Automaatilla ajaminen
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Automaatilla ajaminen
Nytpä pitää kysyä näinkin typerää/omituista/hassua kysymystä:
Millä tavalla muut automaattivaihteistoaan käyttävät?
Maantieajossa arvatenkin D -asennossa, mutta entä kaupunkiajossa?
Itse olen pohdiskellut asiaa näin talven tullen (kun Webastokin paljon käytössä = sähköä kuluu), miten voisi ajotavalla huolehtia esim. akun latautumisesta lyhyillä kaupunkiajomatkoilla.
Oman järkeilyni tulos olisi se, että kun maksiminopeus pysyy alle 60-65 km/h nykivässä kaupunkiliikenteessä, niin kolmosasento riittäisi.
Näin moottorijarrutuskin auttavasti toimisi ja kierrokset kävisivät jo sellaisella tasolla, että laturinkin olettaisi lataavan suhteellisen tehokkaasti (noin 2500-3000 rpm).
Mielenkiintoista olisi kuulla muitakin mielipiteitä.
Millä tavalla muut automaattivaihteistoaan käyttävät?
Maantieajossa arvatenkin D -asennossa, mutta entä kaupunkiajossa?
Itse olen pohdiskellut asiaa näin talven tullen (kun Webastokin paljon käytössä = sähköä kuluu), miten voisi ajotavalla huolehtia esim. akun latautumisesta lyhyillä kaupunkiajomatkoilla.
Oman järkeilyni tulos olisi se, että kun maksiminopeus pysyy alle 60-65 km/h nykivässä kaupunkiliikenteessä, niin kolmosasento riittäisi.
Näin moottorijarrutuskin auttavasti toimisi ja kierrokset kävisivät jo sellaisella tasolla, että laturinkin olettaisi lataavan suhteellisen tehokkaasti (noin 2500-3000 rpm).
Mielenkiintoista olisi kuulla muitakin mielipiteitä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
S on hyvä kaupungissa, vaikkakin vanhemmissa laatikoissa vaikuttaa ikävästi myös vaihdon terävöitymisenä. Mutta kaasun avulla siitäkin selviytyy. Yksi juttu on myös huomioitava, nimittäin öljynpaineet pysyvät kaupungissakin korkealla, eikä koko ajan körötellä tyhjäkäynnillä rullaten.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Itselläni lopsahtaa lokeroon aina vain tuo D mikäli kyseessä on normaalia ajoa, olipa se sitten minkälaisessa liikennetilanteessa vain. Olen myös akkakokelaanikin käskyttänyt samaan, että automaatilla ajaessa siihen vaihdekarahkaan ei kosketa muuten kun ajaessa D:lle ja peruuttaessa R:lle.
Itse enämpi katson automaatilla tärkeämmäksi sen, että pysäköinnissä auton painoa ei jätettäisi vaihteiston varaan, vaan auton paikallaan pysymisestä ottaisi päällimmäisen vastuun seisontajarru.
Eli itse aina pysäköidessäni autoni, olkoon sitten tasaisella tai rinteessä niin aina laitan ensin jarrupoljinta painaen vaihteen N:lle jonka jälkeen toinen jalka samanaikaisesti polkaisee seisontajarrun päälle. Senjälkeen vapautan normaalin jarrupolkimen ja vasta senjälkeen tyrkkään valitsimen P-asentoon.
Mitenkäs te muut teette, nakkaatteko P:n sisään ja annatteko olla vain parkkirattaan varassa koko auton?
Itse enämpi katson automaatilla tärkeämmäksi sen, että pysäköinnissä auton painoa ei jätettäisi vaihteiston varaan, vaan auton paikallaan pysymisestä ottaisi päällimmäisen vastuun seisontajarru.
