200 cdi, piristystä+teoriaa
Villi veikkaus on että tuotetuki on vähän niin ja näin sen aidonkin kanssa. melkein hommaisin toisen MPPSn tai sitten jonkun powergaten muille lähetettäväksi. Tuo powergate on ilmeisesti varmatoiminen ja helppokäyttöinen kapistus mikä etä-säädöissä olisi aika ehdotonta. Toisaalta taas yksi vaihtoehto on hommata itselle Byteshooter tai CMD ja laittaa MPPS kiertoon ympäri maan.
diipa daapa...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Tota tuumaillut myös, tässä halpis versiossa kun esiintyy paljon eri auto malleja ja merkkejä niin että jos se kalliimpi versio toimis niisä kaikissa mitä listalla on yhtä hyvin kun tää halpa näissä missä toimii, olis se hyvä juttu,tuikku kirjoitti: Toisellekkin kaapelille olisi tilaa ja tilaustakin.
Minkähänlainen kapistus olisi tuo "kloonamaton" Galletto, kun kiinalaisen sosialismin saastuttamakin on kovin kätevä....
ehkä eri halpis vehkeet toimii eri autoihin,
miten se menee näissä 2000-3000 orja(genius, CMD...ym) purkeissa sitäkö mitä sieltä tulee ei saa auki winolsilla?
.
Orjapurkkia ei kannata ostaa, kaikki data, mitä siinä kulkee, on menetetty päämiehelle, kaikki.
Omia fileitäkin voi tietty laittaa, mutta kaikki on kierrätettävä päämiehen kautta, kaikki ja aina.
Jos sen ilman saa, niin ok, mutta tosiaan ostaa ei kannata.
Dieseliharrastajalle on aluksi vaan yksi vahtoehto, tuo AMT Catrtechin MPPS stand alone.
Ei siksi, että se olisi mitenkään erikoinen, vaan siksi, että se on nimenomaan "dieseli-ominaisuuksiinsa" nähden ylivoimaisen halpa.
Minä kun ostin omani ensimmäisten joukossa, niin sain omani reilusti alle tonnilla.
Niinkuin dera tuossa kirjoitti, niin hinta on koko ajan nousussa.
Ja, tai kun bemarin edc-16 ecut tulee mukaan kuvioon, niin luulen, että siinä vaiheessa viimeistään hinta hyppää...
Ei kait ne niin pöljiä ole, että kun ecut alkaa olla samat, kun monta kertaa kalliimmissa purkeissa, niin edelleen myydään polkuhintaan....
Mukavana kuriositeettina voisi sanoa, että juuri ne ecut, missä cmd toimii huonoiten, eli määrätyt edc-15 volkkarin ja tietyt mersun ecut, niin niissä MPPS on "parhaimmillaan".
Ainoa "puute" on, että volkkarin edc-15+, siis esim joissain pd130 passateissa, MPPS ei laske checsummaa,... niinkuin ei tosin sitä luvatakkaan, mutta kaikkiin muihin laskee, kuten myös mersun ecuihin, vaikkei niihinkään sitä luvata.
Cmd.llä em volkkariin tarkistussumma luvataan, muttei sitä pääse kokeilemaan, kun se ei edes lue sitä.
MPPS,ssä on käynyt sellainenkin kiva juttu, että kun se on edc-15 boxista laskenut tarkistussumman,niin se pyytää tallettamaan sen, ja tallettaakin.
....Voit vaikka toisille laskettaa tarkistussummaa ja lähettää fileen eteenpäin...
On toiminut joka kerta, aina kun on pyytänyt tallentamaan, jos ei pyydä, ei toimikkaan, mutta kun sen jälkeen on olssilla lasketettu tarkistussumma ja "recoveryllä" kirjoitettu, niin pelittää...
Myös Friikillä samanlaisia kokemuksia.
Tuntuu, että nimenomaan dieselimiehille tehty.
Ei tarvi pensselinpesuaineista erikseen maksaa mitään.
Pensiinimalleissa ei tosiaan toimi yhtä hyvin, niin että ainoaksi "leivänhankintakaluksi" ei kyllä paras.
Mutta ehken toiseksi, varakoneeksi silloinkin....
Vähänlaisesti vaan noita malleja sillä puolen.
Muttamutta... kyllä toinenkin, erinlainen pitäisi olla, varulta.
...Jos yhdenkään kerran saa toisella pelastettua ensimmäisen työkalun pimentämän ecun, niin se on jo hintansa haukkunut....
Ja kaikki merkit viittaa vääjämättä siihen, että se päivä on koko ajan vaan lähempänä, se ei riipu kaapelista...tai edes tuuristakaan, vaan se on tilastollinen tosiasia.
