Mikko K kirjoitti:Ei se ollut lääke homma kellekkään muulle tarkoitettukkaan
CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
E350CDI&A180CDI
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kyllä tuohon ohjelman saa ja noita on todella paljon tehtykin. Muuten en puutu tuohon juupas eipäs juttuihin kun tämä on Tuikun topiikki.Mänis kirjoitti:
Itse asiassa taidan semmosen laittaakin tuohon kompuraan, kun siihen ei ohjelmaa edes saa
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No ei saa. Motorbit, optimoiautosi (Vesa) ja pari muuta lafkaa kyselty läpi. Mulla sattu olemaan juuri se purkki, johon ei saa. No mersu meni jo kaupaksi ja seuraavaksi tulee diesel tai bensaturbo cee.
Mä en brabuksesta osaa sanoa mitään. En ole kokeillut. Se on selvä, että EGR:ään ei vaikuta. Ei oikein voi, jos halutaan pitää auton päästöt kurissa. En mä sano, että toi olis missään nimessä parempi, kuin hyvin tehty ohjelma, mutta ei se välttämättä huonokaan vaihtoehto ole. Varsinkin jos käyttää autoa merkkihuollossa ja siinä sattuu olemaan vaikka takuu voimassa. Mun pointti oli vaan se, että on niitä bokseja ihan toimiviakin, eikä kaikki ole niitä kiinalaisia muutaman komponentin railipaineen huijaussysteemeitä. Täällähän on laajalti jo julistettu, että kaikki ne on samaa paskaa. Siitä olen eri mieltä.Mulla on tiedossa 2 w211 korista v6 koneista mersua. Toisessa on kunnolla tehty ohjelma ja toisessa on Brabuksen tehoboksi.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Totta, yksi Siemenssin malli on tekemätön paikka, miten sinä nyt sellaisen mallin juuri löysit missä on tuo ecuMänis kirjoitti:No ei saa. Motorbit, optimoiautosi (Vesa) ja pari muuta lafkaa kyselty läpi. Mulla sattu olemaan juuri se purkki, johon ei saa. No mersu meni jo kaupaksi ja seuraavaksi tulee diesel tai bensaturbo cee.
.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tämän asian voisi varmaan kysyä muuallakin, mutta syy kysymiseen kuitenkin liittyy ohjelmointiin joten...
Noista 200cdi ja 220cdi eroista on ollut monessa paikassa juttua, mutta en huomannut missään mainittavan onko vuosimallilla mitään tekemistä.
Itseä tällä hetkellä lähinnä kiinnostaa w210 2000-luvun alun 200 tai 220cdi, mieluiten manuaalina, mutta oon jäänyt miettimään sitä vaihteisto/kytkinasiaa, kun on ollut puhetta, että 200:sen kytkin ei kestä kovempaa väännön lisäystä. Jostain 200:sesta koitin epc:stä katsoa vaihteiston tietoja, mutta en saanut sieltä oikein mitään irti.
Kysymys siis on, että koskeeko se heikompi kytkin myös facelift-mallia ja onko mitään mistä sen saisi selville mikä missäkin on, kun kaikki on vain ilmoitusten mukaan 6-v manuaaleja.
Itsellä on siis epc käytössä ja myytävien autojen alustanumerothan saa helposti rekkarin perusteella, eli jos sitä kautta tai ulkoisesti asia olisi jotenkin selvitettävissä niin helpottaisi vähän (kun noita hyväkuntoisia 200:sia manuaalina tuntuu olevan paremmin saatavilla, kuin 220:siä)
Noista 200cdi ja 220cdi eroista on ollut monessa paikassa juttua, mutta en huomannut missään mainittavan onko vuosimallilla mitään tekemistä.
Itseä tällä hetkellä lähinnä kiinnostaa w210 2000-luvun alun 200 tai 220cdi, mieluiten manuaalina, mutta oon jäänyt miettimään sitä vaihteisto/kytkinasiaa, kun on ollut puhetta, että 200:sen kytkin ei kestä kovempaa väännön lisäystä. Jostain 200:sesta koitin epc:stä katsoa vaihteiston tietoja, mutta en saanut sieltä oikein mitään irti.
Kysymys siis on, että koskeeko se heikompi kytkin myös facelift-mallia ja onko mitään mistä sen saisi selville mikä missäkin on, kun kaikki on vain ilmoitusten mukaan 6-v manuaaleja.