Eli itse aina pysäköidessäni autoni, olkoon sitten tasaisella tai rinteessä niin aina laitan ensin jarrupoljinta painaen vaihteen N:lle jonka jälkeen toinen jalka samanaikaisesti polkaisee seisontajarrun päälle. Senjälkeen vapautan normaalin jarrupolkimen ja vasta senjälkeen tyrkkään valitsimen P-asentoon.
Mitenkäs te muut teette, nakkaatteko P:n sisään ja annatteko olla vain parkkirattaan varassa koko auton?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Kuin myös. P sisään kaikkein viimeisenä.Mauri H. kirjoitti:Tuikkaan aina P:n sisään mutta ennen kuin vapautan jarrupolkimen painan seisontajarrun päälle.Mesedesi kirjoitti:Mitenkäs te muut teette, nakkaatteko P:n sisään ja annatteko olla vain parkkirattaan varassa koko auton?
Itse kyllä tulee ajeltua D:lla. Mulla on vielä sen verran mukavuussäädöissä laatikko ja rauhallinen ajotapa, että tuo Maurin ylempänä mainitsema 3-4-3-sahaus ei ole juuri ongelma.
Lähinnä jollain pienemmillä teillä tiputan yleensä pakko-kolmoselle. Nuo pienemmät hiekkatiet kun tuppaavat joskus olemaan aika pirun mäkisiä. Kun tietyypille oikea nopeus on neljän-viidenkympin huitteilla, niin nelosella ajaminen jyrkempiä mäkiä tuommoista vauhtia on turhaa auton kiusaamista, ja kolmoselle vaihtaminen joka mäen alla kaasua syvään tallaamalla on sekin hiukan hermostuneen tuntuista.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Minä myösMauri H. kirjoitti:Tuikkaan aina P:n sisään mutta ennen kuin vapautan jarrupolkimen painan seisontajarrun päälle.Mesedesi kirjoitti:Mitenkäs te muut teette, nakkaatteko P:n sisään ja annatteko olla vain parkkirattaan varassa koko auton?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Itselläni on tapana pysäköinti suorittaa näin:Mauri H. kirjoitti:Tuikkaan aina P:n sisään mutta ennen kuin vapautan jarrupolkimen painan seisontajarrun päälle.
Käyttöjarru pohjaan -> valitsin asentoon N -> pysäköintijarru päälle -> käyttöjarru ylös -> (käyttöjarru pohjaan) ->valitsin asentoon P.
Näin saa "löysät" pois ja painon pysäköintijarrun varaan ennen valitsimen siirtämistä P -asentoon.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kyllä, tulee käytettyä "pakko" pienempää taajamanopeuksille - etenkin juuri talvisaikaanAri66 kirjoitti:Nytpä pitää kysyä näinkin typerää/omituista/hassua kysymystä:
Millä tavalla muut automaattivaihteistoaan käyttävät?
Maantieajossa arvatenkin D -asennossa, mutta entä kaupunkiajossa?
Yhden talven taistelin webaston ja akun varaustilan kanssa, kunnes lääke löytyi.Ari66 kirjoitti:Itse olen pohdiskellut asiaa näin talven tullen (kun Webastokin paljon käytössä = sähköä kuluu), miten voisi ajotavalla huolehtia esim. akun latautumisesta lyhyillä kaupunkiajomatkoilla.



Nyt ei ole pariin talveen tarvinnut enää jännitellä onko patterissa virtaa vai ei. Auto vaan tilaisuuden tullen roikkaan kiinni ja a'wot akku varautuu, jos on tarvis.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Juu, siinä on pieni "klappi" ainakin joka automaattimersussa, jota minä olen ajanut, ja niitä on aika monta.Mauri H. kirjoitti:Mulla se auto valuu hiukan ennenkuin parkkilukko ottaa kiinni jos pelkälle P:lle jättää, eli siis seisontajarrua vasten se silloinkin makaa kun minä omani parkkeeraan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Vaan tuo meitin mersu kun "valuu" pysäköintijarrunkin kytkemisen jälkeen vähäsen, siksi moinen manööveri (kuten yllä mainitsin).Aku P kirjoitti:Juu, siinä on pieni "klappi" ainakin joka automaattimersussa, jota minä olen ajanut, ja niitä on aika monta.Mauri H. kirjoitti:Mulla se auto valuu hiukan ennenkuin parkkilukko ottaa kiinni jos pelkälle P:lle jättää, eli siis seisontajarrua vasten se silloinkin makaa kun minä omani parkkeeraan.
eli Maurin menetelmällä jäisi P -asennon varaan jossain määrin.
