Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Tabuli
Vakiokalustoa
Viestit: 391 Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja Tabuli » Su 05.09.2004 19:03
Heps!
Pitääkö jarruille, alustalle tai millekkään muulle tehä mitään, jos heittää 300 turbokiisselin ton kakspuolikkaan keulalle?
Pitääkö jotain turbolupia hakea, vai saako heittää vaan keulalle ja muutoskatsastaa?
Ja kuinkahan paljon vois uskaltaa maksaa täydellisestä 300 turbokoneesta joka on kilahtanu? Joku öljyletku oli kuulemma lähtenyt irti ja oli hyytynyt tielle .
Kampiaksila sinne pitää ainaski vaihtaa (vääntynyt hiukan kieroksi), mutta onko kuinka suuri pelko, että sieltä on menny jotain muutaki hajalle ja mitä?
Ennen kilahtamista kone käyny hyvin ja ollu hyvät paineet eikä mitään sivuääniä (koeajettu).
Tapani
dealer
Asiantuntija
Viestit: 17212 Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
Viesti
Kirjoittaja dealer » Su 05.09.2004 19:16
"Ja kuinkahan paljon vois uskaltaa maksaa täydellisestä 300 turbokoneesta joka on kilahtanu?"
Minä en maksaisi senttiäkään ennenkuin kone on purettu ja tarkistettu.
Aloitan listan sillä mikä mieleen tuli heti:
-Etujouset pitää vaihtaa.
oulaistenliikenne.fi
Tabuli
Vakiokalustoa
Viestit: 391 Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja Tabuli » Su 05.09.2004 19:19
dealer kirjoitti: "Ja kuinkahan paljon vois uskaltaa maksaa täydellisestä 300 turbokoneesta joka on kilahtanu?"
Minä en maksaisi senttiäkään ennenkuin kone on purettu ja tarkistettu.
Aloitan listan sillä mikä mieleen tuli heti:
-Etujouset pitää vaihtaa.
Jouset on jo 300D:n
Myyjä kyllä sanoi, että kampiaksila vain pitäis vaihtaa, mutta tiedä sitä sit..
Mikko K
Turbospesialisti
Viestit: 1556 Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi
Viesti
Kirjoittaja Mikko K » Su 05.09.2004 19:27
Kyllä se on purettava niin pieniksi kun vaan saa niin sit siitä voi sanoo mitä pitää uusia! Muuten ei mitään mahdollisuutta tietää mitä vaatii
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Mauri H.
Valvoja
Viestit: 5513 Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi
Viesti
Kirjoittaja Mauri H. » Su 05.09.2004 19:33
Vaihdettava ainakin jarrut, kallistuksenvakaajat ja etujouset. Lisäksi tiettty perä, vetarit ja vaihdelaatikko.
Suurempi syylari mieluusti ja öljynjäähdytin.
Painava kone vaatii tietty puslilta ja niveliltä enemmän, joten nekin on oltava kunnossa.
Tabuli
Vakiokalustoa
Viestit: 391 Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja Tabuli » Ma 06.09.2004 16:59
Mauri H. kirjoitti: Vaihdettava ainakin jarrut, kallistuksenvakaajat ja etujouset. Lisäksi tiettty perä, vetarit ja vaihdelaatikko.
Suurempi syylari mieluusti ja öljynjäähdytin.
Painava kone vaatii tietty puslilta ja niveliltä enemmän, joten nekin on oltava kunnossa.
Noin vähän ajattelinkin.
Turbolupia ei ilmeisesti tartte?
Mauri H.
Valvoja
Viestit: 5513 Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi
Viesti
Kirjoittaja Mauri H. » Ma 06.09.2004 20:07
Tabuli kirjoitti: Mauri H. kirjoitti: Vaihdettava ainakin jarrut, kallistuksenvakaajat ja etujouset. Lisäksi tiettty perä, vetarit ja vaihdelaatikko.
Suurempi syylari mieluusti ja öljynjäähdytin.
Painava kone vaatii tietty puslilta ja niveliltä enemmän, joten nekin on oltava kunnossa.
Noin vähän ajattelinkin.
Turbolupia ei ilmeisesti tartte?
Ei, kun on samanikäisestä alkuperäisturbo jo, vastaavat osat vaan.
Tabuli
Vakiokalustoa
Viestit: 391 Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja Tabuli » Ti 07.09.2004 18:10
Mauri H. kirjoitti:
Ei, kun on samanikäisestä alkuperäisturbo jo, vastaavat osat vaan.[/quote]
Juups, nyt vaan pitäis ottaa selvää tuosta koneen kunnosta. Ja kyllähähän niitä muitakin hommia näyttäis olevan.. Miks aina kaikki työt kasautuu päällekkäin