Tuonti W163 ja päästöarvot

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
nasta
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Tuonti W163 ja päästöarvot

Viesti Kirjoittaja nasta »

Morjensta, nyt piti liittyä foorumille vaikka lueskeltu luonnollisesti aina silloin tällöin. Toki parasta A luokkaa oleva tuttu korjaamo ja korjaajien tieto ja maalaisjärki on vähentänyt tarvetta itse etsiä tietoa.
Eli 5-vuotta yhteistä taivalta takana 2000/W210 kanssa, johon toki aikanaan piti tehdä yhtä ja toista, viime vuosina vähemmän ja itse asiassa ihan pirun vähän. Nykyisellään toimii vielä hyvin ja kyydit on parasta mitä tuollaisella myyntihinnattomalla nyt yleisesti ottaen voi saada. Ajattelin sen myydä taskurahalla kaverille joka muutoskatsastaa sen käsittääkseni pakuksi tjsp.

Sitten asiaan, ML on kutkuttanut jo monta vuotta ja nyt olisi aika kai laittaa toimeksi. Mobile.de tä selailtu useampana päivänä ja olen päätymässä 2004 W163 seen jolla kilsoja voisi olla 150-200 tai jotain. Ilmapussilliseen en oikein haluaisi sekaantua ja muutenkin W163 olisi budjetissa. Nuo päästöarvojen heittely ilmoituksissa samanvuotisten autojen välillä heittelevät euro 2, 3 tai jopa 4. Onko foorumilaisilla tietoa mistä tämä johtuu, onko tuolla netissä ilmoitettava arvo jokin katsastuksessa saatu /leimattu (saksassahan on jokin tarra systeemi joka määrää missä alueella kaupungissa voi ajaa tietyllä päästöluokan autolla). Eli sama kuin W210 kanssa joutuu tekemään ennen päästömittausta, imusarjan putsaus ja päälle forté käsittely ja eikun konttorille josta kirkkaasti läpi.

Eli maahantuonnissa luonnollisesti kai katsotaan tehtaan papereista oikea arvo, joka lienee 3 tai 4.

Kiitos
sportsman
Mersumies
Mersumies

Re: Tuonti W163 ja päästöarvot

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Unohda nuo 1-6 päästöluokat.
Suomessa on CO2 päästöpohjainen verotus eli CO2 arvo määrää autoveroprosentin sekä myös käyttömaksut?
Oikea tieto löytyy Saksan rekisteriotteesta.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
nasta
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Re: Tuonti W163 ja päästöarvot

Viesti Kirjoittaja nasta »

Kiitos
Vastaa Viestiin