CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Mikko K kirjoitti:Ei se ollut lääke homma kellekkään muulle tarkoitettukkaan
:) :thumbup:
E350CDI&A180CDI
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Mänis kirjoitti:
Itse asiassa taidan semmosen laittaakin tuohon kompuraan, kun siihen ei ohjelmaa edes saa
Kyllä tuohon ohjelman saa ja noita on todella paljon tehtykin. Muuten en puutu tuohon juupas eipäs juttuihin kun tämä on Tuikun topiikki.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mänis »

No ei saa. Motorbit, optimoiautosi (Vesa) ja pari muuta lafkaa kyselty läpi. Mulla sattu olemaan juuri se purkki, johon ei saa. No mersu meni jo kaupaksi ja seuraavaksi tulee diesel tai bensaturbo cee.
Mulla on tiedossa 2 w211 korista v6 koneista mersua. Toisessa on kunnolla tehty ohjelma ja toisessa on Brabuksen tehoboksi.
Mä en brabuksesta osaa sanoa mitään. En ole kokeillut. Se on selvä, että EGR:ään ei vaikuta. Ei oikein voi, jos halutaan pitää auton päästöt kurissa. En mä sano, että toi olis missään nimessä parempi, kuin hyvin tehty ohjelma, mutta ei se välttämättä huonokaan vaihtoehto ole. Varsinkin jos käyttää autoa merkkihuollossa ja siinä sattuu olemaan vaikka takuu voimassa. Mun pointti oli vaan se, että on niitä bokseja ihan toimiviakin, eikä kaikki ole niitä kiinalaisia muutaman komponentin railipaineen huijaussysteemeitä. Täällähän on laajalti jo julistettu, että kaikki ne on samaa paskaa. Siitä olen eri mieltä.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Mänis kirjoitti:No ei saa. Motorbit, optimoiautosi (Vesa) ja pari muuta lafkaa kyselty läpi. Mulla sattu olemaan juuri se purkki, johon ei saa. No mersu meni jo kaupaksi ja seuraavaksi tulee diesel tai bensaturbo cee.
.
Totta, yksi Siemenssin malli on tekemätön paikka, miten sinä nyt sellaisen mallin juuri löysit missä on tuo ecu :D
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Tämän asian voisi varmaan kysyä muuallakin, mutta syy kysymiseen kuitenkin liittyy ohjelmointiin joten...
Noista 200cdi ja 220cdi eroista on ollut monessa paikassa juttua, mutta en huomannut missään mainittavan onko vuosimallilla mitään tekemistä.
Itseä tällä hetkellä lähinnä kiinnostaa w210 2000-luvun alun 200 tai 220cdi, mieluiten manuaalina, mutta oon jäänyt miettimään sitä vaihteisto/kytkinasiaa, kun on ollut puhetta, että 200:sen kytkin ei kestä kovempaa väännön lisäystä. Jostain 200:sesta koitin epc:stä katsoa vaihteiston tietoja, mutta en saanut sieltä oikein mitään irti.
Kysymys siis on, että koskeeko se heikompi kytkin myös facelift-mallia ja onko mitään mistä sen saisi selville mikä missäkin on, kun kaikki on vain ilmoitusten mukaan 6-v manuaaleja.
Itsellä on siis epc käytössä ja myytävien autojen alustanumerothan saa helposti rekkarin perusteella, eli jos sitä kautta tai ulkoisesti asia olisi jotenkin selvitettävissä niin helpottaisi vähän (kun noita hyväkuntoisia 200:sia manuaalina tuntuu olevan paremmin saatavilla, kuin 220:siä)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Aina kaksatasessa on heikompi kytkin, kun vastaavan mallisessa 220,ssä.
W210 200cdi,n kytkin ei oikeastaan yli 350nm jatkuvaa rasitusta kestä.
Siihenkin pitää olla kunnossa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Ok, ei ole siis väliä onko esim. 5 vai 6 vaihteinen? Kun jossain oli mainintaa, että 200:sessakin saattoi olla vahvempi kytkin, varustelutasosta riippuen.
EPC- näköjään antaa kaikille samat kolme kytkinvaihtoehtoa, kun ne sinne tieten sopii, mutta sitä kautta ei näköjään näe mikä siellä tehtaalta lähtien pitäisi olla.
Toisaalta en tiedä kannattaako tuota kytkintä jättää valinnan perusteeksi, kun ei se 220:nkään 500tkm. ajettu vakiokytkin välttämättä enään 600Nm kestä, jos autojen voimansiirto muuten on sama :)
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Mesemies89 kirjoitti:
Jolle kirjoitti:
Mulla on tiedossa 2 w211 korista v6 koneista mersua. Toisessa on kunnolla tehty ohjelma ja toisessa on Brabuksen tehoboksi.
Tuosta boksiviritetystä luvataan enemmän tehoa mutta käytännössä tuo ohjelmoitu liikkuu paremmin, selvästi paremmin. Lisäksi tuo boksiviritetty kuluttaa yli litran enemmän polttoainetta.
Hyvin ja sivistyneesti tuo boksiviritettykin toimii mutta minusta siinä on homma jäänyt vähän puolitiehen, voimaa on kyllä saatu mutta Egr on edelleen käytössä ja taitaa vielä toimia jonkin verran eri tavalla mitä tehtaalta tullessa?

