaikkapa tuon projektin haaveiltua 600-800hv tavoitetta.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Zamppa kirjoitti:
amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Ei kai tuo ollut kuin normi lohkolla, tai näin muistelin. 800hv:n toiveet ehkä hieman liikaa, noh ehkä jollain kaasuilla hetken saattais kestää :D Projekti ihan mielenkiintoinen, itse omistaja ei vain ymmärrä yhtään mitään, money talks...kuka vaan saa tehokkaamman kun vie setelitukun kanssa auton johonkin pajalle. Tuollaiseen kenne belliin tai vastaavaan kun olis rahat, niin vois ehkä koittaa sovittaa.. Tuollainen kalansilmä video aika huono, ei oikein saa todellista kuvaa, mutta ei tuo ehkä ihan 550hv:n vehkeeltä näyttänyt tiedä sitten. Tai onhan sen joku penkki voinut näyttää, mutta tuntien näiden koslien vaikean mitattavuuden niin helposti penkkien erot 50hv sinne tänne. Jossain navetassahan noi tuota vingutti, dynosta en oo kuvaa nähny.
Joo taisi olla ihan vakiovehkeillä tehty. Äkkiä jos laskisi niin 3 - 4 k euroa S350 tai ML350 Saksasta, josta kone. Sitten siihen 3 - 4 k euroa Kenne Bellin ahdin. Eli vähän vajaa kymppi mennyt ennen kuin rahanmeno oikeasti alkaa. (männät, nokat, imusarjat noin niin kuin alkuun) :lol:

Jaappanissa oli ilmeisesti joku tuollainen 3.7 koneella oleva C32, josta noin 500 - 550 tehoa lehtiartikkelin mukaan mutta ei siitäkään mitään vartti- tai dynolappuja ole näkynyt.

Varttimaili kertoo aika hyvin tosiasiat. :D
Onko tämä vakio 3,2 lohko niin heikko, että tuon isomman vaihdossa on mitään järkeä? Tilavuuttahan padasta löytyy jo sitä luokkaa, että se ei ihan heti ala tulemaan vastaan, jos litratehoa katsotaan ja vaikkapa tuon projektin haaveiltua 600-800hv tavoitetta.
Kyllä se tilavuus on se juju.


C63 on kyllä hieno peli, ehkä sitten 10-15vuoden päästä viritellään tuollaista kun maksaa C32:sen verran :lol: Tai no jos aikaisemmin voittaa lotossa, niin vois vaimolle ostaa kauppakassiks.
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Pansu kirjoitti: Kyllä se tilavuus on se juju.
Lähinnä meinasin siis sitä, että näin tietämättömänä voisi kuvitella, että joku 600hv tulis AMG:n 6 pyttysestä 3,2l motista kohtuu helposti vielä pihalle melko perus resepteillä vaihtamatta lohkoa. 200hv litratehot on kuitenkin nykypäivänä aika peruskauraa vaikkapa jollain tapaa ahdetusta kakslitrasesta neloskoneesta. Yllättävän vähän näistä löytyy tietoa. Liekkö tuo hinta pitänyt isommat perusharrastajien lohkonräjäytyskokeilut aisoissa.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Siis mitkä lohkon räjäytykset, aika harvassa autossa lohkot ensimmäisenä hajoilee. Kyllähän tuosta jollain pakokaasuahtimella varmaan helpommin otetaan se 600hv ulos. 3.2litraa ei vaan ole paljoa v6 moottorissa, kasvattamalla tilavuutta ei tarvitse välttämättä ajaa millään 3bar painella. Mutta tokihan tuossa mosassa muukin ratkaisee kuin pelkkä tilavuus, vaikka jenkit pelkän tilavuuden nimiin vannookin :D
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Pansu kirjoitti:Siis mitkä lohkon räjäytykset, aika harvassa autossa lohkot ensimmäisenä hajoilee. Kyllähän tuosta jollain pakokaasuahtimella varmaan helpommin otetaan se 600hv ulos. 3.2litraa ei vaan ole paljoa v6 moottorissa, kasvattamalla tilavuutta ei tarvitse välttämättä ajaa millään 3bar painella. Mutta tokihan tuossa mosassa muukin ratkaisee kuin pelkkä tilavuus, vaikka jenkit pelkän tilavuuden nimiin vannookin :D
No vaikka Volvon 83mm porauksella olevat tinalohkot :P Tarkoitin siis lähinnä sitä, että melko vähän tuntuu olevan tietoa missä vaiheessa veivit, männät jne. kannattaa vaihtaa. Lähes joka viritysprojekti on vakio kompuralla ja nuo padan rajat ei ole läheskään niin selvillä mitä monessa muussa autossa. Liittynee tietysti siihen, että nämä ei ole niin yleisiä virityskohteita kuin vaikkapa joku Vagineiden 1,8T ja tietoa ei näin ollen löydy joka paikasta.
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja johani »