Löysää ei mielestäni voimansiirrossa ole, ei ainakaan sellaista jonka olisin havainnut (190 000 km ajettu).
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Voisi olla seisontajarrussa kiristämisen paikka. Kyllä mulla ainakin molemmat autot pysäköintijarrua polkaistaessa jäävät juurikin paikalleen, eivät valu yhtään.
P-pykälällä seistessä autoa voi toki liikutella muutaman sentin.
P-pykälällä seistessä autoa voi toki liikutella muutaman sentin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Voi olla sitten, vaikkakin se kyllä tuntuu tanakasti ottavan kiinni.Aku P kirjoitti:Voisi olla seisontajarrussa kiristämisen paikka.
Tänään vielä maakuntakierrokselta palattuani kokeilin eteen-taakse, josko jotain välystä löytyisi.
Ei löytynyt.
Mielenkiintoinen ilmiö

(Siis se pieni "valuminen").
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Kolmosta silmään
Kyllähän vaihteiston 3-asennon koko idea on että sitä käyttämällä voidaan eliminoida turha nelos-kolmos-nelos -eestaasvaihtelu. Käy niin kaupunkiajoon kuin järjettömän painoisten kärryjen vetämiseenkin.
Jos on vaijerivetoisessa wanhanaikaisessa laatikossa (kuten mun -86) vaijeri vedetty sikakireälle, niin auton saa pitämään kolmosen silmässä esim. mutkaisella tiellä ja vaihtamaan isompaa vasta kun sille "antaa luvan" nitkauttamalla kaasupoljinta.
Samalla auto alkaa lähtemään aina liikeelle ykkösellä ja vaihtamaan pienempään pienestäkin kaasupolimella annetusta vihjeestä -> Constant Sport -asento
Henkka
109hv "sportti" heheeheee
Jos on vaijerivetoisessa wanhanaikaisessa laatikossa (kuten mun -86) vaijeri vedetty sikakireälle, niin auton saa pitämään kolmosen silmässä esim. mutkaisella tiellä ja vaihtamaan isompaa vasta kun sille "antaa luvan" nitkauttamalla kaasupoljinta.
Samalla auto alkaa lähtemään aina liikeelle ykkösellä ja vaihtamaan pienempään pienestäkin kaasupolimella annetusta vihjeestä -> Constant Sport -asento

Henkka
109hv "sportti" heheeheee
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
jepulis
kolmosella ajellaan täällä pk-seudulla aika pitkälti, poislukien kehät ja 1-6 -tiet.
Kotinurkilla on 30-40-50 -rajoituksia ja niitä liikenneympyröitä - korjaan kiertoliittymiä - tuiki tiuhassa, joten nelkulla ei juuri virkaa ole.
OT: ameriikkalaasilla ei nelosella tee mitään alle 70 nopeudessa, ja silloinkin on tien paree olla tasaasta
Peräruuvi kun ainakin Mörrissä luokkaa 2.73 ja Laku -mönkijässäkin vain kolme ja rapiat.
Mitens on, tykkääkö Mersun 4-lovinen hurjasti kyttyrää jos ajetaan koko ajan D -pesässä?
Jos vaikkapa Jarkko S. saa kaksi samanlaista askia samoilla kilometreillä verstaalleen, niin näkeekö ammattilainen heti, että toisella on sokea mummo käynyt kaupassa neljää -viittäkymppiä nelosella-kolmosella-nelosella körötellen, ja toinen lodju on ollut vaikkapa Henkan lumikissa, saaden aina osakseen ajotilannekohtaista kohtelua?
