W140 CL600 Ehostusprojekti
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Rautaa ei tunnu kannattavan laittaa kun ruostuu mutta mahtaisiko kromipintainen 18mm kupariputki kestää jäähdytysnesteet ja tärinät?
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Mahtaisko ollu hirmunen tyylivirhe jos maalaa imusarjan mustaksi ja venttiilikopat punaisella, tulisi brabus tyyppinen värimaailma moottoriin.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Ei kai se mikään tyylivirhe ole. Vielä kun vetää noi mustat osat esim. vht:n ryppymustalla niin paranee ilme entisestään.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Se ryppymusta on kyllä hyvännäköinen mutta entä se puhdistaminen ja puhtaana pitäminen? Se pelottaa siinä ryppymaalissa eniten.jezze rs kirjoitti:Ei kai se mikään tyylivirhe ole. Vielä kun vetää noi mustat osat esim. vht:n ryppymustalla niin paranee ilme entisestään.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Ryppymaali lähtee puhtaaksi ihan liutinpesuaineella ja painepesurilla.
Punaiset osat myös ryppymaalilla.
Punaiset osat myös ryppymaalilla.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Eilen illalla kun hieroin iltamyöhään pohjia noihin palikoihin niin totesin, että pinnat jää kiiltäviksi. Imusarjasta tuli musta niinkuin oli puhetta mutta venttiilikopat meni lähelle alkuperäistä värimaailmaa.
Imusarja.
Venttiilikoppien kuvasta tuli sumea mutta kai tuosta jotain hahmottaa.
Moottoritilan kaikki rautaiset vesiputket uusittu.
Samalla moottorin huohotusputket tarkastettu ja osa uusittu.
Matkahuollolla tuli uusi käytetty puskuri vanhan halkeilleen tilalle, jos joku tarvitsee projektikuntoista puskuria tai parkkiantureita niin pistäkää yv'tä
Imusarja.
Venttiilikoppien kuvasta tuli sumea mutta kai tuosta jotain hahmottaa.
Moottoritilan kaikki rautaiset vesiputket uusittu.
Samalla moottorin huohotusputket tarkastettu ja osa uusittu.
Matkahuollolla tuli uusi käytetty puskuri vanhan halkeilleen tilalle, jos joku tarvitsee projektikuntoista puskuria tai parkkiantureita niin pistäkää yv'tä
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Nönni nyt on kaljat juotu ja tupakat poltettu. Ketju ois niitattu ja nokat paikoilaan. Laitan vielä kuvat noista asetuksista ja kommentoikaa jos joku on pielessä.
Kampiakseli o'c
Kuskin pakonokka. Merkki kannen tiivistepinnan tasolla.
Kuskin imunokka. Merkki kannen tiivistepinnan tasolla.
Hanttarin imunokka. Merkki kannen tiivistepinnan tasolla.
Hanttarin pakonokka. Merkki kannen tiivistepinnan tasolla.
Imunokkien säätyvät otettettu vastapäivään edestä katsottuna.
Ja vielä ketjun liitoskohta, tehty mersun kalulla.
[Muokkaus!] Löysät ketjut jätetty kiristemelle hanttarin puolelle.
Kampiakseli o'c
Kuskin pakonokka. Merkki kannen tiivistepinnan tasolla.
Kuskin imunokka. Merkki kannen tiivistepinnan tasolla.
Hanttarin imunokka. Merkki kannen tiivistepinnan tasolla.
Hanttarin pakonokka. Merkki kannen tiivistepinnan tasolla.
Imunokkien säätyvät otettettu vastapäivään edestä katsottuna.
Ja vielä ketjun liitoskohta, tehty mersun kalulla.
[Muokkaus!] Löysät ketjut jätetty kiristemelle hanttarin puolelle.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Oikein se on.
Imunokkien ajoituksen asento myös oikein.
hyvä vielä tarkistaa niin että pyöritä kampiakselia kaks kierrosta edestäpäin katsottuna myötäpäivään (moottorin normaaliin pyörimissuuntaan) ja tarkista nokkien merkit uudelleen. (kiristin paikoillaan)
Ja huomioi kiristintä asentaessa että se pitää purkaa osiksi ja kasata moottoriin paikoilleen osa kerrallaan että se räikkämekanismi tulee oikein ja ketju oikealle kireydelle.
On sitten aika työläs kasattava sinne koloonsa.
Imunokkien ajoituksen asento myös oikein.
hyvä vielä tarkistaa niin että pyöritä kampiakselia kaks kierrosta edestäpäin katsottuna myötäpäivään (moottorin normaaliin pyörimissuuntaan) ja tarkista nokkien merkit uudelleen. (kiristin paikoillaan)
Ja huomioi kiristintä asentaessa että se pitää purkaa osiksi ja kasata moottoriin paikoilleen osa kerrallaan että se räikkämekanismi tulee oikein ja ketju oikealle kireydelle.
