w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile (m103 cad kuvia?)
w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile (m103 cad kuvia?)
Tällänen ois kanssa sitten projektin alla, kerrotaas jotain auton historiaa mitä tiedossani on.
Auto oli isälläni pari vuotta käyttiksenä, jonka aikana hajos muutamia osia, mm. syöttöpumppu. Sehän on näissä suhteellisen kallis osa, ja tämä on vielä arvokkaampi kun on automaatti? Joten asiaan, auto petti niin monta kertaa ja vikaa oli paljon, joten isä hankki ittelleen sitten volkswagen LT:n, ja laittoi mercedeksen myyntiin osina.
Muutamia osia sai myytyä, ja syntymäpäivänäni sitten kysy, että haluanko 80€ vai tämän mersun, no tottakai valitsin mieluummin tämän... Kaveri sano vähän, että kesällä ajatteli mennä omalla sierralla/mersullaan eräälle läheiselle drifting-radalle, ja sanoin siihen että "mäki tuun mun mersulla, onhan täs viä kesään asti aikaa virittää. Ilmoottele sitte!" Ja siitä se ajatus sit lähti et rakennetaas low-budget superturbo... Minä en sitten tiedä mitä tästä tulee, tuleeko mitään. Sen verran sanon, että olen ehkä jopa niin tyhmä, että yritän ottaa 250hp vakio alakerralla.
Autohan on C220 Farmari vm.1997. Kone on vakio alkuperänen om604, 16v kannella ja lucasin pumpulla, mittarissa 350 000. Tällä on tarkoitus päästä menemään jonkinmoista sivuluisua kesällä, asfaltilla.
Itse haluan tähän manuaaliloodan, sekä boschin rivipumpun 8mm elementeillä, jos sellaiset alta 50€ kpl löytyy. Muuten tyydytään 7mm elementteihin.
Turboksi tulee KKK K27, peräisin om442 koneesta, mercedes actroksesta. Jaetulla pakopesällä. Enempää tietoa en netistä vielä ole onkinut. Laakerit tilataan ebaysta, pitäisi tulla alle viidelläkympillä suomeen.
Konetta tosiaan olen alkanut irrottamaan, kaikki letkut ja johdot on konepuolelta irrotettu. Vielä vaihdelaatikon kaapelit ja pultit, sekä kardaani, niin sitten pitäis saada revittyä kone irti ja ihmettelemään laatikko/syöttöpumppu kokoonpanoa. Haluan toki kuulla teidänkin mielipiteet, minkä laatikon ja pumpun kannattaisi laittaa
Yleisilmettä ja talli missä työskennellään:
konehuone pienen purun jälkeen:
Kaikki irrotetut osat takakonttiin
Syöttöpumppu, millaset markkinat tällä ois? mistä löytys ostaja? Täysin toimiva eikä pitäs vuotaa
Ellei nyt toi syöttöpumppu yms. kaupaks mee, niin tarkoitus ois koittaa modata tää om615 pumppu kiinni:
Kommenttia(tai vittuilua) kehiin!
Auto oli isälläni pari vuotta käyttiksenä, jonka aikana hajos muutamia osia, mm. syöttöpumppu. Sehän on näissä suhteellisen kallis osa, ja tämä on vielä arvokkaampi kun on automaatti? Joten asiaan, auto petti niin monta kertaa ja vikaa oli paljon, joten isä hankki ittelleen sitten volkswagen LT:n, ja laittoi mercedeksen myyntiin osina.
Muutamia osia sai myytyä, ja syntymäpäivänäni sitten kysy, että haluanko 80€ vai tämän mersun, no tottakai valitsin mieluummin tämän... Kaveri sano vähän, että kesällä ajatteli mennä omalla sierralla/mersullaan eräälle läheiselle drifting-radalle, ja sanoin siihen että "mäki tuun mun mersulla, onhan täs viä kesään asti aikaa virittää. Ilmoottele sitte!" Ja siitä se ajatus sit lähti et rakennetaas low-budget superturbo... Minä en sitten tiedä mitä tästä tulee, tuleeko mitään. Sen verran sanon, että olen ehkä jopa niin tyhmä, että yritän ottaa 250hp vakio alakerralla.