Pari-kolme tonnia pitää olla ihan rahaakin varulta povitaskussa koko ajan, ettei tarvi ruveta sormiaan vääntelemään, vaan soittaa vaan reilusti maahantuojalle...
>Että sellaisista jutuista ne lastutukseen ne hinnatkin kertyy, lisäksi rullat ja tilat....ei enää tällä iällä.
...Mutta vähän alkaa tuntumaan, että se dynon perskule...
Orjapurkkia ei kannata ostaa, kaikki data, mitä siinä kulkee, on menetetty päämiehelle, kaikki.
Omia fileitäkin voi tietty laittaa, mutta kaikki on kierrätettävä päämiehen kautta, kaikki ja aina.
Jos sen ilman saa, niin ok, mutta tosiaan ostaa ei kannata.
Dieseliharrastajalle on aluksi vaan yksi vahtoehto, tuo AMT Catrtechin MPPS stand alone.
Ei siksi, että se olisi mitenkään erikoinen, vaan siksi, että se on nimenomaan "dieseli-ominaisuuksiinsa" nähden ylivoimaisen halpa.
Minä kun ostin omani ensimmäisten joukossa, niin sain omani reilusti alle tonnilla.
Niinkuin dera tuossa kirjoitti, niin hinta on koko ajan nousussa.
Ja, tai kun bemarin edc-16 ecut tulee mukaan kuvioon, niin luulen, että siinä vaiheessa viimeistään hinta hyppää...
Ei kait ne niin pöljiä ole, että kun ecut alkaa olla samat, kun monta kertaa kalliimmissa purkeissa, niin edelleen myydään polkuhintaan....
Mukavana kuriositeettina voisi sanoa, että juuri ne ecut, missä cmd toimii huonoiten, eli määrätyt edc-15 volkkarin ja tietyt mersun ecut, niin niissä MPPS on "parhaimmillaan".
Ainoa "puute" on, että volkkarin edc-15+, siis esim joissain pd130 passateissa, MPPS ei laske checsummaa,... niinkuin ei tosin sitä luvatakkaan, mutta kaikkiin muihin laskee, kuten myös mersun ecuihin, vaikkei niihinkään sitä luvata.
Cmd.llä em volkkariin tarkistussumma luvataan, muttei sitä pääse kokeilemaan, kun se ei edes lue sitä.
MPPS,ssä on käynyt sellainenkin kiva juttu, että kun se on edc-15 boxista laskenut tarkistussumman,niin se pyytää tallettamaan sen, ja tallettaakin.
....Voit vaikka toisille laskettaa tarkistussummaa ja lähettää fileen eteenpäin...
On toiminut joka kerta, aina kun on pyytänyt tallentamaan, jos ei pyydä, ei toimikkaan, mutta kun sen jälkeen on olssilla lasketettu tarkistussumma ja "recoveryllä" kirjoitettu, niin pelittää...
Myös Friikillä samanlaisia kokemuksia.
Tuntuu, että nimenomaan dieselimiehille tehty.
Ei tarvi pensselinpesuaineista erikseen maksaa mitään.
Pensiinimalleissa ei tosiaan toimi yhtä hyvin, niin että ainoaksi "leivänhankintakaluksi" ei kyllä paras.
Mutta ehken toiseksi, varakoneeksi silloinkin....
Vähänlaisesti vaan noita malleja sillä puolen.
Muttamutta... kyllä toinenkin, erinlainen pitäisi olla, varulta.
...Jos yhdenkään kerran saa toisella pelastettua ensimmäisen työkalun pimentämän ecun, niin se on jo hintansa haukkunut....
Ja kaikki merkit viittaa vääjämättä siihen, että se päivä on koko ajan vaan lähempänä, se ei riipu kaapelista...tai edes tuuristakaan, vaan se on tilastollinen tosiasia.
Pari-kolme tonnia pitää olla ihan rahaakin varulta povitaskussa koko ajan, ettei tarvi ruveta sormiaan vääntelemään, vaan soittaa vaan reilusti maahantuojalle...
>Että sellaisista jutuista ne lastutukseen ne hinnatkin kertyy, lisäksi rullat ja tilat....ei enää tällä iällä.
...Mutta vähän alkaa tuntumaan, että se dynon perskule...