Itsellä on siis epc käytössä ja myytävien autojen alustanumerothan saa helposti rekkarin perusteella, eli jos sitä kautta tai ulkoisesti asia olisi jotenkin selvitettävissä niin helpottaisi vähän (kun noita hyväkuntoisia 200:sia manuaalina tuntuu olevan paremmin saatavilla, kuin 220:siä)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Aina kaksatasessa on heikompi kytkin, kun vastaavan mallisessa 220,ssä.
W210 200cdi,n kytkin ei oikeastaan yli 350nm jatkuvaa rasitusta kestä.
Siihenkin pitää olla kunnossa.
Aina kaksatasessa on heikompi kytkin, kun vastaavan mallisessa 220,ssä.
W210 200cdi,n kytkin ei oikeastaan yli 350nm jatkuvaa rasitusta kestä.
Siihenkin pitää olla kunnossa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ok, ei ole siis väliä onko esim. 5 vai 6 vaihteinen? Kun jossain oli mainintaa, että 200:sessakin saattoi olla vahvempi kytkin, varustelutasosta riippuen.
EPC- näköjään antaa kaikille samat kolme kytkinvaihtoehtoa, kun ne sinne tieten sopii, mutta sitä kautta ei näköjään näe mikä siellä tehtaalta lähtien pitäisi olla.
Toisaalta en tiedä kannattaako tuota kytkintä jättää valinnan perusteeksi, kun ei se 220:nkään 500tkm. ajettu vakiokytkin välttämättä enään 600Nm kestä, jos autojen voimansiirto muuten on sama
EPC- näköjään antaa kaikille samat kolme kytkinvaihtoehtoa, kun ne sinne tieten sopii, mutta sitä kautta ei näköjään näe mikä siellä tehtaalta lähtien pitäisi olla.
Toisaalta en tiedä kannattaako tuota kytkintä jättää valinnan perusteeksi, kun ei se 220:nkään 500tkm. ajettu vakiokytkin välttämättä enään 600Nm kestä, jos autojen voimansiirto muuten on sama
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei mulla mitään faktaa ole esittää mutta puolen vuoden kokemusten perusteella ja toista autoa haettaessa saksasta molemmilla autoilla ajettiin peräkkäin saksasta suomeen Kulutus ero tuolla saksan reissulla oli 0,9 litraa tankista mitattuna.Mesemies89 kirjoitti:Jolle kirjoitti:
Mulla on tiedossa 2 w211 korista v6 koneista mersua. Toisessa on kunnolla tehty ohjelma ja toisessa on Brabuksen tehoboksi.
Tuosta boksiviritetystä luvataan enemmän tehoa mutta käytännössä tuo ohjelmoitu liikkuu paremmin, selvästi paremmin. Lisäksi tuo boksiviritetty kuluttaa yli litran enemmän polttoainetta.
Hyvin ja sivistyneesti tuo boksiviritettykin toimii mutta minusta siinä on homma jäänyt vähän puolitiehen, voimaa on kyllä saatu mutta Egr on edelleen käytössä ja taitaa vielä toimia jonkin verran eri tavalla mitä tehtaalta tullessa?
Millä tavalla nämä kaksi tapausta on testattu ja todennettu mainitsemallasi teho/vääntö/polttoaineen kulutuksen suhteen ?
Millä tavalla Brabusin ohjelma on mielestäsi jäänyt puolitiehen ? ( EGR on oltava lakisääteisesti toiminnassa jos sitä tarkoitat. )
Millä tavalla tämä kunnolla tehty ohjelmamuutos on parempi kuin Brabusin ? Olisiko asiasta puheen lisäksi faktaa esittää ?
Onko tässä ohjelmamuutoksisessa otettu kaikki tarvittava hyvyysnäkökohta huomioon...onko moottori ja voimansiirto balanssissa jne....jne ??
