Mitä turboja olette laittaneet?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
TMG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 15.03.2004 15:36
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Mitä turboja olette laittaneet?

Viesti Kirjoittaja TMG »

Nyt ois ylimääräinen IHI tuolla tallissa, alkoi kiinnostamaan, että minkä merkkisiä turpoja on pojat autoihinsa tunkeneet.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1584
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Garrett t03
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Mitä turboja olette laittaneet?

Viesti Kirjoittaja ytte »

TMG kirjoitti:Nyt ois ylimääräinen IHI tuolla tallissa, alkoi kiinnostamaan, että minkä merkkisiä turpoja on pojat autoihinsa tunkeneet.
Jos on vaan sopivan kokonen, niin ei muutaku pulttaamaan koneeseen kiinni :)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Alkuperäinen T25 tulossa, mutta taitaa olla liian pieni.... :(
Jos sillä ens talven ajelis.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

KKK 24, 300d alkuperäinen, riittää hyvin nelipyttyseen ja jää kasvunvaraa tulevaisuuteen, jos mopo karkaa käsistä...
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

...

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

200D:ssä KKK24 300DT:n vakio.
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

mulla on holsetin 3LD on todella vanha ja väljä mutta hyvin puskee.
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

omassani kyydit tarjoaa Schwitzer S2B/Pro Turbo Motorsport -hybridi.

Ei halpa, mutta pirun hyväksi todettu monessa eri autossa.
Kuva


Sama ahdin toiminnassa myös kaverin bemussa, jossa tosin nokka-akselin rajoittamana herää mersuun verrattuna todella myöhään, >3000rpm:
http://zoui.kicks-ass.net/Zoui/Kuvat-Vi ... i_kone.wmv
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

avatar kuvassa näkyvä S2BG on menossa paikoilleen - joskus :roll: tavoitteena vähäinen tehonlisäys.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

nokileka kirjoitti:avatar kuvassa näkyvä S2BG on menossa paikoilleen - joskus :roll: tavoitteena vähäinen tehonlisäys.
minkä kokoiset siivet ja pesät tuossa on?
omassa nokilekassa aikalailla samankokoinen mylly (2.44l) ja turbon muokkaaminen edessä niin saisi vähän tuntumaa mitä kannattaa käyttää kun lähtee hakemaan 100hv/litrasta...
kannattaako suosiolla heittää pikku holsetti (h1d , 55mm pako ja imu 41mm, to3 .63 lukuinen pakopesä) nurkkaan ja etsiä isompaa tilalle... ainakin tuosta tuon kompura puolen saa isontaa 50-55mm siivelle... pähkäilen vaan pitäisikö pakopuoli ajaa 60mm siivelle ja mahdollisesti isompaa pesää niin kestää paikat paremmin...
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

tuo pakoropeli on noin 60mm ja imu 54mm. tuollainen on isojen poikien mukaan ihan passeli 2,5 litraiseen.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllä 50 mm kompura ja 55 mm turbiini riittävät tuohon 250 hv:n tehoihin, mutta kun ne tehot eivät kuitenkaan kauaa tyydytä, niin suosittelisin tuollaista 54/60 Schwitzeriä sinullekin. Sillä voi ajella pienemmilläkin tehoilla, ja toisaalta se riittää kakspuolikkaan maksimitehoillekin.
syppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 20.02.2004 13:24
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja syppe »

jos jatketaan samaa kyselylinjaa, niin minkähän kokoinen turbo olisi passeli 1.6 litraiselle?nestepää 12mm ja tehollinen tavoite 150-2.. ? itsellä olisi 43 pako 40 kompura mutta tuo lienee pieni...
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

Mauri H. kirjoitti:Kyllä 50 mm kompura ja 55 mm turbiini riittävät tuohon 250 hv:n tehoihin, mutta kun ne tehot eivät kuitenkaan kauaa tyydytä, niin suosittelisin tuollaista 54/60 Schwitzeriä sinullekin. Sillä voi ajella pienemmilläkin tehoilla, ja toisaalta se riittää kakspuolikkaan maksimitehoillekin.
helpoimmalla varmaan pääsis jos laittas tuommosen schwitzerin, mutta entä jos tuohon holsettiin laittaa riittävän kompurasiiven (55mm) ja samalla vaihtaa pakosiiven 60mm ja ajaa pesän isommalle siivelle, niin piisaisikohan tuo sitten jo vähän reippaammille tehoille, jos sattuu olemaan tarvetta ruokkia konetta oikein kunnolla :roll:
Avatar
matti_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: To 25.12.2003 21:17
Paikkakunta: oulun lääni

123

Viesti Kirjoittaja matti_h »

mulla on tuossa 123:ssa pro turbon tekemä turbo 62/57 hybridi... tosi passeli tuohon 300:seen lähtee aika alhaalta vetään.. paitsi että 0-100 aika on aika huono tuolla keppi laatikolla! mutta vauhtia riittää... :wink:
w123 300 turbo diesel
w124E 300d
Vastaa Viestiin