Etuiskarin yläkiinnikekumien Irroitus-ongelma
Etuiskarin yläkiinnikekumien Irroitus-ongelma
Kävi niin että oikea yläkiinnikekumi
halkesi kokonaan läpi asti iskarin pään ympäriltä.
Nyt keskellä oleva irtonainen kumimötikkä
muttereineen pyörii vapaasti.
Iskarin päässä oleva mutteri on päättänyt jäädä paikoilleen.
Olen siis yrittänyt tätä mutteria aukaista ja vängännyt kuusiokoloavaimella vastaan siitä iskarin päästä mutta ei..
CRC:tä olen lutrannut siihen ja yhden avaimenkin jo vääntänyt solmuun...
Onko jotain vinkkiä miten se lähtee.
Ei ole päällisin puolin pahasti ruosteessa.
halkesi kokonaan läpi asti iskarin pään ympäriltä.
Nyt keskellä oleva irtonainen kumimötikkä
muttereineen pyörii vapaasti.
Iskarin päässä oleva mutteri on päättänyt jäädä paikoilleen.
Olen siis yrittänyt tätä mutteria aukaista ja vängännyt kuusiokoloavaimella vastaan siitä iskarin päästä mutta ei..
CRC:tä olen lutrannut siihen ja yhden avaimenkin jo vääntänyt solmuun...
Onko jotain vinkkiä miten se lähtee.
Ei ole päällisin puolin pahasti ruosteessa.
Onko tämä sellainen ongelma, että siitä iskarin päästä ei pysty pitämään vastaan riittävän kovaa kuusiokololla, kun se muoviosa jäkittää vastaan ? Mikäli on niin tällä irtosi minulla helposti:jouni74 kirjoitti:Täytyypä sitä sitten kokeilla. Olinkin unohtanut tuon konstinMika.T kirjoitti:jos ei muuten lähde niin lämmitä kaasupilleillä mutteri lähes punahehkuiseksi niin luulenma että lähtee...
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=8379 ja tuolta se kuva...
eli kun sain pyöritettyä sitä, mulla muovista yläosaa, se mutteri lähti helposti mukana pyörimään. Itse kierre ei siis panttaa vaan se voima, jolla se muovitörpäke painaa mutteria vasten...jotenkin

Lisää tietoa: www.skg.fi
Oletkos kokeillut mutteri myllyä? elikkäs pulttipyssyä? Mie vaihoin samaisen iskarin kiinnike kumin eilettäin omaan autooni ja mutteri myllyllä
homma toimi aika kivuttomasti......

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Sama ongelma mutta tässä on jousi ja iskari erikseen eli ei samassa paketissa. Se kumi ja päällä oleva metallilevy painaa varmaan kyllä sitä mutteria ja omalta osaltaan hankaloitaa hommaa. Olisi ehkä helpompi irrottaa jos tuo yläpään kumi olisi ehjä...veskola kirjoitti:Onko tämä sellainen ongelma, että siitä iskarin päästä ei pysty pitämään vastaan riittävän kovaa kuusiokololla, kun se muoviosa jäkittää vastaan ? Mikäli on niin tällä irtosi minulla helposti:jouni74 kirjoitti:Täytyypä sitä sitten kokeilla. Olinkin unohtanut tuon konstinMika.T kirjoitti:jos ei muuten lähde niin lämmitä kaasupilleillä mutteri lähes punahehkuiseksi niin luulenma että lähtee...
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=8379 ja tuolta se kuva...
eli kun sain pyöritettyä sitä, mulla muovista yläosaa, se mutteri lähti helposti mukana pyörimään. Itse kierre ei siis panttaa vaan se voima, jolla se muovitörpäke painaa mutteria vasten...jotenkin

Aivan, tuossa kuvassakin jousi on puristettu kasaan mutta se muoviosa jotenkin painaa mutteria tiukalle, muoviosa siis on painuneena kasaan mutterin voimalla. Mutterin irtoaminen ei ole ongelma kun auton paino on tuon muoviosan päällä painamassa sitä kasaan, silloin mutteri lähtee helposti irti. Tämän keksin kun oli jo liian myöhäistä. [Viton ripustus, mutta saman sorttista jäkitystä ehkäpä muissa]jouni74 kirjoitti:Sama ongelma mutta tässä on jousi ja iskari erikseen eli ei samassa paketissa. Se kumi ja päällä oleva metallilevy painaa varmaan kyllä sitä mutteria ja omalta osaltaan hankaloitaa hommaa. Olisi ehkä helpompi irrottaa jos tuo yläpään kumi olisi ehjä...
Olisiko muuten mutteri lähtenyt löysääntymään sillon kun se oli vielä autossa kiinni. Näin se tuossa minun tapauksessa olisi ilmeisesti pitänyt purkaa. Eli aivan aluksi mutteria hieman auki ja siten vasta ripustukset alas...siis niitä molempia muttereita kun on siellä peräkanaa.
...mutta kuitenkin sait mutterin irti ja loppu/kaikki hyvin.
Korjaamoilla taitaa olla sellainen prässi, jolla sydeemin saa kasaan ja mutterin lähtevät helposti. Kotona kaikki on toisin

Lisää tietoa: www.skg.fi