On sitten aika työläs kasattava sinne koloonsa.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Mika.T kirjoitti:Oikein se on.
Imunokkien ajoituksen asento myös oikein.
hyvä vielä tarkistaa niin että pyöritä kampiakselia kaks kierrosta edestäpäin katsottuna myötäpäivään (moottorin normaaliin pyörimissuuntaan) ja tarkista nokkien merkit uudelleen. (kiristin paikoillaan)
Ja huomioi kiristintä asentaessa että se pitää purkaa osiksi ja kasata moottoriin paikoilleen osa kerrallaan että se räikkämekanismi tulee oikein ja ketju oikealle kireydelle.
On sitten aika työläs kasattava sinne koloonsa.
Katsoin myös tuota wissin doc. ra05001203100x, että onpa melkoinen hässäkkä to kiristin, onneksi vain 2 kiristettävää pulttia.
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
meinasin kommentoida tuohon konehuoneeen värimaailmaan että ehdottomasti kiiltävällä mustalla ja punaisella. . Ei taho niin siistinä pysyä ryppumaali(itsellä on)Näkeehän sen tuosta kuvasta minkälaitoit että sopii just eikä melkein.eli musta punainen ois ollu hieno!
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
On se hieno noinkin
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Saattaa olla, että maalaan nuo venakopat vielä uusiksi. Eivät onnistuneet ihan niinkuin olisin toivonut. Tuosta ketjun kiristimestä vielä sen verran, että pitäisikö siinä olla sen tapainen mekanismi, että kun tulee kerran ulos niin ei mene enää sisälle? Ja toimiiko tämä öljyn avulla?
Kun purin tuon kiristimen pois niin se oli melko ulkona ja en saanut sitä painettua sormin takaisin. Vasta kun löysäsin päässä olevan kuusiokolon sain sen painettua kasaan.
Kun purin tuon kiristimen pois niin se oli melko ulkona ja en saanut sitä painettua sormin takaisin. Vasta kun löysäsin päässä olevan kuusiokolon sain sen painettua kasaan.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Juu siinä on "räikkä" jonka takia se pitää juurikin osina kasata paikoilleen.
Irrallaan ollessa jousi painaa männän ulos ja räikkäsysteemi estää mäntää painumasta takaisin sisään.
Oikein kasattuna ensikäynnistyksessä öljynpaine painaa ketjun oikealle kireydelle.
Jos se väännetään väkisin kokonaisena paikoilleen on jakoketju ihan liian tiukalla ja todennäköisin vaurio on nokka-akselin katkeaminen.
Irrallaan ollessa jousi painaa männän ulos ja räikkäsysteemi estää mäntää painumasta takaisin sisään.
Oikein kasattuna ensikäynnistyksessä öljynpaine painaa ketjun oikealle kireydelle.
Jos se väännetään väkisin kokonaisena paikoilleen on jakoketju ihan liian tiukalla ja todennäköisin vaurio on nokka-akselin katkeaminen.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Puiset liukukannen putikut tehty sytykkeiksi.. Ei vaineskaan. Helppoja sekä nopeita tehdä. Hiottu, maalattu ja lakattu.
Huomenna saapunee loput mottorin tiivisteet niin saan konehuoneen nippuun ja ollaan askeleen lähempänä kesää.
Huomenna saapunee loput mottorin tiivisteet niin saan konehuoneen nippuun ja ollaan askeleen lähempänä kesää.
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Onko sulla kokokuvaa tästä autosta kun kaikki kuvat on aina läheltä jotain tiettyä..?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
On niin pieni talli, että vaikee otaa kokokuvaa autosta, mutta täytyy koittaa räpsiä tänään.Messerschmitt kirjoitti:Onko sulla kokokuvaa tästä autosta kun kaikki kuvat on aina läheltä jotain tiettyä..?
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Mahtaisko joku ystävällinen saada napsastua pari-kolme kuvaa tuolta kuskin eturenkaan takapuolella olevista läpivienneistä? Eli konehuoneesta sulakerasian alapuolelta tulee jarruputkia, abs-anturin johtoa, jarrupalojen anturin johtoa, luistonestoyksiköiden johtoa jne jne. Eli niistä jos sais muutamia selkeitä kuvia niin pystytn tarkastamaan, että kaikki tulee oikeista läpivienneistä. Tässä vaiheessa vielä helppo tehdä muutokset kun on se sulakelaatikko poissa paikoiltaan.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Eilen ja tänään tullut jotain touhuttua.
Moottorin kasailua.
Sisustaa.
