Kipparin rojekti C215 CL500 + S211 320CDI + C124 230

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

thenq kirjoitti:Kerro toki kokemuksia ajan myötä alustasta, tiedä vaikka itekkin moisen laittaa alle....
Pitikö edessä hitsata tolpan alapäähän se palikka vanhasta?

Varsin siistin näkönen peli, tuntuu vaan aika pieneltä Väyrysen jälkeen, mutta näppärähän tämmönen on :D

Joo pitää kertoilla kunhan nyt saa tuntumaa ja muistas vaan sitten :) Ei tässä tarvinnut hitsaus laitteisiin koskea, kun purkaa edelliset pois ja niistä irrottaa vaan yläpään lautaset ja laittaa ne nuihin bc:n tolppiin niin sikäli pulttaa paikalleen sarja.. eteen tuli lisäksi alustan mukana uudet lyhemmät kallistuksenvakaimen yhdystangot niin niitäkään ei tarvinnut sitten kun alapäästä vanhoissa irrotella.. Rojut oli varsin laadukkaan olosia ja mitä nyt muutamien satojen kilsojen perusteella en entistä alustaa laittaisi takaisin :)

joo kyl se jonkun verran compaktimpi on väykkyynkin verrattuna :P
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5242
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Kipparin rojekti W210 E420

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onko tuossa BR ja V1 muuta eroa ku yläpäässä ja BR:ssä vähän paksumpi iskari? Hintaeroa ei paljoa oo :roll: Säädettävä alusta olis kiva.. :P
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

W203 mallissa ei voi oikein yläpäissä olla eroja kun etupäässä yläpää tulee entisestä tolpasta.. tohon kun ei etupään camber säätöjä oikein saa edes. Ainut ero vaan tolpan paksuus arvelisin :roll:
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5242
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Kipparin rojekti W210 E420

Viesti Kirjoittaja S202 »

En löytäny mistään akselimassoja noille bc:n alustoille, näyttäis olevan vaihtoehtona vaan c230/240/320. Että laittaako ne niihin vaan sopivat jouset akselimassojen perusteella vai kuinka?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

S202 kirjoitti:En löytäny mistään akselimassoja noille bc:n alustoille, näyttäis olevan vaihtoehtona vaan c230/240/320. Että laittaako ne niihin vaan sopivat jouset akselimassojen perusteella vai kuinka?

pienellä viiveellä vastaus kun huomannut viestiä, pahoittelut :? mutta tota noin joo itekkin soittelin että löytyykö omaan kulkineeseen teiltä alustaa kun listassa löytyvät vai nuo niin puhelimessa sanottiin että kyllä löytyy sinunkin konevaihtoehdolle sopiva alusta mutta siitä ei sitten sen enempää tosiaan tullut kysyttyä että onko se tuo sama vai muuttelevatko juurikin jousia tai kokopakettia jotenkin... kun itsellä oli vaan vastaus jos kerran löytyy niin laittakaa tulemaan :P
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Jep jotain tekemistä tuli keksittyy tälle talvellekkin niin ruveta tässä taas jotatakin kuva päivityksiä tekemään :)

Jonkinlaisia lisä kilkkeitä tarvittiin.

Kuva

Vahvistin kaapelointeja.

Kuva

Kotelo tehty veljeksille, vaimenneltuna odottamassa ruuvin reikien täyttö ja verhoilu hommia.

Kuva

Välimallailuja ideointia varten..

Kuva

Tarvittavat johdot odottelee järjestämistä..

Kuva

Välissä tuli askarreltuu vanhan ensipulaukun tilalle nykypäivän ensiapu.. :)

Kuva

Noita tuli vähä hinkkaituu kesäks valmiiks ja huomattuu et toisessa takasessa ruuvi näköjään :evil:

Kuva


Sit päästään tähän toiseen uuteen hommaan kun piti putsata vaan nää suuttimet...

Kuva

Maton alla taitaa olla enempikin likaa..

Kuva

Matot otettava pois ja sit vois pestäkkin pohjamatot...

Kuva

Kuva

Kuskin puolella jonkun verran pinttynyttä saibaa...

Kuva

Sit löyty ruuvari vaikka ei oo ite tullu ees maton alle kurkittuu!! :shock:

Kuva

Noo sit tuli pohja putsailtuu ja tutkittuu korjattavat kohdat.

Kuva

Ja putsauksen jälkeen kevyttä vaimentelua. Pensapumpun/suodattimen puolelle pitääkin tehä sama korjaus kun johonkin toiseen mersuun tuli tehtyä, kun pohja puolella olevat muovikopan kiinnike ruuvit on päässy syövyttämään peltiä. Ei tosin näkyvällä reijällä mutta palat siitä pitää varmuudeksi pois ottaa. :)

Kuva

Myös takapenkin alunen.