Autohan on C220 Farmari vm.1997. Kone on vakio alkuperänen om604, 16v kannella ja lucasin pumpulla, mittarissa 350 000. Tällä on tarkoitus päästä menemään jonkinmoista sivuluisua kesällä, asfaltilla.
Itse haluan tähän manuaaliloodan, sekä boschin rivipumpun 8mm elementeillä, jos sellaiset alta 50€ kpl löytyy. Muuten tyydytään 7mm elementteihin.
Turboksi tulee KKK K27, peräisin om442 koneesta, mercedes actroksesta. Jaetulla pakopesällä. Enempää tietoa en netistä vielä ole onkinut. Laakerit tilataan ebaysta, pitäisi tulla alle viidelläkympillä suomeen.
Konetta tosiaan olen alkanut irrottamaan, kaikki letkut ja johdot on konepuolelta irrotettu. Vielä vaihdelaatikon kaapelit ja pultit, sekä kardaani, niin sitten pitäis saada revittyä kone irti ja ihmettelemään laatikko/syöttöpumppu kokoonpanoa. Haluan toki kuulla teidänkin mielipiteet, minkä laatikon ja pumpun kannattaisi laittaa
Yleisilmettä ja talli missä työskennellään:
konehuone pienen purun jälkeen:
Kaikki irrotetut osat takakonttiin
Syöttöpumppu, millaset markkinat tällä ois? mistä löytys ostaja? Täysin toimiva eikä pitäs vuotaa
Ellei nyt toi syöttöpumppu yms. kaupaks mee, niin tarkoitus ois koittaa modata tää om615 pumppu kiinni:
Kommenttia(tai vittuilua) kehiin!
Viimeksi muokannut saquzi, Ti 09.02.2016 17:58. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Re: OM604 low-budget ST?
Ei ole koskaan diesel vehkeiden kanssa tullut pelattua mutta täällä seuraillaan innolla Hyvää manuaalia et ainakaan halvalla saa, vaikket paljoa tehoa otakkaan Toki nälkä kasvaa syödessä, ja silloin automaatti parempi Paljon on otettu sukanvarresta projektia varten?
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: OM604 low-budget ST?
Noh, kaikki rahat mitä nyt pikkutöistä tulee, ja syöttöpumpusta voisi saada jo ihan mukavasti Ja onhan sitä yka mönkijä jonka vois myydä pois...
Oon vähän salaa haaveillut, että jos rakentais tolle automaattiloodalle ohjauksen. Tosin mitään kokemusta ei tälläsistä elektroniikkahommista ole... Joten taidan hankkia jonkun muun loodan.
Oon vähän salaa haaveillut, että jos rakentais tolle automaattiloodalle ohjauksen. Tosin mitään kokemusta ei tälläsistä elektroniikkahommista ole... Joten taidan hankkia jonkun muun loodan.
Re: OM604 low-budget ST?
Sen tyylisen kun Black Smoke Racingin pojilla on siinä W123? Tai ainakin on ollut, nykypäivästä en tiedä Tuskin se kovin vaikea on toteuttaa, moni muukin on varmaan tehnyt ja ohjeet löytänee jostain Ja jos ei muuten, niin Kokkolaan vaan soittoa menemään
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: OM604 low-budget ST?
Huom.
EI TULE TIELIIKENNEKÄYTTÖÖN!
Ikääkin on mulla vasta 14, mutta tällästä ratapeliä tästä aattelin rakentaa. Näitä kun ei kovin montaa tehokasta ainakaan olla tehty... Muutenhan tästä rakentaisin itselleni käyttiksen neljän vuoden päähän, muttakun vähäpäästönen niin ei oikeen innosta.
Jos kone ei heti ensimmäisen vedätyksen jälkeen lykkää kankea pihalle, niin tänhän vois heittää jonkun muun kopperon keulalle....
E: Ja BSR pojillahan se loota on nykyään niitten w203:sessa. Siitä se idea on peräisinkin. Pitäisi kai opiskella laatikon ja pumpun yhteiseloa.