Millä tavalla nämä kaksi tapausta on testattu ja todennettu mainitsemallasi teho/vääntö/polttoaineen kulutuksen suhteen ?
Millä tavalla Brabusin ohjelma on mielestäsi jäänyt puolitiehen ? ( EGR on oltava lakisääteisesti toiminnassa jos sitä tarkoitat. )
Millä tavalla tämä kunnolla tehty ohjelmamuutos on parempi kuin Brabusin ? Olisiko asiasta puheen lisäksi faktaa esittää ?
Onko tässä ohjelmamuutoksisessa otettu kaikki tarvittava hyvyysnäkökohta huomioon...onko moottori ja voimansiirto balanssissa jne....jne ??
Ei mulla mitään faktaa ole esittää mutta puolen vuoden kokemusten perusteella ja toista autoa haettaessa saksasta molemmilla autoilla ajettiin peräkkäin saksasta suomeen Kulutus ero tuolla saksan reissulla oli 0,9 litraa tankista mitattuna.
Tehon suhteen pitää turvautua ihan perstuntumaan, penkitetty kumpakaan ei ole, talven aikana olisi tarkoitus tekin toteuttaa vielä :thumbup:
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja arska10 »

On tämä ihme palstaksi mennyt, kun tästä on tullut semmoinen juupa ei väittely palsta alunperin täällä kerrottiin faktoja ohjelmoinnista ja nykyjään joka toinen viesti on juppaas eipäs väittelyä. Perustakaa oma palsta noille väittelyille ja antakaa Tuikun ja muiden jotka ymmärtävät tuosta ohjelmoinnista jakaa ojeita ja neuvoja tällä palstalla. Eikä vaan väitellä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Mesemies89 kirjoitti:... Jos kommenttini tekee kipeää ja ei ole suotavaa kertoa totuuksia näistä asioista, voin hyvinkin olla jatkossa kertomatta mitään...
Yess
Minä voin jopa vähän maksaa, jos vaan voit jatkossa olla kertomatta mitään, helppo raha.
Selvästikkään me emme ole täällä riittävän valveutuneita vastaanottamaan sanomaasi.
Laita vaan pankkitilin numero vaikka yveenä, satanen on tulollaan ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Voin osallistua samaan keräykseen , jos vaan koko tohtori poistuu foorumin kiusan teosta!
Onko muita?
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1767
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja sompio »

Kyllä löytyy!
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
FinMaN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 01.11.2012 09:48

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinMaN »

Ja sitten taas asiaan. Kun EGR poistetaan ohjelmallisesti, pitääkö/kannattaako imusarjan läpät myös poistaa toiminnasta ?
offro
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 04.03.2013 15:35

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja offro »

Kokemukseni perusteella uskallan väittää , että OIKEASTI valveutuneita diisseliguruja on Suomessa ja "ehkäpä koko planeetalla" 1.....

Terveisin
Jos ajat paljon miksi et voisi nauttia siitä....suuri kiitos HYVIN työnsä tehneelle ammattilaiselle !
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

FinMaN kirjoitti:Ja sitten taas asiaan. Kun EGR poistetaan ohjelmallisesti, pitääkö/kannattaako imusarjan läpät myös poistaa toiminnasta ?
ei ole mikään pakko poistaa läppiä jos ne kunnossa ovat
toki ne voi poistaakin kun kierrrätys on poistettu

läpäthän on hyvin pitkälti juuri pakokaasun kierrätyksen takia olemassa saadaan suurempi pyörre sylinteriin niin pakokaasu sekoittuu paremmin puhtaaseen ilmaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