http://www.youtube.com/watch?v=33vQwakuMEQ" onclick="window.open(this.href);return false; Irtoaa siitä yksi piste äkäsestäki, ei tosiaan aina tilavuus ratkase, taitaa viiä tuo golf jo bugatti veyroninkin.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Zamppa kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Siis mitkä lohkon räjäytykset, aika harvassa autossa lohkot ensimmäisenä hajoilee. Kyllähän tuosta jollain pakokaasuahtimella varmaan helpommin otetaan se 600hv ulos. 3.2litraa ei vaan ole paljoa v6 moottorissa, kasvattamalla tilavuutta ei tarvitse välttämättä ajaa millään 3bar painella. Mutta tokihan tuossa mosassa muukin ratkaisee kuin pelkkä tilavuus, vaikka jenkit pelkän tilavuuden nimiin vannookin :D
No vaikka Volvon 83mm porauksella olevat tinalohkot :P Tarkoitin siis lähinnä sitä, että melko vähän tuntuu olevan tietoa missä vaiheessa veivit, männät jne. kannattaa vaihtaa. Lähes joka viritysprojekti on vakio kompuralla ja nuo padan rajat ei ole läheskään niin selvillä mitä monessa muussa autossa. Liittynee tietysti siihen, että nämä ei ole niin yleisiä virityskohteita kuin vaikkapa joku Vagineiden 1,8T ja tietoa ei näin ollen löydy joka paikasta.
Vakio kompura toimii jo niin hyvin rajoittimena ja tilalle ei oikein mitään valmiita kittejä saa, tai yksinkertaisesti rakentaminen on niin iso ja kallis homma. Toiseksi tila, konehuone on niin ahdas paketti, että jos konepellinkin haluaa vielä kiinni...puhumattakaan pakokaasuahtimien asennuksesta. Eiköhän tuossa ole ne syyt miksi näitä extreme virityksiä on todella vähän. Päälle sitten automaattiloota, lukoton perä jne., niin kaikkia ei virityskohteena vain nappaa.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:
Zamppa kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Siis mitkä lohkon räjäytykset, aika harvassa autossa lohkot ensimmäisenä hajoilee. Kyllähän tuosta jollain pakokaasuahtimella varmaan helpommin otetaan se 600hv ulos. 3.2litraa ei vaan ole paljoa v6 moottorissa, kasvattamalla tilavuutta ei tarvitse välttämättä ajaa millään 3bar painella. Mutta tokihan tuossa mosassa muukin ratkaisee kuin pelkkä tilavuus, vaikka jenkit pelkän tilavuuden nimiin vannookin :D
No vaikka Volvon 83mm porauksella olevat tinalohkot :P Tarkoitin siis lähinnä sitä, että melko vähän tuntuu olevan tietoa missä vaiheessa veivit, männät jne. kannattaa vaihtaa. Lähes joka viritysprojekti on vakio kompuralla ja nuo padan rajat ei ole läheskään niin selvillä mitä monessa muussa autossa. Liittynee tietysti siihen, että nämä ei ole niin yleisiä virityskohteita kuin vaikkapa joku Vagineiden 1,8T ja tietoa ei näin ollen löydy joka paikasta.
Vakio kompura toimii jo niin hyvin rajoittimena ja tilalle ei oikein mitään valmiita kittejä saa, tai yksinkertaisesti rakentaminen on niin iso ja kallis homma. Toiseksi tila, konehuone on niin ahdas paketti, että jos konepellinkin haluaa vielä kiinni...puhumattakaan pakokaasuahtimien asennuksesta. Eiköhän tuossa ole ne syyt miksi näitä extreme virityksiä on todella vähän. Päälle sitten automaattiloota, lukoton perä jne., niin kaikkia ei virityskohteena vain nappaa.
Niin kuin Pansu sanoi. Suurimmaksi rajoittimeksi tässä koneessa nousee tuo ahdin, joka on teholtaan aikas lailla pieni. Pansulla taitaa mennä nyt siinä ihan maksimilla mitä sitä kärsii huudattaa pitkässä juoksussa. Eli tilalle pitäisi saada jokin muu, esim. tuo edellä mainittu Kenne Bell, josta saisi todennäköisesti suuremman tuoton pienemmillä kierroksilla. Ahtopaineen ei tarvitse olla niin suuri kunhan vain lisää ilmaa saadaan koneeseen.