Toivottavasti lukijat ei vähenny kun kerroin ettei tule tieliikennekäyttöön
E2: Ja tekniikkapuolella vähän keskustelua käyty kansipahvista ja syöttöpumpun elementeistä, että mistä yksityinen voisi tilailla 8mm elementtejä boschiin. Tai että mikä olisi paras kansipahvi, ja liiman kanssa vai ilman? Entä liekkirengas?? työkalun tekis, jolla saisi parin millin uran tehtyä lohkoon ja jokin liekkirengas?
EI TULE TIELIIKENNEKÄYTTÖÖN!
Ikääkin on mulla vasta 14, mutta tällästä ratapeliä tästä aattelin rakentaa. Näitä kun ei kovin montaa tehokasta ainakaan olla tehty... Muutenhan tästä rakentaisin itselleni käyttiksen neljän vuoden päähän, muttakun vähäpäästönen niin ei oikeen innosta.
Jos kone ei heti ensimmäisen vedätyksen jälkeen lykkää kankea pihalle, niin tänhän vois heittää jonkun muun kopperon keulalle....
E: Ja BSR pojillahan se loota on nykyään niitten w203:sessa. Siitä se idea on peräisinkin. Pitäisi kai opiskella laatikon ja pumpun yhteiseloa.
Toivottavasti lukijat ei vähenny kun kerroin ettei tule tieliikennekäyttöön
E2: Ja tekniikkapuolella vähän keskustelua käyty kansipahvista ja syöttöpumpun elementeistä, että mistä yksityinen voisi tilailla 8mm elementtejä boschiin. Tai että mikä olisi paras kansipahvi, ja liiman kanssa vai ilman? Entä liekkirengas?? työkalun tekis, jolla saisi parin millin uran tehtyä lohkoon ja jokin liekkirengas?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ti 11.09.2012 18:12
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Re: OM604 low-budget ST?
tarkotit varmaan om 601 koneen syöttöpumppu tohon om 604 koneeseen?
Re: OM604 low-budget ST?
Mutta eikös se ollu sillälailla että kun on sähkö loota ja lucas niin ei voi laittaa boshin pumppua. ´Vai voiko jos siirtyy manuaalinkin samalla?
Re: OM604 low-budget ST?
Juu sähköloota ja mekaaninen pumppu ei oikein sovi yhteen ilman jotain jälkiasennus ohjausta laatikolle.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: OM604 low-budget ST?
Juu niinhän se on. Pienessä harkinnasaa ohjauksen teko tuolle laatikolle, mutta taidan mielummin hankkia jonkun muun loodan...
Om601 syöttöpumppu kyllä tulee, turha on ees yrittää alkaa nysväämään tuota om615 pumppua kiinni kun om601 pumppuja saa alta satasen.
Tänään ei oo saatu muuta aikaseksi, kuin otettua piuhat pois laatikon luota ja kardaanin pultit irti. Huomenna varmaankin konetta irti. Pitää kyllä joskus hankkia moottorinnosyin, rysäyttää vielä tolla volvo bm:mällä kauhalla etupään lyttyyn..
Om601 syöttöpumppu kyllä tulee, turha on ees yrittää alkaa nysväämään tuota om615 pumppua kiinni kun om601 pumppuja saa alta satasen.
Tänään ei oo saatu muuta aikaseksi, kuin otettua piuhat pois laatikon luota ja kardaanin pultit irti. Huomenna varmaankin konetta irti. Pitää kyllä joskus hankkia moottorinnosyin, rysäyttää vielä tolla volvo bm:mällä kauhalla etupään lyttyyn..
Re: OM604 low-budget ST?
Kone irti keulalta,mutta eihän se täysin ongelmitta mennyt kun ekakerta nimim. Poikkimennyt ohjaustehostimen letku ...
Ja kompurapesä tuli maalattua mustalla miranolilla. Josko muutaman viikon antaisi kuivua, vesihionta ja yksi kerros päälle vielä... Ois pitäny hankkia kyllä mustaa vht:n wrinklee(?) Että ois tullu kivan näkönen.
Ja näillänäkymin, tulee om606 kanget yläpäästä holkitettuina
Ja kompurapesä tuli maalattua mustalla miranolilla. Josko muutaman viikon antaisi kuivua, vesihionta ja yksi kerros päälle vielä... Ois pitäny hankkia kyllä mustaa vht:n wrinklee(?) Että ois tullu kivan näkönen.