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kiitos nyt tuli sekin varmistettua että orja purkki ei ainakaan ole meikää varten, kun en ole koskaan läheteelyt enkä meinaa alkaa lähetelemäänkään
(mitä nyt välillä muita harrastajia koittanut autella alkuun softaa, cheksuumia tarkistellut ja sähköpostilla takaisin päin laiteelut)
noihin 16 ecuihin, olis juurikin tarvis työkalulle niitä olisi jonoksi asti
samoin erilaisia bensa vehkeitä, kuorma autoja, eikä haittais jos sopis traktoreihin
Siis sitten kun bmwn 16 ecut tulee mukaan saako ennen sitä ostetun vanhan mpps:än päivitettyn(halvalla/helposti)
minkäs moinen systeemi se on käyttä esim 06 E mersuun onnistuuko
portin kautta
Toi tilasto tapahtuma tosiaan on sitä lähempänä mitää useeman ohjelman laitta(kerran jo käynnyt määriä ajatellen seuraava kerta taas ei ole kaukkana jos toistumis tiheys sama)
joo 2-3t€ pitää olla aina muutenkin taskun pohjalla ett ei koirat kuseksi kintuille
monta kertaa tosiaan ajatellut että lopettais ja jättäis tälläset nuoremmille, taisite jäis eläkeele kun paikat alkaa olla tällä iällä siinä kunnossa et ei meinaa toi joka päiväinen leipätyö patikointi maastossa sujua enää niin kun nuorempana ja alkais
harrastamaan täys päiväisesti

(mitä nyt välillä muita harrastajia koittanut autella alkuun softaa, cheksuumia tarkistellut ja sähköpostilla takaisin päin laiteelut)
noihin 16 ecuihin, olis juurikin tarvis työkalulle niitä olisi jonoksi asti
samoin erilaisia bensa vehkeitä, kuorma autoja, eikä haittais jos sopis traktoreihin
Siis sitten kun bmwn 16 ecut tulee mukaan saako ennen sitä ostetun vanhan mpps:än päivitettyn(halvalla/helposti)

minkäs moinen systeemi se on käyttä esim 06 E mersuun onnistuuko
portin kautta
Toi tilasto tapahtuma tosiaan on sitä lähempänä mitää useeman ohjelman laitta(kerran jo käynnyt määriä ajatellen seuraava kerta taas ei ole kaukkana jos toistumis tiheys sama)
joo 2-3t€ pitää olla aina muutenkin taskun pohjalla ett ei koirat kuseksi kintuille
monta kertaa tosiaan ajatellut että lopettais ja jättäis tälläset nuoremmille, taisite jäis eläkeele kun paikat alkaa olla tällä iällä siinä kunnossa et ei meinaa toi joka päiväinen leipätyö patikointi maastossa sujua enää niin kun nuorempana ja alkais
harrastamaan täys päiväisesti

.
Jo ostettuihin purkkeihin tulee päivityksiä koko ajan.
Eli siis käypäisten autojen lista täydentyy koko ajan kaikilla, joilla ko. purkki on, ne jostka osti sen aikaisemmin, saivat vaan halvemmalla.
Jos ostopainetta on, niin mitä joutuimmin ostaa, sen halvemmallahan sen nyt saa.
Mersuista olen kirjoitellut kaikki diesel-ecut, paitsi kasikoneet, AMG,t ja uudet delphit.
Vanhemmissa kasikoneissa on temic-ohjainboxi -> ei käy.
Uudemmissa on edc-16, joka on listassa, toimivuudesta en tiedä.
AMG,n ecun tyyppiä en edes tiedä, mutta luulen, että toimii jollain edc-15,sen protokollalla.
Delphin ohjainlaitteeseen taitaa käydä vaan bdm.
Vanhimpien cdi-moottoreiden edc-15C5,sta ei myöskään tue.
Eikä aina pelaa välijohdon kanssa mersun 38-pinnisessä, vaikka K-linjan pitäisi olla sama, en tiedä miksi.
Ja tosiaan, vaikkei sitä edes luvata, niin laskee myös tarkistussummat kaikkiin diesel mersuihin, jotka kirjoittaa.
Sama volkkareissa.
Kaiken kaikkiaan diesel mersuissa toimii melkoisen luottamusta herättävällä tavalla, ainaskin vielä tuntuu siltä.
Samat jutut Volkkareissa.
Jos bemarit toimii myös, niin muista ei sitten mulle ole niin väliäkään.
Täydellinen minun tarpeisiin.
Jo ostettuihin purkkeihin tulee päivityksiä koko ajan.
Eli siis käypäisten autojen lista täydentyy koko ajan kaikilla, joilla ko. purkki on, ne jostka osti sen aikaisemmin, saivat vaan halvemmalla.
Jos ostopainetta on, niin mitä joutuimmin ostaa, sen halvemmallahan sen nyt saa.
Mersuista olen kirjoitellut kaikki diesel-ecut, paitsi kasikoneet, AMG,t ja uudet delphit.
Vanhemmissa kasikoneissa on temic-ohjainboxi -> ei käy.
Uudemmissa on edc-16, joka on listassa, toimivuudesta en tiedä.
AMG,n ecun tyyppiä en edes tiedä, mutta luulen, että toimii jollain edc-15,sen protokollalla.
Delphin ohjainlaitteeseen taitaa käydä vaan bdm.
Vanhimpien cdi-moottoreiden edc-15C5,sta ei myöskään tue.
Eikä aina pelaa välijohdon kanssa mersun 38-pinnisessä, vaikka K-linjan pitäisi olla sama, en tiedä miksi.
Ja tosiaan, vaikkei sitä edes luvata, niin laskee myös tarkistussummat kaikkiin diesel mersuihin, jotka kirjoittaa.
Sama volkkareissa.
Kaiken kaikkiaan diesel mersuissa toimii melkoisen luottamusta herättävällä tavalla, ainaskin vielä tuntuu siltä.
Samat jutut Volkkareissa.
Jos bemarit toimii myös, niin muista ei sitten mulle ole niin väliäkään.
Täydellinen minun tarpeisiin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Vaikutta hyvältä, lukee/avaa ilmeisesti kaikki tarvittavat alueet myös MB 16ECU:ista?
Mites soveltuuko noihin 2001- MBV12 bensoihin?
Bemarihin tuloosa lisäyksiä? onko tietoa sisältääkö lisäys 535D 353D tupla turbot
Onko suositella paikka mistä ton MPPS purkin ostaisi?
yksi vaihtoehto lienee
http://chiptunawarehouse.com/ecutools/h ... 22_30.html
Mikähän moinen hyöty tulis tosta CMD purkista verratuna tohon MPPS purkkin(paljon kallimpi ainakin tulisikohan siinä rahoille vastinetta?)
Mites soveltuuko noihin 2001- MBV12 bensoihin?
Bemarihin tuloosa lisäyksiä? onko tietoa sisältääkö lisäys 535D 353D tupla turbot
Onko suositella paikka mistä ton MPPS purkin ostaisi?
yksi vaihtoehto lienee
http://chiptunawarehouse.com/ecutools/h ... 22_30.html
Mikähän moinen hyöty tulis tosta CMD purkista verratuna tohon MPPS purkkin(paljon kallimpi ainakin tulisikohan siinä rahoille vastinetta?)
.
Kuten jo kirjoitinkin, olen tehnyt jo lähes kaikkia mersun dieselecuja.
Mersun bensoja ei listassa ole.
Laittamassasi linkistä löytyy MPPs,a tekijät.
CMD on parempi ja tukee (lähes) kaikkia autoja.
Tulevista päivityksistä ei ole muuta tietoa, kun mitä dera kirjoitti.
Enkä viitsi arvailla, kun en tiedä.
Kuten jo kirjoitinkin, olen tehnyt jo lähes kaikkia mersun dieselecuja.
Mersun bensoja ei listassa ole.
Laittamassasi linkistä löytyy MPPs,a tekijät.
CMD on parempi ja tukee (lähes) kaikkia autoja.
Tulevista päivityksistä ei ole muuta tietoa, kun mitä dera kirjoitti.
Enkä viitsi arvailla, kun en tiedä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
OK kiitostuikku kirjoitti:.
Kuten jo kirjoitinkin, olen tehnyt jo lähes kaikkia mersun dieselecuja.
Mersun bensoja ei listassa ole.
Laittamassasi linkistä löytyy MPPs,a tekijät.
CMD on parempi ja tukee (lähes) kaikkia autoja.
Tulevista päivityksistä ei ole muuta tietoa, kun mitä dera kirjoitti.
Enkä viitsi arvailla, kun en tiedä.
eli pitäis sitten löytää joku vastaava bensavehkeisiin
tai ylitää harrstus kipuraja(CMD)
MPPS kuten mikään muukaan työkalu EI lue kaikkia alueita EDC16C31 eli V6 CDI mersuista. Useista jää tehot saamatta kun puuttuu tietty karttasatsi.
Delphi DCM vain BDM kautta, mielestäni OBD kautta ei noita tee mikään.
MBV12 bensat (eli ilmeisestikin ME2.8 eculliset) ei toimi kovin hyvin MPPS:llä.
Sama juttu vanhemmissa kasikoneissa, missä on tuo Temicin ECU. Sekin on kolvihommia.
Uudemmissa kasikoneissa tiedän yhden MPPS:n kaataman EDC16 ECU:n (GL420CDI).
Aidon Galletton tuotetuki pelaa hyvin, jos puhuu Italiaa. Muutoin turha toivo.
MPPS on tulossa kohta tuo EDC16 BMW, mutta EDC17 on vielä piiiiiiiitkä matka. MPPS:n kehittäjä tuntee EDC16 systeemit hyvin, oli aikoinaan konsultoimassa byteshooterille miten ne oikeasti kannattaa tehdä.
Ongelma EDC16 bemarissa on nuo 512bit RSA allekirjoitukset. Tosin sen avaimet on jo pitkään olleet jaossa, mullakin ne on jossain vaikken niillä mitään tee
. Ne pitää vaan saada jollain ilveellä tehtyä "laillisiksi", noiden käytöstä kun on ollut Saksassa joitain oikeusjuttuja jo. Tämän takia useimmat työkalut tarvitsevat online-yhteyden EDC16 bemareiden kanssa (hakevat ne RSA avaimet netin kautta jostain kiinasta...)
Tuossa muutamia vastauksia. Olin vajaan kuukauden Kiinassa joten en oo kamalasti päässyt tänne ihmettelemään
Delphi DCM vain BDM kautta, mielestäni OBD kautta ei noita tee mikään.
MBV12 bensat (eli ilmeisestikin ME2.8 eculliset) ei toimi kovin hyvin MPPS:llä.
Sama juttu vanhemmissa kasikoneissa, missä on tuo Temicin ECU. Sekin on kolvihommia.
Uudemmissa kasikoneissa tiedän yhden MPPS:n kaataman EDC16 ECU:n (GL420CDI).
Aidon Galletton tuotetuki pelaa hyvin, jos puhuu Italiaa. Muutoin turha toivo.
MPPS on tulossa kohta tuo EDC16 BMW, mutta EDC17 on vielä piiiiiiiitkä matka. MPPS:n kehittäjä tuntee EDC16 systeemit hyvin, oli aikoinaan konsultoimassa byteshooterille miten ne oikeasti kannattaa tehdä.
Ongelma EDC16 bemarissa on nuo 512bit RSA allekirjoitukset. Tosin sen avaimet on jo pitkään olleet jaossa, mullakin ne on jossain vaikken niillä mitään tee

Tuossa muutamia vastauksia. Olin vajaan kuukauden Kiinassa joten en oo kamalasti päässyt tänne ihmettelemään

.
....Kävit enimpiä rahoja kaivamassa sen pitkän kivikasan juureen piiloon...
Joo, elikkä bemarin oikeustoimilta vältytään, kunhan ne salausavaimet ei ole työkalussa itsessään, vaan ne joka kerta haetaan netistä uudestaan.
Kyllä tässä on nyt kallistuttu voimakkaasti Byteshooterin suuntaa, kun noita valinnan vaihtoehtoja on oikeasti aika vähän.
...Mutta tulorahoituksella mennään, omiani en enää sijoita, on summat jo liian suuria siihen leikkiin.
Tai tulot pienet tietty.
....Kävit enimpiä rahoja kaivamassa sen pitkän kivikasan juureen piiloon...

Joo, elikkä bemarin oikeustoimilta vältytään, kunhan ne salausavaimet ei ole työkalussa itsessään, vaan ne joka kerta haetaan netistä uudestaan.
Kyllä tässä on nyt kallistuttu voimakkaasti Byteshooterin suuntaa, kun noita valinnan vaihtoehtoja on oikeasti aika vähän.
...Mutta tulorahoituksella mennään, omiani en enää sijoita, on summat jo liian suuria siihen leikkiin.
Tai tulot pienet tietty.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
TDIfreak kirjoitti:Mistäpä ostit ko. MPPS:t?
Tuolta amtcartech lontoon takaa oxsfordista, maksoin/tilasin 1 mutta paketissa oli 2 uusinta mallia hiukan eri näköisiä ovat kun tuolla kuvassa
http://chiptunawarehouse.com/ecutools/h ... 22_30.html
lienee valmistaja/kehittäjä
nyt on pikkasen onkelmia saada se toimimaan(kohta viikonpäivät kaiken mahdolisen liikenevän ajan) koittanut vaikka mitä ja miten asentaa/ladata/purkaa softaa pariin eri koneesen ei vaan toimi, täytyy varmaan kokeila pistää koko kone uusiksi
saas nähdä mitä tulee lopujen lopuks maksamaan(kaikki vit** ja käytetty aika/pulaaminen ym harmi mukaan lukien)
alkanut tuntua että oliskohan sittenkin pitänyt kaivaa taskuja heti
sen verran syvältä ja osta CMD mikä oli toisena vaihtoehtona
voi olla että kohta on MPPS:sä myynissä ja joku muu saa jatka
(ostamisessa oli jo omat onkelmansa no siihen ei onneks mennyt aikaa kuin 3päivää hukkan)
nyt sentään saanut spostilla myyjään yhteyden pariin kertaan
vielä ei ole ollut tosin apuja
edit: juuri yhteydessä ratkaisu tainnut löytyä
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Nonii nyt on MPPS onkelmat ratkistuCDI203 kirjoitti:TDIfreak kirjoitti:Mistäpä ostit ko. MPPS:t?
Tuolta amtcartech lontoon takaa oxsfordista, maksoin/tilasin 1 mutta paketissa oli 2 uusinta mallia hiukan eri näköisiä ovat kun tuolla kuvassa
http://chiptunawarehouse.com/ecutools/h ... 22_30.html
lienee valmistaja/kehittäjä
nyt on pikkasen onkelmia saada se toimimaan(kohta viikonpäivät kaiken mahdolisen liikenevän ajan) koittanut vaikka mitä ja miten asentaa/ladata/purkaa softaa pariin eri koneesen ei vaan toimi, täytyy varmaan kokeila pistää koko kone uusiksi
saas nähdä mitä tulee lopujen lopuks maksamaan(kaikki vit** ja käytetty aika/pulaaminen ym harmi mukaan lukien)
alkanut tuntua että oliskohan sittenkin pitänyt kaivaa taskuja heti
sen verran syvältä ja osta CMD mikä oli toisena vaihtoehtona
voi olla että kohta on MPPS:sä myynissä ja joku muu saa jatka
(ostamisessa oli jo omat onkelmansa no siihen ei onneks mennyt aikaa kuin 3päivää hukkan)
nyt sentään saanut spostilla myyjään yhteyden pariin kertaan
vielä ei ole ollut tosin apuja
edit: juuri yhteydessä ratkaisu tainnut löytyä

jos joku meinaa hankkia tämösen MPPS laitten SUOSITTELEN :)tätä firmaa chiptunawarehouse
ottavat asian tosissan ja apuja tulee(eikä mitään sellasta meinikiä että kun olet maksanut niin ei paljon ennää kiinnosta) jos tulee onkelmia ja homma hoituu vaikka lontoon murre ei olis ihan hanskassa
.
Eipäs ole tullut aikoihin mitään tankkaamista kummempaa tällä saralla touhuttua.
Katsastuksesta meni läpi että läpsähti kuiteskin.
Suutinkarttoja olen naplannut.
Kun on AMG,n suuttimet paikoillaan, niin olen AMG,n ohjelmasta naplaillut oikeat arvot oman autoni karttaan.
Kaikki arvothan alle 1350bar pitää syöttömäärän osalta paikkaansa.
No, kyllä sillä vaikutusta on.
Paremminhan tuo kaikin puolin toimisi, kun sen oikean määrän tiedon saisi ohjelmalle kerrottua.
Tuon oman auton suhteen tuntuu vähän ruuti palaneen jo loppuun.
Eipäs ole tullut aikoihin mitään tankkaamista kummempaa tällä saralla touhuttua.
Katsastuksesta meni läpi että läpsähti kuiteskin.
Suutinkarttoja olen naplannut.
Kun on AMG,n suuttimet paikoillaan, niin olen AMG,n ohjelmasta naplaillut oikeat arvot oman autoni karttaan.
Kaikki arvothan alle 1350bar pitää syöttömäärän osalta paikkaansa.
No, kyllä sillä vaikutusta on.
Paremminhan tuo kaikin puolin toimisi, kun sen oikean määrän tiedon saisi ohjelmalle kerrottua.
Tuon oman auton suhteen tuntuu vähän ruuti palaneen jo loppuun.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kaipaatko jo uusia haasteita...tuikku kirjoitti:Tuon oman auton suhteen tuntuu vähän ruuti palaneen jo loppuun.
2,5 tdi -97, mikä ohjausyksikkö ?

Lisää tietoa: www.skg.fi
.
Volkkarimiehet kyllä tietää, kunhan huomaavat.
Mutta veikkaan, että EDC-15,sta edeltävä MSA ohjainyksikkö.
Kolvattava ja prommerilla kirjoitettava, varmaan chipit joutuu vaihtamaan.
Saattaisi olla jo 16-bittinen ohjelma, ...silloin siitä voisi jotain älytäkkin.
Volkkarimiehet kyllä tietää, kunhan huomaavat.
Mutta veikkaan, että EDC-15,sta edeltävä MSA ohjainyksikkö.
Kolvattava ja prommerilla kirjoitettava, varmaan chipit joutuu vaihtamaan.
Saattaisi olla jo 16-bittinen ohjelma, ...silloin siitä voisi jotain älytäkkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
No kerro vain, en ole perehtynyt ?hatemi kirjoitti:Eiköhän niitä tekijöitä löydy sieltä lähempääkin. Enkä tällä tarkoita niitä bulkkiperunalastuttajia
Lisää tietoa: www.skg.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Joo juotettavia ovat, uudet piirit kun laitta kannatta ensin laitta sinne sovitimet(jalat) mihin sitten painaa ne uudet piirit kiinni (sen jälkeen nopsa tarpeen vaatiessa vaihdella)xr5 kirjoitti:on kolvattava
piirit dill 28 27c512 hyvällä tuurilla ovat jalalla
kaksi kappaletta
ainakin 10 eri ohjelma versiota
lastujen päällä on ohjelma versioiden numerot
voi noita jossain ajelehtia
sopivalla prommerilla lukee vakio ohjelmat ulos editoi ja uudet softat poltelee tyhjälle piirille, juotta kiinni tai ennemin painaa niihin jalkoihin mitkä on juottanut sinne, jonkun verran enemän homma kun portin kautta tapahtuvassa ohjelman muokkauksessa
Juu ja pitäisi olla aikalailla sorminäppäryyttäkin, mitä mulla ei ole.CDI203 kirjoitti:Joo juotettavia ovat, uudet piirit kun laitta kannatta ensin laitta sinne sovitimet(jalat) mihin sitten painaa ne uudet piirit kiinni (sen jälkeen nopsa tarpeen vaatiessa vaihdella)xr5 kirjoitti:on kolvattava
piirit dill 28 27c512 hyvällä tuurilla ovat jalalla
kaksi kappaletta
ainakin 10 eri ohjelma versiota
lastujen päällä on ohjelma versioiden numerot
voi noita jossain ajelehtia
sopivalla prommerilla lukee vakio ohjelmat ulos editoi ja uudet softat poltelee tyhjälle piirille, juotta kiinni tai ennemin painaa niihin jalkoihin mitkä on juottanut sinne, jonkun verran enemän homma kun portin kautta tapahtuvassa ohjelman muokkauksessa
Siksi en ole edes aloittanut opettelemaan, vaan jättänyt suosiolla näille, jotka osaa.
Mutta veskullehan tuo ei pitäisi itselleenkään olla ongelma, viet vain töissä jonkun pöydälle, jolla on paljon uistimia korvassa, niin kyllä se siitä.
Prommereitakinhan teiltä pitäisi suunnilleen jokapöydältä löytyä.
Sitä ohjelmaa kyllä sitten voi muokkailla ja sähköpostilla lähetellä, jos vaan sulla rohkeutta riittää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
No on sulla kuvitelmat millaista täällä on
Tuommosta oli elektroniikkatehtaissa joskus 80 luvulla
mutta kun en ole edes tehtaalla enkä sinne pääse haahuilemaan vaikka haluaisin.
No eipä tuommosten piirien vaihto ole ongelma jos sille tielle lähtee...omassa tallissa siis.
Kiitoksia paljon tiedoista, ja eiköhän me näihin palata jossain vaiheessa.


No eipä tuommosten piirien vaihto ole ongelma jos sille tielle lähtee...omassa tallissa siis.
Kiitoksia paljon tiedoista, ja eiköhän me näihin palata jossain vaiheessa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Noissa on omat temppunsa noissa kasibittisissä.
Niissä on pitkälti samat kartat kuin 16bit MSA:ssakin, mutta eri factoreilla ja offseteillä.
Ja ne 2 piiriähän tosiaan ei ole Hi/Lo, vaan 2 erillistä softaa jotka pitää kaiken lisäksi olla vielä synkassa keskenään muutamilta kohdin jotta se toimii halutulla tavalla.
Niissä on pitkälti samat kartat kuin 16bit MSA:ssakin, mutta eri factoreilla ja offseteillä.
Ja ne 2 piiriähän tosiaan ei ole Hi/Lo, vaan 2 erillistä softaa jotka pitää kaiken lisäksi olla vielä synkassa keskenään muutamilta kohdin jotta se toimii halutulla tavalla.
.
Tulipas tässä päivänä muutamana käytyä friikin tallissa mersua kiusaamassa.
Ei löytynyt rajoitinta oman auton ohjelmasta ei.
Taso on, kuten jo aikaisemmin olenkin sen päätellyt, melko jetsulleen se 90milliä.
Vääntökäyrän muodoksi tulee sellainen sokeritoppa, laittoipa syöttöjä miten paljon vaan.
Sama muoto sitten säilyy, jos vaan tasaisesti vähentää syöttöjä vetoalueelta.
Siitä oikeastaan päättelisin, että rajoite on syöttömäärässä, ei väännöissä.
No, varmaan se jossain vaiheessa selviää, selvisi se sieltä vähän vahemmistakin.
Varmaan siinä rajoituksessa on juuri samoja piirteitä tässä uudemmassakin ecussa, eli useammasta kohden joutuu sitä syöttömäärää paimentamaan.
Volkkarin ahdin tuntuu pelavaan ihan ok, ja herää oikeastaan vähän liiankin herkästi.
Ahtojen nousua ja syöttöjä joutuu rajoittamaan.
Kuitenkin, vaikka nyt on säädetty niin, että penkissäkään ei savutusta ole.
Syöttöä on rajoitettu 85millin tasoon ->2600rpm asti.
Siitä huolimatta vääntöjä on edelleenkin ~520nm/2200rpm.
Se on oikeasti vähän liikaa, mutta väännöillä on niin mukava ajaa, eikä vauhtipyörä valita, eikä kytkin luista.
Vaikealta tuntuu luopua...
Renkaiden kulutus on vaan sitä luokkaa, että kait on pakko jotain ratkaisuja tehdä, ensimmäiset kitkat sulaa alle jo ennen varsinaisen talven alkuakaan.
Sen verran uutta on mielessä, että lamda-anturin asentaminen pyöriskelee mielessä.
"Suutin-antin" kanssa on aihetta kehitelty.
Paikka ohjelmasta on löytynyt, johan se kätevästi käy, ja kaikkiin ecuihin vieläpä.
Ja ainakin teorissa pitäisi saada toimimaan siten, että se on siellä vaan "normaalin" ecun laskeman syöttömäärän lisänä, siis ei poista mitään aikaisemmin toimivaa komponenttia.
Mikäli savutusta esiintyy, niin anturin antaman tiedon perusteella syöttömäärä aktiivisesti hakeutuu savuttomuutta kohden ja jos savutusta ei ole, lamda-anturi ei vaikuta syöttöön mitenkään.
Jatkokehitystä voisi ajatella vaikka siihen suuntaa, että jos hyvin toimii, niin voisi ajatella katteja takaisin, ahtimen säätämisestähän onkin sitten jo aikalailla kokemusta, eli sopivasti pakopainetta ahtoihin nähden suurellakin ahtimella -> egr toimintaan.
Sitten jos pöllähdykset on poissa ja noxit asetusten mukaiset, ylimääräinen toimintatonni ja paperit kunnossa, niin miksipä ei voisi koettaa vaikka VTT,n kautta muutoskatsastukseenkin.
No, kunhan kevät tulee ja ilmat läpiää.
Tulipas tässä päivänä muutamana käytyä friikin tallissa mersua kiusaamassa.
Ei löytynyt rajoitinta oman auton ohjelmasta ei.
Taso on, kuten jo aikaisemmin olenkin sen päätellyt, melko jetsulleen se 90milliä.
Vääntökäyrän muodoksi tulee sellainen sokeritoppa, laittoipa syöttöjä miten paljon vaan.
Sama muoto sitten säilyy, jos vaan tasaisesti vähentää syöttöjä vetoalueelta.
Siitä oikeastaan päättelisin, että rajoite on syöttömäärässä, ei väännöissä.
No, varmaan se jossain vaiheessa selviää, selvisi se sieltä vähän vahemmistakin.
Varmaan siinä rajoituksessa on juuri samoja piirteitä tässä uudemmassakin ecussa, eli useammasta kohden joutuu sitä syöttömäärää paimentamaan.
Volkkarin ahdin tuntuu pelavaan ihan ok, ja herää oikeastaan vähän liiankin herkästi.
Ahtojen nousua ja syöttöjä joutuu rajoittamaan.
Kuitenkin, vaikka nyt on säädetty niin, että penkissäkään ei savutusta ole.
Syöttöä on rajoitettu 85millin tasoon ->2600rpm asti.
Siitä huolimatta vääntöjä on edelleenkin ~520nm/2200rpm.
Se on oikeasti vähän liikaa, mutta väännöillä on niin mukava ajaa, eikä vauhtipyörä valita, eikä kytkin luista.
Vaikealta tuntuu luopua...
Renkaiden kulutus on vaan sitä luokkaa, että kait on pakko jotain ratkaisuja tehdä, ensimmäiset kitkat sulaa alle jo ennen varsinaisen talven alkuakaan.
Sen verran uutta on mielessä, että lamda-anturin asentaminen pyöriskelee mielessä.
"Suutin-antin" kanssa on aihetta kehitelty.
Paikka ohjelmasta on löytynyt, johan se kätevästi käy, ja kaikkiin ecuihin vieläpä.
Ja ainakin teorissa pitäisi saada toimimaan siten, että se on siellä vaan "normaalin" ecun laskeman syöttömäärän lisänä, siis ei poista mitään aikaisemmin toimivaa komponenttia.
Mikäli savutusta esiintyy, niin anturin antaman tiedon perusteella syöttömäärä aktiivisesti hakeutuu savuttomuutta kohden ja jos savutusta ei ole, lamda-anturi ei vaikuta syöttöön mitenkään.
Jatkokehitystä voisi ajatella vaikka siihen suuntaa, että jos hyvin toimii, niin voisi ajatella katteja takaisin, ahtimen säätämisestähän onkin sitten jo aikalailla kokemusta, eli sopivasti pakopainetta ahtoihin nähden suurellakin ahtimella -> egr toimintaan.
Sitten jos pöllähdykset on poissa ja noxit asetusten mukaiset, ylimääräinen toimintatonni ja paperit kunnossa, niin miksipä ei voisi koettaa vaikka VTT,n kautta muutoskatsastukseenkin.
No, kunhan kevät tulee ja ilmat läpiää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5