Käytännössä tämä on täysin mahdollista kuten esim. Weistec on tehnyt E55:en kanssa (sama kone mutta pari sylinteriä lisää).

http://www.weistec.com/m113ksc.html

Kukaan ei ole vain lähtenyt tekemään aikanaan vastaavaa systeemiä kuutoskoneen kanssa vaikka olisi täysin mahdollista toteuttaa. Jenkit (jotka ovat virittäjien ensiaallossa) pyrkivät tekemään tuotteita massamarkkinoille, joista suurin raha irtoaa. Ei siinä sen kummempaa. Tuokin E55:en ahdinkitti on tullut markkinoille vasta tänä vuonna ja auto on kuitenkin 10 vuotta vanha.

Taisi olla niin, että tuossa 3,7 moottorista iskupituus on sama, ainoastaan porattu isommaksi.

Muutenkin isotehoisissa vehkeissä mekaaninen ahdin on vielä poikaa verrattuna pakokaasuahtimiin. Aika rajuja pelejä löytyy kun laittaa hakusanaksi C63 AMG Weistec Supercharged. Bemarille löytyy vastaavia ESS:n tarjoamana.
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Juu se on selvää, että kompura on se pullonkaula. Kuten myös yleensä ahdin kaikissa pakokaasuahdetuissa ennen kuin se vaihdetaan. Mutta tosiaan kai tuo isompi työ ja vaadittava rahamäärä on se rajoittavin tekijä tosiaan ollut, että näitä ei juuri tuottavammalla kompuralla harrastajillakaan näe. Remmin etu on tuo käytettävyys. Muuten kyllä itse kallistun tuonne pakokaasuahdettujen suuntaan jos isompia voimia haetaan. Riippuu tietysti käyttötarkoituksesta.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Zamppa kirjoitti:Juu se on selvää, että kompura on se pullonkaula. Kuten myös yleensä ahdin kaikissa pakokaasuahdetuissa ennen kuin se vaihdetaan. Mutta tosiaan kai tuo isompi työ ja vaadittava rahamäärä on se rajoittavin tekijä tosiaan ollut, että näitä ei juuri tuottavammalla kompuralla harrastajillakaan näe. Remmin etu on tuo käytettävyys. Muuten kyllä itse kallistun tuonne pakokaasuahdettujen suuntaan jos isompia voimia haetaan. Riippuu tietysti käyttötarkoituksesta.
Vähän sellainen mielipidekysymys tuo tehon tuotto. Itellä ollut myös Supra, joka pienen kutittelun jälkeen antoi sen 500 - 600 hp. Kuitenkin ajettavuus todella huono verrattuna mekaanisella ahtimella olevaan, että en vaihtaisi takaisin. Arkiajossa mekaaninen ahdin todella paljon miellyttävämpi kuin iso turbo.

Noilla C63:lla näyttävät alle 11 sekunnin vartteja vetävän (ecampbell, jrcart, sirex63 mm.) ja silti autoilla voi ajaa ihan normaalisti. Verrataan vaikka samoihin aikoihin kykenevää Supraa niin ei tahdo tyhjäkäyntiä käydä kunnolla. :lol: (ei mitään sotaa tämän viestin perusteella tarvitse aloittaa siitä miten Suprasta saada daily driver, olen ruotsin poikien videot katsonut).