FinMaN kirjoitti:Ja sitten taas asiaan. Kun EGR poistetaan ohjelmallisesti, pitääkö/kannattaako imusarjan läpät myös poistaa toiminnasta ?
Ei jos ovat kunnossa kuten XR jo mainitsikin,
Usein se on juuri egr systeemistä tuleva töhnä mikä jumitaa ne
Sitten hajoavat, kun sen töhnän tulo lakaa niin ehjät läpät pysyy pitempään ehjänä
(Lisäksi vanha hyvä ohje älä korjaa ehjää :) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
FinMaN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 01.11.2012 09:48

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinMaN »

CDI203 kirjoitti:
FinMaN kirjoitti:Ja sitten taas asiaan. Kun EGR poistetaan ohjelmallisesti, pitääkö/kannattaako imusarjan läpät myös poistaa toiminnasta ?
Ei jos ovat kunnossa kuten XR jo mainitsikin,
Usein se on juuri egr systeemistä tuleva töhnä mikä jumitaa ne
Sitten hajoavat, kun sen töhnän tulo lakaa niin ehjät läpät pysyy pitempään ehjänä
(Lisäksi vanha hyvä ohje älä korjaa ehjää :) )
Kun asiaa olen yrittänyt tutkia ulkomaita myöden, niin näyttää siltä, että yhteisymmärrystä ei ole edes siitä mitä varten läpät siellä on ! Joissakin autoissa läpät ovat vain automaateissa ?
Lisäksi useat väittävät , että sitä moskaa tulee huohottimesta kaikkein eniten ! Pitäisi päästä haastattelemaan tuota moottorisuunnittelijaa joka ne läpät sinne kehitti !
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kyllä siitä ei ole mitään epäselvyyttä, miksi ne läpät on laitettu.
Saastenormin takia.

Kun toinen imukanava tukitaan, nousee ahtopaine nopeammin, kiihtyy ilman virtausnopeus jäljelle jääneessä kanavassa ja pyörre sylinterissä voimistuu.
Suorempi kanava tukitaan, se aukeaa sitten, kun pyydetään enemmän tehoa.
Kierrätyskaasujen hyvä sekoittuminen hapekkaaseen, puhtaaseen ilmaan kunnolla on päästöjen ja kunnollisen toiminnan kannalta tärkeää.

Egr,n deaktivoimisen jälkeen on käytännössä ihan sama, mitä läpille tehdään.
Imukanavissa kulkee koko ajan sitten vaan puhdasta ilmaa.
Toki toiminnassa ollessaan edelleenkin nostavat osakaasulla ilman virtausnopeutta ja parantavat pyörteen muodostumista ja auttavat polttoaineen tasaista sekoittumista sylinterissä.
Kunnossa olevat jättäisin paikoilleen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

tuikku kirjoitti:.
Kyllä siitä ei ole mitään epäselvyyttä, miksi ne läpät on laitettu.
Saastenormin takia.

Kun toinen imukanava tukitaan, nousee ahtopaine nopeammin, kiihtyy ilman virtausnopeus jäljelle jääneessä kanavassa ja pyörre sylinterissä voimistuu.
Suorempi kanava tukitaan, se aukeaa sitten, kun pyydetään enemmän tehoa.
Kierrätyskaasujen hyvä sekoittuminen hapekkaaseen, puhtaaseen ilmaan kunnolla on päästöjen ja kunnollisen toiminnan kannalta tärkeää.

Egr,n deaktivoimisen jälkeen on käytännössä ihan sama, mitä läpille tehdään.
Imukanavissa kulkee koko ajan sitten vaan puhdasta ilmaa.
Toki toiminnassa ollessaan edelleenkin nostavat osakaasulla ilman virtausnopeutta ja parantavat pyörteen muodostumista ja auttavat polttoaineen tasaista sekoittumista sylinterissä.
Kunnossa olevat jättäisin paikoilleen.
Mikä vaikutus sillä on, jos läpät ovat pysyvästi auki ja EGR on toiminnassa?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

[/quote]Mikä vaikutus sillä on, jos läpät ovat pysyvästi auki ja EGR on toiminnassa?[/quote]

huonompi palamistapahtuma osakaasu alueella
ja jos on hiukkassuodattimella varustettu auto niin suodattimen törky kuormitus kasvaa
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja koyama »

Mesemies89 kirjoitti:
FinMaN kirjoitti: Pitäisi päästä haastattelemaan tuota moottorisuunnittelijaa joka ne läpät sinne kehitti !

