250D-->300TurboDiesel

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

250D-->300TurboDiesel

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Heps!

Pitääkö jarruille, alustalle tai millekkään muulle tehä mitään, jos heittää 300 turbokiisselin ton kakspuolikkaan keulalle?
Pitääkö jotain turbolupia hakea, vai saako heittää vaan keulalle ja muutoskatsastaa?

Ja kuinkahan paljon vois uskaltaa maksaa täydellisestä 300 turbokoneesta joka on kilahtanu? Joku öljyletku oli kuulemma lähtenyt irti ja oli hyytynyt tielle .
Kampiaksila sinne pitää ainaski vaihtaa (vääntynyt hiukan kieroksi), mutta onko kuinka suuri pelko, että sieltä on menny jotain muutaki hajalle ja mitä?
Ennen kilahtamista kone käyny hyvin ja ollu hyvät paineet eikä mitään sivuääniä (koeajettu).


Tapani
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Ja kuinkahan paljon vois uskaltaa maksaa täydellisestä 300 turbokoneesta joka on kilahtanu?"

:shock:

Minä en maksaisi senttiäkään ennenkuin kone on purettu ja tarkistettu.


Aloitan listan sillä mikä mieleen tuli heti:

-Etujouset pitää vaihtaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

dealer kirjoitti:"Ja kuinkahan paljon vois uskaltaa maksaa täydellisestä 300 turbokoneesta joka on kilahtanu?"

:shock:

Minä en maksaisi senttiäkään ennenkuin kone on purettu ja tarkistettu.


Aloitan listan sillä mikä mieleen tuli heti:

-Etujouset pitää vaihtaa.
Jouset on jo 300D:n

Myyjä kyllä sanoi, että kampiaksila vain pitäis vaihtaa, mutta tiedä sitä sit..
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kyllä se on purettava niin pieniksi kun vaan saa niin sit siitä voi sanoo mitä pitää uusia! Muuten ei mitään mahdollisuutta tietää mitä vaatii :!:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Vaihdettava ainakin jarrut, kallistuksenvakaajat ja etujouset. Lisäksi tiettty perä, vetarit ja vaihdelaatikko.

Suurempi syylari mieluusti ja öljynjäähdytin.

Painava kone vaatii tietty puslilta ja niveliltä enemmän, joten nekin on oltava kunnossa.
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Mauri H. kirjoitti:Vaihdettava ainakin jarrut, kallistuksenvakaajat ja etujouset. Lisäksi tiettty perä, vetarit ja vaihdelaatikko.

Suurempi syylari mieluusti ja öljynjäähdytin.

Painava kone vaatii tietty puslilta ja niveliltä enemmän, joten nekin on oltava kunnossa.

Noin vähän ajattelinkin.
Turbolupia ei ilmeisesti tartte?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Tabuli kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Vaihdettava ainakin jarrut, kallistuksenvakaajat ja etujouset. Lisäksi tiettty perä, vetarit ja vaihdelaatikko.

Suurempi syylari mieluusti ja öljynjäähdytin.

Painava kone vaatii tietty puslilta ja niveliltä enemmän, joten nekin on oltava kunnossa.

Noin vähän ajattelinkin.
Turbolupia ei ilmeisesti tartte?
Ei, kun on samanikäisestä alkuperäisturbo jo, vastaavat osat vaan.
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Mauri H. kirjoitti:
Ei, kun on samanikäisestä alkuperäisturbo jo, vastaavat osat vaan.[/quote]

Juups, nyt vaan pitäis ottaa selvää tuosta koneen kunnosta. Ja kyllähähän niitä muitakin hommia näyttäis olevan.. Miks aina kaikki työt kasautuu päällekkäin :?: :evil:
Vastaa Viestiin