Tehon suhteen pitää turvautua ihan perstuntumaan, penkitetty kumpakaan ei ole, talven aikana olisi tarkoitus tekin toteuttaa vielä
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
On tämä ihme palstaksi mennyt, kun tästä on tullut semmoinen juupa ei väittely palsta alunperin täällä kerrottiin faktoja ohjelmoinnista ja nykyjään joka toinen viesti on juppaas eipäs väittelyä. Perustakaa oma palsta noille väittelyille ja antakaa Tuikun ja muiden jotka ymmärtävät tuosta ohjelmoinnista jakaa ojeita ja neuvoja tällä palstalla. Eikä vaan väitellä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
YessMesemies89 kirjoitti:... Jos kommenttini tekee kipeää ja ei ole suotavaa kertoa totuuksia näistä asioista, voin hyvinkin olla jatkossa kertomatta mitään...
Minä voin jopa vähän maksaa, jos vaan voit jatkossa olla kertomatta mitään, helppo raha.
Selvästikkään me emme ole täällä riittävän valveutuneita vastaanottamaan sanomaasi.
Laita vaan pankkitilin numero vaikka yveenä, satanen on tulollaan ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Voin osallistua samaan keräykseen , jos vaan koko tohtori poistuu foorumin kiusan teosta!
Onko muita?
Onko muita?
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kyllä löytyy!
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ja sitten taas asiaan. Kun EGR poistetaan ohjelmallisesti, pitääkö/kannattaako imusarjan läpät myös poistaa toiminnasta ?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kokemukseni perusteella uskallan väittää , että OIKEASTI valveutuneita diisseliguruja on Suomessa ja "ehkäpä koko planeetalla" 1.....
Terveisin
Jos ajat paljon miksi et voisi nauttia siitä....suuri kiitos HYVIN työnsä tehneelle ammattilaiselle !
Terveisin
Jos ajat paljon miksi et voisi nauttia siitä....suuri kiitos HYVIN työnsä tehneelle ammattilaiselle !
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
ei ole mikään pakko poistaa läppiä jos ne kunnossa ovatFinMaN kirjoitti:Ja sitten taas asiaan. Kun EGR poistetaan ohjelmallisesti, pitääkö/kannattaako imusarjan läpät myös poistaa toiminnasta ?
toki ne voi poistaakin kun kierrrätys on poistettu
läpäthän on hyvin pitkälti juuri pakokaasun kierrätyksen takia olemassa saadaan suurempi pyörre sylinteriin niin pakokaasu sekoittuu paremmin puhtaaseen ilmaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei jos ovat kunnossa kuten XR jo mainitsikin,FinMaN kirjoitti:Ja sitten taas asiaan. Kun EGR poistetaan ohjelmallisesti, pitääkö/kannattaako imusarjan läpät myös poistaa toiminnasta ?
Usein se on juuri egr systeemistä tuleva töhnä mikä jumitaa ne
Sitten hajoavat, kun sen töhnän tulo lakaa niin ehjät läpät pysyy pitempään ehjänä
(Lisäksi vanha hyvä ohje älä korjaa ehjää )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kun asiaa olen yrittänyt tutkia ulkomaita myöden, niin näyttää siltä, että yhteisymmärrystä ei ole edes siitä mitä varten läpät siellä on ! Joissakin autoissa läpät ovat vain automaateissa ?CDI203 kirjoitti:Ei jos ovat kunnossa kuten XR jo mainitsikin,FinMaN kirjoitti:Ja sitten taas asiaan. Kun EGR poistetaan ohjelmallisesti, pitääkö/kannattaako imusarjan läpät myös poistaa toiminnasta ?
Usein se on juuri egr systeemistä tuleva töhnä mikä jumitaa ne
Sitten hajoavat, kun sen töhnän tulo lakaa niin ehjät läpät pysyy pitempään ehjänä
(Lisäksi vanha hyvä ohje älä korjaa ehjää )
Lisäksi useat väittävät , että sitä moskaa tulee huohottimesta kaikkein eniten ! Pitäisi päästä haastattelemaan tuota moottorisuunnittelijaa joka ne läpät sinne kehitti !
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Kyllä siitä ei ole mitään epäselvyyttä, miksi ne läpät on laitettu.
Saastenormin takia.
Kun toinen imukanava tukitaan, nousee ahtopaine nopeammin, kiihtyy ilman virtausnopeus jäljelle jääneessä kanavassa ja pyörre sylinterissä voimistuu.
Suorempi kanava tukitaan, se aukeaa sitten, kun pyydetään enemmän tehoa.
