W140 CL600 Ehostusprojekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Rautaa ei tunnu kannattavan laittaa kun ruostuu mutta mahtaisiko kromipintainen 18mm kupariputki kestää jäähdytysnesteet ja tärinät?
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Mahtaisko ollu hirmunen tyylivirhe jos maalaa imusarjan mustaksi ja venttiilikopat punaisella, tulisi brabus tyyppinen värimaailma moottoriin.

Kuva
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Ei kai se mikään tyylivirhe ole. Vielä kun vetää noi mustat osat esim. vht:n ryppymustalla niin paranee ilme entisestään.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

jezze rs kirjoitti:Ei kai se mikään tyylivirhe ole. Vielä kun vetää noi mustat osat esim. vht:n ryppymustalla niin paranee ilme entisestään.
Se ryppymusta on kyllä hyvännäköinen mutta entä se puhdistaminen ja puhtaana pitäminen? Se pelottaa siinä ryppymaalissa eniten.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Ryppymaali lähtee puhtaaksi ihan liutinpesuaineella ja painepesurilla.

Punaiset osat myös ryppymaalilla.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Eilen illalla kun hieroin iltamyöhään pohjia noihin palikoihin niin totesin, että pinnat jää kiiltäviksi. Imusarjasta tuli musta niinkuin oli puhetta mutta venttiilikopat meni lähelle alkuperäistä värimaailmaa.

Imusarja.
Kuva

Venttiilikoppien kuvasta tuli sumea mutta kai tuosta jotain hahmottaa.
Kuva

Moottoritilan kaikki rautaiset vesiputket uusittu.
Samalla moottorin huohotusputket tarkastettu ja osa uusittu.
Kuva

Matkahuollolla tuli uusi käytetty puskuri vanhan halkeilleen tilalle, jos joku tarvitsee projektikuntoista puskuria tai parkkiantureita niin pistäkää yv'tä
Kuva
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Nönni nyt on kaljat juotu ja tupakat poltettu. Ketju ois niitattu ja nokat paikoilaan. Laitan vielä kuvat noista asetuksista ja kommentoikaa jos joku on pielessä.

Kampiakseli o'c
Kuva


Kuskin pakonokka. Merkki kannen tiivistepinnan tasolla.
Kuva

Kuskin imunokka. Merkki kannen tiivistepinnan tasolla.
Kuva

Hanttarin imunokka. Merkki kannen tiivistepinnan tasolla.
Kuva

Hanttarin pakonokka. Merkki kannen tiivistepinnan tasolla.
Kuva



Imunokkien säätyvät otettettu vastapäivään edestä katsottuna.
Kuva


Ja vielä ketjun liitoskohta, tehty mersun kalulla.
Kuva


[Muokkaus!] Löysät ketjut jätetty kiristemelle hanttarin puolelle.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Oikein se on.
Imunokkien ajoituksen asento myös oikein.

hyvä vielä tarkistaa niin että pyöritä kampiakselia kaks kierrosta edestäpäin katsottuna myötäpäivään (moottorin normaaliin pyörimissuuntaan) ja tarkista nokkien merkit uudelleen. (kiristin paikoillaan)

Ja huomioi kiristintä asentaessa että se pitää purkaa osiksi ja kasata moottoriin paikoilleen osa kerrallaan että se räikkämekanismi tulee oikein ja ketju oikealle kireydelle.
On sitten aika työläs kasattava sinne koloonsa.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Mika.T kirjoitti:Oikein se on.
Imunokkien ajoituksen asento myös oikein.

hyvä vielä tarkistaa niin että pyöritä kampiakselia kaks kierrosta edestäpäin katsottuna myötäpäivään (moottorin normaaliin pyörimissuuntaan) ja tarkista nokkien merkit uudelleen. (kiristin paikoillaan)

Ja huomioi kiristintä asentaessa että se pitää purkaa osiksi ja kasata moottoriin paikoilleen osa kerrallaan että se räikkämekanismi tulee oikein ja ketju oikealle kireydelle.
On sitten aika työläs kasattava sinne koloonsa.

Katsoin myös tuota wissin doc. ra05001203100x, että onpa melkoinen hässäkkä to kiristin, onneksi vain 2 kiristettävää pulttia. :)
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

meinasin kommentoida tuohon konehuoneeen värimaailmaan että ehdottomasti kiiltävällä mustalla ja punaisella. . Ei taho niin siistinä pysyä ryppumaali(itsellä on)Näkeehän sen tuosta kuvasta minkälaitoit että sopii just eikä melkein.eli musta punainen ois ollu hieno!
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja RAM »

On se hieno noinkin :lol:
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Saattaa olla, että maalaan nuo venakopat vielä uusiksi. Eivät onnistuneet ihan niinkuin olisin toivonut. Tuosta ketjun kiristimestä vielä sen verran, että pitäisikö siinä olla sen tapainen mekanismi, että kun tulee kerran ulos niin ei mene enää sisälle? Ja toimiiko tämä öljyn avulla?

Kun purin tuon kiristimen pois niin se oli melko ulkona ja en saanut sitä painettua sormin takaisin. Vasta kun löysäsin päässä olevan kuusiokolon sain sen painettua kasaan.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu siinä on "räikkä" jonka takia se pitää juurikin osina kasata paikoilleen.
Irrallaan ollessa jousi painaa männän ulos ja räikkäsysteemi estää mäntää painumasta takaisin sisään.