Koitan saada niitä kokonaisvaltaisempia kuvia kunhan saan siivottua tallia hieman soveliaammaksi. Takapenkitkin olisi muutenn kiinni mutta ikkunannostimen uudet vaijerit ovat venyneet (notkistuneet) noin 1cm ja ne pitää vielä lyhentää. Jos saisi sen tehtyä tänään niin tulisi hieman valmiimman näköiseksi.
Moottorin kasailua.
Sisustaa.
Koitan saada niitä kokonaisvaltaisempia kuvia kunhan saan siivottua tallia hieman soveliaammaksi. Takapenkitkin olisi muutenn kiinni mutta ikkunannostimen uudet vaijerit ovat venyneet (notkistuneet) noin 1cm ja ne pitää vielä lyhentää. Jos saisi sen tehtyä tänään niin tulisi hieman valmiimman näköiseksi.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Tuli huomattua mielenkiintoinen homma tuon ads-ventiilien kanssa. Mulla oli pääjarrusylinterin alla kerällä yksi johto jossa liitin ja siinä likaa, joten oletin sen kuuluvan alustan puolelle jonnekin lokarin kaaren tuntumaan. En vain saanut päähäni, että mistä sen olin muka irrottanut. Äsken sattumalta epc'tä selatessani tuli tauluun sähkökuva jossa oli myös eteen piirretty ads-venttiilit ja niille johdot vaikkei edessä pitäisi olla korkeussäätyviä keppejä käsittääkseni missään w/c140 mallissa?!
No marssin välittömästi talliin ja sovitin liitintä yhteen ads-venttiilin ja kaboom! Liittimen lukitukset loksahti kiinni jne. Eipähän tarvitse vetää etukepeille ohjauksia kun ne on jo valmiiksi liittimien kera sielä.
No marssin välittömästi talliin ja sovitin liitintä yhteen ads-venttiilin ja kaboom! Liittimen lukitukset loksahti kiinni jne. Eipähän tarvitse vetää etukepeille ohjauksia kun ne on jo valmiiksi liittimien kera sielä.
Viimeksi muokannut Ilmaister, Ke 19.03.2014 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Ei kai ADS olekkaan korkeus vaan jäykkyyssäätö.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Oot ihan oikeessa tuon kanssa mutta ADS tulee yleensä korkeussäädön lisävarusteena.Mika.T kirjoitti:Ei kai ADS olekkaan korkeus vaan jäykkyyssäätö.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Tuommonen siittä nyt sitten tuli. Puolat uupuu vielä.
Re: W140 CL600 Ehostus (Ryhtiä moottoriin + sekalaista kasai
Komia on mylly
-
- Mersumies
- Viestit: 2743
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W140 CL600 Ehostus
Mites täällä? Tien päällä?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W140 CL600 Ehostus
Ei oo vielä ajossa, tällä hetkellä säästelen rahaa alustan magneettiventtiileihin.
Eli vaiheessa ovat vielä jarrujen tiivisteiden uusiminen (osat eivät ole saapuneet vieläkään)
Tasonsäädön magneettiventtiilit ja niiden kytkeminen
Ovet luultavasti joudun vielä ostamaan
+jotain pieniä säätöjä sieltä täältä
Eilen asensin ajovalot ja testailin, että xenonien säädöt toimii. Kyllä tässä viellä kiirus tulee jos meinaa kesäkuuksi ajoon saada.
Eli vaiheessa ovat vielä jarrujen tiivisteiden uusiminen (osat eivät ole saapuneet vieläkään)
Tasonsäädön magneettiventtiilit ja niiden kytkeminen
Ovet luultavasti joudun vielä ostamaan
+jotain pieniä säätöjä sieltä täältä
Eilen asensin ajovalot ja testailin, että xenonien säädöt toimii. Kyllä tässä viellä kiirus tulee jos meinaa kesäkuuksi ajoon saada.
Re: W140 CL600 Ehostus
Joko värkkäilit katittoman putkiston? Kuvia? Onko xenonit orkkikset?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W140 CL600 Ehostus
Putlkistoa en ole vielä pystynyt tekemään kun en pääse tuon polveni kanssa auton alle. Xenonit on alkuperäiset.MouTine kirjoitti:Joko värkkäilit katittoman putkiston? Kuvia? Onko xenonit orkkikset?
Re: W140 CL600 Ehostus
Kertokaapa joku, että mistä löytyy vasemman takajarrun jarrupalojen kulumisenilmaisimeen kuuluva piuha? Myös saman kulman ADS-venttiilin piuha on kateissa. En käsitä, en löydä edes läpivientiä mistä piuhojen pitäisi tulla alustan puolelle..
Re: W140 CL600 Ehostus
Voisko ilmasin olla vaan toisella puolella?