Mitä haluaist tietää dieselmoottorin imusarjan läpistä ? Kysele vaan mitä haluat tietää, kerron sitten sen mitä niistä läpistä täytyy tietääkin.
Romilus(Vaiolikosemesemies89) ihan selvästi alkaa vedättäää :D Taitaa olla isompia rahoja vailla :?: Ei taida satasen riittää,,lissäää haluaa.
No asiaan.Joka kerta hieman hymyilyttää kun 5 pyttystä komentaa.Vääntö on tasaista kierrosten alusta loppumetreille saakka.Autossa tuikun ohjelma/Sercap Rovaniemi.
Alkuperäinen saksan poikien ohjelmointi joka oli autossani paikoillaan oli omituinen.Veti nykäisemällä 2000 kierr. ylöspäin ja kulutti polttoainetta noin 0,5 litraa enemmän.
Vaikka voimaa on muka riittävästi niin kipupiste on saavuttamatta.Auto on ehyt eli ei sitä vielä olekkaan riittävästi.
Ja sitten mieltä askarruttava kysynys.kumpi on parempi ratkaisu?isompi ahdin ja mikä se olisi ?Kävisikö paikoilleen heittämällä,,vai nykyisen modaus isompaan mittaan ?Riittääkö coolerin vaihto samassa "huollossa"vai onko suuttimiakin päivitettävä?Auto on 270 -02
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
W211 -mallin autoissa on sähköohjatut ahtimet.
Tämän mallin 320cdi,n ahdinta ei oikein saa millään ilman muutoksia käymään muihin, pienempiin malleihin.
Ahtoputken lähtö on niin hankalaan suuntaan, vaatii rakentelua.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja koyama »

Täytyypä perehtyä aiheeseen kunnolla.Jos vaikka rikkinäisen 320 ahtimen jostain onnistuisi löytämään niin voisi tutkailla.
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
karppinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ke 10.02.2010 20:23
Paikkakunta: iisalmi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja karppinen »

Pystyisikö Sprinun cruisee ohjelmoimaan vähän tiukemmalle? Nyt siis nopeus tippuu mäissä. Siellä tuntus olevan jonkinsortin Ekomoodi päällä...
Tehosta se ei ole kiinni kun lappu lattiassa kyllä kiihtyy
Sprinter 316 -05 & -06
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

karppinen kirjoitti:Pystyisikö Sprinun cruisee ohjelmoimaan vähän tiukemmalle? Nyt siis nopeus tippuu mäissä. Siellä tuntus olevan jonkinsortin Ekomoodi päällä...
Tehosta se ei ole kiinni kun lappu lattiassa kyllä kiihtyy
periaatteessa näin ei pitäisi olla mutta jos sitä on lastutettu niin toki se mahdollista on varmaan painavalla kuormalla
pystyy sitä säätämään
karppinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ke 10.02.2010 20:23
Paikkakunta: iisalmi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja karppinen »

On Kajjaanissa käytetty. Auto painaa 3000 kg, just punnittu leimalla. Mut ei se siis siitä jaksamisesta ole kiinni, voimaa on, mutta cruise ei sitä vaan halua käyttää
Sprinter 316 -05 & -06
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

karppinen kirjoitti:On Kajjaanissa käytetty. Auto painaa 3000 kg, just punnittu leimalla. Mut ei se siis siitä jaksamisesta ole kiinni, voimaa on, mutta cruise ei sitä vaan halua käyttää
sille cruiselle on oma pyyntikarttansa ohjelmassa
eipä sitä yleensä tavata muuttaa ohjelmoinnin yhteydessä en minä ainakaan enkä ole nähnyt kenenkään muunkaan niin tekevän
kai se Kajaanin ukko pystyy siihenkin lisäämään löylyä
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Henkilö autoon jos saisi cruiseen löysyyttä niin sais kulutusta jiukka alemmas. Onnistuuko sellanen? Luulisin että täällä foorumilla olisi muitakin kiinnostuneita.?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti:Henkilö autoon jos saisi cruiseen löysyyttä niin sais kulutusta jiukka alemmas. Onnistuuko sellanen? Luulisin että täällä foorumilla olisi muitakin kiinnostuneita.?
Miten löysemmän,
niin että sallii suureman nopeus vaihtelun?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CDI203 kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:Henkilö autoon jos saisi cruiseen löysyyttä niin sais kulutusta jiukka alemmas. Onnistuuko sellanen? Luulisin että täällä foorumilla olisi muitakin kiinnostuneita.?
Miten löysemmän,
niin että sallii suureman nopeus vaihtelun?
Siis että kun tulee ylämäki niin sallitaan nopeuden putoaminen jonkin verran. Niin eli sallitaan suurempi nopeus vaihtelu jos kuormitus kasvaa. Myös alamääkeen sais karsia jarrutuksen pois. Onnistuukohan tuollainen?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Vastaa Viestiin