Oikein kasattuna ensikäynnistyksessä öljynpaine painaa ketjun oikealle kireydelle.

Jos se väännetään väkisin kokonaisena paikoilleen on jakoketju ihan liian tiukalla ja todennäköisin vaurio on nokka-akselin katkeaminen.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Puiset liukukannen putikut tehty sytykkeiksi.. Ei vaineskaan. Helppoja sekä nopeita tehdä. Hiottu, maalattu ja lakattu.

Kuva


Huomenna saapunee loput mottorin tiivisteet niin saan konehuoneen nippuun ja ollaan askeleen lähempänä kesää.

Kuva
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Onko sulla kokokuvaa tästä autosta kun kaikki kuvat on aina läheltä jotain tiettyä..?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Messerschmitt kirjoitti:Onko sulla kokokuvaa tästä autosta kun kaikki kuvat on aina läheltä jotain tiettyä..?
On niin pieni talli, että vaikee otaa kokokuvaa autosta, mutta täytyy koittaa räpsiä tänään.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Mahtaisko joku ystävällinen saada napsastua pari-kolme kuvaa tuolta kuskin eturenkaan takapuolella olevista läpivienneistä? Eli konehuoneesta sulakerasian alapuolelta tulee jarruputkia, abs-anturin johtoa, jarrupalojen anturin johtoa, luistonestoyksiköiden johtoa jne jne. Eli niistä jos sais muutamia selkeitä kuvia niin pystytn tarkastamaan, että kaikki tulee oikeista läpivienneistä. Tässä vaiheessa vielä helppo tehdä muutokset kun on se sulakelaatikko poissa paikoiltaan.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Eilen ja tänään tullut jotain touhuttua.

Moottorin kasailua.

Kuva

Kuva

Kuva

Sisustaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Koitan saada niitä kokonaisvaltaisempia kuvia kunhan saan siivottua tallia hieman soveliaammaksi. Takapenkitkin olisi muutenn kiinni mutta ikkunannostimen uudet vaijerit ovat venyneet (notkistuneet) noin 1cm ja ne pitää vielä lyhentää. Jos saisi sen tehtyä tänään niin tulisi hieman valmiimman näköiseksi.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Tuli huomattua mielenkiintoinen homma tuon ads-ventiilien kanssa. Mulla oli pääjarrusylinterin alla kerällä yksi johto jossa liitin ja siinä likaa, joten oletin sen kuuluvan alustan puolelle jonnekin lokarin kaaren tuntumaan. En vain saanut päähäni, että mistä sen olin muka irrottanut. Äsken sattumalta epc'tä selatessani tuli tauluun sähkökuva jossa oli myös eteen piirretty ads-venttiilit ja niille johdot vaikkei edessä pitäisi olla korkeussäätyviä keppejä käsittääkseni missään w/c140 mallissa?!

No marssin välittömästi talliin ja sovitin liitintä yhteen ads-venttiilin ja kaboom! Liittimen lukitukset loksahti kiinni jne. Eipähän tarvitse vetää etukepeille ohjauksia kun ne on jo valmiiksi liittimien kera sielä.

Kuva
Viimeksi muokannut Ilmaister, Ke 19.03.2014 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei kai ADS olekkaan korkeus vaan jäykkyyssäätö.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Mika.T kirjoitti:Ei kai ADS olekkaan korkeus vaan jäykkyyssäätö.
Oot ihan oikeessa tuon kanssa mutta ADS tulee yleensä korkeussäädön lisävarusteena.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Tuommonen siittä nyt sitten tuli. Puolat uupuu vielä.

Kuva
Avatar
Venymä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 25.07.2013 13:00
Paikkakunta: Pudasjärvi

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja Venymä »

Komia on mylly :thumbup:
W210 290DT
C208 320
S202 250DT
W210 220D
W123 300D
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai

Viesti Kirjoittaja RAM »

WowWowWow :clap:
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2743
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W140 CL600 Ehostus

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Mites täällä? Tien päällä?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Ei oo vielä ajossa, tällä hetkellä säästelen rahaa alustan magneettiventtiileihin.

Eli vaiheessa ovat vielä jarrujen tiivisteiden uusiminen (osat eivät ole saapuneet vieläkään)
Tasonsäädön magneettiventtiilit ja niiden kytkeminen
Ovet luultavasti joudun vielä ostamaan
+jotain pieniä säätöjä sieltä täältä

Eilen asensin ajovalot ja testailin, että xenonien säädöt toimii. Kyllä tässä viellä kiirus tulee jos meinaa kesäkuuksi ajoon saada.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W140 CL600 Ehostus

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Joko värkkäilit katittoman putkiston? Kuvia? Onko xenonit orkkikset?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

MouTine kirjoitti:Joko värkkäilit katittoman putkiston? Kuvia? Onko xenonit orkkikset?
Putlkistoa en ole vielä pystynyt tekemään kun en pääse tuon polveni kanssa auton alle. :wtf: Xenonit on alkuperäiset.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Kertokaapa joku, että mistä löytyy vasemman takajarrun jarrupalojen kulumisenilmaisimeen kuuluva piuha? Myös saman kulman ADS-venttiilin piuha on kateissa. En käsitä, en löydä edes läpivientiä mistä piuhojen pitäisi tulla alustan puolelle.. :roll:
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W140 CL600 Ehostus

Viesti Kirjoittaja RAM »

Voisko ilmasin olla vaan toisella puolella?
Vastaa Viestiin