Ja näillänäkymin, tulee om606 kanget yläpäästä holkitettuina
Re: OM604 low-budget ST?
Voikohan vaihdelaatikkoa postittaa? Meinaa yks laatikko ois ainaki tiedossa mutta 6h ajomatkan pääs... postit ainaki ois kovat.
Ja mistähän sellanen vika johtu, ku kaasun paino pohjaan nii kierrokset tippu tyhjäkäyntiin, jolloin kaasu piti vapauttaa ja painaa uudestaan. Kikdownin kans jotai hämminkiä? Ja eikö vikakoodit nää vaikka kone ja laatikko irti? Vikakoodithan jää sinne ecu:n muistiin?
Ja mistähän sellanen vika johtu, ku kaasun paino pohjaan nii kierrokset tippu tyhjäkäyntiin, jolloin kaasu piti vapauttaa ja painaa uudestaan. Kikdownin kans jotai hämminkiä? Ja eikö vikakoodit nää vaikka kone ja laatikko irti? Vikakoodithan jää sinne ecu:n muistiin?
Re: OM604 low-budget ST?
Matkahuolto (bussikuljetus) on yksi vaihtoehto, jos niiden toimipiste löytyy lähistöltä.saquzi kirjoitti:Voikohan vaihdelaatikkoa postittaa? Meinaa yks laatikko ois ainaki tiedossa mutta 6h ajomatkan pääs... postit ainaki ois kovat...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: OM604 low-budget ST?
Pitää ainakin hyvin paketoida jos meinaa vaihdelaatikkoa kuljettaa mahtahuollolla. Mutisevat renkaistakin että ovat niin likaisia että pitää pussittaa tiiviisti...
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: OM604 low-budget ST?
Hatunnosto täältäIkääkin on mulla vasta 14, mutta tällästä ratapeliä tästä aattelin rakentaa.
oulaistenliikenne.fi
Re: OM604 low-budget ST?
Mutta matkahuolto taitaa olla aika kallis, ja paljohan 200D:n automaattiloota painaa... Paljonkohan tuosta om604 lucasin automaattipumpusta saa rahaa,onkohan 300€ ihan liikaa?
Yheltä foorumilaiselta saattaa tosiaan tulla pumppu ja muut hilppeet kylkeen, sekä se tomaatti jos vielä on.. Ellei lähempää löydy Ja elementit tilaan varmaan kiinasta 8mm. Tuli katottua myös eatonin remmiahtimia ebaysta, löytyy niitäkin 150-250$ hintaluokassa ihan kiitettävästi ja ovat myyjien mukaan iskussa... ois toi k27 yksikseen vähän iso. Voi tosin olla että ihan vaan turbo tulee..
Kone tuli vipuvoiman ja putkien avulla rullattua sisälle talliin. Pitää kyllä tehdä se nostin ja pukki, materiaalit varmaan 60€ @isojoen metallityö på pappa.
Tuli kankiasiaa mietittyä, että millä holkittais ne 606 kankien yläpää sitten? Ite suunnittelin, että 604 kangista rälläkällä yläpään laakeri-osa pois, sorvata timmin tapin, siihen sisäkierre ja pultti sekä prikka ja se kiertokangen pala siihen, sitte sorvata sopiviin mittoihin? Oiskohan lämpösovite tarpeeks timmi, vai pitäsköhä prässillä painaa sinne.. Eikai sille sisäpinnalle käy sitten mitään,ettei mene kasaan liikaa?
Yheltä foorumilaiselta saattaa tosiaan tulla pumppu ja muut hilppeet kylkeen, sekä se tomaatti jos vielä on.. Ellei lähempää löydy Ja elementit tilaan varmaan kiinasta 8mm. Tuli katottua myös eatonin remmiahtimia ebaysta, löytyy niitäkin 150-250$ hintaluokassa ihan kiitettävästi ja ovat myyjien mukaan iskussa... ois toi k27 yksikseen vähän iso. Voi tosin olla että ihan vaan turbo tulee..
Kone tuli vipuvoiman ja putkien avulla rullattua sisälle talliin. Pitää kyllä tehdä se nostin ja pukki, materiaalit varmaan 60€ @isojoen metallityö på pappa.