Kierrätyskaasujen hyvä sekoittuminen hapekkaaseen, puhtaaseen ilmaan kunnolla on päästöjen ja kunnollisen toiminnan kannalta tärkeää.
Egr,n deaktivoimisen jälkeen on käytännössä ihan sama, mitä läpille tehdään.
Imukanavissa kulkee koko ajan sitten vaan puhdasta ilmaa.
Toki toiminnassa ollessaan edelleenkin nostavat osakaasulla ilman virtausnopeutta ja parantavat pyörteen muodostumista ja auttavat polttoaineen tasaista sekoittumista sylinterissä.
Kunnossa olevat jättäisin paikoilleen.
Kyllä siitä ei ole mitään epäselvyyttä, miksi ne läpät on laitettu.
Saastenormin takia.
Kun toinen imukanava tukitaan, nousee ahtopaine nopeammin, kiihtyy ilman virtausnopeus jäljelle jääneessä kanavassa ja pyörre sylinterissä voimistuu.
Suorempi kanava tukitaan, se aukeaa sitten, kun pyydetään enemmän tehoa.
Kierrätyskaasujen hyvä sekoittuminen hapekkaaseen, puhtaaseen ilmaan kunnolla on päästöjen ja kunnollisen toiminnan kannalta tärkeää.
Egr,n deaktivoimisen jälkeen on käytännössä ihan sama, mitä läpille tehdään.
Imukanavissa kulkee koko ajan sitten vaan puhdasta ilmaa.
Toki toiminnassa ollessaan edelleenkin nostavat osakaasulla ilman virtausnopeutta ja parantavat pyörteen muodostumista ja auttavat polttoaineen tasaista sekoittumista sylinterissä.
Kunnossa olevat jättäisin paikoilleen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikä vaikutus sillä on, jos läpät ovat pysyvästi auki ja EGR on toiminnassa?tuikku kirjoitti:.
Kyllä siitä ei ole mitään epäselvyyttä, miksi ne läpät on laitettu.
Saastenormin takia.
Kun toinen imukanava tukitaan, nousee ahtopaine nopeammin, kiihtyy ilman virtausnopeus jäljelle jääneessä kanavassa ja pyörre sylinterissä voimistuu.
Suorempi kanava tukitaan, se aukeaa sitten, kun pyydetään enemmän tehoa.
Kierrätyskaasujen hyvä sekoittuminen hapekkaaseen, puhtaaseen ilmaan kunnolla on päästöjen ja kunnollisen toiminnan kannalta tärkeää.
Egr,n deaktivoimisen jälkeen on käytännössä ihan sama, mitä läpille tehdään.
Imukanavissa kulkee koko ajan sitten vaan puhdasta ilmaa.
Toki toiminnassa ollessaan edelleenkin nostavat osakaasulla ilman virtausnopeutta ja parantavat pyörteen muodostumista ja auttavat polttoaineen tasaista sekoittumista sylinterissä.
Kunnossa olevat jättäisin paikoilleen.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
[/quote]Mikä vaikutus sillä on, jos läpät ovat pysyvästi auki ja EGR on toiminnassa?[/quote]
huonompi palamistapahtuma osakaasu alueella
ja jos on hiukkassuodattimella varustettu auto niin suodattimen törky kuormitus kasvaa
huonompi palamistapahtuma osakaasu alueella
ja jos on hiukkassuodattimella varustettu auto niin suodattimen törky kuormitus kasvaa
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Romilus(Vaiolikosemesemies89) ihan selvästi alkaa vedättäää Taitaa olla isompia rahoja vailla Ei taida satasen riittää,,lissäää haluaa.Mesemies89 kirjoitti:FinMaN kirjoitti: Pitäisi päästä haastattelemaan tuota moottorisuunnittelijaa joka ne läpät sinne kehitti !
Mitä haluaist tietää dieselmoottorin imusarjan läpistä ? Kysele vaan mitä haluat tietää, kerron sitten sen mitä niistä läpistä täytyy tietääkin.
No asiaan.Joka kerta hieman hymyilyttää kun 5 pyttystä komentaa.Vääntö on tasaista kierrosten alusta loppumetreille saakka.Autossa tuikun ohjelma/Sercap Rovaniemi.
Alkuperäinen saksan poikien ohjelmointi joka oli autossani paikoillaan oli omituinen.Veti nykäisemällä 2000 kierr. ylöspäin ja kulutti polttoainetta noin 0,5 litraa enemmän.
Vaikka voimaa on muka riittävästi niin kipupiste on saavuttamatta.Auto on ehyt eli ei sitä vielä olekkaan riittävästi.
Ja sitten mieltä askarruttava kysynys.kumpi on parempi ratkaisu?isompi ahdin ja mikä se olisi ?Kävisikö paikoilleen heittämällä,,vai nykyisen modaus isompaan mittaan ?Riittääkö coolerin vaihto samassa "huollossa"vai onko suuttimiakin päivitettävä?Auto on 270 -02
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
W211 -mallin autoissa on sähköohjatut ahtimet.
Tämän mallin 320cdi,n ahdinta ei oikein saa millään ilman muutoksia käymään muihin, pienempiin malleihin.
Ahtoputken lähtö on niin hankalaan suuntaan, vaatii rakentelua.
W211 -mallin autoissa on sähköohjatut ahtimet.
Tämän mallin 320cdi,n ahdinta ei oikein saa millään ilman muutoksia käymään muihin, pienempiin malleihin.
Ahtoputken lähtö on niin hankalaan suuntaan, vaatii rakentelua.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Täytyypä perehtyä aiheeseen kunnolla.Jos vaikka rikkinäisen 320 ahtimen jostain onnistuisi löytämään niin voisi tutkailla.
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Pystyisikö Sprinun cruisee ohjelmoimaan vähän tiukemmalle? Nyt siis nopeus tippuu mäissä. Siellä tuntus olevan jonkinsortin Ekomoodi päällä...
Tehosta se ei ole kiinni kun lappu lattiassa kyllä kiihtyy
Tehosta se ei ole kiinni kun lappu lattiassa kyllä kiihtyy
Sprinter 316 -05 & -06
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
periaatteessa näin ei pitäisi olla mutta jos sitä on lastutettu niin toki se mahdollista on varmaan painavalla kuormallakarppinen kirjoitti:Pystyisikö Sprinun cruisee ohjelmoimaan vähän tiukemmalle? Nyt siis nopeus tippuu mäissä. Siellä tuntus olevan jonkinsortin Ekomoodi päällä...
Tehosta se ei ole kiinni kun lappu lattiassa kyllä kiihtyy
pystyy sitä säätämään
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
On Kajjaanissa käytetty. Auto painaa 3000 kg, just punnittu leimalla. Mut ei se siis siitä jaksamisesta ole kiinni, voimaa on, mutta cruise ei sitä vaan halua käyttää
Sprinter 316 -05 & -06
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
sille cruiselle on oma pyyntikarttansa ohjelmassakarppinen kirjoitti:On Kajjaanissa käytetty. Auto painaa 3000 kg, just punnittu leimalla. Mut ei se siis siitä jaksamisesta ole kiinni, voimaa on, mutta cruise ei sitä vaan halua käyttää
eipä sitä yleensä tavata muuttaa ohjelmoinnin yhteydessä en minä ainakaan enkä ole nähnyt kenenkään muunkaan niin tekevän
kai se Kajaanin ukko pystyy siihenkin lisäämään löylyä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Henkilö autoon jos saisi cruiseen löysyyttä niin sais kulutusta jiukka alemmas. Onnistuuko sellanen? Luulisin että täällä foorumilla olisi muitakin kiinnostuneita.?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Miten löysemmän,simppa80 kirjoitti:Henkilö autoon jos saisi cruiseen löysyyttä niin sais kulutusta jiukka alemmas. Onnistuuko sellanen? Luulisin että täällä foorumilla olisi muitakin kiinnostuneita.?
niin että sallii suureman nopeus vaihtelun?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Siis että kun tulee ylämäki niin sallitaan nopeuden putoaminen jonkin verran. Niin eli sallitaan suurempi nopeus vaihtelu jos kuormitus kasvaa. Myös alamääkeen sais karsia jarrutuksen pois. Onnistuukohan tuollainen?CDI203 kirjoitti:Miten löysemmän,simppa80 kirjoitti:Henkilö autoon jos saisi cruiseen löysyyttä niin sais kulutusta jiukka alemmas. Onnistuuko sellanen? Luulisin että täällä foorumilla olisi muitakin kiinnostuneita.?
niin että sallii suureman nopeus vaihtelun?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03