Harmi kun täällä ei saa noita kunnon virivehkeitä katsastettua. Tai voisi se isompi ahdin mennä täällä läpi C32:ssa jos katsuri ei ole ennen nähnyt koko autoa.
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Uliiseeko kellään amg silleen kierrosten mukaan? vois verrata kun kaiuttimista kuuluisi laturin ulina, se lähimpänä ääntä mihin pystyy vertaa. Voiko laatikko pitää kyseistä ulinaa, pahenee vaan kokoajan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

juukeli kirjoitti:Uliiseeko kellään amg silleen kierrosten mukaan? vois verrata kun kaiuttimista kuuluisi laturin ulina, se lähimpänä ääntä mihin pystyy vertaa. Voiko laatikko pitää kyseistä ulinaa, pahenee vaan kokoajan
Ainakin automaatti voi ulista,
Siellä ääni voi tulla ainkin turbinista, öljypumpusta, öljyn kierosta,
Laakereista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

CDI203 kirjoitti:
juukeli kirjoitti:Uliiseeko kellään amg silleen kierrosten mukaan? vois verrata kun kaiuttimista kuuluisi laturin ulina, se lähimpänä ääntä mihin pystyy vertaa. Voiko laatikko pitää kyseistä ulinaa, pahenee vaan kokoajan
Ainakin automaatti voi ulista,
Siellä ääni voi tulla ainkin turbinista, öljypumpusta, öljyn kierosta,
Laakereista

No voi perr.... =ei voi tietää antaa palaa niin kauan ku pyörii
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Tulisko kompurasta? Se ainakin ääntää noin, jos on kierroksia nostettu. Tai jos käyttöhihna alkanut luistaa kelien kylmetessä? Tietty jos pahenee jatkuvasti, niin huonolta kuulostaa. Hihnan vaihto on pikkujuttu, joten kannattanee kokeilla.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5242
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Eiköhän se kompura sielä ulise, vakiona ei sisälle kuulu ulina juurikaan, radiosta ku laittaa voluumit 0 niin pieni vinkuna kuuluu siinä parissa-kolmessa tonnissa. Että onko tuo nyt ihan selvästi kuultavissa, vai juurijuuri?
S124 300TE
S211 E500
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Jos juukeli nyt samasta vinkumisesta puhuu mikä oli silloin kun olin kyydissä niin joltain sähköhäiriöltä se mielestäni kuulosti. Vakiossa ei tuo ahdin oikein helposti sisälle kuulu vaikka olisi rulla hieman pienempi.

Ahtimen ääni oli omassa autossa vielä aika laimea vaikka ilmanotto oli muutettu ja 65 mm rulla käytössä. Oikeastaan vain 2 - 3 tuhannen kiekon kohdalla sen huomasi (täysi veto päällä mutta ei kuitenkaan kickdown). 62 millinen muutti tuota selvästi kun ahtimeen tuli lisää kierroksia.
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Jep samasta äänestä on kysymys mutta häiritevä alkaa olemaan ainakin eukon mielestä.ja kovempi jo onkin kun silloin kun olit kyydissä

Nyt kokeilin ilman mangneettikytkimen piuhaa ja taukos pillitys, joten ei ollut laatikosta
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Kompuran öljyjä vaihettu koskaan?
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Zamppa kirjoitti:Kompuran öljyjä vaihettu koskaan?
Ei sitten mitään tietoa, tuota öljyä ku ois jollain voisin kyllä ostaa
Avatar
SamuliR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Ke 21.10.2009 20:36
Paikkakunta: Karhula

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja SamuliR »

1 Purkki taitaa olla jäljellä, missäs päin vaikutat
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Oli tuossa taannoin yhden tutun kanssa juttua, että mitäs jos jäähdyttäisi vettä ilmastoinnin yhteydessä... Noh, törmäsin nyt samaan ideaan ja joku ihan myykin tätä juttua.

http://www.youtube.com/watch?v=HTF9Cv1pNsk" onclick="window.open(this.href);return false;