Helmutissahan on käsittääkseni nelonen suora, eikä ylivaihde kuten esim. Mörrissä. Uudemmissa Mersun tomaateissa kaiketi ainakin viitonen on loikkari?
Kotinurkilla on 30-40-50 -rajoituksia ja niitä liikenneympyröitä - korjaan kiertoliittymiä - tuiki tiuhassa, joten nelkulla ei juuri virkaa ole.

OT: ameriikkalaasilla ei nelosella tee mitään alle 70 nopeudessa, ja silloinkin on tien paree olla tasaasta

Mitens on, tykkääkö Mersun 4-lovinen hurjasti kyttyrää jos ajetaan koko ajan D -pesässä?
Jos vaikkapa Jarkko S. saa kaksi samanlaista askia samoilla kilometreillä verstaalleen, niin näkeekö ammattilainen heti, että toisella on sokea mummo käynyt kaupassa neljää -viittäkymppiä nelosella-kolmosella-nelosella körötellen, ja toinen lodju on ollut vaikkapa Henkan lumikissa, saaden aina osakseen ajotilannekohtaista kohtelua?
Helmutissahan on käsittääkseni nelonen suora, eikä ylivaihde kuten esim. Mörrissä. Uudemmissa Mersun tomaateissa kaiketi ainakin viitonen on loikkari?
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tuo onnistuu omakotitalossa eli meilläkin ennen....M.K kirjoitti:Yhden talven taistelin webaston ja akun varaustilan kanssa, kunnes lääke löytyi.http://www.kaha.fi/cgi-bin/product/view.pl?pid=18
![]()
![]()
Nyt ei ole pariin talveen tarvinnut enää jännitellä onko patterissa virtaa vai ei. Auto vaan tilaisuuden tullen roikkaan kiinni ja a'wot akku varautuu, jos on tarvis.
Mutta kun "maan isät" ajavat kansan kaupunkeihin ja kivitaloihin, niin vaihtoehtona on vain tolppa pihalla, josta saa max. kaksi tuntia sähköä kerrallaan
Ja se aika ei taida ihan tavallisille pikkulatureille vielä riittää....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Eli kuten tässä viisivaihteisessa yksilössämme.Jarkko S kirjoitti:4-vaihteisissa on nelonen suora ja 5-vaihteisissa on vitonen loikkari.
Siksi ajattelin ajella kolmosella, jotta akku latautuisi korkeammilla kierroksilla.
Ja samalla se vaihteiden turha vaihtelu vähenisi.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
No problemos, kahden tunnin kellon perässä tässä itsekukin on läpi talvien tahkonnut ja varmasti myöskin jatkossa. Eli kaksi tuntia riittänee ihan hyvin tuolle laturille, tietenkään se ei siinä ajassa kylmää patteria täyteen kerkiä varaamaan, mutta kuitenkin jo niin paljon, että patteri ei täysin ryydy ja että startilla riittää voimaa kuin kesäkelillä konsanaa.(huom. ei saa startata roikka tolpassa)Ari66 kirjoitti:Tuo onnistuu omakotitalossa eli meilläkin ennen....
Mutta kun "maan isät" ajavat kansan kaupunkeihin ja kivitaloihin, niin vaihtoehtona on vain tolppa pihalla, josta saa max. kaksi tuntia sähköä kerrallaan
Ja se aika ei taida ihan tavallisille pikkulatureille vielä riittää....
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Hyvä sitten niin.M.K kirjoitti:Eli kaksi tuntia riittänee ihan hyvin tuolle laturille.........
Itse näkisin suurempitehoisen laturin olevan paikallaan, mutta lienee vaikea löytää.
Taidan jurrata työmatkaa kierrokset katossa, varmuuden vuoksi

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *