w210 -99 turbiini vikaa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

w210 -99 turbiini vikaa?

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Elikkä otsikon mukainen mersu, jossa 5v automaattilaatikko. Muuten laatikko toimii moitteetta, mutta isoimmalla vaihteella alkaa täristää. Täristää kierrosalueella 1600-2000rpm. Loppuu joko hiukan polkaisemalla, jolloin ilmeisesti lukko kytkeytyy pois tai kaasun hellittämisellä. Olisikohan turbiini vikaa vai onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Autolla ajettu n 535tkm. Kannattaisiko käyttää staarin päässä, jolloin voisi antaa jotain vikakoodia?
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
be39
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: Ti 15.12.2009 23:08

Re: w210 -99 turbiini vikaa?

Viesti Kirjoittaja be39 »

Turbiini tai turbiinin lukitus-solenoidi rikki. N.75€ solenoidi.
Voi myös olla ohjainboxi täynnä laatikkoöljyä (laatikon pistokkeen o-renkaat vuotaa, 7.5€ uusi pistoke).
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w210 -99 turbiini vikaa?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

be39 kirjoitti:Turbiini tai turbiinin lukitus-solenoidi rikki. N.75€ solenoidi.
Voi myös olla ohjainboxi täynnä laatikkoöljyä (laatikon pistokkeen o-renkaat vuotaa, 7.5€ uusi pistoke).
Siinä ne yleisimmät syyt,
Vielä kun lisäät huonot öljyt
Tarkistelu järjestys öljyä tarpeeksi minkä näköisitä
(Kuntoista)
onko ohjainboxsissa öljyä,
Onko laatikon töpselissä öljyä,
Jos edelä olevasta ei vikaa löydy niin
Turbin lukon solenoidi "küb"
vaihtoon ja jos se ei auta niin sitten tukii ne muut
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Re: w210 -99 turbiini vikaa?

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Autossa nyt kiinni kunnostettu turbiini, mutta vieläkin tuntuu jonkinverran täristystä, lukon kytkeytyessä. 80km/h kun päästää kaasun niin kierrokset laskevat pikkuhiljaa ja kun nopeus on n. 60km/h tuntuu kuin lukko irtoaisi ja kierrokset laskee tyhjäkäynnille. Joskus myös maantiellä tuntuu, kun koittaisi lukko mennä päälle kun kierrokset hiukan laskee ja kuuluu vaimea jurahdus. Onko tuossa kybin vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa?
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
Tähellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 28.06.2012 23:06
Paikkakunta: Lahti

Re: w210 -99 turbiini vikaa?

Viesti Kirjoittaja Tähellinen »

lukitus solenoidilta kuulostas
-ex W124 300TE -91
-exW204 320 CDI-08
-ex W124 300E -85
ex-W220 320 CDI -04
ex-W211 320 -03
-W201 200d -91
-w211 220cdi -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w210 -99 turbiini vikaa?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mas@ kirjoitti:Autossa nyt kiinni kunnostettu turbiini, mutta vieläkin tuntuu jonkinverran täristystä, lukon kytkeytyessä. 80km/h kun päästää kaasun niin kierrokset laskevat pikkuhiljaa ja kun nopeus on n. 60km/h tuntuu kuin lukko irtoaisi ja kierrokset laskee tyhjäkäynnille. Joskus myös maantiellä tuntuu, kun koittaisi lukko mennä päälle kun kierrokset hiukan laskee ja kuuluu vaimea jurahdus. Onko tuossa kybin vaihdossa jotain erityistä huomioitavaa?
Eli tainnut kyseesä olla "veholainen" lähestymis tapa...
~100€ osan siaan aloitetaan hiukan... kallimasta osasta
Ja sen jälkeen ihmetelyä että mikä on kun vika ei poistunut
(Harvemmin poistuu ehjää osaa toiseen ehjää vaihtamalla...)
Sitenhän tuo usein jatkuu niin että vaihtavat koko hydrauli yksikön
Johdin levyineen, solenoideneen päivineen ja kas se toimii...
8/10 tapauksista olis riitänyt KÜB solenodin vaihto
Tai sen ja ko systeemin ventiilin kairaus

E: KÜB solenoidin vaihto on helppo homma kuvia ainkin tuolla mese fi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
be39
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: Ti 15.12.2009 23:08

Re: w210 -99 turbiini vikaa?

Viesti Kirjoittaja be39 »

Miten tuo kairaus tehdään ja mikä sen hyöty on?
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Re: w210 -99 turbiini vikaa?

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Juu auto tehdään vielä kairaus. Ei kai sen väliä, vaihdetaan vaikka kaikki, kunhan saadaan toimimaan.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
Vastaa Viestiin