Tuli kankiasiaa mietittyä, että millä holkittais ne 606 kankien yläpää sitten? Ite suunnittelin, että 604 kangista rälläkällä yläpään laakeri-osa pois, sorvata timmin tapin, siihen sisäkierre ja pultti sekä prikka ja se kiertokangen pala siihen, sitte sorvata sopiviin mittoihin? Oiskohan lämpösovite tarpeeks timmi, vai pitäsköhä prässillä painaa sinne.. Eikai sille sisäpinnalle käy sitten mitään,ettei mene kasaan liikaa?
Kiitostadealer kirjoitti:Hatunnosto täältäIkääkin on mulla vasta 14, mutta tällästä ratapeliä tästä aattelin rakentaa.
Re: OM604 low-budget ST?
Suosittelen tekemään kokonaan uudet paksuseinäisemmät helat, Vaikka ei se laakeri pronssi tanko aivan ilmaista ole, ni tulee ainakin kerrasta kunnollinen, prässi sovitteella ne yleensä on ja reiän hoonaus lopulliseen mittaan vasta asennuksen jälkeen.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: OM604 low-budget ST?
eikö tuo kierokangen yläsilmän pienennys ole yleensä tehty niin että sorvataan ensin teräsholkki jolla reikä ensin pienennetään, jonka sisälle sitten se pronssi holkki tai alkuperäinen männän tapinlaakeri.
Re: OM604 low-budget ST?
20-30 oli matkahullolla rahdit kun ite tilasin 200läkäläkään lodjun.
Menneitä paljon.
Re: OM604 low-budget ST?
Noh, sitten kun saa jostain hankittua suorat 606turbokanget, nii aletaan kattomaan holkitusta..
Näissähän on ongelmaa sen kannen öljykanavan kanssa, että tivjiste ei kestä niiltä kohdin, niin pitää kai purkaa koko lohko ja hitsata umpeen, ja plaanata suoraks eräällä paikallisella! Sitten toki ulkonen kierto
Näissähän on ongelmaa sen kannen öljykanavan kanssa, että tivjiste ei kestä niiltä kohdin, niin pitää kai purkaa koko lohko ja hitsata umpeen, ja plaanata suoraks eräällä paikallisella! Sitten toki ulkonen kierto
Re: OM604 low-budget ST?
Mulla olis om606 turbon kankia myynnissä, löytys myös om601 syöttöpumppu ja oheishilppeet.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: OM604 low-budget ST?
saquzi kirjoitti:Noh, sitten kun saa jostain hankittua suorat 606turbokanget, nii aletaan kattomaan holkitusta..
Näissähän on ongelmaa sen kannen öljykanavan kanssa, että tivjiste ei kestä niiltä kohdin, niin pitää kai purkaa koko lohko ja hitsata umpeen, ja plaanata suoraks eräällä paikallisella! Sitten toki ulkonen kierto
Jos käyttäs betonia.. ei tartteis hitsailla?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: OM604 low-budget ST?
200D automaattia ei kannata laittaa, siin on se heikompi 722,4 laatikko joka ei kestä yhtään mitään.saquzi kirjoitti:Mutta matkahuolto taitaa olla aika kallis, ja paljohan 200D:n automaattiloota painaa...
Kutosbensoista ja 300 turbodieselistä löytyy vahvempi automaatti joka kestää vahvistamatta joku ~300hp
Ja viisaammat korjatkoon jos olen väärässä mut eikös jstain vitosta sais pumpun mis olis 6mm elementit ja morkooli vakiona?
Re: OM604 low-budget ST?
Joo, viton pumppua on jo ehdoteltu tuolla aiemmin, mutta se ei piisaa kun on tehotavoitteet niin korkealla.
Kanteen kannattaa laittaa öljy menemään siellä päässä olevan tulpan kautta, sitten poraa pienen reijän sinne kannen toiseenpäähän, siitä tiputtaa alas ja liittää ahtimen paluuletkuun T-haaralla. Sitten voi tunkea öljynpääkanavat täyteen betonia.