Lämmönvaihdin, letkua ja liittimiä. Siitä vain rakentamaan :thumbup:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Oli tuossa taannoin yhden tutun kanssa juttua, että mitäs jos jäähdyttäisi vettä ilmastoinnin yhteydessä... Noh, törmäsin nyt samaan ideaan ja joku ihan myykin tätä juttua.

http://www.youtube.com/watch?v=HTF9Cv1pNsk" onclick="window.open(this.href);return false;

Lämmönvaihdin, letkua ja liittimiä. Siitä vain rakentamaan :thumbup:
E55 puolella jotkut on tuota laittaneet. En sitten tiedä miten paljon tuossa on "jenkki-huumoria" mukana. Mitenkähän vaikuttaa kabiinin lämpötilaan? Periaatteessa tuo on ihan oikea tapa jäähdyttää ilmaa. Sitähän jääkaapitkin tekee.

Nyt kun on taas vähän kylmemmät kelit niin törmäsin taas ongelmaa, että pyörät ei perhana tahdo pitää millään alle 100 km /h. :lol:

Herkullinen tilanne pari viikkoa sitten kun pääsin kurmottamaan Skyline GTR:ää. Oltiin kääntymässä oikealle peräkkäin stop-merkistä. En edes huomannut autoa ennen kuin lähdettiin liikkeelle. Vaihtoi kaistaa mutta siihen se sitten jäikin. Edestä päin ei tullut ketään, sen varmistin. Jos olisi tullut niin olisin päästänyt edelle suosiolla vaaratilanteiden välttämiseksi. Mukava kaveri kaiken kaikkiaan. Tuli sitten perässä huoltoasemalle ja ihmetteli kovasti kun on vaatimattoman näköinen pikku-farkku. :lol:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Suomessa sentään näitä helteitä sen verran vähemmän, että varmaan pärjäisi vähän heikommallakin ilmastoinnilla :)

Onhan tämä pappamersu vähän sleepperi :thumbup: Tuolla toisaalla eräs hieman yksinkertainen sinisen "urheiluauton" omistaja leipoi suutaan aikansa ja nyt kun esitti hieman faktaa varttimaililta, niin ulina aika pitkälti loppui :lol:
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5242
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Minkälainen ääni tuosta kompurasta pitäis lähteä kun sitä käsin pyörittää? Entä se akselin välys? Sellanen pieni laahaava ääni kuuluu kun sitä pyörittää, mutta kai siitä pitääkin kuulua ku ohan sielä kaks ratasparia sisällä :roll: Ja entäs sen akselin välys, nyt kun se rulla on pois niin kokeilin väännellä ja heilutella sitä, ja sen verran välystä että juuri huomaa. Ei varmaan syytä huoleen?
S124 300TE
S211 E500
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Onhan tämä pappamersu vähän sleepperi :thumbup: Tuolla toisaalla eräs hieman yksinkertainen sinisen "urheiluauton" omistaja leipoi suutaan aikansa ja nyt kun esitti hieman faktaa varttimaililta, niin ulina aika pitkälti loppui :lol:
Taisin lukaistakin jutun läpi kun väittely oli oikein "kiivasta" Subaru-miehen kanssa. :lol:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

S202 kirjoitti:Minkälainen ääni tuosta kompurasta pitäis lähteä kun sitä käsin pyörittää? Entä se akselin välys? Sellanen pieni laahaava ääni kuuluu kun sitä pyörittää, mutta kai siitä pitääkin kuulua ku ohan sielä kaks ratasparia sisällä :roll: Ja entäs sen akselin välys, nyt kun se rulla on pois niin kokeilin väännellä ja heilutella sitä, ja sen verran välystä että juuri huomaa. Ei varmaan syytä huoleen?
Mekaanisia osia niin aina vähän ääntä kuuluu. Kokeilin itse autoa ostaessa tuota ahtimen välystä (rulla pois ja akselista kiinni) niin oli juuri sen verran, että huomaa. Nyt 10 000 kilsaa myöhemmin aivan samanlainen. Sitten jos kunnolla lonksuu niin voisi ajatella koneistamista.

Muistaakseni Pansu aiemmin mainitsi, että oli jotain omalle ahtimelleen tehnyt?
Vastaa Viestiin