Kuva

Koloihin tota kennomattoa lisäks 2-3 kerrosta.

Kuva

Pilareihin ja palkkeihin tuli ujuteltua myös vaimennus mattoa jos siitä edes mitään hyötyä on..

Kuva

Kuva

Samalla vois sit putsailla nää penkit niin päältä kun alta piiloliat poikkeen :)

Kuva

Kuva

Kuva


Juu ja jatkoa tässä sitten vasta ensivuonna lisää :P
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
Miksu MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Pe 04.03.2011 22:00
Paikkakunta: Jyväskylä, Palokka

Re: Kipparin rojekti W210 E420

Viesti Kirjoittaja Miksu MB »

Mukava VIP- henki mukana tässä rojektissa :thumbup: Aluksi kun topicin avasin, katsoin että ilmalinjathan ne siellä :D Siitä kuule otat projektiks Suomen ensimmäisen (?) pussitetun väyrysen, sillä pitäähän tuommosessa vippi koslassa ilmat olla :D
Oiskohan tuo ruuvari jäänyt Hans-Hermannilta jo tehtaan ajoilta tuonne maton väliin? :think:
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Sinäpä se sanoit että juurikin miksi sitä ilma-alustaa ei ole? :) Olen itseni kanssa paininut tuon asian kanssa sen tuhat kertaa ja jotenkin itselleni aina saanut kielteisesti perusteltua/ unohdettua koko asian.. :shock: Todellisuutta olisi juuri viritellä se alusta, se kruunaisi mahdollisesti lopputuloksen + helpottaisi ylipäätään sitä ajamista + renkaiden väärin kulumisen mahdollinen vähentyminen +ym. ym.

Mutta nyt kun asia palasi taas mieleen niin meni päivä selvitellessä mahdollista toteuttamista, kun nyt on viellä helposti muuteltavissa kontinkin kokoonpanoa ja houkuttava ajatus mahdollisesti ensimmäisestä ilma-alustaisesta väyrys eemelistä suomessa :)

Tarjous kyselyitä tässä on piakkoin laiteltava menemään eri merkkisiin firmoihin kyseisistä hilppeistä että mitä moinen tuohonkin tulisi kustantamaan lisäksi minkälaiset hilppeet tuohon pitäisi olla, koska itse en alasta viellä niin paljon varmaksi tiedä.. Lisäksi että mitenkä moisten katsastuskin menee asiasta tietävät tuollaiseen -97 autoon??

Ps. se Hans-Hermann taitaa olla auton nykynen omistaja.. :P
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Re: Kipparin rojekti W210 E420

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Itse selvitin omaan väykkyyn kanssa tuota ilma alustaa toissa kesänä ja juurikin sitä katsastusta... kun olikohan jotain 95-96 vuodesta uudempiin ei saa mennä muuttamaan jousitus rakenteita, mutta olikohan niin että jos löytyy valmis sarja joka on tuv hyväksytty kyseiseen autoon niin saisi laittaa mutta siinäpä sitä on kun tuskin kellään on valmista sarjaa tuommoseen 210 koppaan, tai en minä tiiä, kun ei tullut sitten edes kyseltyä koska ajattelin että ei niitä ole missään :D Mutta saatan olla väärässäkin, mutta näin minulle kerrottiin :D
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Joo no minäkin trafin sivulta jonkun 1.1.1996 päivämäärän pongasin, että sen jälkeen valmis hyväksytty sarja pitäisi olla, että ei enää pussien kiinnikkeitä hitsaillakkaan itse :) noilla valmiilla sarjoilla sitten tuppaakin hinta ainakin tuplaantumaan itsekasattuihin verrattuna ainakin näin pikaisen tutkinnan tuloksena.. pari sarjaa löysin mitkä pitäs olla niinsanotusti asennusta vaille väykky mersuun mutta pitää nyt viellä laitella sähköposti tuonne ensin ja kysellä vähän :)
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Kipparin rojekti W210 E420

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Mikäs toi tollanen päivämäärä on? Tuolla maasturipuolella, mitä itse harrastan enemmän, melkolailla kaikki kiinnikkeet ym. hitsaillaan itse. Sehän on ihan sallittua, itse tukivarsien, ohjausvarsien ym. hitsailu taasen kiellettyä. Vai onko mulla nyt joku aukko tiedoissa? Niin ja jos on asiallisesti hitsattu, niin mistäpä katsastuksessa tietäisivät onko tehdastekoiset vai ei? Vai kannattaako koko jousitustyypin vaihdosta puhua mitään :wink:
E350CDI&A180CDI
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Joku sellanen päivämäärä sattu silmään siitä trafin pdf tiedostosta joka koski autojen alusta rakenteiden muutoskatsastus hommia mutta en kyllä kiellä sitäkään että olisin jotain väärin siitä tekstistä ymmärtänyt :)

Tota just mietin että kun kaikki ne osat tulis kuitenkin tossa metallifirmassa teetätettyy ja ammattikaveri kun ne hitsailee läjään mitä nyt tarvii edes hitsata niin menis aika hyvin valmiina olleista kun kukaan ei sitä voi tietää, löyty vaan osa jo malleista mitenkä ne pitäisi suoraan saada toimimaan niin teettäs niiden mukaan..

ja kun eihän tossa itse auton alatukivarsistoon ym. jousikuppeihin tarvitse itseensä muutoksia edes tehdä.
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
Miksu MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Pe 04.03.2011 22:00
Paikkakunta: Jyväskylä, Palokka

Re: Kipparin rojekti W210 E420

Viesti Kirjoittaja Miksu MB »

Hyvä, oletettavissa siis on, että ensi kesänä mersu suhisee :D
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Jaa a, saa ny nähä :) Lätäkön takaa pojat jo vastaili sähköposteihin ja äsken tuli puolan suunnalle laitettua kanssa viestiä kun säästyttäs tullauksilta ja kiinnikkeiden värkkäyksiltä niin saa nähä saako sieltä vastausta.. :P
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Puolan suunnallekkin ollaan saatu sähköposteja liikkumaan molempaan suuntaan, oma kielimuurinsa ollu teknisten kysymysten ja paketin kasauksen suhteen mutta hiljalleen selkeytynyt kuitenkin :)

Hinnan puolestakin alkas kai kohta olla tilauspäätöstä mahdollisesti vaille tääkin osa-alue?! :P
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Purkamista..putsausta ja puskamista...

Nää jos sais viellä tuolla crc:n litkulla entisöityy mielenkiinnon vuoks..
Kuva

Suodatinta vaihtaissa huomio kiinnitty tohon päälinjaan tankilta pumpulle, että ei tota passaa jättää enää paikalleen
Kuva

Kuva

"isokin" talli alkaa käydä ahtaaks kun kokoajan vaan puretaan, noo kaikki on ainakin käden ulottuvilla :)
Kuva

Crc testailuja, taitaahan tuo toimia..
Kuva

Tankki tuli purettua myös puhdistukseen niin sisäisesti kun ulkosesti, samalla sisäsen suodattimen puhdistus ja uusi o-rengas
Kuva

Jokihydro prässäili vähintään yhtä hyvin virtaavan uuden letkun entisen mutkan jatkoksi, kaipa se tuolla vapaa paine puolella kestää :P
Kuva

Tankin pujottelu paikalleen puhdistuksen ja uusien letkujen vaihdon jälkeen.
Kuva
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Pakko tehdä tällänen pika postaus kun eilen itellan täti muisti tälläselle paketilla mikä on tässä 2kk osannu jarruttaa kontin ja sisustan etenemistä..Mutta jos se nyt siitä sitten lähtis rullaamaan!! :P

Eli mahdollisesti tästä sit taitaa tulla suomen eka w210 jälkikäteen pussitettuna?! 8)

Kuva
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Kipparin rojekti W210 E420 Alustan suhinaa!

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Mistäpäin toi tuli? haluutko sanoa hintahaitaria?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420 Alustan suhinaa!

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Mr300 kirjoitti:Mistäpäin toi tuli? haluutko sanoa hintahaitaria?

Puolan maaltahan ne. Noo hinta haitari on kyl aika laaja minkälaisen kukin haluu sarjastaan kasata, kun siin aika monta osaa mistä se muodostuu..
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
Venymä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 25.07.2013 13:00
Paikkakunta: Pudasjärvi

Re: Kipparin rojekti W210 E420 Alustan suhinaa!

Viesti Kirjoittaja Venymä »

Noniin hienoa 8) Onko ihan w210 tehty sarja vai pelkkä yleisrakennussarja?
W210 290DT
C208 320
S202 250DT
W210 220D
W123 300D
Avatar
Miksu MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Pe 04.03.2011 22:00
Paikkakunta: Jyväskylä, Palokka

Re: Kipparin rojekti W210 E420 Alustan suhinaa!

Viesti Kirjoittaja Miksu MB »

Toteutat sen mihin itselläni ei riittänyt cojonesit. Arvostan! :clap:
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420 Alustan suhinaa!

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Venymä kirjoitti:Noniin hienoa 8) Onko ihan w210 tehty sarja vai pelkkä yleisrakennussarja?
Noo pussien kiinnikkeet on koneistettu suoraan eemeliin ja komponentit on kasattu omien toiveiden mukaan liikkeessä kasaan :)
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420 Alustan suhinaa!

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Miksu MB kirjoitti:Toteutat sen mihin itselläni ei riittänyt cojonesit. Arvostan! :clap:
Kiitos :P Mielenkiinto oli niin kova päästä toteuttamaan moinen idea niin siitähän se sit lähti :) Ilta tullut mietittyä sähkökytkennät valmiiksi..
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Kipparin rojekti W210 E420 Alustan suhinaa!

Viesti Kirjoittaja Petterii »

Kiviranta kirjoitti:
Venymä kirjoitti:Noniin hienoa 8) Onko ihan w210 tehty sarja vai pelkkä yleisrakennussarja?
Noo pussien kiinnikkeet on koneistettu suoraan eemeliin ja komponentit on kasattu omien toiveiden mukaan liikkeessä kasaan :)
Mitenkäs sitte nuo pussien kiinnikkeet tulee jousikuppeihin kiinni?
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420 Alustan suhinaa!

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Petterii kirjoitti:
Kiviranta kirjoitti:
Venymä kirjoitti:Noniin hienoa 8) Onko ihan w210 tehty sarja vai pelkkä yleisrakennussarja?
Noo pussien kiinnikkeet on koneistettu suoraan eemeliin ja komponentit on kasattu omien toiveiden mukaan liikkeessä kasaan :)
Mitenkäs sitte nuo pussien kiinnikkeet tulee jousikuppeihin kiinni?
Takana ne tulee kiinni samalla lailla kun alkuperäinen jousi ja edessä yläpää samallalailla kun rautajousi mutta alapään "kupin" mataluuden vuoksi sinne alatukivarren sisään kiristetään päätylätkä pussin kiinnikettä vasten eli alatukivarren pelti jää väliin.
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420 Alustan suhinaa!

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Kohta alkaakin olla kaikki täytehommat tehty kun pohjan hiotut kohdat saatiin viikonloppuna maaliin ja sitten sai kasattua bensa ja jarrulinjat toiminta kuntoon :) nyt kun viellä tulee loput takajarrujen osat niin pääsis keskittymään noihin uudistuksiin..

Takajarruosat tuli pistettyä kaikki paitsi satulat uutta kun aina ollu vanhojen käsijarrujen kanssa laahaus ongelmia ja epätoimivuutta.. loppukesästä viellä rupesi sirinä kuulumaan mikä johtui siitä, että vanhojen jarrukenkien jouset oli sanoneet sopimukset irti ja tämä taas johti siihen että levytkin meni vaihtoon, samaan syssyyn oli sitten hyvä myös vaihtaa vaijeritkin ja jarrukilvet niin luulis jonkun aikaa taas niidenkin toimivan..

Mutta saatiin siinä ohessa tehtyä melkeinpä kaikki ilmojen sähköt valmiiksi ja ei malttanut olla jo purkamatta takajouset pois ja kokeiltua pussien istuvuutta tilalle. viikonloppuna saa lainaan jousipuristimet niin saa purettua etupäästäkin rautajouset pois.

Etujousikuppien kunto tuli tarkastettua, että ei jää riskimahdollisuuksia niin harjalaikalla massan poiston jälkeen selvisi että apukuskin puolelle onkin jo uusi kuppi vaihdettu mikä on täydessä iskussa täysin ruosteeton mutta kuskin puolen kupista ei voinut sanoa samaa ja uusi onkin jo hartikaisessa odottelemassa eli vaihdetaan sekin sitten viikonloppuna mahdollisesti.

Onko jollakin tietoa mitenkähän järeän vetoniittityökalun tarvitsee niille koriniiteille jousikuppiin?


Lopuksi viellä, joku kuva miten takapää näyttää istuvan pussin kanssa :P


Kuva
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420 Alustan suhinaa!

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

:thumbup:
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420 Alustan suhinaa!

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Ville126 kirjoitti::thumbup:
Tollanen ois täytyny olla jo viimekesänä mutta jäipähän jotain tällekkin kesälle :)
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

Re: Kipparin rojekti W210 E420 Alustan suhinaa!

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

:shock: this will be awesome :twisted: minä jo viime kesäsistä kuvista aattelin että tuota pittää saaha alas päin jokunen sentti :mrgreen:
Diiiiiiiissseli
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Kipparin rojekti W210 E420 Alustan suhinaa!

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Jep :) se vaan ei oikein ollu muuten mahdollista niin joutu turvautuu tälläseen keinoon :P
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Vastaa Viestiin