Kanteen kannattaa laittaa öljy menemään siellä päässä olevan tulpan kautta, sitten poraa pienen reijän sinne kannen toiseenpäähän, siitä tiputtaa alas ja liittää ahtimen paluuletkuun T-haaralla. Sitten voi tunkea öljynpääkanavat täyteen betonia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM604 low-budget ST?
Olishan tuo betonikin hyvä vaihtoehto, mutta kai se hitsaus on parempi,kun se lohkon tiivistepinta kannattas muutenki plaanata
Tänään alkaa yhteensä 9pv pitkä loma A.K.A hiihtoloma, joten koneen saa purettua, toivottavasti. Ja pako- sekä imusarjan ja turbon laipat vois polttaa.
Ja ne 6mm elementit tosiaan liian pienet haluan kasit paremman toimivuuden ja äkäsyyden takia, ja niitten kutosten tuotto loppus varmasti kesken. Ja pitäähän sitä koetella omia taitojaan...
Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa...
Tänään alkaa yhteensä 9pv pitkä loma A.K.A hiihtoloma, joten koneen saa purettua, toivottavasti. Ja pako- sekä imusarjan ja turbon laipat vois polttaa.
Ja ne 6mm elementit tosiaan liian pienet haluan kasit paremman toimivuuden ja äkäsyyden takia, ja niitten kutosten tuotto loppus varmasti kesken. Ja pitäähän sitä koetella omia taitojaan...
Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa...
Re: OM604 low-budget ST?
Oletko löytänyt jostain 8mm elementtejä? Itselläkin olis ehkä tarvesaquzi kirjoitti:Olishan tuo betonikin hyvä vaihtoehto, mutta kai se hitsaus on parempi,kun se lohkon tiivistepinta kannattas muutenki plaanata
Tänään alkaa yhteensä 9pv pitkä loma A.K.A hiihtoloma, joten koneen saa purettua, toivottavasti. Ja pako- sekä imusarjan ja turbon laipat vois polttaa.
Ja ne 6mm elementit tosiaan liian pienet haluan kasit paremman toimivuuden ja äkäsyyden takia, ja niitten kutosten tuotto loppus varmasti kesken. Ja pitäähän sitä koetella omia taitojaan...
Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa...
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: OM604 low-budget ST?
Kiinastahan niitä löytää...
Re: OM604 low-budget ST?
http://www.dieselkontor.de/index.php?cP ... a270c426ae" onclick="window.open(this.href);return false;
tuossa ois mersun 7mm tappeja. en vaan tiiä onko minkälainen homma tuolta tilata nuo. mielenkiintoinen projekti sulla!
tuossa ois mersun 7mm tappeja. en vaan tiiä onko minkälainen homma tuolta tilata nuo. mielenkiintoinen projekti sulla!
Re: OM604 low-budget ST?
Mitä hyötyä sinne on kasit laittaa kun sitä polttoaine määrää ei tuossa palamaan saa?
Re: OM604 low-budget ST?
Mikesei saa? Saahan sen palamaan kuulemma 605 ja 606 koneissakin. Eihän tuo mitenkään siinä suhteessa eroa. Se on sitten toinen asia kuinka pitkään ylisuurella porauksella oleva kone kestää sitä palamista, varsinkin kannen tiivisteen osalta. 7mm elementit pisaa ainakin 350 heppaan 4 sylinterisessäkin ainakin mynän viimeiset evoluutiot.T-D kirjoitti:Mitä hyötyä sinne on kasit laittaa kun sitä polttoaine määrää ei tuossa palamaan saa?
200d:n vakioautomaatti ei tosiaan kestä oikein lähellekään 300 hepan tehoja, 300d vaparin 722.4 versiossa on enemmän kitkalevyjä ja sen saa vakio sisuksilla kestämään ylikin 300 hepan tehoja jonkin aikaa, kuluminen on nopeaa mutta ehjä kestänee kuitenkin jonkin aikaa polkemista. Järkevin kuitenkin 300turbon 722.3 vaihteisto joka kestää 300hepan tehoilla jo varsin pitkään.
Mikäs tuon orkkis vaihteisto on? noitahna on sekä 722.6 sähkölaatikolla että vanhemmalla 722.4 vaihteistolla, enkä nyt muista vuosimallia koska vaihtui.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota