Mitä turboja olette laittaneet?
Mitä turboja olette laittaneet?
Nyt ois ylimääräinen IHI tuolla tallissa, alkoi kiinnostamaan, että minkä merkkisiä turpoja on pojat autoihinsa tunkeneet.
Re: Mitä turboja olette laittaneet?
Jos on vaan sopivan kokonen, niin ei muutaku pulttaamaan koneeseen kiinniTMG kirjoitti:Nyt ois ylimääräinen IHI tuolla tallissa, alkoi kiinnostamaan, että minkä merkkisiä turpoja on pojat autoihinsa tunkeneet.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
...
200D:ssä KKK24 300DT:n vakio.
omassani kyydit tarjoaa Schwitzer S2B/Pro Turbo Motorsport -hybridi.
Ei halpa, mutta pirun hyväksi todettu monessa eri autossa.
Sama ahdin toiminnassa myös kaverin bemussa, jossa tosin nokka-akselin rajoittamana herää mersuun verrattuna todella myöhään, >3000rpm:
http://zoui.kicks-ass.net/Zoui/Kuvat-Vi ... i_kone.wmv
Ei halpa, mutta pirun hyväksi todettu monessa eri autossa.
Sama ahdin toiminnassa myös kaverin bemussa, jossa tosin nokka-akselin rajoittamana herää mersuun verrattuna todella myöhään, >3000rpm:
http://zoui.kicks-ass.net/Zoui/Kuvat-Vi ... i_kone.wmv
minkä kokoiset siivet ja pesät tuossa on?nokileka kirjoitti:avatar kuvassa näkyvä S2BG on menossa paikoilleen - joskus tavoitteena vähäinen tehonlisäys.
omassa nokilekassa aikalailla samankokoinen mylly (2.44l) ja turbon muokkaaminen edessä niin saisi vähän tuntumaa mitä kannattaa käyttää kun lähtee hakemaan 100hv/litrasta...
kannattaako suosiolla heittää pikku holsetti (h1d , 55mm pako ja imu 41mm, to3 .63 lukuinen pakopesä) nurkkaan ja etsiä isompaa tilalle... ainakin tuosta tuon kompura puolen saa isontaa 50-55mm siivelle... pähkäilen vaan pitäisikö pakopuoli ajaa 60mm siivelle ja mahdollisesti isompaa pesää niin kestää paikat paremmin...
helpoimmalla varmaan pääsis jos laittas tuommosen schwitzerin, mutta entä jos tuohon holsettiin laittaa riittävän kompurasiiven (55mm) ja samalla vaihtaa pakosiiven 60mm ja ajaa pesän isommalle siivelle, niin piisaisikohan tuo sitten jo vähän reippaammille tehoille, jos sattuu olemaan tarvetta ruokkia konetta oikein kunnollaMauri H. kirjoitti:Kyllä 50 mm kompura ja 55 mm turbiini riittävät tuohon 250 hv:n tehoihin, mutta kun ne tehot eivät kuitenkaan kauaa tyydytä, niin suosittelisin tuollaista 54/60 Schwitzeriä sinullekin. Sillä voi ajella pienemmilläkin tehoilla, ja toisaalta se riittää kakspuolikkaan maksimitehoillekin.
123
mulla on tuossa 123:ssa pro turbon tekemä turbo 62/57 hybridi... tosi passeli tuohon 300:seen lähtee aika alhaalta vetään.. paitsi että 0-100 aika on aika huono tuolla keppi laatikolla! mutta vauhtia riittää...
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
w124E 300d